Software602, IBM a APIF společně vytvořily technologii pro krizovou komunikaci v oblastech katastrof

22. březen 2010 10:44 0 komentářů

Praha (18. března 2010) – Řešení, které záchranářům umožňuje i v případě výpadku telekomunikačních sítí efektivně komunikovat, mít přístup k aktuálním informacím a systematicky řídit obnovu klíčových zdrojů, je výsledkem projektu, na kterém spojily síly Software602, italská pobočka IBM, španělská komunikační firma APIF MOVIQUITY a několik univerzitních a výzkumných pracovišť z různých evropských zemí.

Vyvinutá technologie je k dispozici provozovatelům záchranářských systémů ve všech zemích EU. Projekt byl realizován v rámci 6. rámcového programu výzkumu a vývoje EU.

V případě havárie, teroristického útoku nebo jiné katastrofy by zmíněné řešení umožnilo okamžitě vytvořit bezdrátovou síť pokrývající území o rozloze několika kilometrů čtverečních. Účastníci záchranných prací by dostali notebooky, PDA nebo obdobná zařízení, v nichž je instalována aplikace pro sdílení informací a koordinaci týmu. Součástí systému by byl také speciálně vybavený automobil, který by fungoval jako technologické jádro komunikace pro záchranný tým a pro jeho spojení s krizovým štábem.

Firma Software602 vyvinula uživatelské rozhraní (front end), IBM interní (back-office) části systému
a APIF dodal peer-to-peer platformu bezdrátové sítě. Další účastníci projektu řešili sdílení dat, práci
s mapami a řízení pracovních postupů. Zákazníka představovala Civilní obrana italského regionu Kalábrie.

„Pro důležité objekty, jako jsou nemocnice nebo velké průmyslové komplexy, sice existují havarijní plány zahrnující i obnovení provozu, ale v praxi je jejich realizace omezená tím, že účastníci nemají přehled o aktuální situaci a chybí jim vzájemné propojení. S řešením, které vzniklo ve spolupráci řady komerčních firem, univerzit a výzkumných center, mohou být záchranářské a rekonstrukční práce usnadněny a může se do nich efektivně zapojit více lidí,“ uvedl manažer projektu za Software602 Zdeněk Záliš. „Jsme rádi, že jsme k tomu mohli přispět a znovu potvrdit, že dokážeme vytvořit vhodné rozhraní doslova pro každou situaci – od výpisů z centrálních evidencí Czech POINTu přes daňová přiznání a speciální kriminalistické grafické dotazníky až po nástroje pro práci záchranářských týmů.“


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Chatbot mluví za mrtvého – od nápadu k realizaci

Pavel Houser , 30. listopad 2016 13:00
Pavel Houser

Na webu The Verge popsala Casey Newton příběh dvou přátel (Eugenia Kuyda a Roman Mazurenko). Peripet...

Více





Kalendář

RSS 

Zprávičky

Tchajwanský Foxconn jedná o rozšíření svých aktivit v USA

ČTK , 07. prosinec 2016 15:00

Tchajwanská společnost Foxconn jedná o rozšíření svých aktivit ve Spojených státech. Oznámila to dne...

Více 0 komentářů

Nejvyšší soud USA se postavil na stranu Samsungu proti Applu

ČTK , 07. prosinec 2016 12:30

Americký nejvyšší soud se v mnohaletém patentovém sporu mezi výrobci chytrých telefonů Apple a Samsu...

Více 0 komentářů

Evropská komise Microsoftu schválila převzetí sítě LinkedIn

ČTK , 07. prosinec 2016 10:30

Evropská komise schválila americké softwarové společnosti Microsoft záměr koupit za 26 miliard dolar...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Porozumění větám, konkurence pro Turingův test

Pavel Houser , 06. prosinec 2016 18:00

Konverzační roboti mají stále problémy pochopit věty, kde smysl nelze vyvodit ze samotné gramatické ...

Více 0 komentářů

Americká GoDaddy koupí evropský webhosting Host Europe

ČTK , 06. prosinec 2016 16:00

Americký registrátor internetových domén GoDaddy, který je ve svém oboru největší na světě, se dohod...

Více 0 komentářů

Ruská Centrální banka oznámila masivní útok hackerů

ČTK , 06. prosinec 2016 11:00

Do systému ruské Centrální banky se letos dostali hackeři a s pomocí zfalšovaných hesel se pokusili ...

Více 0 komentářů

CETIN vydal dluhopisy za 25 miliard Kč

ČTK , 05. prosinec 2016 18:00

Česká telekomunikační infrastruktura (CETIN) upsala dluhopisy v eurech a korunách v celkovém objemu ...

Více 1 komentářů