Co si Češi myslí o mobilním trhu?

Jiří Kocourek , 05. březen 2008 15:37 0 komentářů

Operátorka
Mobilní operátor Vodafone prezentoval na dnešním setkání s novináři výsledky průzkumu o spokojenosti klientů se službami, které poskytují mobilní čeští operátoři. Z průzkumu Vodafone Zoom vyplývá, že až 82 % Čechů by ocenilo, kdyby nemuselo podepisovat smlouvy s mobilními operátory. Téměř všichni (91 %) považují spotřebitelské smlouvy obecně za zbytečně složité, přičemž třetina z nich vnímá právě smlouvy s mobilními operátory jako nejkomplikovanější.

On-line průzkum pro Vodafone zpracovala společnost Data Collect. Odpovídalo 400 respondentů ve věku mezi 15 a 54 lety, kteří patří mezi aktivní internetovou populaci a uživatele mobilních telefonů. Průzkum dále ukázal, že až 73 % lidí považuje reklamní triky za běžnou součást prodeje na trhu v Česku. Nejužívanějším trikem bývá použití nejasných podmínek pod čarou. Až 45 % respondentů už někdy naletělo a zjistilo, že podmínky pod čarou nakonec nebyly tak výhodné, jak nabídka vypadala.

Nejvíce triků v bankovnictví

Vodafone Zoom zjišťoval, která odvětví nejvíce zneužívají reklamních triků. Z výsledků vyšlo najevo, že nejhůře je na tom propagace v bankovnictví (86 %). Mobilní operátoři na druhém místě využívají triků v 65 procentech. Následují spotřebitelské soutěže (54 %), automobilové odvětví (35 %) a elektronika s 28 procenty. Jakmile zákazník zjistí, že nabídka není až tak výhodná, jak se zdála, tak v 62 procentech případů o ni ztratí zájem. Dvě procenta lidí nabídku akceptují pouze z toho důvodu, že nechtějí vypadat trapně.

Mezi segmenty s nejméně srozumitelnou nabídkou patří bankovnictví, pojišťovnictví a oblast spotřebitelských úvěrů a na čtvrtém místě mobilních operátorů. Více než polovina respondentů (55 %) průzkumu uvedla, že důkladně nerozumí nabídkám a službám na českém trhu. Tři čtvrtiny lidí mají při podepisování smluv strach, že přehlídnou nějakou podmínku, která jim v budoucnu zkomplikuje život. Polovině dotázaných lidí už byla nucena k podpisu smlouva, kterou si předtím důkladně neprostudovali. Až 66 procentům lidí vadí písemné smlouvy na delší dobu a 82 % respondentů by bylo raději, kdyby nemuseli smlouvy s mobilními operátory podepisovat vůbec.

Související

Jaké služby nabízí mobilní operátoři pro velké firmy
Průzkum: o Vánocích si neodpočine více než 80 % firem
Rok 2007 v číslech českých mobilních operátorů


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Google vs. Oracle: Kdo tahá za kratší konec?

Pavel Houser , 04. duben 2018 11:30
Pavel Houser

Po 8 letech právních sporů vstoupila soudní tahanice mezi Googlem a Oraclem do dalšího kola. Nakolik...

Více







RSS 

Zprávičky

Těžba bitcoinů při kurzu pod 8 600 dolarů je ztrátová

ČTK , 20. duben 2018 11:21

Analytici se domnívají, že poptávka po hardwaru pro těžbu bitcoinů dál klesne, stejně jako cena kryp...

Více 0 komentářů

Netflixu prudce stoupají příjmy i počet odběratelů

ČTK , 20. duben 2018 09:36

Čistý zisk ve čtvrtletí stoupl na 290,1 milionu dolarů, neboli 64 centů na akcii....

Více 0 komentářů

Zájem o přijímače s digitálním rádiem je minimální

ČTK , 20. duben 2018 08:00

Český rozhlas na konci loňského roku rozšířil pokrytí digitálním signálem na 40 % populace....

Více 3 komentářů

Starší zprávičky

eMan vykupuje zpět podíl Jablotronu

Pavel Houser , 19. duben 2018 14:32

Strategie obou společností se po více než 2 letech propojení rozcházejí, kontrolu nad firmou získáva...

Více 0 komentářů

Facebook reaguje na nové normy EU, cílená reklama ale nepřestane

ČTK , 19. duben 2018 10:26

Facebook se začal dotazovat svých uživatelů, zda může v jejich fotografiích a videích používat techn...

Více 2 komentářů

Ruské úřady vs. Telegram

ČTK , 19. duben 2018 08:00

Začaly se objevovat informace o rozsáhlých výpadcích služeb, které se sporem nijak nesouvisejí....

Více 0 komentářů

Arbes převzal slovenský Finamis a posiluje v oblasti řešení pro kapitálové trhy

ITBiz.cz , 18. duben 2018 16:30

Arbes Technologies za nezveřejněnou sumu získala majoritní podíl ve slovenské společnosti Finamis, k...

Více 0 komentářů