Cestování mezi nejvýnosnějšími segmenty affiliate reklamy

27. červen 2016 08:23 0 komentářů

Zatímco celoročně patří mezi nejvýnosnější oblasti affiliate reklamy móda a elektronika, tak v době vrcholících příprav na turistickou sezónu se do popředí dostává také oblast cestování. Při cenách zájezdů v řádech desítek tisíc korun a s běžnou provizí kolem 3 % může reklamní partner z jediného doporučení získat i několik tisíc korun. Vyplývá to z údajů společnosti VIVnetworks.com, která provozuje největší affiliate síť v ČR.

„I když se průměrná provize v segmentu cestování pohybuje jen kolem 3 %, v letním období přináší reklamním partnerům lepší výdělky, než například celoročně nejvýnosnější kategorie móda, kde se provize za konverzi pohybuje okolo 10 %,“ říká Lucie Knopová ze společnosti VIVnetworks.com. Při průměrné hodnotě módní objednávky 1790 Kč totiž partner vyinkasuje od inzerenta provizi ve výši 180 Kč, zatímco v případě, kdy by partner přivedl jako objednávku například rodinný zájezd za 50 000 Kč, náležela by mu při tříprocentní provizi částka 1500 Kč. „V cestování jsme zaznamenali provize až kolem 5 tisíc za transakci. Průměrná objednávka se v této kategorii pohybuje okolo 40 000 Kč a provize 1 200 Kč,“ dodává Lucie Knopová s tím, že průměrná čísla ovlivňují ceny letenek, které do této kategorie také spadají, jinak by průměrné hodnoty byly ještě vyšší. Meziroční růst tohoto segmentu affiliate reklamy v ČR přitom VIVnetworks.com odhaduje na 150 % s tím, že vrchol turistické sezóny ještě neproběhl, takže čísla nejsou konečná.

V affiliate marketingu se ve většině případů jedná o prodeje pobytových leteckých zájezdů hlavně do oblasti středomoří. „Nejoblíbenější destinace, jakými byly Egypt, Tunisko a Turecko, letos trochu pokulhávají, ale s nastartovanou hlavní sezónou se opět stávají více vyhledávanými,“ přibližuje Lucie Knopová. Převládají dovolené v režimu last minute, ty tvoří v affiliate reklamě většinu prodaných zájezdů.

Vedle cestování se v letošním roce v affiliate marketingu postupně rozrůstá i segment bydlení. „Nějaké doplňky do domácnosti tu byly už dřív, ale teď se na scénu konečně dostal i samotný nábytek. Tam cítíme v současné době největší potenciál,“ popisuje Lucie Knopová. Affiliate marketing přitom začíná v ČR pronikat i do segmentů, kde se dřív neobjevoval, jako jsou různé služby do domácnosti, případně zdravotnické služby. V zahraničí jsou tyto služby v affiliate reklamě už poměrně běžné.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Bezpečnost IT a tygří logika

Pavel Houser , 14. únor 2017 11:00
Pavel Houser

Jak praví známý vtip, běží-li za vámi tygr, netřeba se pohybovat rychleji než šelma – stačí předběhn...

Více






Kalendář

20. 03.

24. 03.
CeBIT 2017
25. 03. INSPO 2017
28. 04. Oracle Code 2017
RSS 

Zprávičky

Procesor Exynos 9 Series má zvýšit výkon mobilních zařízení

Pavel Houser , 27. únor 2017 14:43

Procesor je vyrobený 10nm FinFET technologií.

...

Více 0 komentářů

Navrhované daňové změny mohou způsobit odliv IT specialistů

ITBiz.cz , 27. únor 2017 12:00

Návrh ČSSD na zavedení daňové progrese by mohl výrazným způsobem ohrozit oblast podnikových služeb, ...

Více 6 komentářů

V USA zemřel hráč PC her během 24hodinového herního maratonu

ČTK , 27. únor 2017 10:00

Ve Spojených státech zemřel hráč počítačových her během 24hodinového herního maratonu, jehož cílem b...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Samsung představil nové Gear VR s ovladačem

ITBiz.cz , 26. únor 2017 20:23

Samsung představil zcela nové brýle Gear VR s ovladačem, kterými rozšiřuje vlastní portfolio zařízen...

Více 0 komentářů

3 nové smartphony Nokia s Androidem

ITBiz.cz , 26. únor 2017 20:12

Znovuzrození se dočkala Nokia 3310....

Více 1 komentářů

Acer uvádí smartphony Liquid Z6E

ITBiz.cz , 26. únor 2017 19:38

Technologie BlueLightShield snižuje míru vystavení modrému světlu....

Více 0 komentářů

V Barceloně začíná Mobile World Congress 2017

ITBiz.cz , 26. únor 2017 16:14

LG G6 je jednou z prvním novinek představených v Barceloně. Smarpthone pro sledování videa a fotogra...

Více 0 komentářů