Čtvrtina online kampaní v ČR využívá rich media formátů

28. listopad 2012 00:36 0 komentářů

Již čtvrtina online reklamních kampaní na českém trhu používá rich media formáty. Počet kampaní, které používají klasické reklamní bannery se v porovnání s výsledky předchozí studie snížil, nicméně je stále poměrně vysoký a dosahuje 90%. Míra prokliku v České republice patří v regionu CEE mezi nižší a udržuje se od roku 2011 přibližně na stejné úrovní 0,35%. Nejpoužívanějším reklamním formátem v ČR je 300x600, jehož CTR dosahuje 0,24% a nejvíce reklamních kampaní zadávají společnosti z odvětví Finance a pojišťovnictví. Tyto výsledky přináší nejnovější studie gemiusAdmonitor za první pololetí roku 2012.

Studie gemiusAdMonitor je pravidelným výzkumem společnosti Gemius, který probíhá na vybraných trzích regionu CEE: na Slovensku, v České republice, Polsku, Maďarsku, Chorvatsku, Rumunsku, Bulharsku, Lotyšsku, Litvě a Srbsku. gemiusAdMonitor přináší informace o trendech na trhu online reklamy, například o nejpoužívanějších reklamních formátech, průměrné míře prokliku jednotlivých bannerů či odvětvích, která zadávají nejvíce online reklamních kampaní. V ČR sleduje studie více než 90% všech reklamních kampaní objednávaných mediálními agenturami.

Míra prokliku v ČR je poměrně nízká. Oproti Polsku a Slovensku, kde uživatelé klikají na bannery častěji a CTR tam dosahuje 0,62% a 0,56%, tak v ČR a dalších sledovaných státech je to pouze kolem 0,35% anebo ještě méně. Klasické reklamní formáty mají mnohem nižší míru prokliku než atraktivní rich media formáty, z nichž má v ČR nejvyšší CTR Interstitial. Rich media formáty používá již téměř 25% reklamních kampaní měřených systémem gemiusDirectEffect na českém trhu, nicméně podíl jejich zobrazení dosahuje pouze 5,5%, což je druhá nejnižší hodnota ze všech sledovaných států.

“Poptávka po rich media reklamních formátech bude dle mého názoru nadále růst. V první polovině roku 2012 obsahovala každá čtvrtá reklamní kampaň rich media formát. Vliv na zvýšení popularity těchto bannerů má především to, že je tato reklama pro uživatele mnohem atraktivnější než klasické bannery. Rich media bannery zajišťují vyšší pravděpodobnost kliknutí uživatele na cílovou stránku kampaní, což může následně zvýšit počet konverzí,“ říká Radoslav Kapraň, Sales Manager společnosti Gemius.

Nejvíce reklamních kampaní na českém trhu zadávají společnosti z odvětví Finance, pojišťovnictví a makléřství (42,5%), Auto-moto (13,7%). Telekomunikace (9,2%). V porovnání s předchozí etapou studie se výrazně zvýšil podíl impresí v reklamních kampaních z kategorie Finance, pojišťovnictví a makléřství a to více než 10 procentních bodů, naopak počet impresí z kategorie Nápoje a alkohol zaznamenal největší pokles (o 12 procentních bodů). Bannery odvětví, která mají nejvyšší podíl reklamních kampaní na trhu, ovšem nepatří mezi ty, na které internetoví uživatelé klikají nejčastěji. V žebříčku odvětví s nejvyšším CTR patří pět prvních míst zcela jiným kategoriím, než jsou ty, které vedou v počtu impresí. České uživatele nejvíce zajímají reklamní bannery z kategorií Potraviny, Nápoje a alkohol a Obchod a na ně také nejčastěji klikají. Více informací naleznete v prezentaci „gemiusAdMonitor report H1 2012“.


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Chatbot mluví za mrtvého – od nápadu k realizaci

Pavel Houser , 30. listopad 2016 13:00
Pavel Houser

Na webu The Verge popsala Casey Newton příběh dvou přátel (Eugenia Kuyda a Roman Mazurenko). Peripet...

Více





Kalendář

RSS 

Zprávičky

Tchajwanský Foxconn jedná o rozšíření svých aktivit v USA

ČTK , 07. prosinec 2016 15:00

Tchajwanská společnost Foxconn jedná o rozšíření svých aktivit ve Spojených státech. Oznámila to dne...

Více 0 komentářů

Nejvyšší soud USA se postavil na stranu Samsungu proti Applu

ČTK , 07. prosinec 2016 12:30

Americký nejvyšší soud se v mnohaletém patentovém sporu mezi výrobci chytrých telefonů Apple a Samsu...

Více 0 komentářů

Evropská komise Microsoftu schválila převzetí sítě LinkedIn

ČTK , 07. prosinec 2016 10:30

Evropská komise schválila americké softwarové společnosti Microsoft záměr koupit za 26 miliard dolar...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Porozumění větám, konkurence pro Turingův test

Pavel Houser , 06. prosinec 2016 18:00

Konverzační roboti mají stále problémy pochopit věty, kde smysl nelze vyvodit ze samotné gramatické ...

Více 0 komentářů

Americká GoDaddy koupí evropský webhosting Host Europe

ČTK , 06. prosinec 2016 16:00

Americký registrátor internetových domén GoDaddy, který je ve svém oboru největší na světě, se dohod...

Více 0 komentářů

Ruská Centrální banka oznámila masivní útok hackerů

ČTK , 06. prosinec 2016 11:00

Do systému ruské Centrální banky se letos dostali hackeři a s pomocí zfalšovaných hesel se pokusili ...

Více 0 komentářů

CETIN vydal dluhopisy za 25 miliard Kč

ČTK , 05. prosinec 2016 18:00

Česká telekomunikační infrastruktura (CETIN) upsala dluhopisy v eurech a korunách v celkovém objemu ...

Více 1 komentářů