Čeští uživatelé nejvíce klikají na reklamy v oblasti financí a obchodu

15. květen 2014 13:22 0 komentářů

Čeští uživatelé klikají nejvíce na reklamy z oblasti financí a obchodu, obě tato odvětví dosahují podílu kolem 18 %. Finance a obchod jsou zároveň odvětvími, která zadávají nejvíce displejových kampaní (17,3 % resp. 14,4 %) a dosahují nejvyššího počtu zobrazení reklamy (27 % resp. 16,2 %). Data přináší zpráva gemiusAdMonitor od společnosti Gemius.

Mezi odvětví s nejvyšším počtem online reklamních kampaní, podílem impresí a počtem kliknutí patří v České republice finance, pojišťovnictví, makléřství a obchod. Oblast financí, jež v České republice dosáhla 27 % podílu impresí, vykazuje vysoký podíl rovněž v Maďarsku, Polsku a na Slovensku. Druhý nejvyšší podíl impresí, ovšem dvakrát nižší než oblast financí, má v České republice kategorie obchod (16,2 %), která dosahuje vysokého počtu zobrazení ve všech státech V4 kromě Polska. Na třetí příčce se dle počtu impresí umístila v České republice kategorie Cestování (13,6 %), která nalezneme v žebříčku tři kategorií s nejvyšším podílem impresí kromě ČR pouze v Chorvatsku.

V případě rozdělení celkového podílu reklamních kampaní podle jednotlivých odvětví se na prvním místě v České republice drží kategorie obchod (17,3 %), která se například na Slovensku umístila na druhé příčce s podílem 13,3 %. Druhé místo v žebříčku obsadila v ČR kategorie Finance, pojišťovnictví, makléřství a třetí auto-moto.

Čeští internetoví uživatelé klikají nejčastěji na reklamy v oblasti financí (18,6 %), jež zaujímá vysokou pozici rovněž v Maďarsku a na Slovensku. Uživatelé z ČR klikají poměrně často rovněž na bannery z kategorie obchod (17,8 %), která obsadila třetí místo na Slovensku a v Maďarsku. Třetí oblast podle počtu kliknutí, tedy auto – moto (12,2 %), nalezneme mezi třemi nejoblíbenějšími kategoriemi například také v Polsku (13 %).

Studie gemiusAdMonitor analyzuje 11 trhů střední a východní Evropy: Českou republiku, Slovensko, Maďarsko, Polsko, Bulharsko, Chorvatsko, Slovinsko, Srbsko, Rumunsko, Litvu a Lotyšsko a zaměřuje se především na žebříčky nejpoužívanějších online reklamních formátů v jednotlivých státech, jejich CTR či seznam odvětví, která zadávají nejvíce reklamních kampaní.

Data pochází z nástrojů pro správu a monitorování reklamních kampaní gemiusDirectEffect a AdOcean.


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Chatbot mluví za mrtvého – od nápadu k realizaci

Pavel Houser , 30. listopad 2016 13:00
Pavel Houser

Na webu The Verge popsala Casey Newton příběh dvou přátel (Eugenia Kuyda a Roman Mazurenko). Peripet...

Více





Kalendář

20. 03.

24. 03.
CeBIT 2017
RSS 

Zprávičky

Nový zákon o výzkumu chystá "blacklist" příjemců i ministerstvo

ČTK , 09. prosinec 2016 16:31

Velké změny ve fungování Grantové a Technologické agentury, novou vědeckou radu ČR i takzvaný "black...

Více 0 komentářů

Fitbit koupil průkopníka chytrých hodinek Pebble

ČTK , 09. prosinec 2016 15:00

Americký výrobce chytrých náramků a hodinek Fitbit koupil software, patenty a další aktiva duševního...

Více 0 komentářů

Američané možná umožní v letadlech telefonování přes wi-fi

ČTK , 09. prosinec 2016 13:00

Aerolinky ve Spojených státech by v budoucnu mohly umožňovat telefonování v letadle s použitím wi-fi...

Více 2 komentářů

Starší zprávičky

Česká pošta od ledna zdraží posílání do zahraničí o pět až 20 Kč

ČTK , 09. prosinec 2016 11:39

Česká pošta od ledna zvýší ceny za posílání listovních zásilek do zahraničí o pět korun, balíky podr...

Více 0 komentářů

Za vzněcováním smartphonu iPhone 6 jsou vnější vlivy, tvrdí Apple

ČTK , 08. prosinec 2016 11:30

Firma Apple odmítla podezření čínských uživatelů svého chytrého telefonu iPhone 6, že za problémy s ...

Více 0 komentářů

Verizon prodá firmě Equinix datová centra za 3,6 miliardy USD

ČTK , 08. prosinec 2016 10:00

Největší americký mobilní operátor Verizon Communications prodá specializované společnosti Equinix 2...

Více 0 komentářů

Tchajwanský Foxconn jedná o rozšíření svých aktivit v USA

ČTK , 07. prosinec 2016 15:00

Tchajwanská společnost Foxconn jedná o rozšíření svých aktivit ve Spojených státech. Oznámila to dne...

Více 0 komentářů