Cestování mezi nejvýnosnějšími segmenty affiliate reklamy

27. červen 2016 08:23 0 komentářů

Zatímco celoročně patří mezi nejvýnosnější oblasti affiliate reklamy móda a elektronika, tak v době vrcholících příprav na turistickou sezónu se do popředí dostává také oblast cestování. Při cenách zájezdů v řádech desítek tisíc korun a s běžnou provizí kolem 3 % může reklamní partner z jediného doporučení získat i několik tisíc korun. Vyplývá to z údajů společnosti VIVnetworks.com, která provozuje největší affiliate síť v ČR.

„I když se průměrná provize v segmentu cestování pohybuje jen kolem 3 %, v letním období přináší reklamním partnerům lepší výdělky, než například celoročně nejvýnosnější kategorie móda, kde se provize za konverzi pohybuje okolo 10 %,“ říká Lucie Knopová ze společnosti VIVnetworks.com. Při průměrné hodnotě módní objednávky 1790 Kč totiž partner vyinkasuje od inzerenta provizi ve výši 180 Kč, zatímco v případě, kdy by partner přivedl jako objednávku například rodinný zájezd za 50 000 Kč, náležela by mu při tříprocentní provizi částka 1500 Kč. „V cestování jsme zaznamenali provize až kolem 5 tisíc za transakci. Průměrná objednávka se v této kategorii pohybuje okolo 40 000 Kč a provize 1 200 Kč,“ dodává Lucie Knopová s tím, že průměrná čísla ovlivňují ceny letenek, které do této kategorie také spadají, jinak by průměrné hodnoty byly ještě vyšší. Meziroční růst tohoto segmentu affiliate reklamy v ČR přitom VIVnetworks.com odhaduje na 150 % s tím, že vrchol turistické sezóny ještě neproběhl, takže čísla nejsou konečná.

V affiliate marketingu se ve většině případů jedná o prodeje pobytových leteckých zájezdů hlavně do oblasti středomoří. „Nejoblíbenější destinace, jakými byly Egypt, Tunisko a Turecko, letos trochu pokulhávají, ale s nastartovanou hlavní sezónou se opět stávají více vyhledávanými,“ přibližuje Lucie Knopová. Převládají dovolené v režimu last minute, ty tvoří v affiliate reklamě většinu prodaných zájezdů.

Vedle cestování se v letošním roce v affiliate marketingu postupně rozrůstá i segment bydlení. „Nějaké doplňky do domácnosti tu byly už dřív, ale teď se na scénu konečně dostal i samotný nábytek. Tam cítíme v současné době největší potenciál,“ popisuje Lucie Knopová. Affiliate marketing přitom začíná v ČR pronikat i do segmentů, kde se dřív neobjevoval, jako jsou různé služby do domácnosti, případně zdravotnické služby. V zahraničí jsou tyto služby v affiliate reklamě už poměrně běžné.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Sociální sítě pro B2B? Bláznovství!

Richard Jan Voigts , 17. květen 2017 07:00
Richard Jan Voigts

Agentura Ami Digital provedla průzkum ohledně využívání sociálních sítí v České republice. Ami Digit...

Více





RSS 

Zprávičky

Firmy zabývající se virtuální realitou zakládají asociaci

ČTK , 24. květen 2017 16:00

Cílem je propojit vývojářské týmy s universitami, investičními fondy a soukromým sektorem....

Více 0 komentářů

Sněmovna schválila novelu upravující přechod na vysílání DVB-T2

ČTK , 24. květen 2017 13:05

"Já jsem tam postrádal něco ve prospěch virtuálních mobilních operátorů," uvedl budoucí ministr fina...

Více 0 komentářů

Google chce propojit data z webové reklamy s nákupy v kamenných obchodech

ČTK , 24. květen 2017 10:46

Technologie dokáže propojit informace o tom, na co lidé na webu klikají a za co pak platí kartou v k...

Více 1 komentářů

Starší zprávičky

Apple a Nokia urovnaly patentový spor, podepsaly novou dohodu

ČTK , 24. květen 2017 10:00

Analytiky překvapilo relativně rychlé vyřešení sporu....

Více 0 komentářů

ČTÚ: Aukce kmitočtů v pásmu 3,7 GHz se zúčastní 6 subjektů

Pavel Houser , 24. květen 2017 09:00

Podle harmonogramu by ostrá aukce na celkem 5 kmitočtových bloků, každý o velikosti 40 MHz, měla zač...

Více 0 komentářů

Čínská firma chce vyvinout dron, který unese přes tunu nákladu

ČTK , 24. květen 2017 08:00

Jeden z největších čínských internetových prodejců JD.com oznámil, že se chystá vyvinout bezpilotní ...

Více 0 komentářů

it-sa 2017 poprvé ve dvou halách

ITBiz.cz , 23. květen 2017 17:00

Veletrh zabezpečení IT s největším počtem vystavovatelů v Evropě dál roste. Pět měsíců před konáním ...

Více 0 komentářů