Datasys vyvinul inteligentního chatovacího robota pro komunikaci se zákazníky

08. září 2016 12:45 0 komentářů

Český významný poskytovatel služeb a řešení v oblasti informačních technologií Datasys vyvinul řešení, které nahrazuje lidský personál v zákaznických centrech. Místo operátorů mají zákaznickou on-line podporu na starosti modulární chatovací roboti. Chatboti dokáží komunikovat se zákazníkem a následně vyřizovat jeho požadavky. Postarají se o nápovědu, objednávku, či hlášení poruchy zařízení. Zásadním přínosem chatbotů je absence živého operátora a následná úspora nákladů.

Chatboti se stávají celosvětovým trendem. Letos v červnu například oznámila společnost Facebook, že více než 10.000 vývojářů již pracuje na chatovacích robotech na platformě této největší světové sociální sítě.

"Není potřeba mrhat lidskou kapacitou na zodpovídání stále se opakujících problémů, zkrátka nasadíte bota a můžete se věnovat něčemu produktivnějšímu," říká Martin Novák, který má ve společnosti Datasys chatboty na starosti.

Funkční chatbot Datasysu je zatím integrován do service a helpdesku, kde odpovídá na jednoduché otázky uživatelů. Obsluha, editování obsahu – vět, které bot pro komunikaci používá, je velice jednoduchá a uživatelsky příjemná. Bot je inteligentní, je schopen se „učit“ a přijímat nové poznatky. Jeho výhodou je rovněž možnost vyhodnocování konverzací a následná možnost analytiky, kdy uživatel může jednoduše vidět, jaké z „FAQ“ padají nejčastěji. Bot je řízen na základě „stromu“, do kterého jsou integrované posloupnosti pokládaných otázek a následných odpovědí.

Vedle úspory nákladů na lidskou obsluhu je přínos chatbota i v modularitě jeho použití. Je možné vytvářet poměrně podobné platformy pro širokou škálu zákazníků. Nabízí se tak například jeho využití v bankách, kde by pomáhal s navigací mezi formuláři a složenkami. V pojišťovnictví by na základě konverzace s uživatelem mohl vybrat správný produkt a zefektivnil by se rovněž prodej a rezervace jízdenek a vstupenek všeho druhu. Velkou výhodou tohoto řešení je i možnost nechat boty působit skrze různé komunikační kanály, jako je Skype, Facebook a obdobné platformy. Jednoduchým způsobem se tak velice zefektivní komunikace v tomto sektoru a firma se stane uživatelsky atraktivnější za nižší náklady.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Vládní čtvrť a vládní systém, tedy ten informační

Petr Zavoral , 06. leden 2018 16:15
Petr Zavoral

Jeden ze zakladatelů enterprise architektury John Zachman srovnává IT v institucích s Boeingem: Firm...

Více







Kalendář

18. 01.

19. 01.
itSMF 2018
29. 01.

30. 01.
G2BTechEd
30. 01. Ecommerce Expo Prague 2018

RSS 

Zprávičky

Bitcoin ztrácí 18 %, dolů ho tlačí obavy z regulace

ČTK , 16. leden 2018 12:18

Trhy se obávají regulace obchodů po oznámení jihokorejského ministra financí....

Více 0 komentářů

Světový trh s polovodiči poroste letos výrazně rychleji

Pavel Houser , 16. leden 2018 10:26

Očekávaný růst souvisí zejména s růstem cen RAM a flash pamětí. Bezpečností slabiny procesorů mohou ...

Více 0 komentářů

Výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na burzu

ČTK , 16. leden 2018 09:00

Někteří analytici hodnotu 100 miliard zpochybňují s argumentem vysoké konkurence na globálním trhu c...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Internetové bankovnictví používá polovina Evropanů

ČTK , 16. leden 2018 08:00

Česká republika obsadila mezi 28 zeměmi EU spolu s Rakouskem 12. příčku s podílem 57 %....

Více 0 komentářů

Acronis: letos bude ransomware útočit i na IoT zařízení

Pavel Houser , 15. leden 2018 12:28

Ohrožena budou i auta, chytré domácnosti, lékařské přístroje a nositelná elektronika (ransomwear)....

Více 0 komentářů

SoftBank plánuje prodej akcií divize pro mobilní telefony

ČTK , 15. leden 2018 12:18

Prodej akcií divize SoftBank by se mohl stát jednou z největších primárních emisí v Japonsku....

Více 0 komentářů

Vláda projedná novelu zákona o EET do konce února

ČTK , 15. leden 2018 08:00

Ministryně se chce příští týden setkat se zástupci podnikatelských svazů a komor a prodiskutovat s n...

Více 0 komentářů