Behaviorální marketing

Popis výrazu

Behaviorální marketing obecně označuje pro větší marketingovou efektivitu komplexní analyzování zákazníkova chování. Behavoriorální marketing je zejména internetový pojem, i když snahy pochopit návyky zákazníka jsou známé odjakživa.

Behaviorální marketing na internetu můžeme rozdělit do dvou oblastí:

1) sledování chování uživatele na konkréním (např. firemním) webu. Můžeme sledovat z jaké části Česka uživatel přišel, z jakých stránek se na web proklikal, zda je na stránkách „nový,“ co ho nejvíce zajímalo, kde měl na stránkách problémy nebo na jaké stránce váš web opustil. Na základě získaných dat je následně možné upravit stránky (od struktury po desing) tak, aby lépe splňovaly nároky uživatele. Má-li firma e-shop, je možné na základě behaviorálního marketingu zjišťovat trendy v prodejích, co se stane, dáte-li speciální nabídku do levého rohu, jestli si produkty kupují více "Brňáci" nebo "Ostraváci", jestli lidé, jež přišli z vyhledávače uskutečňují tržby, nebo zda vám funguje reklamní kampaň atp.

2) Druhá významnější oblast behavorálního marketingu – jsou to sofistikované reklamní systémy (tzv. bt systémy – behavioral targeting), které umožňují cílit na uživatele na základě jeho nedávného chování na internetu. Ty, se dělí minimálně na:

a) ty, které se zakládají na tom, jaké weby (součástí velkých portálů) byly navštívené. Např. lidé, kteří často navštěvují na serveru ITbiz sekci "byznys" by byli zařazeni do skupiny „cílení na byznysmeny“. Při pohybu na portálu by se jim pak objevovaly reklamy na byznysové produkty častěji, než kdyby server nenavštěvovali. České portály ještě behavorální cílení prakticky neumožňují.

b) ty, které se orientují na základě toho, co uživatel v minulosti vyhledával na vyhledávačích. Na základě hledaných slov se vytvoří jakýsi profil uživatele. V současné době je provozují jen nejvyspělejší zahraniční vyhledávače (Yahoo, MSN Live, AOL).

RSS 

Komentujeme

Jak srovnávali jablka s hruškami

Pavel Houser , 27. květen 2017 14:30
Pavel Houser

Absurdní patent či ochranná známka, respektive absurdní výsledek sporu? A že je hloupost srovnávat j...

Více





RSS 

Zprávičky

Nová řešení od IBM Security pomohou klientům splnit požadavky GDPR

Pavel Houser , 30. květen 2017 14:00

K novým řešením patří Resilient průvodce přípravou na GDPR, Resilient simulace GDPR a modul ochrany ...

Více 0 komentářů

Rozvoj IT služeb Konica Minolta směřuje k využívání umělé inteligenci

Pavel Houser , 30. květen 2017 13:00

Zájem o AI aplikace je v ČR srovnatelný s globálním trhem. Tyto funkce budou k dispozici v rámci nov...

Více 0 komentářů

GDPR může zefektivnit práci IT oddělení

Pavel Houser , 30. květen 2017 12:25

Většina vedoucích IT specialistů evropských firem předpokládá, že díky novým regulacím získají více ...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Podíl pozemního TV vysílání přechodem na DVB-T2 klesne o desetinu

ČTK , 30. květen 2017 08:00

S rozvojem optických a dalších vysokorychlostních sítí poroste význam šíření signálu přes IPTV....

Více 0 komentářů

Pokračuje kauza údajného útočníka na LinkedIn, vydat ho chtějí USA i Rusko

ČTK , 30. květen 2017 07:28

Pražský městský soud se dnes vrátí k otázce přípustnosti vydání údajného ruského hackera Jevgenije N...

Více 0 komentářů

Trendy v affiliate marketingu pro rok 2017

ITBiz.cz , 29. květen 2017 12:30

Posilování role mobilních zařízení v e-komerce a sledování uživatelů napříč zařízeními jsou hlavní l...

Více 0 komentářů

Zavedení EET se projevilo i na oblibě metod platby v e-shopech, některé zrušily platbu kartou

ČTK , 29. květen 2017 12:09

EET zasáhlo především ty úplně nejmenší hráče na trhu. Raději možnost platby kartou, která se v EET ...

Více 1 komentářů