Evropané jsou připraveni na biometrické ověřování plateb

20. červenec 2016 19:00 1 komentářů

Podle nového průzkumu společnosti Visa mají evropští spotřebitelé při platbách kartou zájem využívat biometrické bezpečnostní prvky, a to zejména v kombinaci s dalším zabezpečením.

73 % spotřebitelů považuje podle průzkumu dvoufaktorovou autentifikaci platby s využitím biometrického prvku za bezpečný způsob ověření identity majitele účtu. Dvoufaktorová autentifikace je tvořena tím, co máte – kartou nebo mobilním zařízením, něčím, co jste – biometrií, nebo něčím, co víte – PINem nebo heslem.

„Identifikace a verifikace prostřednictvím biometrických prvků v oblasti plateb přináší zjednodušení a zdokonalení spotřebitelského zážitku. Náš průzkum ukázal, že čím dál tím více lidí vnímá biometriku jako důvěryhodnou formu autentifikace a je s používáním této technologie na svých zařízeních obeznámeno,” říká Jonathan Vaux, výkonný ředitel pro inovace společnosti Visa Europe.

Scénář o biometrice jako jediné formě ověřování plateb by ale byl podle Jonathana Vauxe zatím spíše výzvou. „Na rozdíl od ověření PIN kódem, který může být zadaný jen správně nebo nesprávně, je biometrie založená na pravděpodobnosti shody se vzorem. Biometrické prvky fungují proto nejlépe v kombinaci s dalšími zařízeními, geolokačními technologiemi nebo dodatečnými metodami autentifikace,“ dodává Vaux.

Více než polovina Evropanů (51 %) si myslí, že biometrická verifikace, která potvrzuje identitu uživatele měřením jeho charakteristických znaků, jako jsou otisky prstů nebo vzor oční duhovky, proces platby urychlí a zjednoduší. Přes 30 % lidí pak podle průzkumu na biometrické autentifikaci oceňuje, že jejich data zůstanou v bezpečí i v případě ztráty nebo odcizení platebního zařízení.

„Postupně budou mít spotřebitelé možnost vybírat si ze stále více platebních metod. S tím jak se budou měnit naše platební návyky podle místa nákupu a použitého zařízení, budou se těmto případům muset přizpůsobovat i autentifikační metody plateb. Navzdory své pohodlnosti a bezpečnosti tak nebude biometrika jediným řešením a v budoucnosti uvidíme rozličné varianty ověřování v závislosti na konkrétní nákupní situaci,” pokračuje Jonathan Vaux.

Průzkum na 14 000 Evropanech ukázal, že nejdůležitější faktory pro přijetí biometrického ověřování plateb jsou diskrétnost, zkušenost a obeznámenost s tématem. Pro svou jednoduchost a bezpečnost je nejoblíbenější biometrickou metodou ověření otisku prstu.

I co se samotné bezpečnosti týče, nejvíce (81 %) respondentů staví na první místo právě otisky prstů. Jako druhá nejbezpečnější biometrická metoda následuje sken oční duhovky se 76 procenty.

I proto více než polovina dotázaných (53 %) preferuje při placení identifikaci otiskem prstu před jinými metodami. 73 % respondentů vyhovuje tato forma biometrické autentifikace dokonce stejně jako vyplnění PIN kódu.

Autentifikace platby rozpoznáním hlasu nebo podle tváře by podle průzkumu zvolilo jen 15, respektive 12 % respondentů, a to v případě nákupu přímo v obchodě i platby online.

Klíčová je rovnováha mezi bezpečností a jednoduchostí

Více než dvě třetiny spotřebitelů (67 %) si v současnosti uvědomují důležitost zabezpečení osobních informací. Nové formy autentifikace musí tedy dosáhnout rovnováhy mezi rychlostí a bezpečností. Z průzkumu vyplývají i další zjištění:

• 48 % spotřebitelů chce biometrickou autentifikaci používat při platbě v hromadné dopravě

• 47 % spotřebitelů by biometrickou autentifikaci využilo při platbě v baru či restauraci

• 46 % při běžných nákupech například v supermarketu

• 40 % respondentů by biometrické ověření totožnosti využilo při nakupování online

• 39 % při stahování obsahu z internetu


Komentáře

Ikarus #0
Ikarus 29. červenec 2016 23:36

Hotovost, hotovost a zase hotovost.

RSS 

Komentujeme

Sociální sítě pro B2B? Bláznovství!

Richard Jan Voigts , 17. květen 2017 07:00
Richard Jan Voigts

Agentura Ami Digital provedla průzkum ohledně využívání sociálních sítí v České republice. Ami Digit...

Více





RSS 

Zprávičky

Výdaje na reklamu na webech v dubnu stouply na 652 milionů Kč

ČTK , 27. květen 2017 09:04

Seznam získal 240 milionů, Mafra inkasovala 118 milionů a Economia 76 milionů korun....

Více 0 komentářů

Dell EMC podporuje transformaci IT s novými produkty pro open networking

Pavel Houser , 26. květen 2017 14:46

Přepínače Dell EMC pro Open Networking tvoří spolu se servery PowerEdge čtrnácté generace a špičkový...

Více 0 komentářů

Hodnota bitcoinu stoupla na nový rekord přes 2400 dolarů

ČTK , 26. květen 2017 09:23

K růstu bitcoinu přispívá příliv nového kapitálu a růst poptávky po dalších digitálních měnách....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Tři zranitelnosti a opravy: Samba, Joomla, videopřehrávače

Pavel Houser , 25. květen 2017 16:30

Vektorem útoku může být i soubor s titulky....

Více 0 komentářů

Lenovo opět v zisku

ČTK , 25. květen 2017 15:32

Lenovo se snaží omezit svou závislost na trhu s PC a rozšiřuje aktivity v oblasti chytrých telefonů ...

Více 0 komentářů

Zákon o elektronické identifikaci Sněmovna asi schválí beze změn

ČTK , 25. květen 2017 09:00

Jedním z cílů nových občanských průkazů je poskytnout držitelům elektronický podpis....

Více 0 komentářů

PayPal rozšiřuje ochranu prodejců v ČR

Pavel Houser , 25. květen 2017 08:00

Tento program se dříve v České republice vztahoval jen na hmotné zboží, nyní se rozšiřuje i o služby...

Více 1 komentářů