Česká pojišťovna rozšířila využívání technologie IBM pro inteligentnější provoz IT

29. prosinec 2011 20:45

Česká pojišťovna, lídr českého pojišťovacího trhu, rozšířila využívání hardwarových a softwarových řešení společnosti IBM pro předcházení neočekávaným problémům s IT infrastrukturou a zjednodušení celého ICT prostředí. To slouží jako základ pro klíčové firemní funkce, například řešení pojistných událostí nebo správu klientů.

Nový monitorující a řídicí systém vedl ke zprůhlednění a zlepšení řízení ICT služeb, online reportingu pro byznys uživatele a také ke snížení nákladů na správu IT o téměř deset milionů korun ročně, přičemž společnost i nadále může poskytovat svým klientům ty nejlepší služby.

Od znovuzavedení tržních podmínek v českém pojišťovnictví v roce 1991 se společnost rozrostla do největšího poskytovatele pojištění v zemi: má 3 900 zaměstnanců, 5 600 pojišťovacích agentů a více než 4 500 obchodních míst. V rámci svého růstu se však společnost musela potýkat s problémem disparátního provozu a nekompatibilních technických systémů, které fungovaly nezávisle na sobě a bylo je zapotřebí integrovat do celkového IT prostředí, aby se vytvořila jednotná funkční jednotka.

Ve spolupráci se společností IBM a IBM Premier Business Partnerem společností GC System a.s., implementujícím toto řešení, získala Česká pojišťovna ucelené řešení na bázi IBM software za účelem komplexního řízení ICT infrastruktury pomocí integrace, monitoringu, vyhodnocování ICT událostí, a prediktvivní analýzy. Software rovněž pomáhá poskytovat důležité informace o dostupnosti obchodních služeb a o dohodách týkajících se úrovně poskytovaných služeb.

Data týkající se výkonu nyní sbírá a distribuuje ústřední konzole, jež nabízí konsolidovaný pohled na informace v celém IT prostředí, kde jsou tyto informace monitorovány a v reálném čase předávány dál. Historická a prediktivní analýza upozorní IT oddělení na potenciální fluktuace v používání zdrojů a na problémy s výkonem. Administrátoři na základě toho budou moci vyvážit pracovní zátěž, anebo předejít problémům jiným způsobem, aniž by to mělo dopad na fungování firmy.

Díky integraci prediktivních analytických nástrojů může Česká pojišťovna rychleji reagovat na požadavky svých klientů, lépe předvídat výpadky a poskytovat fakticky měřitelné údaje. Z používaného softwaru IBM hraje Tivoli Business Service Manager klíčovou roli při zachycování a harmonizování servisních událostí z více zdrojů. Tyto události jsou pak uspořádávány do centrální řídicí databáze.

„Tato instalace představuje jednu z největších a nejmodernějších IT instalací na evropském pojišťovacím trhu,” říká Miroslav Lhotský z referátu kompetenčního centra integrace České pojišťovny. „Díky řešení IBM a jeho preventivnímu přístupu k IT můžeme lépe ohlídat, že vše od sjednávání pojištění až po vyhodnocování SLA spolehlivě běží, a minimalizovat tak dopad na produktivitu.”

„Pokud je řeč o denním provozu velké pojišťovny, pak jakékoli prostoje v IT jsou naprosto nepřijatelné,” říká Pavel Šiška, obchodní ředitel z IBM Česká republika. „Inteligentní a integrovaná IT infrastruktura umožní České pojišťovně plně se zaměřit na péči o klienty.”



RSS 

Komentujeme

Chatbot mluví za mrtvého – od nápadu k realizaci

Pavel Houser , 30. listopad 2016 13:00
Pavel Houser

Na webu The Verge popsala Casey Newton příběh dvou přátel (Eugenia Kuyda a Roman Mazurenko). Peripet...

Více





Kalendář

20. 03.

24. 03.
CeBIT 2017
RSS 

Zprávičky

Nový zákon o výzkumu chystá "blacklist" příjemců i ministerstvo

ČTK , 09. prosinec 2016 16:31

Velké změny ve fungování Grantové a Technologické agentury, novou vědeckou radu ČR i takzvaný "black...

Více 0 komentářů

Fitbit koupil průkopníka chytrých hodinek Pebble

ČTK , 09. prosinec 2016 15:00

Americký výrobce chytrých náramků a hodinek Fitbit koupil software, patenty a další aktiva duševního...

Více 0 komentářů

Američané možná umožní v letadlech telefonování přes wi-fi

ČTK , 09. prosinec 2016 13:00

Aerolinky ve Spojených státech by v budoucnu mohly umožňovat telefonování v letadle s použitím wi-fi...

Více 2 komentářů

Starší zprávičky

Česká pošta od ledna zdraží posílání do zahraničí o pět až 20 Kč

ČTK , 09. prosinec 2016 11:39

Česká pošta od ledna zvýší ceny za posílání listovních zásilek do zahraničí o pět korun, balíky podr...

Více 0 komentářů

Za vzněcováním smartphonu iPhone 6 jsou vnější vlivy, tvrdí Apple

ČTK , 08. prosinec 2016 11:30

Firma Apple odmítla podezření čínských uživatelů svého chytrého telefonu iPhone 6, že za problémy s ...

Více 0 komentářů

Verizon prodá firmě Equinix datová centra za 3,6 miliardy USD

ČTK , 08. prosinec 2016 10:00

Největší americký mobilní operátor Verizon Communications prodá specializované společnosti Equinix 2...

Více 0 komentářů

Tchajwanský Foxconn jedná o rozšíření svých aktivit v USA

ČTK , 07. prosinec 2016 15:00

Tchajwanská společnost Foxconn jedná o rozšíření svých aktivit ve Spojených státech. Oznámila to dne...

Více 0 komentářů