Čeští uživatelé nejvíce klikají na reklamy v oblasti financí a obchodu

15. květen 2014 13:22 0 komentářů

Čeští uživatelé klikají nejvíce na reklamy z oblasti financí a obchodu, obě tato odvětví dosahují podílu kolem 18 %. Finance a obchod jsou zároveň odvětvími, která zadávají nejvíce displejových kampaní (17,3 % resp. 14,4 %) a dosahují nejvyššího počtu zobrazení reklamy (27 % resp. 16,2 %). Data přináší zpráva gemiusAdMonitor od společnosti Gemius.

Mezi odvětví s nejvyšším počtem online reklamních kampaní, podílem impresí a počtem kliknutí patří v České republice finance, pojišťovnictví, makléřství a obchod. Oblast financí, jež v České republice dosáhla 27 % podílu impresí, vykazuje vysoký podíl rovněž v Maďarsku, Polsku a na Slovensku. Druhý nejvyšší podíl impresí, ovšem dvakrát nižší než oblast financí, má v České republice kategorie obchod (16,2 %), která dosahuje vysokého počtu zobrazení ve všech státech V4 kromě Polska. Na třetí příčce se dle počtu impresí umístila v České republice kategorie Cestování (13,6 %), která nalezneme v žebříčku tři kategorií s nejvyšším podílem impresí kromě ČR pouze v Chorvatsku.

V případě rozdělení celkového podílu reklamních kampaní podle jednotlivých odvětví se na prvním místě v České republice drží kategorie obchod (17,3 %), která se například na Slovensku umístila na druhé příčce s podílem 13,3 %. Druhé místo v žebříčku obsadila v ČR kategorie Finance, pojišťovnictví, makléřství a třetí auto-moto.

Čeští internetoví uživatelé klikají nejčastěji na reklamy v oblasti financí (18,6 %), jež zaujímá vysokou pozici rovněž v Maďarsku a na Slovensku. Uživatelé z ČR klikají poměrně často rovněž na bannery z kategorie obchod (17,8 %), která obsadila třetí místo na Slovensku a v Maďarsku. Třetí oblast podle počtu kliknutí, tedy auto – moto (12,2 %), nalezneme mezi třemi nejoblíbenějšími kategoriemi například také v Polsku (13 %).

Studie gemiusAdMonitor analyzuje 11 trhů střední a východní Evropy: Českou republiku, Slovensko, Maďarsko, Polsko, Bulharsko, Chorvatsko, Slovinsko, Srbsko, Rumunsko, Litvu a Lotyšsko a zaměřuje se především na žebříčky nejpoužívanějších online reklamních formátů v jednotlivých státech, jejich CTR či seznam odvětví, která zadávají nejvíce reklamních kampaní.

Data pochází z nástrojů pro správu a monitorování reklamních kampaní gemiusDirectEffect a AdOcean.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Skutečně software pohltí svět?

Pavel Houser , 22. duben 2017 14:00
Pavel Houser

Výrok, podle něhož má software pojídat svět, jako první použil (zřejmě) Marc Andreessen v roce 2011 ...

Více





RSS 

Zprávičky

Nintendo hlásí prudký růst tržeb, pomohla nová konzole Switch

ČTK , 29. duben 2017 16:00

Čtvrtletní tržby japonského výrobce videoher Nintendo se díky silné poptávce po nové herní konzoli S...

Více 0 komentářů

Turecko na internetu zablokovalo přístup k Wikipedii

ČTK , 29. duben 2017 13:49

Turecko zablokovalo přístup k Wikipedii - volně přístupné encyklopedii na internetu. Důvodem je obsa...

Více 0 komentářů

Čtvrtletní zisk Microsoftu dík cloudovým službám vzrostl o 28 pct

ČTK , 29. duben 2017 10:00

Čistý zisk amerického softwarového gigantu Microsoft ve třetím čtvrtletí finančního roku meziročně s...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Čtvrtletní zisk a tržby majitele Googlu výrazně vzrostly

ČTK , 28. duben 2017 15:00

Čistý zisk americké společnosti Alphabet, která je majitelem internetového gigantu Google, v prvním ...

Více 0 komentářů

Bývalí manažeři Olympusu mají zaplatit miliardy za účetní podvod

ČTK , 28. duben 2017 14:00

Skupina bývalých vedoucích pracovníků japonské společnosti Olympus musí firmě zaplatit odškodné 58,8...

Více 0 komentářů

Soud v Ostravě poslal počítačového hackera na 6,5 roku do vězení

ČTK , 28. duben 2017 10:30

Na 6,5 let poslal dnes Krajský soud v Ostravě do vězení počítačového hackera Lumíra Heriče. Podle ro...

Více 0 komentářů

Digitální transformace a IoT mění české výrobní společnosti

Pavel Houser , 28. duben 2017 09:00

Často více než 10 let staré ERP systémy nebývají s novými technologiemi kompatibilní....

Více 0 komentářů