Srovnávací reklama

Popis výrazu

Druh reklamy, v němž se přímo porovnává firma/značka, produkt nebo služba s konkurenční nabídkou. Tento typ reklamy bývá regulován. V ČR byla srovnávací reklama zcela zakázána, povolena je až od roku 2001 a upravována obchodním zákoníkem i novým občanským zákoníkem. Podle platné regulace lze např. srovnávat jen srovnatelné, poskytnuté informace musejí být pravdivé a objektivně ověřitelné, reklama nesmí přímo obsahovat výzvy odrazující od nákupů konkurenčních produktů a služeb, dehonestující konkurenci apod. Srovnávací reklama porušující příslušná pravidla je považována za nekalou soutěž. Srovnávací reklamu často používají firmy, které nemají na trhu rozhodující podíl, ale chtějí zdůraznit exkluzivitu produktu a vymezit se vůči nejrozšířenější značce, eventuálně na trh vstupují. Příslušná forma může být kontraproduktivní, vyvolat soudní spory, ale stejně tak působit virálně a získat další publicitu a tím mít i vyšší dopad, než kdyby bylo reklamní sdělení podáno klasicky. Ve světě IT používal agresivní srovnávací reklamu např. Apple a Sun (vůči platformě PC a Windows) nebo Oracle (srovnávání databází se sloganem: jaká je nejrychlejší databáze na nejrychlejším počítači IBM?). Na českém trhu používají zatím srovnávací reklamu nejčastěji výrobci automobilů a provozovatelé hypermarketů.


RSS 

Komentujeme

Chatbot mluví za mrtvého – od nápadu k realizaci

Pavel Houser , 30. listopad 2016 13:00
Pavel Houser

Na webu The Verge popsala Casey Newton příběh dvou přátel (Eugenia Kuyda a Roman Mazurenko). Peripet...

Více





Kalendář


RSS 

Zprávičky

CETIN vydal dluhopisy za 25 miliard Kč

ČTK , 05. prosinec 2016 18:00

Česká telekomunikační infrastruktura (CETIN) upsala dluhopisy v eurech a korunách v celkovém objemu ...

Více 0 komentářů

Nahradí otisky prstů přístupová hesla?

ČTK , 05. prosinec 2016 14:30

Zní to jako skvělý nápad: zapomeňte na hesla a zamykejte telefon místo nich otiskem svého prstu. Je ...

Více 1 komentářů

Počítač a internet má na jižní Moravě více než 75 pct domácností

ČTK , 05. prosinec 2016 10:30

Počet jihomoravských domácností, které mají počítač a přístup k internetu, se loni přehoupl na jižní...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Vodafone zvýšil do září počet zákazníků na 3,54 milionu

ČTK , 04. prosinec 2016 18:00

Mobilní operátor Vodafone zvýšil do konce září počet zákazníků na českém trhu meziročně o 146.000 na...

Více 0 komentářů

Nový škodlivý program ukradl údaje k milionu účtů Google

ČTK , 02. prosinec 2016 14:00

Nový škodlivý program Goolian narušil bezpečnost více než jednoho milionu účtů Google. Šíří se na za...

Více 1 komentářů

Telefony Nokia se příští rok vrátí na trh

ČTK , 02. prosinec 2016 10:30

Chytré telefony se značkou Nokia se objeví zpátky na trhu v příštím roce. Finská společnost Nokia dn...

Více 2 komentářů

CETIN nabídne příští rok operátorům připojení až 250 Mbit/s

ČTK , 01. prosinec 2016 17:00

Společnost Česká telekomunikační infrastruktura (CETIN) zvýší od května příštího roku rychlost inter...

Více 0 komentářů