Na Air Telecom si spotřebitelé nestěžují, přesto jej ČTÚ dnes napadl

Patrik Just , 13. srpen 2013 17:52 0 komentářů
Rubriky: Telekomunikace

Air Telecom se ve své dnešní tiskové zprávě ostře ohradil proti nařčení ČTÚ z nekalých praktik jeho prodejců. Čtvrtý mobilní operátor se v textu striktně vymezuje od "nepodložených a nepravdivých rčení, která dne 13. 8. 2013 zveřejnil Český telekomunikační úřad prostřednictvím svého mluvčího Františka Maliny". V nich ČTÚ slovy svého mluvčího varuje spotřebitele před zástupci Air Telecomu a uzavíráním jejich smluv na telefonní služby. Řada těchto faktů není dle zástupců Air Telecomu založena na pravdě, přestože je český regulátor vydává v oficiální tiskové zprávě.

Stanovisko zástupců společnosti Air Telecom:

Oficiální tisková zpráva ČTÚ, která používá výrazy „může být“, „podle stížností“, „podezření“ a řadu dalších výrazů, nepřinesla žádná seriózní fakta:

U:fon eviduje od r. 2012 pouze 4 stížnosti

Od prosince 2012, kdy mobilní síť U:fon převzal nový operátor Air Telecom, a.s., jsou evidovány pouze čtyři stížnosti na jeho obchodní zástupce. V žádném případě nejde o nárůst či vysoké číslo, jak uvádí ČTÚ.

Air Telecom prodává primárně skrze eshop a infolinku

Prodej telefonních, mobilních a internetových služeb mobilního operátora Air Telecom probíhá především přes jeho webové stránky www.airtelecom.cz, infolinku 811 811 811 a přes partnerské prodejny.

ČTÚ si plete Air Telecom s U:fonem

Prodej služeb, který probíhá prostřednictvím certifikovaných obchodních zástupců, je minoritní a jde o služby mobilní sítě U:fon, nikoliv mobilní sítě Air Telecom. Každý obchodní zástupce sítě U:fon se zákazníkovi na schůzce prokazuje průkazkou s názvem společnosti a číslem, na němž si lze ověřit, že prodejce u naší společnosti pracuje.

Trojí ověřování zákaznických smluv

Schůzky obchodních zástupců nejsou rozhodně nekalým prodejem, jak mylně uvádí ČTÚ. Většina obchodních případů je dopředu domluvena telefonicky a dále veškeré prodeje jsou okamžitě telefonicky ověřovány, a to poprvé v tu chvíli, kdy certifikovaný obchodní zástupce sítě U:fon se zákazníkem sepisuje smlouvu.

Zákazník je znovu telefonicky prostřednictvím verifikačního hovoru s infolinkou plně obeznámen s tím, že se jedná o nového poskytovatele služeb, je seznámen s výší poplatků a paušálů, dává souhlas, že se seznámil se všemi podmínkami poskytování služeb. S veškerými fakty, s nimiž ho infolinka obeznámí, souhlasí, jinak není prodej vůbec dokončen. V případě, že zákazník již využívá služeb jiného poskytovatele a požaduje výpověď u stávajícího poskytovatele nebo přenesení telefonního čísla, vyplní zástupce se zákazníkem patřičné dokumenty a oddělení Back office tyto požadavky zpracuje. V případě, že se jedná o portaci telefonního čísla, dochází k aktivaci dočasného telefonního čísla, aby mohl zákazník služby již využívat, a poté, jakmile do 14 dnů k portaci dojde, se na jeho přístroji telefonní číslo změní na původní.

Správní řízení opět bez operátora?

Dál ČTÚ uvádí: „ČTÚ v souvislosti s praktikami obchodních zástupců společnosti Air Telecom a.s. zahájil s touto společností správní řízení pro podezření na klamavou obchodní praktiku.“ Toto rovněž není pravda, operátor Air Telecom nebyl o žádném správním řízení do dnes informován, přesto je již dopředu napadán v médiích a je poškozováno jeho dobré jméno na trhu. Air Telecom bude vyžadovat okamžité vysvětlení od českého regulátora na jeho velmi zvláštní postup.

Právní kroky pro poškození dobré pověsti čtvrtého českého mobilního operátora

ČTÚ nyní eviduje stovky tisíc nejrůznějších závažných stížností spotřebitelů na všechny operátory, ovšem vybral a mediálně informoval pouze o jednom z mobilních operátorů se sítí U:fon, a to na základě neověřených informací. Statisíce ostatních stížností na zbylé tři dominantní mobilní operátory nechává bez mediálního povšimnutí.


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Chatbot mluví za mrtvého – od nápadu k realizaci

Pavel Houser , 30. listopad 2016 13:00
Pavel Houser

Na webu The Verge popsala Casey Newton příběh dvou přátel (Eugenia Kuyda a Roman Mazurenko). Peripet...

Více





Kalendář


RSS 

Zprávičky

CETIN vydal dluhopisy za 25 miliard Kč

ČTK , 05. prosinec 2016 18:00

Česká telekomunikační infrastruktura (CETIN) upsala dluhopisy v eurech a korunách v celkovém objemu ...

Více 0 komentářů

Nahradí otisky prstů přístupová hesla?

ČTK , 05. prosinec 2016 14:30

Zní to jako skvělý nápad: zapomeňte na hesla a zamykejte telefon místo nich otiskem svého prstu. Je ...

Více 1 komentářů

Počítač a internet má na jižní Moravě více než 75 pct domácností

ČTK , 05. prosinec 2016 10:30

Počet jihomoravských domácností, které mají počítač a přístup k internetu, se loni přehoupl na jižní...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Vodafone zvýšil do září počet zákazníků na 3,54 milionu

ČTK , 04. prosinec 2016 18:00

Mobilní operátor Vodafone zvýšil do konce září počet zákazníků na českém trhu meziročně o 146.000 na...

Více 0 komentářů

Nový škodlivý program ukradl údaje k milionu účtů Google

ČTK , 02. prosinec 2016 14:00

Nový škodlivý program Goolian narušil bezpečnost více než jednoho milionu účtů Google. Šíří se na za...

Více 1 komentářů

Telefony Nokia se příští rok vrátí na trh

ČTK , 02. prosinec 2016 10:30

Chytré telefony se značkou Nokia se objeví zpátky na trhu v příštím roce. Finská společnost Nokia dn...

Více 2 komentářů

CETIN nabídne příští rok operátorům připojení až 250 Mbit/s

ČTK , 01. prosinec 2016 17:00

Společnost Česká telekomunikační infrastruktura (CETIN) zvýší od května příštího roku rychlost inter...

Více 0 komentářů