Evropané při dovolené stále spoléhají na papír

15. červenec 2015 08:00 0 komentářů

Z výzkumu společnosti Canon Europe, světového lídra v oblasti digitálního zpracování obrazu, který se věnoval cestovním návykům Evropanů, vyplynulo, že prostřednictvím internetu vyhledává dovolenou 92 % spotřebitelů, 82 % si jeho prostřednictvím rezervuje ubytování a 77 % objednává další cestovní služby. I přes masivní využití internetu však 93 % evropských turistů stále všechny své cestovní dokumenty tiskne.

Výzkum rovněž odhalil, že 71 % lidí cestujících na dovolenou tiskne potřebné dokumenty jako předběžné opatření proti případným technologickým problémům nebo potenciálním zmatkům při odbavení. Více než polovina respondentů (51 %) také uvedla, že to dělá jen ze zvyku. Podle zjištění výzkumu jsou v tomto nejopatrnějšími cestovateli Němci (75 %) a Britové (74 %).

Z těch, kteří si cestovní dokumenty tisknou, se 87 % spoléhá na papírové informace v průběhu celé cesty. Více než polovina dotázaných (57 %) v průběhu cesty raději vyhledává informace o cíli své cesty na internetu nebo sociálních médiích, zatímco pouze 10 % rekreantů využívá výhradně informace poskytnuté jejich cestovní kanceláří.

Je zjevné, že zatímco evropští cestovatelé internet zcela běžně využívají k vyhledávání zájezdů, srovnávání cen a rezervaci dovolených, stále velmi spoléhají na tištěné cestovní doklady. Nezáleží přitom na tom, zda je to kvůli nízké důvěře ve vlastní přístroje či ty, které používají například letiště. Existuje zkrátka silná poptávka po hmatatelných a za všech okolností spolehlivých cestovních dokumentech,“ uvedl Daniel Míka, B2B marketingový ředitel společnosti Canon CZ.

Když se turisté měli vyjádřit k otázce, jaký typ informací chtějí mít během cesty neustále k dispozici, nejčastěji zmiňují adresu své finální destinace (67 %), mapu okolí (54 %), navigační informace k cíli cesty (42 %), informace o hromadné dopravě (31 %) či nejdůležitější místní adresy a telefonní čísla (28 %).

Náš výzkum vyslal jasný signál cestovním kancelářím: tištěné cestovní doklady jsou pro rekreanty stále extrémně důležité, ale v nich obsažené informace by měly být kvalitnější. Spíše než na pouhé prezentování detailů zakoupeného zájezdu nebo zaplnění volných míst často nenáviděnými reklamními sděleními, by se cestovní kanceláře měly zaměřit na informace, které cestovatelé skutečně chtějí. Ti pak ocení například fakt, že se v zahraničí musí méně spoléhat na internet,“ dodává Daniel Míka a pokračuje:

Nabízí se také příležitost propojit výhody internetu a spolehlivost tištěných materiálů. S využitím volitelných nebo uživatelsky upravitelných cestovních dokumentů umožnit zákazníkům, aby si automaticky vytiskli vše, co je pro ně relevantní. Takový stupeň personalizace ukáže, že cestovní kancelář dobře chápe zákazníkovy potřeby a přikládá jim patřičnou důležitost.

Výsledky výzkumu společnosti Canon prezentované v této tiskové zprávě jsou založeny na zjištěních z dotazníkového šetření prováděného agenturou ICM Unlimited. Výzkum zahrnul 5 000 respondentů ve Velké Británii, Francii, Německu, Itálii a Španělsku. Proběhl v červnu 2015.


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Chatbot mluví za mrtvého – od nápadu k realizaci

Pavel Houser , 30. listopad 2016 13:00
Pavel Houser

Na webu The Verge popsala Casey Newton příběh dvou přátel (Eugenia Kuyda a Roman Mazurenko). Peripet...

Více





Kalendář


RSS 

Zprávičky

CETIN vydal dluhopisy za 25 miliard Kč

ČTK , 05. prosinec 2016 18:00

Česká telekomunikační infrastruktura (CETIN) upsala dluhopisy v eurech a korunách v celkovém objemu ...

Více 0 komentářů

Nahradí otisky prstů přístupová hesla?

ČTK , 05. prosinec 2016 14:30

Zní to jako skvělý nápad: zapomeňte na hesla a zamykejte telefon místo nich otiskem svého prstu. Je ...

Více 1 komentářů

Počítač a internet má na jižní Moravě více než 75 pct domácností

ČTK , 05. prosinec 2016 10:30

Počet jihomoravských domácností, které mají počítač a přístup k internetu, se loni přehoupl na jižní...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Vodafone zvýšil do září počet zákazníků na 3,54 milionu

ČTK , 04. prosinec 2016 18:00

Mobilní operátor Vodafone zvýšil do konce září počet zákazníků na českém trhu meziročně o 146.000 na...

Více 0 komentářů

Nový škodlivý program ukradl údaje k milionu účtů Google

ČTK , 02. prosinec 2016 14:00

Nový škodlivý program Goolian narušil bezpečnost více než jednoho milionu účtů Google. Šíří se na za...

Více 1 komentářů

Telefony Nokia se příští rok vrátí na trh

ČTK , 02. prosinec 2016 10:30

Chytré telefony se značkou Nokia se objeví zpátky na trhu v příštím roce. Finská společnost Nokia dn...

Více 2 komentářů

CETIN nabídne příští rok operátorům připojení až 250 Mbit/s

ČTK , 01. prosinec 2016 17:00

Společnost Česká telekomunikační infrastruktura (CETIN) zvýší od května příštího roku rychlost inter...

Více 0 komentářů