ČR má druhý nejvyšší podíl rich media formátů v kampaních v regionu CEE

08. červen 2017 10:24 0 komentářů

Mezi uživateli v regionu CEE nejvíce klikají na online reklamy Ukrajinci a Lotyši.

ČR má druhý nejvyšší podíl rich media formátů v online kampaních v regionu CEE (45,6 %), tyto reklamy dosahují také více než polovinu všech impresí (53 %). U rich media bannerů byla zaznamenána vysoká míra prokliku na mobilních zařízeních, a to 2,4 % na tabletech a 1,57 % na smartphonech, což je asi o 0,5 % více než v první polovině roku 2016. Tato data přináší zpráva AdMonitor od společnosti Gemius.

Zpráva gemiusAdMonitor přináší informace o trendech v online reklamě ve 12 státech regionu CEE (Česká republika, Slovensko, Polsko, Maďarsko, Litva, Lotyšsko, Estonsko, Chorvatsko, Moldavsko, Rumunsko, Bulharsko, Ukrajina) a Turecku v druhé polovině roku 2016. Jedná se především o demografické údaje uživatelů oslovených reklamou, nejpoužívanější reklamní formáty, přistup k reklamě z jednotlivých zařízení či CTR pro jednotlivé státy, zařízení a segmenty trhu a mnoho dalších.

Mezi uživateli v regionu CEE nejvíce klikají na online reklamy Ukrajinci a Lotyši (míra prokliku činí 1,1 resp. 0,9 %), naopak nejnižší CTR bylo zaznamenáno v Litvě a Estonsku (0,5%). V posledních třech letech byl nejvyšší nárůst CTR zaznamenán v Turecku, a to z 0,3% na 1,0%. Podle zprávy gemiusAdMonitor došlo v mnoha státech k nárůstu popularity multimediálních reklamních formátů (video, audio a animace). Největší podíl rich media formátů byl zaznamenán na Ukrajině (46,4%) a v České republice (45,6 %), naopak nejnižší v Lotyšsku (15,8 %). Na Slovensku obsahuje rich media více než pětina kampaní. Investice do multimediálních formátů mohou také zvýšit počet klikání na reklamy - na všech analyzovaných trzích je míra prokliku u tohoto typu reklamy vyšší než u klasických bannerů. Roste rovněž podíl kliknutí z mobilních zařízení (na Slovensku se zvýšil z 29 % na 36 %), nárůst byl zaznamenán především u smartphonů.

Nejvyšší CTR mají na Slovensku reklamy z oblasti kosmetiky (1,46 %) a jídla a nápojů (1,37 %). Z výsledků výzkumu vyplývá, že na reklamy klikají především ženy, které v měřených kampaních provedly 52 % všech kliknutí. Čtvrtina všech impresí se ve slovenských kampaních zobrazuje skupině uživatelů ve věku 25-34 let, ovšem nejvíce na reklamy klikají uživatelé ve věku 55 – 69 let (29 %).

Data pochází ze zprávy gemiusAdMonitor za 2. pololetí 2016.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Pravidlo dvou pizz

Petr Zavoral , 22. květen 2018 00:00
Petr Zavoral

Úvodem pozdrav všem nerdům a geekům. Prostě celé naší IT komunitě. Zdá se to být zbytečné, ale věřte...

Více







RSS 

Zprávičky

Nové telefony Android mají předinstalovaný malware

Pavel Houser , 24. květen 2018 15:25

Infikovány jsou telefony ve více než 100 zemích světa, včetně ČR, Německa, Velké Británie, Ruska, It...

Více 0 komentářů

Dvě třetiny tuzemských e-shopů nejsou připraveny na GDPR

ČTK , 24. květen 2018 10:00

Reklamní sdělení posílaná e-mailem tvoří v průměru až 25 % obratu on-line obchodů. ...

Více 0 komentářů

Šéf Vodafonu: Neomezené tarify zatím nebudou

ČTK , 24. květen 2018 09:00

Pokud by operátoři nabídli neomezený tarif pro LTE, využily by jej domácnosti pro připojení domácích...

Více 0 komentářů

Kalendář

25. 05.

27. 05.
openSUSE Conference 2018
25. 05.

26. 05.
ActInSpace 2018
29. 05.

31. 05.
Reklama Polygraf 2018

Starší zprávičky

Část Foxconnu chystá největší čínskou primární emisi od roku 2015

ČTK , 24. květen 2018 08:00

Jedna z divizí tchajwanského výrobce elektroniky Foxconn plánuje získat 27,1 miliardy jüanů uvedením...

Více 0 komentářů

ČBA: Češi si nemění hesla a nepoužívají antiviry na mobilech

Pavel Houser , 23. květen 2018 11:00

Zabezpečení chytrého telefonu skončilo mezi třemi nejhoršími faktory zkoumanými v rámci Indexu bezpe...

Více 4 komentářů

IT a podnikové služby patří v ČR k nejatraktivnějším oborům

Pavel Houser , 23. květen 2018 10:00

Podnikové služby překonaly např. bankovní sektor, telekomunikace či automobilový průmysl....

Více 0 komentářů

USA a Čína se blíží k dohodě ohledně ZTE

ČTK , 23. květen 2018 09:00

Dohoda Číny a USA snížila obavy z obchodní války mezi dvěma největšími ekonomikami světa....

Více 0 komentářů