Čtvrtina online kampaní v ČR využívá rich media formátů

28. listopad 2012 00:36 0 komentářů

Již čtvrtina online reklamních kampaní na českém trhu používá rich media formáty. Počet kampaní, které používají klasické reklamní bannery se v porovnání s výsledky předchozí studie snížil, nicméně je stále poměrně vysoký a dosahuje 90%. Míra prokliku v České republice patří v regionu CEE mezi nižší a udržuje se od roku 2011 přibližně na stejné úrovní 0,35%. Nejpoužívanějším reklamním formátem v ČR je 300x600, jehož CTR dosahuje 0,24% a nejvíce reklamních kampaní zadávají společnosti z odvětví Finance a pojišťovnictví. Tyto výsledky přináší nejnovější studie gemiusAdmonitor za první pololetí roku 2012.

Studie gemiusAdMonitor je pravidelným výzkumem společnosti Gemius, který probíhá na vybraných trzích regionu CEE: na Slovensku, v České republice, Polsku, Maďarsku, Chorvatsku, Rumunsku, Bulharsku, Lotyšsku, Litvě a Srbsku. gemiusAdMonitor přináší informace o trendech na trhu online reklamy, například o nejpoužívanějších reklamních formátech, průměrné míře prokliku jednotlivých bannerů či odvětvích, která zadávají nejvíce online reklamních kampaní. V ČR sleduje studie více než 90% všech reklamních kampaní objednávaných mediálními agenturami.

Míra prokliku v ČR je poměrně nízká. Oproti Polsku a Slovensku, kde uživatelé klikají na bannery častěji a CTR tam dosahuje 0,62% a 0,56%, tak v ČR a dalších sledovaných státech je to pouze kolem 0,35% anebo ještě méně. Klasické reklamní formáty mají mnohem nižší míru prokliku než atraktivní rich media formáty, z nichž má v ČR nejvyšší CTR Interstitial. Rich media formáty používá již téměř 25% reklamních kampaní měřených systémem gemiusDirectEffect na českém trhu, nicméně podíl jejich zobrazení dosahuje pouze 5,5%, což je druhá nejnižší hodnota ze všech sledovaných států.

“Poptávka po rich media reklamních formátech bude dle mého názoru nadále růst. V první polovině roku 2012 obsahovala každá čtvrtá reklamní kampaň rich media formát. Vliv na zvýšení popularity těchto bannerů má především to, že je tato reklama pro uživatele mnohem atraktivnější než klasické bannery. Rich media bannery zajišťují vyšší pravděpodobnost kliknutí uživatele na cílovou stránku kampaní, což může následně zvýšit počet konverzí,“ říká Radoslav Kapraň, Sales Manager společnosti Gemius.

Nejvíce reklamních kampaní na českém trhu zadávají společnosti z odvětví Finance, pojišťovnictví a makléřství (42,5%), Auto-moto (13,7%). Telekomunikace (9,2%). V porovnání s předchozí etapou studie se výrazně zvýšil podíl impresí v reklamních kampaních z kategorie Finance, pojišťovnictví a makléřství a to více než 10 procentních bodů, naopak počet impresí z kategorie Nápoje a alkohol zaznamenal největší pokles (o 12 procentních bodů). Bannery odvětví, která mají nejvyšší podíl reklamních kampaní na trhu, ovšem nepatří mezi ty, na které internetoví uživatelé klikají nejčastěji. V žebříčku odvětví s nejvyšším CTR patří pět prvních míst zcela jiným kategoriím, než jsou ty, které vedou v počtu impresí. České uživatele nejvíce zajímají reklamní bannery z kategorií Potraviny, Nápoje a alkohol a Obchod a na ně také nejčastěji klikají. Více informací naleznete v prezentaci „gemiusAdMonitor report H1 2012“.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Jak srovnávali jablka s hruškami

Pavel Houser , 27. květen 2017 14:30
Pavel Houser

Absurdní patent či ochranná známka, respektive absurdní výsledek sporu? A že je hloupost srovnávat j...

Více





RSS 

Zprávičky

Výdaje na reklamu na webech v dubnu stouply na 652 milionů Kč

ČTK , 27. květen 2017 09:04

Seznam získal 240 milionů, Mafra inkasovala 118 milionů a Economia 76 milionů korun....

Více 0 komentářů

Dell EMC podporuje transformaci IT s novými produkty pro open networking

Pavel Houser , 26. květen 2017 14:46

Přepínače Dell EMC pro Open Networking tvoří spolu se servery PowerEdge čtrnácté generace a špičkový...

Více 0 komentářů

Hodnota bitcoinu stoupla na nový rekord přes 2400 dolarů

ČTK , 26. květen 2017 09:23

K růstu bitcoinu přispívá příliv nového kapitálu a růst poptávky po dalších digitálních měnách....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Tři zranitelnosti a opravy: Samba, Joomla, videopřehrávače

Pavel Houser , 25. květen 2017 16:30

Vektorem útoku může být i soubor s titulky....

Více 0 komentářů

Lenovo opět v zisku

ČTK , 25. květen 2017 15:32

Lenovo se snaží omezit svou závislost na trhu s PC a rozšiřuje aktivity v oblasti chytrých telefonů ...

Více 0 komentářů

Zákon o elektronické identifikaci Sněmovna asi schválí beze změn

ČTK , 25. květen 2017 09:00

Jedním z cílů nových občanských průkazů je poskytnout držitelům elektronický podpis....

Více 0 komentářů

PayPal rozšiřuje ochranu prodejců v ČR

Pavel Houser , 25. květen 2017 08:00

Tento program se dříve v České republice vztahoval jen na hmotné zboží, nyní se rozšiřuje i o služby...

Více 1 komentářů