Systém HELIOS pomáhá pojišťovat

27. duben 2011 16:04 0 komentářů

Aon Central and Eastern Europe a.s. je na našem trhu už od roku 1992. Jejím hlavním předmětem činnosti je zprostředkovatelství v oblasti pojišťovnictví a zajišťovnictví. V roce 2010 se společnosti Aon Benfield Praha a.s. a AON Benfield Bratislava s.r.o. začlenily do struktur AONu. Došlo k zefektivnění procesů především v oblasti účetnictví a reportingu a využití synergií obou společností. To bylo také hlavním důvodem pro pořízení nového informačního systému, jímž se stal HELIOS Orange.

V předchozích letech už zde samozřejmě byl určitý typ informačního systému využíván, protože natolik sofistikovaná oblast podnikání, jakou je pojišťovnictví, se bez něj v dnešní době již neobejde. Starší systém však postupně přestal dostačovat požadavkům AONu, především z hlediska kontrol a také plánované fúze. V té souvislosti bylo třeba respektovat střediskové rozdělení společnosti a vykazovat bylo nutné za společnost, jako celek a současně za jednotlivá střediska – Lines of Business (pojištění/zajištění).

„Hledali jsme proto systém, který budeme moci do jisté míry nastavit sami, podle svých požadavků,“ říká Kateřina Kaszper, finanční ředitelka společnosti, a dodává: „To znamená přidat či ubrat pole a podobně. Původní systém to neumožňoval, takže jsme pro každou, i jednoduchou změnu byli nuceni využít externího poradce.“

Důvodem pro změnu systému však nebyla pouze aktuálně dokončená fúze společností AON Benfield Praha a.s. a STACH Pojišťovací management s r.o. , ale i do budoucna plánované spojení s Hewitt Associattes s.r.o.. Požadavkem managementu AONu byla mimo jiné i kvalitní zákaznická podpora.

V rámci výběrového řízení bylo osloveno pět producentů ekonomického a informačního softwaru pro střední firmy. Hlavním kriteriem výběru bylo zajištění střediskového rozdělení z důvodu nutnosti sledování zajištění/pojištění. Dále reference a osobní zkušenost, poskytování online zákaznické podpory, možnost vzdáleného přístupu, přítomnost dodavatele na Slovensku, kde má společnost svou organizační složku a zaškolení a podpora při implementaci. Důležitým kritériem byla samozřejmě i cena systému.

Management AONu po pečlivém zvážení zvolil nakonec systém HELIOS z produkce Asseco Solutions.
„Rozhodly především velmi dobré reference na základě osobních zkušeností uživatelů, velmi profesionální přístup konzultantů i obchodníka a ceny systému,“ konstatuje Kateřina Kaszper.

Smlouva byla podepsána 23. září 2010, přičemž v říjnu téhož roku byla zahájena implementace. Spuštění systému v ostrém provozu se odehrálo 1. ledna 2011, přičemž některé dílčí funkcionality jsou dosud řešeny. V současnosti jsou v AONu implementovány moduly Účetnictví, Fakturace, Banka, Majetek a Účetní standardy pro reporting v US GAAP.

Na otázku, co od systému nový zákazník očekává, odpověděly hned tři z jeho hlavních uživatelek.
„Implementací HELIOS Orange se nám podařilo zefektivnit interní procesy a zlepšit kontroly, které jsou pro mezinárodní společnost naší velikosti velmi důležité“, říká Kateřina Kaszper.

„Jsme velmi spokojeni s prací konzultanta. Přivítali jsme také možnost Hotline a především její dostupnost a on-line připojení. Jako zlepšení navrhuji vytvořit on-line manuál také v angličtině,“ navrhuje Pavlína Kotorová, hlavní účetní.

Svůj názor připojuje i Kristýna Juricová, účetní: „Program HELIOS umožňuje lépe se orientovat v účetnictví společnosti, jeho výhodou je též návaznost a souvislost dat, možnosti nastavení sestav, práce se saldy, lepší kontrola párování plateb, filtrování dat a také individuální volba údajů dle potřeb uživatele.“


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Telefony vodní i podvodní

Pavel Houser , 16. červen 2017 13:00
Pavel Houser

Jako zajímavou technickou kuriozitu lze uvést, že všech 28 států NATO schválilo protokol Janus, kter...

Více






Kalendář

25. 06.

29. 06.
Cisco Live 2017
22. 07.

27. 07.
Black Hat 2017
27. 07.

30. 07.
Defcon 2017
RSS 

Zprávičky

Toshiba vypadne z hlavního indexu tokijské burzy Nikkei 225

ČTK , 26. červen 2017 10:00

Společnost dosud nezveřejnila auditované výsledky za uplynulý finanční rok, protože auditoři jí výsl...

Více 0 komentářů

Britský parlament se stal terčem kybernetického útoku

ČTK , 25. červen 2017 09:00

Mluvčí Dolní sněmovny potvrdila, že parlament odhalil neoprávněné pokusy o přístup....

Více 0 komentářů

VZLUSAT-1, první česká nanodružice

ČTK , 24. červen 2017 18:13

V pátek indická raketa PSLV-C38 vynesla na oběžnou dráhu českou technologickou nanodružici VZLUSAT-1...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

BlackBerry se vrací k zisku, tržby však zaostaly za očekáváním

ČTK , 24. červen 2017 09:46

Kanadský výrobce chytrých telefonů BlackBerry v prvním finančním čtvrtletí vydělal 671 milionů dolar...

Více 0 komentářů

Operátoři díky výměně kmitočtů zrychlí mobilní internet

ČTK , 23. červen 2017 12:36

Mobilní operátoři O2, T-Mobile a Vodafone si vyměnili kmitočty v pásmu 1800 MHz pro provoz rychlých ...

Více 0 komentářů

Toshiba a Western Digital stále ve sporu

ČTK , 23. červen 2017 08:39

Toshiba chce prodat čipovou divizi skupině, za kterou stojí vláda. ...

Více 0 komentářů

CETIN vyplatí PPF za loňský rok dividendu 2,36 miliardy Kč

ČTK , 23. červen 2017 08:00

CETIN loni zvýšil čistý zisk o 16 % na 2,26 miliardy Kč....

Více 0 komentářů