Behaviorální marketing

Popis výrazu

Behaviorální marketing obecně označuje pro větší marketingovou efektivitu komplexní analyzování zákazníkova chování. Behavoriorální marketing je zejména internetový pojem, i když snahy pochopit návyky zákazníka jsou známé odjakživa.

Behaviorální marketing na internetu můžeme rozdělit do dvou oblastí:

1) sledování chování uživatele na konkréním (např. firemním) webu. Můžeme sledovat z jaké části Česka uživatel přišel, z jakých stránek se na web proklikal, zda je na stránkách „nový,“ co ho nejvíce zajímalo, kde měl na stránkách problémy nebo na jaké stránce váš web opustil. Na základě získaných dat je následně možné upravit stránky (od struktury po desing) tak, aby lépe splňovaly nároky uživatele. Má-li firma e-shop, je možné na základě behaviorálního marketingu zjišťovat trendy v prodejích, co se stane, dáte-li speciální nabídku do levého rohu, jestli si produkty kupují více "Brňáci" nebo "Ostraváci", jestli lidé, jež přišli z vyhledávače uskutečňují tržby, nebo zda vám funguje reklamní kampaň atp.

2) Druhá významnější oblast behavorálního marketingu – jsou to sofistikované reklamní systémy (tzv. bt systémy – behavioral targeting), které umožňují cílit na uživatele na základě jeho nedávného chování na internetu. Ty, se dělí minimálně na:

a) ty, které se zakládají na tom, jaké weby (součástí velkých portálů) byly navštívené. Např. lidé, kteří často navštěvují na serveru ITbiz sekci "byznys" by byli zařazeni do skupiny „cílení na byznysmeny“. Při pohybu na portálu by se jim pak objevovaly reklamy na byznysové produkty častěji, než kdyby server nenavštěvovali. České portály ještě behavorální cílení prakticky neumožňují.

b) ty, které se orientují na základě toho, co uživatel v minulosti vyhledával na vyhledávačích. Na základě hledaných slov se vytvoří jakýsi profil uživatele. V současné době je provozují jen nejvyspělejší zahraniční vyhledávače (Yahoo, MSN Live, AOL).

RSS 

Komentujeme

Jak probíhá adopce cloudu

Pavel Houser , 16. únor 2018 09:45
Pavel Houser

Cloud už neznamená jen SaaS, jenže… K dispozici je řada analýz i prognóz, které dokládají, jak se po...

Více








RSS 

Zprávičky

Pokles prodeje smartphonů potvrzuje i Gartner

ČTK , 24. únor 2018 12:04

Meziroční nárůst čtvrtletního prodeje zaznamenaly v rámci první pětky pouze Huawei a Xiaomi....

Více 0 komentářů

Broadcom snížil nabídku na rivala Qualcomm na 117 miliard dolarů

ČTK , 23. únor 2018 10:00

Převzetí Qualcommu by bylo největší akvizicí v historii technologického sektoru....

Více 0 komentářů

T-Mobile měl úspěšný rok

Pavel Houser , 23. únor 2018 09:00

T-Mobile oznámil finanční výsledky za rok 2017. Celkové tržby z mobilních a pevných služeb včetně pr...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

NÚKIB loni řešil méně hlášení o kybernetických incidentech

ČTK , 23. únor 2018 08:00

Na podzim NÚKIB musel řešit i útok na weby, na kterých se zobrazovaly aktuální volební výsledky....

Více 0 komentářů

Hackeři zneužili cloudový systém Tesly k těžbě kryptoměn

ČTK , 22. únor 2018 10:00

Průnik se odehrál přes konzoli systému Kubernetes pro optimalizaci cloudových aplikací. ...

Více 0 komentářů

Dvakrát ze světa open source CRM: Sugar a SuiteCRM

Pavel Houser , 22. únor 2018 09:00

CRM systém Sugar je nabízen v několika edicích. Placené edice lze standardně provozovat formou služb...

Více 0 komentářů

Intel chce investovat 5 miliard dolarů do izraelské továrny

ČTK , 22. únor 2018 08:00

Předpokládá se, že Intel na rozšíření továrny obdrží státní podporu v hodnotě až 10 % investice....

Více 0 komentářů