Automatické hlasové hovory pomáhají starostům a šetří čas

24. červenec 2015 10:10 0 komentářů

Starostové obcí díky aktuálním panujícím tropickým teplotám řeší řadu problémů. Bojují s požáry, musí omezit spotřebu vody a obávají se případných přívalových dešťů.

Pro ochranu zdraví občanů a předcházení škodám na majetku často sahají k novým řešením – povolávají do zbraně nové technologie, které jim pomohou lépe, organizovaně a ve velmi krátký čas ochránit lidi i obecní a soukromý majetek, a to nejen před živelnými pohromami.

Při mimořádné situaci může starosta ztratit až sto minut denně v případě špatně organizované komunikace. Uvádí to to společnost Neogenia, která patří mezi přední dodavatele služeb pro krizovou komunikaci samospráv. Data vychází ze zkušeností získaných v průběhu mimořádných situací z minulých let. K nejčastějšímu zdržení dochází z jednoduchého důvodu – starosta musí členy krizových štábů nebo dobrovolné hasiče nejčastěji obvolávat jednotlivě, a to pokaždé, kdy se objeví nové skutečnosti.

Právě tomu však dokáží předejít nové technologie, které automaticky zprostředkují kontakt s těmi, kterých se to týká. Jde především o systémy pro rozesílku SMS nebo hlasových služeb, které dokáží jednotlivá telefonní čísla zkontaktovat paralelně a získat zpětnou vazbu. Jejich popularita je značná, podle odhadů již dnes například SMS servis využívá každá desátá obec.

Kvůli panujícímu velkému horku a suchu bojují hasiči s řadou požárů po celé České republice. Nové způsoby předání informací dokáží s aktuální situací obeznámit všechny obyvatele většího města do několika málo minut bez ohledu na to, kde se právě nacházejí. Technika tak může pomoci i tam, kde není veřejný rozhlas, či v případech, kdy jsou obyvatelé na dovolených nebo mimo obec,“ řekl Ondřej Švrček, CEO Neogenia, provozovatel služby Mobilní rozhlas.

Obrovské možnosti přináší zejména automatické hlasové hovory. S jejich pomocí je možné zavolat hromadně na několik desítek telefonních čísel a okamžitě od nich získat zpětnou vazbu. Pokud je číslo obsazené nebo příjemce hovor nezvedá, systém ho automaticky zopakuje. Kromě krizových situací dokáží najít skvělé využití také v případě, kdy je zapotřebí informovat občany o zákazu plýtvání vody, přičemž je možné nechat si tlačítkovou volbou telefonu potvrdit, že občan informaci přijal a akceptuje ji.

V Mobilním rozhlasu, který v ČR nabízí zmiňovaná společnost Neogenia, lze namluvit či případně napsat vzkaz, který je pomocí pokročilého syntetizátoru převeden na mluvené slovo. Každý hovor může být zakončen volbou jedné z možností ve formě ankety. Systém automaticky v reálném čase volby vyhodnocuje a obsluha u počítače vidí, kdo hovor přijal a také jakou možnost vybral.

Systém jsme testovali s jihomoravskými dobrovolnými hasiči. S jeho pomocí velitel okamžitě zjišťoval, kdo z mužů je připraven zúčastnit se zásahu. Starostové díky tomuto systému mohou například plánovat schůzky krizových štábů a získat tak okamžitou informaci o tom, které termíny se jednotlivým členům hodí a které jsou naopak nevhodné,“ dodal Ondřej Švrček.

K provozování systému stačí jediný počítač napojený na internet. Systém se potom ovládá přes webové rozhraní a je okamžitě připraven k použití. Obec neplatí žádné instalační poplatky, pouze drobný měsíční paušál za volné minuty a SMS. Mezi klienty Mobilního rozhlasu patří celá řada samospráv. Pro ně jsou totiž hlasové zprávy efektivním způsobem, pomocí něhož organizují členy samosprávy, hasičské jednotky nebo občany v nenadálých situacích.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Virtuální realitou proti strachu ze smrti

Pavel Houser , 18. červenec 2017 07:00
Pavel Houser

Lidé, kteří reportují „zážitky blízké smrti“, pak mnohdy mají ze smrti menší strach. Nedalo by se to...

Více






Kalendář

22. 07.

27. 07.
Black Hat 2017
27. 07.

30. 07.
Defcon 2017
27. 08.

31. 08.
VMworld 2017
RSS 

Zprávičky

Firmy se při přeshraničním prodeji přes Internet bojí podvodů

ČTK , 25. červenec 2017 16:27

Prodejci se obávají, že pokud lidé z jiného unijního státu za zboží nezaplatí, bude složité peníze v...

Více 0 komentářů

Zákazníci preferují biometrii, ale její zavádění je pomalé

Pavel Houser , 25. červenec 2017 12:50

Manažeři v bankách, kteří jsou zodpovědní za zavádění biometrie, připouštějí nedostatek zkušeností....

Více 0 komentářů

Malware Stantinko napadl více než půl milionu uživatelů ve východní Evropě

Pavel Houser , 25. červenec 2017 10:36

Těžce identifikovatelný nový kmen malwaru se šíří prostřednictvím dvou plug-inů pro prohlížeč Chrome...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Čeští technici měli omylem přístup k tajným databázím Švédska

ČTK , 25. červenec 2017 10:23

Při předávce systémů švédský úřad nedodržel bezpečnostní postupy....

Více 1 komentářů

Zisk Googlu kvůli pokutě z EU klesl o 28 %

ČTK , 25. červenec 2017 10:16

Příjmy Googlu stouply o 20 % na 18,4 miliardy dolarů. Cena za proklik u Googlu klesla o 26 %. ...

Více 0 komentářů

Roboty využívá téměř čtvrtina českých menších firem

ČTK , 24. červenec 2017 10:00

Důvodem investic do robotizace nesmí být všeobecný trend, ale faktická potřeba. ...

Více 0 komentářů

Začne platit nový zákon, který má šetřit náklady na budování sítí

ČTK , 24. červenec 2017 09:00

Provozovatelé vodovodních, energetických i kanalizačních sítí budou muset umožnit přístup zájemců o ...

Více 1 komentářů