Co si Češi myslí o mobilním trhu?

Jiří Kocourek , 05. březen 2008 15:37 0 komentářů

Operátorka
Mobilní operátor Vodafone prezentoval na dnešním setkání s novináři výsledky průzkumu o spokojenosti klientů se službami, které poskytují mobilní čeští operátoři. Z průzkumu Vodafone Zoom vyplývá, že až 82 % Čechů by ocenilo, kdyby nemuselo podepisovat smlouvy s mobilními operátory. Téměř všichni (91 %) považují spotřebitelské smlouvy obecně za zbytečně složité, přičemž třetina z nich vnímá právě smlouvy s mobilními operátory jako nejkomplikovanější.

On-line průzkum pro Vodafone zpracovala společnost Data Collect. Odpovídalo 400 respondentů ve věku mezi 15 a 54 lety, kteří patří mezi aktivní internetovou populaci a uživatele mobilních telefonů. Průzkum dále ukázal, že až 73 % lidí považuje reklamní triky za běžnou součást prodeje na trhu v Česku. Nejužívanějším trikem bývá použití nejasných podmínek pod čarou. Až 45 % respondentů už někdy naletělo a zjistilo, že podmínky pod čarou nakonec nebyly tak výhodné, jak nabídka vypadala.

Nejvíce triků v bankovnictví

Vodafone Zoom zjišťoval, která odvětví nejvíce zneužívají reklamních triků. Z výsledků vyšlo najevo, že nejhůře je na tom propagace v bankovnictví (86 %). Mobilní operátoři na druhém místě využívají triků v 65 procentech. Následují spotřebitelské soutěže (54 %), automobilové odvětví (35 %) a elektronika s 28 procenty. Jakmile zákazník zjistí, že nabídka není až tak výhodná, jak se zdála, tak v 62 procentech případů o ni ztratí zájem. Dvě procenta lidí nabídku akceptují pouze z toho důvodu, že nechtějí vypadat trapně.

Mezi segmenty s nejméně srozumitelnou nabídkou patří bankovnictví, pojišťovnictví a oblast spotřebitelských úvěrů a na čtvrtém místě mobilních operátorů. Více než polovina respondentů (55 %) průzkumu uvedla, že důkladně nerozumí nabídkám a službám na českém trhu. Tři čtvrtiny lidí mají při podepisování smluv strach, že přehlídnou nějakou podmínku, která jim v budoucnu zkomplikuje život. Polovině dotázaných lidí už byla nucena k podpisu smlouva, kterou si předtím důkladně neprostudovali. Až 66 procentům lidí vadí písemné smlouvy na delší dobu a 82 % respondentů by bylo raději, kdyby nemuseli smlouvy s mobilními operátory podepisovat vůbec.

Související

Jaké služby nabízí mobilní operátoři pro velké firmy
Průzkum: o Vánocích si neodpočine více než 80 % firem
Rok 2007 v číslech českých mobilních operátorů


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Kradená auta: Další úkol pro bezpečnostní kamery

Pavel Houser , 16. srpen 2017 06:30
Pavel Houser

Bezpečnostní kamery, které hledají ukradená vozidla nebo mají za úkol vozidlo jednoznačně identifiko...

Více






Kalendář

24. 08. Webinář Synology - DSM 6.1 - Virtual Machine Manager
27. 08.

31. 08.
VMworld 2017
01. 09.

06. 09.
IFA 2017
RSS 

Zprávičky

Euronics a Kasa chystají nový sklad v Jirnech u Prahy

Pavel Houser , 16. srpen 2017 11:00

Skladníci již nebudou chodit pro zboží, ale zboží „přijede“ za nimi. Chytré technologie umožní vyexp...

Více 0 komentářů

Oracle Exadata Cloud i na cloudové infrastruktuře nové generace

Pavel Houser , 16. srpen 2017 10:04

Deklarované přednosti: obří výkon, jednoduchá migrace do cloudu a plná kompatibilita s databázemi Or...

Více 0 komentářů

Operátoři si stěžují EK kvůli dotacím na rychlý internet

ČTK , 16. srpen 2017 09:00

O dotaci na budování vysokorychlostních přípojek v zaostalých regionech se po více než třech měsícíc...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Mall Group přebírá Košík.cz

Pavel Houser , 15. srpen 2017 17:45

Spojení obou firem by mělo vést ke vzniku nové jedničky v segmentu on-line prodeje potravin. ...

Více 0 komentářů

Praha dá 1,4 milionu měsíčně na fungování datové platformy

ČTK , 15. srpen 2017 13:52

V rámci koncepce Smart Prague město zatím spustilo chytré lavičky a solární odpadkové koše....

Více 0 komentářů

Datart se chce spojit s majitelem prodejen Euronics a Kasa.cz

ČTK , 15. srpen 2017 11:02

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) začal posuzovat jednu z největších transakcí na trhu s e...

Více 0 komentářů

Facebook včera v ČR spustil bazar Marketplace

ČTK , 15. srpen 2017 09:00

Facebook pokračuje ve strategii vyzobávání služeb, které mají obchodní potenciál, a jejich zahrnován...

Více 0 komentářů