Cestování mezi nejvýnosnějšími segmenty affiliate reklamy

27. červen 2016 08:23 0 komentářů

Zatímco celoročně patří mezi nejvýnosnější oblasti affiliate reklamy móda a elektronika, tak v době vrcholících příprav na turistickou sezónu se do popředí dostává také oblast cestování. Při cenách zájezdů v řádech desítek tisíc korun a s běžnou provizí kolem 3 % může reklamní partner z jediného doporučení získat i několik tisíc korun. Vyplývá to z údajů společnosti VIVnetworks.com, která provozuje největší affiliate síť v ČR.

„I když se průměrná provize v segmentu cestování pohybuje jen kolem 3 %, v letním období přináší reklamním partnerům lepší výdělky, než například celoročně nejvýnosnější kategorie móda, kde se provize za konverzi pohybuje okolo 10 %,“ říká Lucie Knopová ze společnosti VIVnetworks.com. Při průměrné hodnotě módní objednávky 1790 Kč totiž partner vyinkasuje od inzerenta provizi ve výši 180 Kč, zatímco v případě, kdy by partner přivedl jako objednávku například rodinný zájezd za 50 000 Kč, náležela by mu při tříprocentní provizi částka 1500 Kč. „V cestování jsme zaznamenali provize až kolem 5 tisíc za transakci. Průměrná objednávka se v této kategorii pohybuje okolo 40 000 Kč a provize 1 200 Kč,“ dodává Lucie Knopová s tím, že průměrná čísla ovlivňují ceny letenek, které do této kategorie také spadají, jinak by průměrné hodnoty byly ještě vyšší. Meziroční růst tohoto segmentu affiliate reklamy v ČR přitom VIVnetworks.com odhaduje na 150 % s tím, že vrchol turistické sezóny ještě neproběhl, takže čísla nejsou konečná.

V affiliate marketingu se ve většině případů jedná o prodeje pobytových leteckých zájezdů hlavně do oblasti středomoří. „Nejoblíbenější destinace, jakými byly Egypt, Tunisko a Turecko, letos trochu pokulhávají, ale s nastartovanou hlavní sezónou se opět stávají více vyhledávanými,“ přibližuje Lucie Knopová. Převládají dovolené v režimu last minute, ty tvoří v affiliate reklamě většinu prodaných zájezdů.

Vedle cestování se v letošním roce v affiliate marketingu postupně rozrůstá i segment bydlení. „Nějaké doplňky do domácnosti tu byly už dřív, ale teď se na scénu konečně dostal i samotný nábytek. Tam cítíme v současné době největší potenciál,“ popisuje Lucie Knopová. Affiliate marketing přitom začíná v ČR pronikat i do segmentů, kde se dřív neobjevoval, jako jsou různé služby do domácnosti, případně zdravotnické služby. V zahraničí jsou tyto služby v affiliate reklamě už poměrně běžné.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Další na řadě je bezpečnost

Richard Jan Voigts , 09. říjen 2017 00:00
Richard Jan Voigts

Co všechno lze automatizovat pomocí strojového učení? Larry Ellison, technologický ředitel společnos...

Více







RSS 

Zprávičky

Vědci z Brna našli slabinu při generování kryptografických klíčů

ČTK , 17. říjen 2017 12:33

Brněnským vědcům se podařilo odhalit vážné bezpečnostní riziko spojené s čipy německého výrobce Infi...

Více 0 komentářů

Závažná chyba v protokolu WPA2

ČTK , 17. říjen 2017 08:00

Odborníci z univerzity v belgické Lovani odhalili závažnou chybu ohrožující bezpečnost internetového...

Více 0 komentářů

Bělobrádek chce evropská pravidla pro internetová média

ČTK , 17. říjen 2017 00:55

Podle expertů na internetová média jde o předvolební proklamaci. ...

Více 1 komentářů

Starší zprávičky

Mobilní signál bude i v tunelech pražského metra

ČTK , 16. říjen 2017 15:19

V první fázi by měl být signál na trase metra C mezi stanicemi Muzeum a Roztyly....

Více 0 komentářů

Další velká pokuta pro Qualcomm, tentokrát na Tchaj-wanu

ČTK , 16. říjen 2017 13:10

Qualcomm čelí vyšetřování také v Evropské unii....

Více 0 komentářů

Vybudování infrastruktury na vysokorychlostní internet bude stát 120 až 150 miliard Kč

Pavel Houser , 16. říjen 2017 08:00

Firmy na jednání Hospodářské komory potvrdily, že mají zájem čerpat prostředky na výstavbu vysokoryc...

Více 0 komentářů

Qualcomm se žalobou snaží zakázat prodej iPhonů v Číně

ČTK , 14. říjen 2017 08:00

Obě firmy vedou právní spory kvůli licencím technologií firmy Qualcomm již měsíce....

Více 0 komentářů