Systém HELIOS pomáhá pojišťovat

27. duben 2011 16:04 0 komentářů

Aon Central and Eastern Europe a.s. je na našem trhu už od roku 1992. Jejím hlavním předmětem činnosti je zprostředkovatelství v oblasti pojišťovnictví a zajišťovnictví. V roce 2010 se společnosti Aon Benfield Praha a.s. a AON Benfield Bratislava s.r.o. začlenily do struktur AONu. Došlo k zefektivnění procesů především v oblasti účetnictví a reportingu a využití synergií obou společností. To bylo také hlavním důvodem pro pořízení nového informačního systému, jímž se stal HELIOS Orange.

V předchozích letech už zde samozřejmě byl určitý typ informačního systému využíván, protože natolik sofistikovaná oblast podnikání, jakou je pojišťovnictví, se bez něj v dnešní době již neobejde. Starší systém však postupně přestal dostačovat požadavkům AONu, především z hlediska kontrol a také plánované fúze. V té souvislosti bylo třeba respektovat střediskové rozdělení společnosti a vykazovat bylo nutné za společnost, jako celek a současně za jednotlivá střediska – Lines of Business (pojištění/zajištění).

„Hledali jsme proto systém, který budeme moci do jisté míry nastavit sami, podle svých požadavků,“ říká Kateřina Kaszper, finanční ředitelka společnosti, a dodává: „To znamená přidat či ubrat pole a podobně. Původní systém to neumožňoval, takže jsme pro každou, i jednoduchou změnu byli nuceni využít externího poradce.“

Důvodem pro změnu systému však nebyla pouze aktuálně dokončená fúze společností AON Benfield Praha a.s. a STACH Pojišťovací management s r.o. , ale i do budoucna plánované spojení s Hewitt Associattes s.r.o.. Požadavkem managementu AONu byla mimo jiné i kvalitní zákaznická podpora.

V rámci výběrového řízení bylo osloveno pět producentů ekonomického a informačního softwaru pro střední firmy. Hlavním kriteriem výběru bylo zajištění střediskového rozdělení z důvodu nutnosti sledování zajištění/pojištění. Dále reference a osobní zkušenost, poskytování online zákaznické podpory, možnost vzdáleného přístupu, přítomnost dodavatele na Slovensku, kde má společnost svou organizační složku a zaškolení a podpora při implementaci. Důležitým kritériem byla samozřejmě i cena systému.

Management AONu po pečlivém zvážení zvolil nakonec systém HELIOS z produkce Asseco Solutions.
„Rozhodly především velmi dobré reference na základě osobních zkušeností uživatelů, velmi profesionální přístup konzultantů i obchodníka a ceny systému,“ konstatuje Kateřina Kaszper.

Smlouva byla podepsána 23. září 2010, přičemž v říjnu téhož roku byla zahájena implementace. Spuštění systému v ostrém provozu se odehrálo 1. ledna 2011, přičemž některé dílčí funkcionality jsou dosud řešeny. V současnosti jsou v AONu implementovány moduly Účetnictví, Fakturace, Banka, Majetek a Účetní standardy pro reporting v US GAAP.

Na otázku, co od systému nový zákazník očekává, odpověděly hned tři z jeho hlavních uživatelek.
„Implementací HELIOS Orange se nám podařilo zefektivnit interní procesy a zlepšit kontroly, které jsou pro mezinárodní společnost naší velikosti velmi důležité“, říká Kateřina Kaszper.

„Jsme velmi spokojeni s prací konzultanta. Přivítali jsme také možnost Hotline a především její dostupnost a on-line připojení. Jako zlepšení navrhuji vytvořit on-line manuál také v angličtině,“ navrhuje Pavlína Kotorová, hlavní účetní.

Svůj názor připojuje i Kristýna Juricová, účetní: „Program HELIOS umožňuje lépe se orientovat v účetnictví společnosti, jeho výhodou je též návaznost a souvislost dat, možnosti nastavení sestav, práce se saldy, lepší kontrola párování plateb, filtrování dat a také individuální volba údajů dle potřeb uživatele.“


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Zákaznické karty čekají změny

Pavel Houser , 17. leden 2017 13:00
Pavel Houser

Jedna z technologií, která se už po léta prakticky nezměnila, i když by mohla? Prý karty zákazníků d...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
22. 02. IT mezi paragrafy
RSS 

Zprávičky

Telefónica má zaplatit 1,7 miliardy Kč Tykačovým firmám

ČTK , 17. leden 2017 15:00

Španělská telekomunikační společnost Telefónica má zaplatit firmám podnikatele Pavla Tykače 1,7 mili...

Více 0 komentářů

Embarcadero oznamuje podporu Desktop Bridge v produktu RAD Studio

ITBiz.cz , 17. leden 2017 12:00

Společnost Embarcadero Technologies (divize společnosti Idera), vedoucí dodavatel softwarových řešen...

Více 0 komentářů

Pokrytí LTE loni stouplo na 98 procent populace

ČTK , 17. leden 2017 07:00

Pokrytí Česka rychlými mobilními sítěmi LTE se loni zvýšilo na 98 procent populace, což je o čtyři p...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Reuters: Hlavní příčinou potíží telefonů Galaxy Note 7 je baterie

ČTK , 16. leden 2017 14:00

Hlavní příčinou samovzněcování některých chytrých telefonů Galaxy Note 7 byla baterie. Podle zdroje ...

Více 0 komentářů

Facebook v Německu spustí systém pro ověřování pravdivosti zpráv

ČTK , 16. leden 2017 07:00

Internetová sociální síť Facebook v příštích týdnech zavede v Německu systém pro ověřování pravdivos...

Více 0 komentářů

Yahoo Japan zvažuje třídenní víkend, chce zaměstnance motivovat

ČTK , 15. leden 2017 15:00

Japonská internetová společnost Yahoo Japan zvažuje, že by do roku 2020 zavedla třídenní víkend. Chc...

Více 0 komentářů

Uber se dohodl s Google na využití jeho map

ČTK , 15. leden 2017 12:32

Internetová firma Google nově propojila své mapy s poskytovatelem přeprav Uber. S novou aktualizací ...

Více 1 komentářů