Srovnávací reklama

Popis výrazu

Druh reklamy, v němž se přímo porovnává firma/značka, produkt nebo služba s konkurenční nabídkou. Tento typ reklamy bývá regulován. V ČR byla srovnávací reklama zcela zakázána, povolena je až od roku 2001 a upravována obchodním zákoníkem i novým občanským zákoníkem. Podle platné regulace lze např. srovnávat jen srovnatelné, poskytnuté informace musejí být pravdivé a objektivně ověřitelné, reklama nesmí přímo obsahovat výzvy odrazující od nákupů konkurenčních produktů a služeb, dehonestující konkurenci apod. Srovnávací reklama porušující příslušná pravidla je považována za nekalou soutěž. Srovnávací reklamu často používají firmy, které nemají na trhu rozhodující podíl, ale chtějí zdůraznit exkluzivitu produktu a vymezit se vůči nejrozšířenější značce, eventuálně na trh vstupují. Příslušná forma může být kontraproduktivní, vyvolat soudní spory, ale stejně tak působit virálně a získat další publicitu a tím mít i vyšší dopad, než kdyby bylo reklamní sdělení podáno klasicky. Ve světě IT používal agresivní srovnávací reklamu např. Apple a Sun (vůči platformě PC a Windows) nebo Oracle (srovnávání databází se sloganem: jaká je nejrychlejší databáze na nejrychlejším počítači IBM?). Na českém trhu používají zatím srovnávací reklamu nejčastěji výrobci automobilů a provozovatelé hypermarketů.

RSS 

Komentujeme

Google vs. Oracle: Kdo tahá za kratší konec?

Pavel Houser , 04. duben 2018 11:30
Pavel Houser

Po 8 letech právních sporů vstoupila soudní tahanice mezi Googlem a Oraclem do dalšího kola. Nakolik...

Více







RSS 

Zprávičky

Těžba bitcoinů při kurzu pod 8 600 dolarů je ztrátová

ČTK , 20. duben 2018 11:21

Analytici se domnívají, že poptávka po hardwaru pro těžbu bitcoinů dál klesne, stejně jako cena kryp...

Více 0 komentářů

Netflixu prudce stoupají příjmy i počet odběratelů

ČTK , 20. duben 2018 09:36

Čistý zisk ve čtvrtletí stoupl na 290,1 milionu dolarů, neboli 64 centů na akcii....

Více 0 komentářů

Zájem o přijímače s digitálním rádiem je minimální

ČTK , 20. duben 2018 08:00

Český rozhlas na konci loňského roku rozšířil pokrytí digitálním signálem na 40 % populace....

Více 3 komentářů

Starší zprávičky

eMan vykupuje zpět podíl Jablotronu

Pavel Houser , 19. duben 2018 14:32

Strategie obou společností se po více než 2 letech propojení rozcházejí, kontrolu nad firmou získáva...

Více 0 komentářů

Facebook reaguje na nové normy EU, cílená reklama ale nepřestane

ČTK , 19. duben 2018 10:26

Facebook se začal dotazovat svých uživatelů, zda může v jejich fotografiích a videích používat techn...

Více 2 komentářů

Ruské úřady vs. Telegram

ČTK , 19. duben 2018 08:00

Začaly se objevovat informace o rozsáhlých výpadcích služeb, které se sporem nijak nesouvisejí....

Více 0 komentářů

Arbes převzal slovenský Finamis a posiluje v oblasti řešení pro kapitálové trhy

ITBiz.cz , 18. duben 2018 16:30

Arbes Technologies za nezveřejněnou sumu získala majoritní podíl ve slovenské společnosti Finamis, k...

Více 0 komentářů