ČR má druhý nejvyšší podíl rich media formátů v kampaních v regionu CEE

08. červen 2017 10:24 0 komentářů

Mezi uživateli v regionu CEE nejvíce klikají na online reklamy Ukrajinci a Lotyši.

ČR má druhý nejvyšší podíl rich media formátů v online kampaních v regionu CEE (45,6 %), tyto reklamy dosahují také více než polovinu všech impresí (53 %). U rich media bannerů byla zaznamenána vysoká míra prokliku na mobilních zařízeních, a to 2,4 % na tabletech a 1,57 % na smartphonech, což je asi o 0,5 % více než v první polovině roku 2016. Tato data přináší zpráva AdMonitor od společnosti Gemius.

Zpráva gemiusAdMonitor přináší informace o trendech v online reklamě ve 12 státech regionu CEE (Česká republika, Slovensko, Polsko, Maďarsko, Litva, Lotyšsko, Estonsko, Chorvatsko, Moldavsko, Rumunsko, Bulharsko, Ukrajina) a Turecku v druhé polovině roku 2016. Jedná se především o demografické údaje uživatelů oslovených reklamou, nejpoužívanější reklamní formáty, přistup k reklamě z jednotlivých zařízení či CTR pro jednotlivé státy, zařízení a segmenty trhu a mnoho dalších.

Mezi uživateli v regionu CEE nejvíce klikají na online reklamy Ukrajinci a Lotyši (míra prokliku činí 1,1 resp. 0,9 %), naopak nejnižší CTR bylo zaznamenáno v Litvě a Estonsku (0,5%). V posledních třech letech byl nejvyšší nárůst CTR zaznamenán v Turecku, a to z 0,3% na 1,0%. Podle zprávy gemiusAdMonitor došlo v mnoha státech k nárůstu popularity multimediálních reklamních formátů (video, audio a animace). Největší podíl rich media formátů byl zaznamenán na Ukrajině (46,4%) a v České republice (45,6 %), naopak nejnižší v Lotyšsku (15,8 %). Na Slovensku obsahuje rich media více než pětina kampaní. Investice do multimediálních formátů mohou také zvýšit počet klikání na reklamy - na všech analyzovaných trzích je míra prokliku u tohoto typu reklamy vyšší než u klasických bannerů. Roste rovněž podíl kliknutí z mobilních zařízení (na Slovensku se zvýšil z 29 % na 36 %), nárůst byl zaznamenán především u smartphonů.

Nejvyšší CTR mají na Slovensku reklamy z oblasti kosmetiky (1,46 %) a jídla a nápojů (1,37 %). Z výsledků výzkumu vyplývá, že na reklamy klikají především ženy, které v měřených kampaních provedly 52 % všech kliknutí. Čtvrtina všech impresí se ve slovenských kampaních zobrazuje skupině uživatelů ve věku 25-34 let, ovšem nejvíce na reklamy klikají uživatelé ve věku 55 – 69 let (29 %).

Data pochází ze zprávy gemiusAdMonitor za 2. pololetí 2016.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Kradená auta: Další úkol pro bezpečnostní kamery

Pavel Houser , 16. srpen 2017 06:30

Bezpečnostní kamery, které hledají ukradená vozidla nebo mají za úkol vozidlo jednoznačně identifiko...

Více






Kalendář

24. 08. Webinář Synology - DSM 6.1 - Virtual Machine Manager
27. 08.

31. 08.
VMworld 2017
01. 09.

06. 09.
IFA 2017
RSS 

Zprávičky

Lenovo ve ztrátě, k zisku se má vrátit do 2 let

ČTK , 19. srpen 2017 10:12

Firma nevylučuje zdražení svých výrobků, aby udržela ziskové marže....

Více 0 komentářů

Generální ředitel Infosysu nečekaně rezignoval

ČTK , 19. srpen 2017 09:30

Od doby, co Sikka nastoupil do čela firmy, akcie stouply o více než pětinu....

Více 0 komentářů

Irsko odmítá požadavek EU, aby od Applu zpětně vybralo daně

ČTK , 18. srpen 2017 13:00

Jednání Applu údajně nebylo v rozporu s legislativou Irska ani Evropské unie....

Více 5 komentářů

Starší zprávičky

Ericsson zvažuje, že propustí až 25 000 zaměstnanců

ČTK , 18. srpen 2017 09:00

Švédská firma se v poslední době potýká se slábnoucí poptávkou ze strany telekomunikačních operátorů...

Více 0 komentářů

Alibaba téměř zdvojnásobila zisk, růst tržeb překonal odhady

ČTK , 18. srpen 2017 08:00

Alibaba, která patří k nejhodnotnějším firmám v Asii, profituje z rostoucích on-line nákupů čínských...

Více 0 komentářů

Telekomunikační úřad se chystá regulovat mobilní trh

ČTK , 17. srpen 2017 14:34

Přetrvává velký rozdíl mezi vyššími cenami pro domácnosti a nižšími cenami pro firmy, který dosahuje...

Více 0 komentářů

ShadowPad: malware v produktech NetSarang pro správu serverů

Pavel Houser , 17. srpen 2017 13:43

Útočníci schovali backdoor ShadowPad v softwaru využívaném stovkami světových společností včetně ban...

Více 0 komentářů