Čtvrtina online kampaní v ČR využívá rich media formátů

28. listopad 2012 00:36 0 komentářů

Již čtvrtina online reklamních kampaní na českém trhu používá rich media formáty. Počet kampaní, které používají klasické reklamní bannery se v porovnání s výsledky předchozí studie snížil, nicméně je stále poměrně vysoký a dosahuje 90%. Míra prokliku v České republice patří v regionu CEE mezi nižší a udržuje se od roku 2011 přibližně na stejné úrovní 0,35%. Nejpoužívanějším reklamním formátem v ČR je 300x600, jehož CTR dosahuje 0,24% a nejvíce reklamních kampaní zadávají společnosti z odvětví Finance a pojišťovnictví. Tyto výsledky přináší nejnovější studie gemiusAdmonitor za první pololetí roku 2012.

Studie gemiusAdMonitor je pravidelným výzkumem společnosti Gemius, který probíhá na vybraných trzích regionu CEE: na Slovensku, v České republice, Polsku, Maďarsku, Chorvatsku, Rumunsku, Bulharsku, Lotyšsku, Litvě a Srbsku. gemiusAdMonitor přináší informace o trendech na trhu online reklamy, například o nejpoužívanějších reklamních formátech, průměrné míře prokliku jednotlivých bannerů či odvětvích, která zadávají nejvíce online reklamních kampaní. V ČR sleduje studie více než 90% všech reklamních kampaní objednávaných mediálními agenturami.

Míra prokliku v ČR je poměrně nízká. Oproti Polsku a Slovensku, kde uživatelé klikají na bannery častěji a CTR tam dosahuje 0,62% a 0,56%, tak v ČR a dalších sledovaných státech je to pouze kolem 0,35% anebo ještě méně. Klasické reklamní formáty mají mnohem nižší míru prokliku než atraktivní rich media formáty, z nichž má v ČR nejvyšší CTR Interstitial. Rich media formáty používá již téměř 25% reklamních kampaní měřených systémem gemiusDirectEffect na českém trhu, nicméně podíl jejich zobrazení dosahuje pouze 5,5%, což je druhá nejnižší hodnota ze všech sledovaných států.

“Poptávka po rich media reklamních formátech bude dle mého názoru nadále růst. V první polovině roku 2012 obsahovala každá čtvrtá reklamní kampaň rich media formát. Vliv na zvýšení popularity těchto bannerů má především to, že je tato reklama pro uživatele mnohem atraktivnější než klasické bannery. Rich media bannery zajišťují vyšší pravděpodobnost kliknutí uživatele na cílovou stránku kampaní, což může následně zvýšit počet konverzí,“ říká Radoslav Kapraň, Sales Manager společnosti Gemius.

Nejvíce reklamních kampaní na českém trhu zadávají společnosti z odvětví Finance, pojišťovnictví a makléřství (42,5%), Auto-moto (13,7%). Telekomunikace (9,2%). V porovnání s předchozí etapou studie se výrazně zvýšil podíl impresí v reklamních kampaních z kategorie Finance, pojišťovnictví a makléřství a to více než 10 procentních bodů, naopak počet impresí z kategorie Nápoje a alkohol zaznamenal největší pokles (o 12 procentních bodů). Bannery odvětví, která mají nejvyšší podíl reklamních kampaní na trhu, ovšem nepatří mezi ty, na které internetoví uživatelé klikají nejčastěji. V žebříčku odvětví s nejvyšším CTR patří pět prvních míst zcela jiným kategoriím, než jsou ty, které vedou v počtu impresí. České uživatele nejvíce zajímají reklamní bannery z kategorií Potraviny, Nápoje a alkohol a Obchod a na ně také nejčastěji klikají. Více informací naleznete v prezentaci „gemiusAdMonitor report H1 2012“.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Bezpečnost IT a tygří logika

Pavel Houser , 14. únor 2017 11:00
Pavel Houser

Jak praví známý vtip, běží-li za vámi tygr, netřeba se pohybovat rychleji než šelma – stačí předběhn...

Více






Kalendář

20. 03.

24. 03.
CeBIT 2017
25. 03. INSPO 2017
28. 04. Oracle Code 2017
RSS 

Zprávičky

Ransomware funguje a generuje útočníkům zisky

Pavel Houser , 23. únor 2017 16:45

Ransomware je stále více centralizovaný a několik významných malwarových rodin dominuje celému "trhu...

Více 0 komentářů

Loni rychle rostl prodej mobilů a chytrých hodinek

ČTK , 23. únor 2017 14:43

Prodej technického spotřebního zboží v Česku loni vzrostl o 2,2 procenta na 74 miliard korun. ...

Více 0 komentářů

KKCG a Foxconn zakládají fond pro investice do IT firem

ČTK , 23. únor 2017 14:33

V první fázi se na zaměří na Česko, Slovensko, Polsko, Rakousko a Německo....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Náramky pro vězně dodá firma SuperCom za 93 milionů korun

ČTK , 23. únor 2017 10:00

Elektronické monitorovací náramky pro domácí vězně a některé obviněné dodá firma SuperCom. Vítěze so...

Více 1 komentářů

Blokování nelegálního hazardu na internetu není protiústavní

Pavel Houser , 22. únor 2017 13:22

Plénum Ústavního soudu zamítlo návrh skupiny 21 senátorů Senátu Parlamentu České republiky na zruš...

Více 0 komentářů

Amazon otevře v Polsku své páté logistické centrum

ČTK , 22. únor 2017 13:03

Česká pobočka firmy uvedla, že letos nabere v Dobrovízi u Prahy a ve své pražské kanceláři 1000 stál...

Více 0 komentářů

SpaceX a Boeing se možná zpozdí s dopravou lidí na ISS

ČTK , 22. únor 2017 09:30

Společnosti SpaceX a Boeing se možná zpozdí s nasazením svých lodí pro dopravu posádek na Mezinárodn...

Více 0 komentářů