Studie: televize ustupují stále oblíbenějšímu Internetu

Jiří Kocourek , 23. srpen 2007 11:12 0 komentářů
Rubriky: Internet

Lupa
Tématem častých debat dnešní doby je otázka srovnání sledovanosti televize a času tráveného na Internetu. Některé hlasy tvrdí, že televize jasně ustupují stále populárnějšímu trendu využívání Internetu. Zajímavé výsledky k otázce porovnání fenoménů televize a Internetu zveřejnila společnost IBM. Studie se věnuje návykům zákazníků a porovnává časové údaje o klientech pohybujících se na webu a těch, kteří sledují televizní vysílání. Součástí výzkumu je i pohled na využívání obsahu mobilních telefonů.

Z výsledků studie je patrné, že čas strávený na Internetu již konkuruje průměrné době, kterou lidé věnují sledování televizní obrazovky. Největší oblibě a tedy i nejdelší době prohlížení se těší komunitní servery a obsah webů zaměřený přímo na určité skupiny uživatelů.

Průzkum společnosti IBM dále ukázal trvalou oblíbenost používání mobilních telefonů. Uživatelé se zaměřují na klasickou nabídku mobilní zábavy nabízené v telefonních přístrojích.

Představitelé IBM nechali zpracovat tento průzkum, aby zjistili návyky uživatelů. Získané poznatky poté hodlají v blízké budoucnosti využít při přípravě reklamních kampaní.

Trend poklesu zájmu současné populace o televizní vysílání jako o médium číslo jedna potvrdil další údaj z průzkumu. Ten říká, že 19 % respondentů ve studii odpovědělo, že průměrný denní čas, který stráví na síti Internet je šest a více hodin. Zatímco o televizi se v průzkumu podobně vyjádřilo pouze 8 % lidí.

Dalším zajímavým údajem je rozšíření počtu zákazníků užívajících digitální videopřehrávače: 24 %. Studie IBM dále potvrdila vysokou oblíbenost on-line videoklipů. Až 67 % respondentů již takové video na Internetu shlédlo nebo to mají v plánu. Nejvíce uživatelů takový obsah hledá na oblíbeném serveru pro sdílení videí, kterým je YouTube.com.

Saul Berman, představitel IBM v oblasti médií a zábavy, se vyjádřil následovně: „Internet se stává mezi zákazníky prvotním zdrojem zábavy. Naopak televize ustupují do pozadí.“

Bill Battino, jeden z autorů studie, řekl: „Náš tým byl překvapen především tím, že obsah kratšího formátu používaný v mobilních telefonech nedosáhl takové oblíbenosti, jakou jsme očekávali.“

Téma srovnání využití televize a Internetu se před časem také věnovala anketa prezentovaná na ITBIZ.cz. Kromě toho na našich stránkách byly nedávno představeny výsledky studie University of Michigan týkající se oblíbenosti portálů Yahoo! a Google.

Zdroj: Study: TV is taking a back seat to Web
IBM Consumer Survey Shows Decline of TV as Primary Media Device

Souvisejici


Zaměstnanci surfující na Internetu stojí své šéfy miliardy
Průzkum Broadband Monitor zkoumal znalost internetových poskytovatelů
Podle studie tráví Evropané u internetu v průměru 24 hodin za měsíc


Komentáře

RSS 

Komentujeme

AI i její tvůrci před soudem

Pavel Houser , 22. duben 2018 09:30
Pavel Houser

John Kingston z anglické University of Brighton poskytl pro The Register svůj pohled na právní odpov...

Více







RSS 

Zprávičky

Infor Visual 9 dostupný na českém a slovenském trhu

Pavel Houser , 25. duben 2018 12:13

Nová verze je odpovědí na současný nárůst zakázek a potřebu zvýšit výkonnost v malých a středně velk...

Více 0 komentářů

Apple začne splácet irské vládě miliardový daňový nedoplatek

ČTK , 25. duben 2018 10:00

Apple se proti předloňskému rozhodnutí Evropské komise o zaplacení 13 miliard eur odvolal, stejně ja...

Více 0 komentářů

Streamování je poprvé největším zdrojem příjmů hudebního průmyslu

ČTK , 25. duben 2018 09:00

Příjmy hudebního průmyslu se díky streamování začaly zvyšovat po dlouhém období poklesu. ...

Více 0 komentářů

Kalendář

24. 04.

25. 04.
IQRF Summit 2018
25. 04. IT mezi paragrafy 2018
30. 04.

03. 05.
Dell EMC World 2018

Starší zprávičky

V ČR a na Slovensku se prodá přes milion a půl flash disků

Pavel Houser , 25. duben 2018 08:00

Přitom jen naprosté minimum jich je zabezpečených, uvádí Kingston s ohledem na blížící se platnost G...

Více 0 komentářů

Poskytování IT služeb mění podnikání Konica Minolta

Pavel Houser , 24. duben 2018 10:37

Prudký nárůst tržeb v segmentu IT služeb vedl společnost Konica Minolta ke změně přímého prodeje. ...

Více 0 komentářů

Čtvrtletní zisk Googlu výrazně překonal očekávání

ČTK , 24. duben 2018 08:48

Tržby firmy Alphabet se meziročně zvýšily o 26 procent na 31,1 miliardy dolarů....

Více 0 komentářů

EK zkoumá, zda nechá Apple převzít Shazam

ČTK , 24. duben 2018 08:00

Apple by za aplikaci mohl zaplatit asi 400 milionů dolarů....

Více 0 komentářů