Automatické hlasové hovory pomáhají starostům a šetří čas

24. červenec 2015 10:10 0 komentářů

Starostové obcí díky aktuálním panujícím tropickým teplotám řeší řadu problémů. Bojují s požáry, musí omezit spotřebu vody a obávají se případných přívalových dešťů.

Pro ochranu zdraví občanů a předcházení škodám na majetku často sahají k novým řešením – povolávají do zbraně nové technologie, které jim pomohou lépe, organizovaně a ve velmi krátký čas ochránit lidi i obecní a soukromý majetek, a to nejen před živelnými pohromami.

Při mimořádné situaci může starosta ztratit až sto minut denně v případě špatně organizované komunikace. Uvádí to to společnost Neogenia, která patří mezi přední dodavatele služeb pro krizovou komunikaci samospráv. Data vychází ze zkušeností získaných v průběhu mimořádných situací z minulých let. K nejčastějšímu zdržení dochází z jednoduchého důvodu – starosta musí členy krizových štábů nebo dobrovolné hasiče nejčastěji obvolávat jednotlivě, a to pokaždé, kdy se objeví nové skutečnosti.

Právě tomu však dokáží předejít nové technologie, které automaticky zprostředkují kontakt s těmi, kterých se to týká. Jde především o systémy pro rozesílku SMS nebo hlasových služeb, které dokáží jednotlivá telefonní čísla zkontaktovat paralelně a získat zpětnou vazbu. Jejich popularita je značná, podle odhadů již dnes například SMS servis využívá každá desátá obec.

Kvůli panujícímu velkému horku a suchu bojují hasiči s řadou požárů po celé České republice. Nové způsoby předání informací dokáží s aktuální situací obeznámit všechny obyvatele většího města do několika málo minut bez ohledu na to, kde se právě nacházejí. Technika tak může pomoci i tam, kde není veřejný rozhlas, či v případech, kdy jsou obyvatelé na dovolených nebo mimo obec,“ řekl Ondřej Švrček, CEO Neogenia, provozovatel služby Mobilní rozhlas.

Obrovské možnosti přináší zejména automatické hlasové hovory. S jejich pomocí je možné zavolat hromadně na několik desítek telefonních čísel a okamžitě od nich získat zpětnou vazbu. Pokud je číslo obsazené nebo příjemce hovor nezvedá, systém ho automaticky zopakuje. Kromě krizových situací dokáží najít skvělé využití také v případě, kdy je zapotřebí informovat občany o zákazu plýtvání vody, přičemž je možné nechat si tlačítkovou volbou telefonu potvrdit, že občan informaci přijal a akceptuje ji.

V Mobilním rozhlasu, který v ČR nabízí zmiňovaná společnost Neogenia, lze namluvit či případně napsat vzkaz, který je pomocí pokročilého syntetizátoru převeden na mluvené slovo. Každý hovor může být zakončen volbou jedné z možností ve formě ankety. Systém automaticky v reálném čase volby vyhodnocuje a obsluha u počítače vidí, kdo hovor přijal a také jakou možnost vybral.

Systém jsme testovali s jihomoravskými dobrovolnými hasiči. S jeho pomocí velitel okamžitě zjišťoval, kdo z mužů je připraven zúčastnit se zásahu. Starostové díky tomuto systému mohou například plánovat schůzky krizových štábů a získat tak okamžitou informaci o tom, které termíny se jednotlivým členům hodí a které jsou naopak nevhodné,“ dodal Ondřej Švrček.

K provozování systému stačí jediný počítač napojený na internet. Systém se potom ovládá přes webové rozhraní a je okamžitě připraven k použití. Obec neplatí žádné instalační poplatky, pouze drobný měsíční paušál za volné minuty a SMS. Mezi klienty Mobilního rozhlasu patří celá řada samospráv. Pro ně jsou totiž hlasové zprávy efektivním způsobem, pomocí něhož organizují členy samosprávy, hasičské jednotky nebo občany v nenadálých situacích.


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Zákaznické karty čekají změny

Pavel Houser , 17. leden 2017 13:00
Pavel Houser

Jedna z technologií, která se už po léta prakticky nezměnila, i když by mohla? Prý karty zákazníků d...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
22. 02. IT mezi paragrafy
RSS 

Zprávičky

Na další rozvoj ekonomického systému bude Praha vypisovat tendry

ČTK , 21. leden 2017 14:00

Na další rozvoj ekonomického systému Ginis bude Praha vypisovat jednotlivé veřejné zakázky. Pražští ...

Více 0 komentářů

Tržby IBM klesaly i ve 4.čtvrtletí loňského roku, akciím se daří

ČTK , 21. leden 2017 07:00

Americká počítačová společnost International Business Machines (IBM) zaznamenala další, již devatená...

Více 0 komentářů

Facebook postaví v Dánsku datové centrum

ČTK , 20. leden 2017 14:00

Americký provozovatel sociální sítě Facebook postaví v dánském městě Odense nové datové centrum, kte...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Americký Oracle převezme českou programátorskou firmu Apiary

ČTK , 20. leden 2017 12:00

Americký výrobce podnikového softwaru Oracle podepsal dohodu o převzetí české programátorské firmy A...

Více 0 komentářů

Internetová ekonomika za pět let posílila o 15 procent na 188 miliard

ČTK , 20. leden 2017 07:00

Objem internetové ekonomiky se předloni proti roku 2011 zvýšil o 15 procent na 188 miliard korun. Na...

Více 0 komentářů

Facebook zřídí v Paříži svůj první inkubátor pro začínající firmy

ČTK , 19. leden 2017 14:00

Americká sociální síť Facebook zřídí v Paříži svůj první inkubátor pro začínající firmy, tzv. startu...

Více 0 komentářů

Toshiba prý zvažuje o osamostatnění své polovodičové divize

ČTK , 19. leden 2017 11:00

Japonská společnost Toshiba Corp. zvažuje oddělení svých aktivit v oblasti výroby polovodičů do samo...

Více 0 komentářů