CRM

Popis výrazu

CRM je zkratkou pro termín Customer relationship management (tzv. řízení vztahů se zákazníky) označující technologii na bázi databáze, která má za úkol shromažďovat a zpracovávat informace o zákaznících dané firmy. Systém tak umožňuje poznat, pochopit a předpovídat potřeby svých zákazníků. CRM se dále používá pro označení softwaru, hardwaru a personálního vybavení společnosti, jejichž úkolem je starat se o vztahy mezi firmou a zákazníky.

Příklady typů CRM:

Systém CRM - se v souvislosti s deregulací trhu a vývojem moderních komunikačních technologií a marketingových „4P“ (je potřebazměnit orientaci z produktu na zákazníky) se CRM mění a stává se klíčovou záležitostí pro všechny typy společností. Vzniká nový termín „4C“ - customer total cost (náklady), customer value (hodnota), conveniecne (komfort) a communication (komunikace).

Operativní CRM - komunikace se zákazníkem je sledována a uchovávána v databázi. V případě potřeby může být poskytnuta uživatelům. Tento typ CRM se využívá nejčastěji v situacích, kdy dochází ke komunikaci s rozdílnými osobami a pomocí různých komunikačních kanálů. Analytické CRM analyzuje získaná zákaznická data k tomu, aby např. pomocí analýzy chování zákazníků mohla firma vytvářet ceny, vyvíjet nové produkty atp.


RSS 

Komentujeme

Zákaznické karty čekají změny

Pavel Houser , 17. leden 2017 13:00
Pavel Houser

Jedna z technologií, která se už po léta prakticky nezměnila, i když by mohla? Prý karty zákazníků d...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
22. 02. IT mezi paragrafy
RSS 

Zprávičky

O2 spustila volání přes rychlé mobilní sítě LTE

ČTK , 18. leden 2017 12:00

Operátor O2 spustil službu volání v rychlé mobilní síti LTE. Největšími výhodami VoLTE jsou velmi kr...

Více 0 komentářů

Průměrná rychlost mobilního internetu loni stoupla na 23,8 Mbit/s

ČTK , 18. leden 2017 07:00

Průměrná rychlost mobilního internetu v Česku se v loňském roce zvýšila o 39 procent na 23,8 Mbit/s....

Více 0 komentářů

Telefónica má zaplatit 1,7 miliardy Kč Tykačovým firmám

ČTK , 17. leden 2017 15:00

Španělská telekomunikační společnost Telefónica má zaplatit firmám podnikatele Pavla Tykače 1,7 mili...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Embarcadero oznamuje podporu Desktop Bridge v produktu RAD Studio

ITBiz.cz , 17. leden 2017 12:00

Společnost Embarcadero Technologies (divize společnosti Idera), vedoucí dodavatel softwarových řešen...

Více 0 komentářů

Pokrytí LTE loni stouplo na 98 procent populace

ČTK , 17. leden 2017 07:00

Pokrytí Česka rychlými mobilními sítěmi LTE se loni zvýšilo na 98 procent populace, což je o čtyři p...

Více 0 komentářů

Reuters: Hlavní příčinou potíží telefonů Galaxy Note 7 je baterie

ČTK , 16. leden 2017 14:00

Hlavní příčinou samovzněcování některých chytrých telefonů Galaxy Note 7 byla baterie. Podle zdroje ...

Více 0 komentářů

Facebook v Německu spustí systém pro ověřování pravdivosti zpráv

ČTK , 16. leden 2017 07:00

Internetová sociální síť Facebook v příštích týdnech zavede v Německu systém pro ověřování pravdivos...

Více 0 komentářů