Na Air Telecom si spotřebitelé nestěžují, přesto jej ČTÚ dnes napadl

Patrik Just , 13. srpen 2013 17:52 0 komentářů
Rubriky: Telekomunikace

Air Telecom se ve své dnešní tiskové zprávě ostře ohradil proti nařčení ČTÚ z nekalých praktik jeho prodejců. Čtvrtý mobilní operátor se v textu striktně vymezuje od "nepodložených a nepravdivých rčení, která dne 13. 8. 2013 zveřejnil Český telekomunikační úřad prostřednictvím svého mluvčího Františka Maliny". V nich ČTÚ slovy svého mluvčího varuje spotřebitele před zástupci Air Telecomu a uzavíráním jejich smluv na telefonní služby. Řada těchto faktů není dle zástupců Air Telecomu založena na pravdě, přestože je český regulátor vydává v oficiální tiskové zprávě.

Stanovisko zástupců společnosti Air Telecom:

Oficiální tisková zpráva ČTÚ, která používá výrazy „může být“, „podle stížností“, „podezření“ a řadu dalších výrazů, nepřinesla žádná seriózní fakta:

U:fon eviduje od r. 2012 pouze 4 stížnosti

Od prosince 2012, kdy mobilní síť U:fon převzal nový operátor Air Telecom, a.s., jsou evidovány pouze čtyři stížnosti na jeho obchodní zástupce. V žádném případě nejde o nárůst či vysoké číslo, jak uvádí ČTÚ.

Air Telecom prodává primárně skrze eshop a infolinku

Prodej telefonních, mobilních a internetových služeb mobilního operátora Air Telecom probíhá především přes jeho webové stránky www.airtelecom.cz, infolinku 811 811 811 a přes partnerské prodejny.

ČTÚ si plete Air Telecom s U:fonem

Prodej služeb, který probíhá prostřednictvím certifikovaných obchodních zástupců, je minoritní a jde o služby mobilní sítě U:fon, nikoliv mobilní sítě Air Telecom. Každý obchodní zástupce sítě U:fon se zákazníkovi na schůzce prokazuje průkazkou s názvem společnosti a číslem, na němž si lze ověřit, že prodejce u naší společnosti pracuje.

Trojí ověřování zákaznických smluv

Schůzky obchodních zástupců nejsou rozhodně nekalým prodejem, jak mylně uvádí ČTÚ. Většina obchodních případů je dopředu domluvena telefonicky a dále veškeré prodeje jsou okamžitě telefonicky ověřovány, a to poprvé v tu chvíli, kdy certifikovaný obchodní zástupce sítě U:fon se zákazníkem sepisuje smlouvu.

Zákazník je znovu telefonicky prostřednictvím verifikačního hovoru s infolinkou plně obeznámen s tím, že se jedná o nového poskytovatele služeb, je seznámen s výší poplatků a paušálů, dává souhlas, že se seznámil se všemi podmínkami poskytování služeb. S veškerými fakty, s nimiž ho infolinka obeznámí, souhlasí, jinak není prodej vůbec dokončen. V případě, že zákazník již využívá služeb jiného poskytovatele a požaduje výpověď u stávajícího poskytovatele nebo přenesení telefonního čísla, vyplní zástupce se zákazníkem patřičné dokumenty a oddělení Back office tyto požadavky zpracuje. V případě, že se jedná o portaci telefonního čísla, dochází k aktivaci dočasného telefonního čísla, aby mohl zákazník služby již využívat, a poté, jakmile do 14 dnů k portaci dojde, se na jeho přístroji telefonní číslo změní na původní.

Správní řízení opět bez operátora?

Dál ČTÚ uvádí: „ČTÚ v souvislosti s praktikami obchodních zástupců společnosti Air Telecom a.s. zahájil s touto společností správní řízení pro podezření na klamavou obchodní praktiku.“ Toto rovněž není pravda, operátor Air Telecom nebyl o žádném správním řízení do dnes informován, přesto je již dopředu napadán v médiích a je poškozováno jeho dobré jméno na trhu. Air Telecom bude vyžadovat okamžité vysvětlení od českého regulátora na jeho velmi zvláštní postup.

Právní kroky pro poškození dobré pověsti čtvrtého českého mobilního operátora

ČTÚ nyní eviduje stovky tisíc nejrůznějších závažných stížností spotřebitelů na všechny operátory, ovšem vybral a mediálně informoval pouze o jednom z mobilních operátorů se sítí U:fon, a to na základě neověřených informací. Statisíce ostatních stížností na zbylé tři dominantní mobilní operátory nechává bez mediálního povšimnutí.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Makroviry inspirují

Pavel Houser , 20. září 2017 06:30
Pavel Houser

Úspěšný návrat malwaru šířeného pomocí maker vedl útočníky k tomu, že svou pozornost obrátili k příb...

Více






Kalendář

25. 09.

29. 09.
Susecon 17
25. 09.

29. 09.
Microsoft Ignite 2017
26. 09.

26. 08.
Affiliate konferencia 2017
RSS 

Zprávičky

Mobilní platby: Jak si ČR stojí ve srovnání s Evropou

Pavel Houser , 24. září 2017 09:00

Biometrii Češi považují za nejvhodnější formu ověření platby....

Více 0 komentářů

Důvěra Čechů v e-shopy roste

Pavel Houser , 23. září 2017 09:00

Drtivá většina české internetové populace nakupuje on-line dlouhodobě, dále však narůstá četnost nák...

Více 0 komentářů

Nové verze Javy: Java SE 9 a Java EE 8

Pavel Houser , 22. září 2017 14:51

Oracle oznamuje všeobecnou dostupnost nových verzí platformy Java: Java SE 9 (JDK 9), Java Platform ...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Baidu investuje do vývoje autonomního řízení

ČTK , 22. září 2017 13:00

Cílem projektu Apollo je vyvinout technologii pro samořízené automobily do roku 2020....

Více 0 komentářů

Kaprain koupil kabelovou Rio Media

ČTK , 22. září 2017 09:00

Spojením Nej.cz a Rio Media vznikne druhý největší poskytovatel kabelové televize a významný poskyto...

Více 0 komentářů

Apple přiznává: Nové hodinky mají problémy s připojením

ČTK , 22. září 2017 08:00

Problémy s konektivitou mají hodinky v okamžiku, kdy mají použít veřejnou wi-fi síť....

Více 0 komentářů

Spíše než nové zákony k Airbnb je třeba zlepšit výběr daní

ČTK , 21. září 2017 13:00

Airbnb se svými službami v Praze už vyrovnala objemu obchodu klasických ubytovacích zařízení....

Více 0 komentářů