Datasys vyvinul inteligentního chatovacího robota pro komunikaci se zákazníky

08. září 2016 12:45 0 komentářů

Český významný poskytovatel služeb a řešení v oblasti informačních technologií Datasys vyvinul řešení, které nahrazuje lidský personál v zákaznických centrech. Místo operátorů mají zákaznickou on-line podporu na starosti modulární chatovací roboti. Chatboti dokáží komunikovat se zákazníkem a následně vyřizovat jeho požadavky. Postarají se o nápovědu, objednávku, či hlášení poruchy zařízení. Zásadním přínosem chatbotů je absence živého operátora a následná úspora nákladů.

Chatboti se stávají celosvětovým trendem. Letos v červnu například oznámila společnost Facebook, že více než 10.000 vývojářů již pracuje na chatovacích robotech na platformě této největší světové sociální sítě.

"Není potřeba mrhat lidskou kapacitou na zodpovídání stále se opakujících problémů, zkrátka nasadíte bota a můžete se věnovat něčemu produktivnějšímu," říká Martin Novák, který má ve společnosti Datasys chatboty na starosti.

Funkční chatbot Datasysu je zatím integrován do service a helpdesku, kde odpovídá na jednoduché otázky uživatelů. Obsluha, editování obsahu – vět, které bot pro komunikaci používá, je velice jednoduchá a uživatelsky příjemná. Bot je inteligentní, je schopen se „učit“ a přijímat nové poznatky. Jeho výhodou je rovněž možnost vyhodnocování konverzací a následná možnost analytiky, kdy uživatel může jednoduše vidět, jaké z „FAQ“ padají nejčastěji. Bot je řízen na základě „stromu“, do kterého jsou integrované posloupnosti pokládaných otázek a následných odpovědí.

Vedle úspory nákladů na lidskou obsluhu je přínos chatbota i v modularitě jeho použití. Je možné vytvářet poměrně podobné platformy pro širokou škálu zákazníků. Nabízí se tak například jeho využití v bankách, kde by pomáhal s navigací mezi formuláři a složenkami. V pojišťovnictví by na základě konverzace s uživatelem mohl vybrat správný produkt a zefektivnil by se rovněž prodej a rezervace jízdenek a vstupenek všeho druhu. Velkou výhodou tohoto řešení je i možnost nechat boty působit skrze různé komunikační kanály, jako je Skype, Facebook a obdobné platformy. Jednoduchým způsobem se tak velice zefektivní komunikace v tomto sektoru a firma se stane uživatelsky atraktivnější za nižší náklady.


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Zákaznické karty čekají změny

Pavel Houser , 17. leden 2017 13:00
Pavel Houser

Jedna z technologií, která se už po léta prakticky nezměnila, i když by mohla? Prý karty zákazníků d...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
18. 02. WordCamp Praha 2017
RSS 

Zprávičky

Rockaway získala minoritní podíl v Techloop.io

ČTK , 23. leden 2017 16:30

Investiční firma Rockaway Ventures získala minoritní podíl ve firmě Techloop.io, která zprostředkov...

Více 0 komentářů

Za vznícení mobilů Samsungu mohly baterie, firma odloží Galaxy S8

ČTK , 23. leden 2017 12:00

Za případy vznícení chytrých telefonů Galaxy Note 7 jihokorejské společnosti Samsung Electronics stá...

Více 0 komentářů

Foxconn zvažuje velkou investici do továrny v USA

ČTK , 23. leden 2017 08:29

Tchajwanská společnost Foxconn zvažuje, že investuje přes sedm miliard dolarů (zhruba 177 miliard Kč...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

ČTÚ pohrozil O2 a Vodafonu odebráním licencí na LTE kvůli cenám

ČTK , 22. leden 2017 14:00

Český telekomunikační úřad (ČTÚ) znovu vyzval operátory O2 a Vodafone, aby do měsíce snížili velkoob...

Více 1 komentářů

Menší e-shopy kvůli EET zruší platbu kartou

ČTK , 22. leden 2017 07:00

Řada menších tuzemských e-shopů od března, kdy pro ně začne platit elektronická evidence tržeb (EET...

Více 2 komentářů

Na další rozvoj ekonomického systému bude Praha vypisovat tendry

ČTK , 21. leden 2017 14:00

Na další rozvoj ekonomického systému Ginis bude Praha vypisovat jednotlivé veřejné zakázky. Pražští ...

Více 0 komentářů

Tržby IBM klesaly i ve 4.čtvrtletí loňského roku, akciím se daří

ČTK , 21. leden 2017 07:00

Americká počítačová společnost International Business Machines (IBM) zaznamenala další, již devatená...

Více 0 komentářů