Automatické hlasové hovory pomáhají starostům a šetří čas

24. červenec 2015 10:10 0 komentářů

Starostové obcí díky aktuálním panujícím tropickým teplotám řeší řadu problémů. Bojují s požáry, musí omezit spotřebu vody a obávají se případných přívalových dešťů.

Pro ochranu zdraví občanů a předcházení škodám na majetku často sahají k novým řešením – povolávají do zbraně nové technologie, které jim pomohou lépe, organizovaně a ve velmi krátký čas ochránit lidi i obecní a soukromý majetek, a to nejen před živelnými pohromami.

Při mimořádné situaci může starosta ztratit až sto minut denně v případě špatně organizované komunikace. Uvádí to to společnost Neogenia, která patří mezi přední dodavatele služeb pro krizovou komunikaci samospráv. Data vychází ze zkušeností získaných v průběhu mimořádných situací z minulých let. K nejčastějšímu zdržení dochází z jednoduchého důvodu – starosta musí členy krizových štábů nebo dobrovolné hasiče nejčastěji obvolávat jednotlivě, a to pokaždé, kdy se objeví nové skutečnosti.

Právě tomu však dokáží předejít nové technologie, které automaticky zprostředkují kontakt s těmi, kterých se to týká. Jde především o systémy pro rozesílku SMS nebo hlasových služeb, které dokáží jednotlivá telefonní čísla zkontaktovat paralelně a získat zpětnou vazbu. Jejich popularita je značná, podle odhadů již dnes například SMS servis využívá každá desátá obec.

Kvůli panujícímu velkému horku a suchu bojují hasiči s řadou požárů po celé České republice. Nové způsoby předání informací dokáží s aktuální situací obeznámit všechny obyvatele většího města do několika málo minut bez ohledu na to, kde se právě nacházejí. Technika tak může pomoci i tam, kde není veřejný rozhlas, či v případech, kdy jsou obyvatelé na dovolených nebo mimo obec,“ řekl Ondřej Švrček, CEO Neogenia, provozovatel služby Mobilní rozhlas.

Obrovské možnosti přináší zejména automatické hlasové hovory. S jejich pomocí je možné zavolat hromadně na několik desítek telefonních čísel a okamžitě od nich získat zpětnou vazbu. Pokud je číslo obsazené nebo příjemce hovor nezvedá, systém ho automaticky zopakuje. Kromě krizových situací dokáží najít skvělé využití také v případě, kdy je zapotřebí informovat občany o zákazu plýtvání vody, přičemž je možné nechat si tlačítkovou volbou telefonu potvrdit, že občan informaci přijal a akceptuje ji.

V Mobilním rozhlasu, který v ČR nabízí zmiňovaná společnost Neogenia, lze namluvit či případně napsat vzkaz, který je pomocí pokročilého syntetizátoru převeden na mluvené slovo. Každý hovor může být zakončen volbou jedné z možností ve formě ankety. Systém automaticky v reálném čase volby vyhodnocuje a obsluha u počítače vidí, kdo hovor přijal a také jakou možnost vybral.

Systém jsme testovali s jihomoravskými dobrovolnými hasiči. S jeho pomocí velitel okamžitě zjišťoval, kdo z mužů je připraven zúčastnit se zásahu. Starostové díky tomuto systému mohou například plánovat schůzky krizových štábů a získat tak okamžitou informaci o tom, které termíny se jednotlivým členům hodí a které jsou naopak nevhodné,“ dodal Ondřej Švrček.

K provozování systému stačí jediný počítač napojený na internet. Systém se potom ovládá přes webové rozhraní a je okamžitě připraven k použití. Obec neplatí žádné instalační poplatky, pouze drobný měsíční paušál za volné minuty a SMS. Mezi klienty Mobilního rozhlasu patří celá řada samospráv. Pro ně jsou totiž hlasové zprávy efektivním způsobem, pomocí něhož organizují členy samosprávy, hasičské jednotky nebo občany v nenadálých situacích.


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Chatbot mluví za mrtvého – od nápadu k realizaci

Pavel Houser , 30. listopad 2016 13:00
Pavel Houser

Na webu The Verge popsala Casey Newton příběh dvou přátel (Eugenia Kuyda a Roman Mazurenko). Peripet...

Více





Kalendář


RSS 

Zprávičky

CETIN vydal dluhopisy za 25 miliard Kč

ČTK , 05. prosinec 2016 18:00

Česká telekomunikační infrastruktura (CETIN) upsala dluhopisy v eurech a korunách v celkovém objemu ...

Více 0 komentářů

Nahradí otisky prstů přístupová hesla?

ČTK , 05. prosinec 2016 14:30

Zní to jako skvělý nápad: zapomeňte na hesla a zamykejte telefon místo nich otiskem svého prstu. Je ...

Více 1 komentářů

Počítač a internet má na jižní Moravě více než 75 pct domácností

ČTK , 05. prosinec 2016 10:30

Počet jihomoravských domácností, které mají počítač a přístup k internetu, se loni přehoupl na jižní...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Vodafone zvýšil do září počet zákazníků na 3,54 milionu

ČTK , 04. prosinec 2016 18:00

Mobilní operátor Vodafone zvýšil do konce září počet zákazníků na českém trhu meziročně o 146.000 na...

Více 0 komentářů

Nový škodlivý program ukradl údaje k milionu účtů Google

ČTK , 02. prosinec 2016 14:00

Nový škodlivý program Goolian narušil bezpečnost více než jednoho milionu účtů Google. Šíří se na za...

Více 1 komentářů

Telefony Nokia se příští rok vrátí na trh

ČTK , 02. prosinec 2016 10:30

Chytré telefony se značkou Nokia se objeví zpátky na trhu v příštím roce. Finská společnost Nokia dn...

Více 2 komentářů

CETIN nabídne příští rok operátorům připojení až 250 Mbit/s

ČTK , 01. prosinec 2016 17:00

Společnost Česká telekomunikační infrastruktura (CETIN) zvýší od května příštího roku rychlost inter...

Více 0 komentářů