Čtvrtina online kampaní v ČR využívá rich media formátů

28. listopad 2012 00:36 0 komentářů

Již čtvrtina online reklamních kampaní na českém trhu používá rich media formáty. Počet kampaní, které používají klasické reklamní bannery se v porovnání s výsledky předchozí studie snížil, nicméně je stále poměrně vysoký a dosahuje 90%. Míra prokliku v České republice patří v regionu CEE mezi nižší a udržuje se od roku 2011 přibližně na stejné úrovní 0,35%. Nejpoužívanějším reklamním formátem v ČR je 300x600, jehož CTR dosahuje 0,24% a nejvíce reklamních kampaní zadávají společnosti z odvětví Finance a pojišťovnictví. Tyto výsledky přináší nejnovější studie gemiusAdmonitor za první pololetí roku 2012.

Studie gemiusAdMonitor je pravidelným výzkumem společnosti Gemius, který probíhá na vybraných trzích regionu CEE: na Slovensku, v České republice, Polsku, Maďarsku, Chorvatsku, Rumunsku, Bulharsku, Lotyšsku, Litvě a Srbsku. gemiusAdMonitor přináší informace o trendech na trhu online reklamy, například o nejpoužívanějších reklamních formátech, průměrné míře prokliku jednotlivých bannerů či odvětvích, která zadávají nejvíce online reklamních kampaní. V ČR sleduje studie více než 90% všech reklamních kampaní objednávaných mediálními agenturami.

Míra prokliku v ČR je poměrně nízká. Oproti Polsku a Slovensku, kde uživatelé klikají na bannery častěji a CTR tam dosahuje 0,62% a 0,56%, tak v ČR a dalších sledovaných státech je to pouze kolem 0,35% anebo ještě méně. Klasické reklamní formáty mají mnohem nižší míru prokliku než atraktivní rich media formáty, z nichž má v ČR nejvyšší CTR Interstitial. Rich media formáty používá již téměř 25% reklamních kampaní měřených systémem gemiusDirectEffect na českém trhu, nicméně podíl jejich zobrazení dosahuje pouze 5,5%, což je druhá nejnižší hodnota ze všech sledovaných států.

“Poptávka po rich media reklamních formátech bude dle mého názoru nadále růst. V první polovině roku 2012 obsahovala každá čtvrtá reklamní kampaň rich media formát. Vliv na zvýšení popularity těchto bannerů má především to, že je tato reklama pro uživatele mnohem atraktivnější než klasické bannery. Rich media bannery zajišťují vyšší pravděpodobnost kliknutí uživatele na cílovou stránku kampaní, což může následně zvýšit počet konverzí,“ říká Radoslav Kapraň, Sales Manager společnosti Gemius.

Nejvíce reklamních kampaní na českém trhu zadávají společnosti z odvětví Finance, pojišťovnictví a makléřství (42,5%), Auto-moto (13,7%). Telekomunikace (9,2%). V porovnání s předchozí etapou studie se výrazně zvýšil podíl impresí v reklamních kampaních z kategorie Finance, pojišťovnictví a makléřství a to více než 10 procentních bodů, naopak počet impresí z kategorie Nápoje a alkohol zaznamenal největší pokles (o 12 procentních bodů). Bannery odvětví, která mají nejvyšší podíl reklamních kampaní na trhu, ovšem nepatří mezi ty, na které internetoví uživatelé klikají nejčastěji. V žebříčku odvětví s nejvyšším CTR patří pět prvních míst zcela jiným kategoriím, než jsou ty, které vedou v počtu impresí. České uživatele nejvíce zajímají reklamní bannery z kategorií Potraviny, Nápoje a alkohol a Obchod a na ně také nejčastěji klikají. Více informací naleznete v prezentaci „gemiusAdMonitor report H1 2012“.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Makroviry inspirují

Pavel Houser , 20. září 2017 06:30
Pavel Houser

Úspěšný návrat malwaru šířeného pomocí maker vedl útočníky k tomu, že svou pozornost obrátili k příb...

Více






Kalendář

25. 09.

29. 09.
Susecon 17
25. 09.

29. 09.
Microsoft Ignite 2017
26. 09.

26. 08.
Affiliate konferencia 2017
RSS 

Zprávičky

Důvěra Čechů v e-shopy roste

Pavel Houser , 23. září 2017 09:00

Drtivá většina české internetové populace nakupuje on-line dlouhodobě, dále však narůstá četnost nák...

Více 0 komentářů

Nové verze Javy: Java SE 9 a Java EE 8

Pavel Houser , 22. září 2017 14:51

Oracle oznamuje všeobecnou dostupnost nových verzí platformy Java: Java SE 9 (JDK 9), Java Platform ...

Více 0 komentářů

Baidu investuje do vývoje autonomního řízení

ČTK , 22. září 2017 13:00

Cílem projektu Apollo je vyvinout technologii pro samořízené automobily do roku 2020....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Kaprain koupil kabelovou Rio Media

ČTK , 22. září 2017 09:00

Spojením Nej.cz a Rio Media vznikne druhý největší poskytovatel kabelové televize a významný poskyto...

Více 0 komentářů

Apple přiznává: Nové hodinky mají problémy s připojením

ČTK , 22. září 2017 08:00

Problémy s konektivitou mají hodinky v okamžiku, kdy mají použít veřejnou wi-fi síť....

Více 0 komentářů

Spíše než nové zákony k Airbnb je třeba zlepšit výběr daní

ČTK , 21. září 2017 13:00

Airbnb se svými službami v Praze už vyrovnala objemu obchodu klasických ubytovacích zařízení....

Více 0 komentářů

Potvrzeno: Google opravdu kupuje část HTC

ČTK , 21. září 2017 11:25

Dnes je HTC v žebříčku světových prodejů smartphonů na necelém procentu. Někteří analytici proto pří...

Více 0 komentářů