ČR má druhý nejvyšší podíl rich media formátů v kampaních v regionu CEE

08. červen 2017 10:24 0 komentářů

Mezi uživateli v regionu CEE nejvíce klikají na online reklamy Ukrajinci a Lotyši.

ČR má druhý nejvyšší podíl rich media formátů v online kampaních v regionu CEE (45,6 %), tyto reklamy dosahují také více než polovinu všech impresí (53 %). U rich media bannerů byla zaznamenána vysoká míra prokliku na mobilních zařízeních, a to 2,4 % na tabletech a 1,57 % na smartphonech, což je asi o 0,5 % více než v první polovině roku 2016. Tato data přináší zpráva AdMonitor od společnosti Gemius.

Zpráva gemiusAdMonitor přináší informace o trendech v online reklamě ve 12 státech regionu CEE (Česká republika, Slovensko, Polsko, Maďarsko, Litva, Lotyšsko, Estonsko, Chorvatsko, Moldavsko, Rumunsko, Bulharsko, Ukrajina) a Turecku v druhé polovině roku 2016. Jedná se především o demografické údaje uživatelů oslovených reklamou, nejpoužívanější reklamní formáty, přistup k reklamě z jednotlivých zařízení či CTR pro jednotlivé státy, zařízení a segmenty trhu a mnoho dalších.

Mezi uživateli v regionu CEE nejvíce klikají na online reklamy Ukrajinci a Lotyši (míra prokliku činí 1,1 resp. 0,9 %), naopak nejnižší CTR bylo zaznamenáno v Litvě a Estonsku (0,5%). V posledních třech letech byl nejvyšší nárůst CTR zaznamenán v Turecku, a to z 0,3% na 1,0%. Podle zprávy gemiusAdMonitor došlo v mnoha státech k nárůstu popularity multimediálních reklamních formátů (video, audio a animace). Největší podíl rich media formátů byl zaznamenán na Ukrajině (46,4%) a v České republice (45,6 %), naopak nejnižší v Lotyšsku (15,8 %). Na Slovensku obsahuje rich media více než pětina kampaní. Investice do multimediálních formátů mohou také zvýšit počet klikání na reklamy - na všech analyzovaných trzích je míra prokliku u tohoto typu reklamy vyšší než u klasických bannerů. Roste rovněž podíl kliknutí z mobilních zařízení (na Slovensku se zvýšil z 29 % na 36 %), nárůst byl zaznamenán především u smartphonů.

Nejvyšší CTR mají na Slovensku reklamy z oblasti kosmetiky (1,46 %) a jídla a nápojů (1,37 %). Z výsledků výzkumu vyplývá, že na reklamy klikají především ženy, které v měřených kampaních provedly 52 % všech kliknutí. Čtvrtina všech impresí se ve slovenských kampaních zobrazuje skupině uživatelů ve věku 25-34 let, ovšem nejvíce na reklamy klikají uživatelé ve věku 55 – 69 let (29 %).

Data pochází ze zprávy gemiusAdMonitor za 2. pololetí 2016.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Intel Inside aneb všichni jsme načipováni

Petr Zavoral , 10. prosinec 2017 18:20
Petr Zavoral

V Havlově hře Audience přesvědčuje Sládek Ferdinanda Vaňka, aby donášel sám na sebe. Z pohledu letoš...

Více







Kalendář

09. 01.

13. 01.
CES 2018
18. 01.

19. 01.
itSMF 2018
29. 01.

30. 01.
G2BTechEd

RSS 

Zprávičky

Rozhodnutí ÚS o odložení EET může vést k žalobám na stát

ČTK , 16. prosinec 2017 09:00

Tisíce a možná desítky tisíc podnikatelů a zástupců různých profesí se na třetí a čtvrtou vlnu EET u...

Více 0 komentářů

E-shopy vyjmutí plateb kartou z EET vítají, přišlo prý ale pozdě

ČTK , 16. prosinec 2017 08:00

Podle ministerstva financí ze zrušení povinnosti evidovat platby kartou pro poplatníky nevyplývá nut...

Více 0 komentářů

Nové Embarcadero RAD Studio obsahuje i licenci pro aplikační server

Pavel Houser , 15. prosinec 2017 10:00

Vývojové prostředí nabízí i nové prvky knihovny vizuálních komponent a nové možnosti grafického uživ...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Botnet Necurs se vrátil a šíří nový ransomware

Pavel Houser , 15. prosinec 2017 09:00

V listopadu došlo k oživení botnetu Necurs v souvislosti s distribucí nového ransomwaru Scarab. ...

Více 0 komentářů

Jižní Korea zvažuje, že zdaní obchody s bitcoinem

ČTK , 15. prosinec 2017 08:00

Vláda se obává dopadů, které s sebou může přinést náhlý cenový propad kryptoměn....

Více 0 komentářů

O2 v dalších dvou letech vykoupí až 1,25 % vlastních akcií

ČTK , 14. prosinec 2017 10:00

Cílem nového programu je optimalizace kapitálové struktury, uvedla firma....

Více 0 komentářů

10 spotřebitelských trendů pro rok 2018

Pavel Houser , 14. prosinec 2017 09:00

Sluchátka budeme nosit 24 hodin denně, i během spánku. Umělá inteligence bude vytvářet reklamy. Koli...

Více 0 komentářů