Česká pojišťovna rozšířila využívání technologie IBM pro inteligentnější provoz IT

29. prosinec 2011 20:45

Česká pojišťovna, lídr českého pojišťovacího trhu, rozšířila využívání hardwarových a softwarových řešení společnosti IBM pro předcházení neočekávaným problémům s IT infrastrukturou a zjednodušení celého ICT prostředí. To slouží jako základ pro klíčové firemní funkce, například řešení pojistných událostí nebo správu klientů.

Nový monitorující a řídicí systém vedl ke zprůhlednění a zlepšení řízení ICT služeb, online reportingu pro byznys uživatele a také ke snížení nákladů na správu IT o téměř deset milionů korun ročně, přičemž společnost i nadále může poskytovat svým klientům ty nejlepší služby.

Od znovuzavedení tržních podmínek v českém pojišťovnictví v roce 1991 se společnost rozrostla do největšího poskytovatele pojištění v zemi: má 3 900 zaměstnanců, 5 600 pojišťovacích agentů a více než 4 500 obchodních míst. V rámci svého růstu se však společnost musela potýkat s problémem disparátního provozu a nekompatibilních technických systémů, které fungovaly nezávisle na sobě a bylo je zapotřebí integrovat do celkového IT prostředí, aby se vytvořila jednotná funkční jednotka.

Ve spolupráci se společností IBM a IBM Premier Business Partnerem společností GC System a.s., implementujícím toto řešení, získala Česká pojišťovna ucelené řešení na bázi IBM software za účelem komplexního řízení ICT infrastruktury pomocí integrace, monitoringu, vyhodnocování ICT událostí, a prediktvivní analýzy. Software rovněž pomáhá poskytovat důležité informace o dostupnosti obchodních služeb a o dohodách týkajících se úrovně poskytovaných služeb.

Data týkající se výkonu nyní sbírá a distribuuje ústřední konzole, jež nabízí konsolidovaný pohled na informace v celém IT prostředí, kde jsou tyto informace monitorovány a v reálném čase předávány dál. Historická a prediktivní analýza upozorní IT oddělení na potenciální fluktuace v používání zdrojů a na problémy s výkonem. Administrátoři na základě toho budou moci vyvážit pracovní zátěž, anebo předejít problémům jiným způsobem, aniž by to mělo dopad na fungování firmy.

Díky integraci prediktivních analytických nástrojů může Česká pojišťovna rychleji reagovat na požadavky svých klientů, lépe předvídat výpadky a poskytovat fakticky měřitelné údaje. Z používaného softwaru IBM hraje Tivoli Business Service Manager klíčovou roli při zachycování a harmonizování servisních událostí z více zdrojů. Tyto události jsou pak uspořádávány do centrální řídicí databáze.

„Tato instalace představuje jednu z největších a nejmodernějších IT instalací na evropském pojišťovacím trhu,” říká Miroslav Lhotský z referátu kompetenčního centra integrace České pojišťovny. „Díky řešení IBM a jeho preventivnímu přístupu k IT můžeme lépe ohlídat, že vše od sjednávání pojištění až po vyhodnocování SLA spolehlivě běží, a minimalizovat tak dopad na produktivitu.”

„Pokud je řeč o denním provozu velké pojišťovny, pak jakékoli prostoje v IT jsou naprosto nepřijatelné,” říká Pavel Šiška, obchodní ředitel z IBM Česká republika. „Inteligentní a integrovaná IT infrastruktura umožní České pojišťovně plně se zaměřit na péči o klienty.”


RSS 

Komentujeme

Jak probíhá adopce cloudu

Pavel Houser , 16. únor 2018 09:45
Pavel Houser

Cloud už neznamená jen SaaS, jenže… K dispozici je řada analýz i prognóz, které dokládají, jak se po...

Více








RSS 

Zprávičky

Také USA obvinily Rusko, že má na svědomí velký loňský kyberútok

ČTK , 17. únor 2018 08:00

Po Británii i Spojené státy obvinily ruskou vládu, že stojí za vlnou kybernetických útoků, která lon...

Více 1 komentářů

Lékařům nebudou letos hrozit pokuty za předpis papírového receptu

ČTK , 16. únor 2018 10:00

"Chceme mít rok na odladění systému a jeho vylepšení," řekl ministr zdravotnictví Adam Vojtěch....

Více 0 komentářů

Jourová: Facebook a Twitter musejí v ochraně spotřebitelů přidat

ČTK , 16. únor 2018 09:00

Nedostatky prý neodstranil zejména Twitter, naopak změny Google+ se zdají být v souladu s unijními p...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Senátoři se postavili proti nadměrným sankcím kvůli GDPR

ČTK , 16. únor 2018 08:00

Pokuty musí být vždy přiměřené s tím, že dolní sazba pokuty přitom zcela jistě bude nulová," uvedl m...

Více 0 komentářů

Uber v uplynulém roce prohloubil ztrátu na 4,5 miliardy dolarů

ČTK , 15. únor 2018 11:02

Podnik současně získal více než 14 miliard dolarů z nových investic. ...

Více 0 komentářů

Vláda bude u Ústavního soudu hájit zákony o sběru dat na sítích

ČTK , 15. únor 2018 09:00

Má sběr dat o tom, komu lidé volají a kdy se připojují na internet, výrazný vliv na objasňování krim...

Více 2 komentářů

Švýcarská Amalthea electronics postaví továrnu v Tachově

ČTK , 15. únor 2018 08:00

Výrobce elektronických a telekomunikačních zařízení, například elektronických prvků do turniketů, ro...

Více 0 komentářů