Behaviorální marketing

Popis výrazu

Behaviorální marketing obecně označuje pro větší marketingovou efektivitu komplexní analyzování zákazníkova chování. Behavoriorální marketing je zejména internetový pojem, i když snahy pochopit návyky zákazníka jsou známé odjakživa.

Behaviorální marketing na internetu můžeme rozdělit do dvou oblastí:

1) sledování chování uživatele na konkréním (např. firemním) webu. Můžeme sledovat z jaké části Česka uživatel přišel, z jakých stránek se na web proklikal, zda je na stránkách „nový,“ co ho nejvíce zajímalo, kde měl na stránkách problémy nebo na jaké stránce váš web opustil. Na základě získaných dat je následně možné upravit stránky (od struktury po desing) tak, aby lépe splňovaly nároky uživatele. Má-li firma e-shop, je možné na základě behaviorálního marketingu zjišťovat trendy v prodejích, co se stane, dáte-li speciální nabídku do levého rohu, jestli si produkty kupují více "Brňáci" nebo "Ostraváci", jestli lidé, jež přišli z vyhledávače uskutečňují tržby, nebo zda vám funguje reklamní kampaň atp.

2) Druhá významnější oblast behavorálního marketingu – jsou to sofistikované reklamní systémy (tzv. bt systémy – behavioral targeting), které umožňují cílit na uživatele na základě jeho nedávného chování na internetu. Ty, se dělí minimálně na:

a) ty, které se zakládají na tom, jaké weby (součástí velkých portálů) byly navštívené. Např. lidé, kteří často navštěvují na serveru ITbiz sekci "byznys" by byli zařazeni do skupiny „cílení na byznysmeny“. Při pohybu na portálu by se jim pak objevovaly reklamy na byznysové produkty častěji, než kdyby server nenavštěvovali. České portály ještě behavorální cílení prakticky neumožňují.

b) ty, které se orientují na základě toho, co uživatel v minulosti vyhledával na vyhledávačích. Na základě hledaných slov se vytvoří jakýsi profil uživatele. V současné době je provozují jen nejvyspělejší zahraniční vyhledávače (Yahoo, MSN Live, AOL).

RSS 

Komentujeme

Makroviry inspirují

Pavel Houser , 20. září 2017 06:30
Pavel Houser

Úspěšný návrat malwaru šířeného pomocí maker vedl útočníky k tomu, že svou pozornost obrátili k příb...

Více






Kalendář

21. 09. Mobilní řešení pro business
25. 09.

29. 09.
Susecon 17
25. 09.

29. 09.
Microsoft Ignite 2017
RSS 

Zprávičky

Oracle představil novou cenovou politiku pro cloud

Pavel Houser , 21. září 2017 09:52

Až dosud se při přechodu na cloud PaaS nedaly využít dosavadní investice do licencí softwaru v režim...

Více 0 komentářů

Toshiba chce prodat čipovou divizi fondu Bain

ČTK , 21. září 2017 09:00

Ještě v úterý se zdálo, že favoritem je konsorcium vedené společností Western Digital....

Více 0 komentářů

Amazon chystá chytré brýle, první vlastní nositelnou elektroniku

ČTK , 21. září 2017 08:00

Společnost chystá i rozšíření svého systému SmartHome......

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Google prý chce koupit HTC

ČTK , 20. září 2017 19:18

Společnost dnes tchajwanské burze cenných papírů oznámila, že pozastavuje obchody svými akciemi....

Více 0 komentářů

Američtí operátoři T-Mobile US a Sprint jednají o fúzi

ČTK , 20. září 2017 11:00

Tržní hodnota T-Mobile US se pohybuje kolem 51 miliard dolarů hodnota Sprintu dosahuje zhruba 30 mil...

Více 0 komentářů

EK chce vyšší pravomoci pro řešení kybernetických útoků

ČTK , 20. září 2017 09:00

Celounijní certifikace by se měla týkat miliardy zařízení kritické infrastruktury....

Více 0 komentářů

Oblíbený nástroj CCleaner obsahoval malware

Pavel Houser , 19. září 2017 17:17

Ohroženy mohou být miliony uživatelů. Zranitelné jsou verze CCleaner 5.33 a CCleaner Cloud 1.07.3191...

Více 1 komentářů