Experti vzkazují: bez Customer Intelligence přijdete o zákazníky

26. duben 2018 12:22 0 komentářů

Umělá inteligence a pokročilá analytika v reálném čase jsou podle předních expertů nezbytným předpokladem pro fungující vztahy mezi firmami a zákazníky.

Shodli se na tom v Praze na konferenci SAS Customer Intelligence Connect odborníci na datovou analytiku a marketing. Podle současných ukazatelů může trh Customer Intelligence do roku 2022 dosáhnout hodnoty až 0,5 miliardy amerických dolarů.

„Bez customer intelligence se dnes prakticky neobejde žádná velká úspěšná společnost. Do budoucna tento trend pouze posílí. Náročnost zákazníků roste; a je to dobře. Spolu s tím se ale také musí zlepšovat komunikace firem. Pokud nebudou znát opravdu dobře svoje zákazníky a nedokáží jim dodat správné informace v reálném čase, nemají naději na úspěch, vysvětluje Hana Kvartová, ředitelka společnosti SAS pro ČR a SR.

Pokročilé analytické nástroje využívají firmy napříč obory. V oblasti customer intelligence jsou neocenitelným pomocníkem pro to, aby společnosti svou komunikací zákazníkům pomáhaly a neobtěžovaly je. Zástupci společností jako Deloitte, ING Bank, MONETA Money Bank či Home Credit na konferenci účastníkům přiblížili svoje zkušenosti s analytikou v oblasti customer intelligence.

Kateřina Veselovská ze společnosti Deloitte na praktických příkladech demonstrovala, jak mohou například banky využít velké množství textů k modelování tendencí klientů.„Analýza textů snadno ukáže, zda si klient například vezme úvěr či nikoliv,“ shrnula Veselovská.

Revoluční změnu představuje v CRM digitální transformace. „První kroky mají firmy v tomto směru již za sebou. Tím to ale nekončí. Důležité je skloubit potřeby zákazníka s cíli firmy. To je ta správná cesta, kterou je třeba se vydat,“ upozorňuje Zuzana Lhotáková, marketingová manažerka SAS Institute ČR.

„Outbound (odchozí) kampaně v jednotlivých komunikačních kanálech dnes firmy již většinou zvládají. Teď je ovšem doba, když je potřeba sladit komunikaci jednotlivými kanály tak, aby měl zákazník z komunikace příjemný zážitek. K tomu je potřeba přidat inbound (příchozí) komunikační kanály, které umí reagovat ke spokojnosti zákazníka, a to v reálném čase,“ upozorňuje Radim Babka, Senior Consultant SAS Institute ČR.

Konference v pražské budově OKSystem se zúčastnila více jak stovka datových specialistů a manažerů z Česka i zahraničí.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Pravidlo dvou pizz

Petr Zavoral , 22. květen 2018 00:00
Petr Zavoral

Úvodem pozdrav všem nerdům a geekům. Prostě celé naší IT komunitě. Zdá se to být zbytečné, ale věřte...

Více







RSS 

Zprávičky

Žaloba: Facebook používal data uživatelů jako strategickou zbraň

ČTK , 27. květen 2018 08:00

S Facebookem se soudí startup Six4Three, který nabízel vyhledávání fotek přátel v plavkách....

Více 0 komentářů

USA vyšetřují manipulace s cenami kryptoměn

ČTK , 26. květen 2018 08:00

Podezření na falešné obchody, kdy investor současně prodává a nakupuje stejné finanční nástroje, aby...

Více 0 komentářů

Hospodářská komora: Zavedení GDPR vyjde české firmy na 25 miliard korun

ČTK , 25. květen 2018 16:00

Podle komory by podnikatelům pomohlo, kdyby jim stát průběžně sděloval, jaké nedostatky v rámci kont...

Více 1 komentářů

Kalendář

25. 05.

27. 05.
openSUSE Conference 2018
29. 05.

31. 05.
Reklama Polygraf 2018
29. 05. F5 Forum Praha 2018

Starší zprávičky

Baterie lithium-síra mají vystřídat li-ion

Pavel Houser , 25. květen 2018 10:00

Ještě pravděpodobně přijde jedna generace li-ion, která opět navýší kapacitu, ale pak už začne naráž...

Více 0 komentářů

Lenovo: propad do ztráty

ČTK , 25. květen 2018 09:00

Tržby ale ve finančním roce do konce března stouply o 5 % na 45,35 miliardy dolarů....

Více 0 komentářů

Trh IT i kancelářské techniky v ČR klesl

Pavel Houser , 25. květen 2018 08:00

V rámci přenosných počítačů se podle GfK dařilo segmentu ultratenkých a herních zařízení....

Více 0 komentářů

Nové telefony Android mají předinstalovaný malware

Pavel Houser , 24. květen 2018 15:25

Infikovány jsou telefony ve více než 100 zemích světa, včetně ČR, Německa, Velké Británie, Ruska, It...

Více 0 komentářů