Behaviorální marketing

Popis výrazu

Behaviorální marketing obecně označuje pro větší marketingovou efektivitu komplexní analyzování zákazníkova chování. Behavoriorální marketing je zejména internetový pojem, i když snahy pochopit návyky zákazníka jsou známé odjakživa.

Behaviorální marketing na internetu můžeme rozdělit do dvou oblastí:

1) sledování chování uživatele na konkréním (např. firemním) webu. Můžeme sledovat z jaké části Česka uživatel přišel, z jakých stránek se na web proklikal, zda je na stránkách „nový,“ co ho nejvíce zajímalo, kde měl na stránkách problémy nebo na jaké stránce váš web opustil. Na základě získaných dat je následně možné upravit stránky (od struktury po desing) tak, aby lépe splňovaly nároky uživatele. Má-li firma e-shop, je možné na základě behaviorálního marketingu zjišťovat trendy v prodejích, co se stane, dáte-li speciální nabídku do levého rohu, jestli si produkty kupují více "Brňáci" nebo "Ostraváci", jestli lidé, jež přišli z vyhledávače uskutečňují tržby, nebo zda vám funguje reklamní kampaň atp.

2) Druhá významnější oblast behavorálního marketingu – jsou to sofistikované reklamní systémy (tzv. bt systémy – behavioral targeting), které umožňují cílit na uživatele na základě jeho nedávného chování na internetu. Ty, se dělí minimálně na:

a) ty, které se zakládají na tom, jaké weby (součástí velkých portálů) byly navštívené. Např. lidé, kteří často navštěvují na serveru ITbiz sekci "byznys" by byli zařazeni do skupiny „cílení na byznysmeny“. Při pohybu na portálu by se jim pak objevovaly reklamy na byznysové produkty častěji, než kdyby server nenavštěvovali. České portály ještě behavorální cílení prakticky neumožňují.

b) ty, které se orientují na základě toho, co uživatel v minulosti vyhledával na vyhledávačích. Na základě hledaných slov se vytvoří jakýsi profil uživatele. V současné době je provozují jen nejvyspělejší zahraniční vyhledávače (Yahoo, MSN Live, AOL).

RSS 

Komentujeme

Virtuální realitou proti strachu ze smrti

Pavel Houser , 18. červenec 2017 07:00
Pavel Houser

Lidé, kteří reportují „zážitky blízké smrti“, pak mnohdy mají ze smrti menší strach. Nedalo by se to...

Více






Kalendář

22. 07.

27. 07.
Black Hat 2017
27. 07.

30. 07.
Defcon 2017
27. 08.

31. 08.
VMworld 2017
RSS 

Zprávičky

V Praze se instalují první chytré lavičky připojené přes síť LoRa

Pavel Houser , 20. červenec 2017 13:28

Lavička TreeSmart nabízí wi-fi připojení, nabíjení mobilních zařízení a senzory snímající vlhkost, t...

Více 1 komentářů

SUSE a Supermicro uzavírají globální partnerství

Pavel Houser , 20. červenec 2017 10:00

Firmy poskytnou řešení pro kritickou infrastrukturu, softwarově definovaná datová centra a integrova...

Více 0 komentářů

Chytrou domácnost vzdáleně řídí 17 % Čechů

Pavel Houser , 20. červenec 2017 09:00

Řízení chytrých domácností v ČR láká hlavně kvůli kontrole nákladů za energie. Ve světě je hlavní mo...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

PayPal a Visa budou nabízet debetní karty v Evropě

ČTK , 20. červenec 2017 08:00

PayPal svou bankovní licenci dosud využíval především k pokladním službám....

Více 0 komentářů

Dell uvádí servery PowerEdge 14. generace

Pavel Houser , 19. červenec 2017 14:19

Nové servery PowerEdge 14. generace přinášejí podle dodavatele architekturu, optimalizovanou pro sof...

Více 0 komentářů

Zoot vydá čtyřleté veřejně obchodovatelné dluhopisy s úrokem 6,5 %

ČTK , 19. červenec 2017 13:59

Největší tuzemský internetový obchod s módou Zoot vydá podřízené dluhopisy v celkovém objemu 150 mil...

Více 0 komentářů

Atari představuje novou herní konzoli Ataribox

ČTK , 19. červenec 2017 11:51

Francouzský výrobce videoher Atari ukázal herní konzoli Ataribox, která je první novou konzolí firmy...

Více 1 komentářů