Nový systém samoobslužného maloobchodního kiosku od IBM zvyšuje laťku komfortu zákazníků

29. květen 2008 13:11 0 komentářů

IBM
Společnost IBM (NYSE: IBM) oznámila první technologii samoobslužné pokladny svého druhu, která umožňuje zákazníkům nakupovat a platit nákupy prakticky kdekoli v obchodě. Toto nové samoobslužné pokladní řešení zvyšuje laťku samoobslužných možností pro zákazníky a zároveň umožňuje maloobchodníkům být flexibilní, zlepšovat zákaznické služby a upevňovat tak loajalitu zákazníků ke svým výrobkům.

Systém IBM AnyPlace Checkout je určen pro malé firmy a oddělení velkých podniků a představuje další zásadní krok v inovacích samoobslužných pokladen. Spojuje ultrakompaktní provedení úspěšného produktu IBM AnyPlace Kiosk s četnými možnostmi softwaru IBM pro samočinné odbavení a přináší tak klientům to nejlepší z obou světů.

Podle nedávného průzkumu nákupního chování mezi spotřebiteli uvedlo 10 procent nakupujících, kteří opustili obchod bez uskutečnění nákupu, jako rozhodující faktor dlouhé čekání u pokladny. A co je důležitější, spokojenost zákazníků, kteří musí čekat ve frontě déle než čtyři minuty, padá pod 80 procent.

„Současné tržní prostředí je tvrdé a konkurenční a maloobchodníci jsou pod tlakem, aby transformovali a inovovali. K tomu je vede potřeba změnit zážitky zákazníků z nakupování,“ řekl Steve Ladwig, ředitel maloobchodních řešení, IBM System & Technology Group. „IBM AnyPlace Checkout nám umožňuje pomáhat našim klientům obsloužit své zákazníky zcela novými způsoby a odpovědět na jejich poptávku po snadno použitelné samoobsluze na více místech než kdy předtím.“

Podle studie IHL Group 2007 o samoobslužném pokladním systému použilo samoobslužnou pokladnu již 98 procent respondentů, téměř 50 procent ji využilo více než 5x v předešlých letech a 72 procent tuto technologii na trhu ochotně akceptovalo. Tato studie zároveň udává, že v roce 2008 utratí zákazníci více než 230,7 miliard dolarů při transakcích u samoobslužných pokladen v maloobchodních prodejnách, což znamená nárůst o 28 procent oproti roku 2007.

„Samoobslužné pokladny získávají nejen stale více ohlasů u zákazníků, ale také vidíme, že jsou výhodné pro maloobchodníky,“ řekl Greg Buzek, prezident IHL Consulting Group. „Z našich průzkumů vyplývá, že maloobchodníci, kteří zavedli samoobslužné technologie, mohou přesouvat zaměstnance do ziskovějších oblastí, zlepšovat služby zákazníkům díky více uličkám a také vylepšovat ziskovost navýšením množství ziskových transakcí.“

Systém IBM AnyPlace Checkout rozšiřuje osvědčenou a úspěšnou produktovou řadu IBM Self-Checkout rozšířením schopnosti obchodníků o to, kdy a kde mohou nabízet samoobslužné transakce. Tento dosud ojedinělý produkt je druhou zásadní nabídkou v rámci smělé kampaně IBM zaměřené na spotřební služby. Zapadá do rostoucího portfolia samoobslužných prostředků IBM a obchodních partnerů pro různá odvětví včetně maloobchodu, pohostinství, cestovního ruchu a dopravy.

IBM AnyPlace Checkout přichází se zcela novým pojetím samoobslužné pokladny, které nabízí maloobchodníkům nové funkce a flexibilitu. Umožňuje zákazníkům snadno a rychle načíst zakoupené zboží a zaplatit za ně. Nová samoobslužná jednotka nabízí řadu hardwarových a softwarových vylepšení, mezi která patří:


  • Malé rozměry: Jádro přístroje tvoří IBM AnyPlace Kiosk, takže nabízí jedny z nejmenších dostupných rozměrů samoobslužné pokladny, jež jsou atraktivní pro prodejny potravin a další obchody s omezenou prodejní plochou.


  • Přizpůsobitelný design krytu: Maloobchodníci mohou flexibilně využít nejrůznější typy vnějšího zpracování včetně přizpůsobených provedení od IBM Global Technology Services nebo nezávislých dodavatelů, které zapadnou do celkového designu obchodu.


  • Bezhotovostní platby: Tyto přístroje umožňují platbu pouze kreditní nebo debetní kartou, což urychluje transakce oproti příjmu a vracení bankovek a mincí. Zároveň to snižuje možnost, že by si nakupující zapomněli vzít vrácené peníze.


  • Spravovatelnost: Remote Management Agent (RMA), součást platformy IBM Store Integration Framework, umožňuje maloobchodníkům komplexně spravovat maloobchodní zařízení a aplikace vedle tradičních informačních technologií. V podnikovém prostředí mohou maloobchodníci systém vzdáleně konfigurovat a sledovat, distribuovat software, sledovat jednotlivá zařízení, určovat a diagnostikovat problémy.



Nový IBM AnyPlace Kiosk základní kategorie
Společnost IBM také uvedla AnyPlace Kiosk základní kategorie, který lze použít pro nejrůznější kioskové aplikace nebo jako kompaktní prodejní terminál. Nejnovější 15palcový model AnyPlace Kiosk umožňuje malým nezávislým obchodům využívat vyspělou technologii kiosků, která byla dříve dostupná pouze velkým podnikům, za jim dostupnou cenu. Kiosek však mohou samozřejmě používat i větší podniky pro nejrůznější aplikace včetně vyhledávání výrobků, kontroly ceny atd. Tento kiosek základní kategorie je vybaven energeticky úsporným procesorem a díky zabudovaným funkcím správy napájení umožňuje klientům snížit spotřebu energie a přitom rychle a spolehlivě provozovat důležité aplikace. Je určen hlavně pro specializované obchody, prodejny občerstvení, čerpací stanice, obchody smíšeným zbožím a je také přizpůsobený k použití v různých odvětvích, jako je cestovní ruch a doprava, pohostinství a zdravotnictví.

Dostupnost
IBM AnyPlace Checkout je k dispozici od 23. května.

O společnosti IBM

Další informace o společnosti IBM najdete na webu: ibm.com/cz.


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Zákaznické karty čekají změny

Pavel Houser , 17. leden 2017 13:00
Pavel Houser

Jedna z technologií, která se už po léta prakticky nezměnila, i když by mohla? Prý karty zákazníků d...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
18. 02. WordCamp Praha 2017
RSS 

Zprávičky

Výrobce obrazovek LG Display vykázal ve čtvrtletí rekordní zisk

ČTK , 24. leden 2017 13:00

Jihokorejskému výrobci obrazovek LG Display vzrostl ve čtvrtém čtvrtletí provozní zisk na rekordních...

Více 0 komentářů

Čtvrtletní zisk Samsungu se díky čipům více než zdvojnásobil

ČTK , 24. leden 2017 11:00

Zisk jihokorejského výrobce elektroniky Samsung Electronics se ve čtvrtém čtvrtletí více než zdvojná...

Více 0 komentářů

Rockaway získala minoritní podíl v Techloop.io

ČTK , 23. leden 2017 16:30

Investiční firma Rockaway Ventures získala minoritní podíl ve firmě Techloop.io, která zprostředkov...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Za vznícení mobilů Samsungu mohly baterie, firma odloží Galaxy S8

ČTK , 23. leden 2017 12:00

Za případy vznícení chytrých telefonů Galaxy Note 7 jihokorejské společnosti Samsung Electronics stá...

Více 0 komentářů

Foxconn zvažuje velkou investici do továrny v USA

ČTK , 23. leden 2017 08:29

Tchajwanská společnost Foxconn zvažuje, že investuje přes sedm miliard dolarů (zhruba 177 miliard Kč...

Více 0 komentářů

ČTÚ pohrozil O2 a Vodafonu odebráním licencí na LTE kvůli cenám

ČTK , 22. leden 2017 14:00

Český telekomunikační úřad (ČTÚ) znovu vyzval operátory O2 a Vodafone, aby do měsíce snížili velkoob...

Více 1 komentářů

Menší e-shopy kvůli EET zruší platbu kartou

ČTK , 22. leden 2017 07:00

Řada menších tuzemských e-shopů od března, kdy pro ně začne platit elektronická evidence tržeb (EET...

Více 2 komentářů