Fanoušci si chtějí na stadionech objednávat jídlo a nápoje pomocí mobilních aplikací

15. červenec 2016 16:00 0 komentářů

Organizátoři sportovních akcí a provozovatelé stadionů tak podle průzkumu společnosti Oracle mohou zvýšit své příjmy, zatím však těchto možností příliš nevyužívají.

Více než 40 % sportovních fanoušků si v uplynulém roce nakonec na stadionech neobjednalo jídlo nebo nápoje, protože je odradilo dlouhé čekání. Vyplývá to ze studie The Fan Experience: Changing the Game with Food and Beverage (Uživatelská zkušenost sportovních fanoušků s objednáváním jídla a nápojů), kterou realizovaly společnosti Oracle (divize Hospitality Sports & Entertainment) a Turnkey Intelligence, přední firma specializující se na průzkumy trhu. Provozovatelé stadionů tím přicházejí o peníze. Jedním z řešení tohoto problému je možnost objednávek přes mobilní aplikaci. Spolehlivou platformu pro tyto aplikace představuje Oracle Cloud.

Výsledky studie jsou založeny na průzkumu mezi více než 3 500 sportovními fanoušky v 8 zemích (USA, Velká Británie, Francie, Německo, Čína, Japonsko, Austrálie a Brazílie); ukazují jednak priority respondentů, jednak i hlavní problémy služeb poskytovaných na sportovních stadionech.

„Kromě bezpečnosti a celkového charakteru prostředí uvádějí sportovní fanoušci právě nabídku jídla a nápojů jako hlavní faktor, který rozhoduje o jejich spokojenosti,“ vysvětluje Charlie Wager, ředitel divize Oracle Hospitality. „Naše cloudové platformy umožňují operátorům nasadit nejmodernější technologie a poskytují jim agilitu, schopnost rychle reagovat na měnící se očekávání zákazníků.“

Současným trendem je spíše přidávání dalších videoprojekcí na stadiony a snaha poskytovat divákům zábavu ještě před začátkem vlastního utkání. Investice do technologií souvisejících s nabídkou jídla a nápojů ale nabízejí nejrychlejší návratnost investic. Mobilní technologie umožňují vylepšit objednávání, placení i uplatnění věrnostních programů.

Z výsledků nového průzkumu mj. vyplývá:

• 68 % návštěvníků sportovních akcí v USA a 60 % celosvětově by pravděpodobně nebo určitě využívalo objednávky, které by se daly uskutečnit bez toho, že by člověk musel vstávat ze sedadla.

• Američtí fanoušci by v případě, že by čas potřebný na vyřízení objednávky poklesl o polovinu, byli za potraviny a nápoje ochotni utratit o 20 dolarů víc (nárůst typických výdajů o 43 %).

• 27 % amerických fanoušků a 14 % celosvětově využívá věrnostní programy, které nabízejí sportovní týmy nebo provozovatelé stadionů.

Divize Oracle Hospitality Sports & Entertainment již více než 35 let poskytuje řešení pro zákazníky podnikající v segmentu sportu a zábavním průmyslu. Nabízí řešení pro prodej (point-of-sale), které zahrnuje např. řízení zásob, věrnostní slevy, vzdálené objednávky („ze sedadla“) a umožňuje i integraci technologií a produktů třetích stran.

Společnost Turnkey Intelligence, založená v roce 1996, je přední agentura zaměřující se na průzkumy trhu v oblasti sportu, v zábavním průmyslu a marketingu. K jejím klientům patří i provozovatelé velkých sportovních soutěží včetně National Football League (NFL) a National Basketball Association (NBA), profesionální sportovní týmy, provozovatelé stadionů i firmy, které sportovní akce sponzorují.


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Chatbot mluví za mrtvého – od nápadu k realizaci

Pavel Houser , 30. listopad 2016 13:00
Pavel Houser

Na webu The Verge popsala Casey Newton příběh dvou přátel (Eugenia Kuyda a Roman Mazurenko). Peripet...

Více





Kalendář

20. 03.

24. 03.
CeBIT 2017
RSS 

Zprávičky

Nový zákon o výzkumu chystá "blacklist" příjemců i ministerstvo

ČTK , 09. prosinec 2016 16:31

Velké změny ve fungování Grantové a Technologické agentury, novou vědeckou radu ČR i takzvaný "black...

Více 0 komentářů

Fitbit koupil průkopníka chytrých hodinek Pebble

ČTK , 09. prosinec 2016 15:00

Americký výrobce chytrých náramků a hodinek Fitbit koupil software, patenty a další aktiva duševního...

Více 0 komentářů

Američané možná umožní v letadlech telefonování přes wi-fi

ČTK , 09. prosinec 2016 13:00

Aerolinky ve Spojených státech by v budoucnu mohly umožňovat telefonování v letadle s použitím wi-fi...

Více 2 komentářů

Starší zprávičky

Česká pošta od ledna zdraží posílání do zahraničí o pět až 20 Kč

ČTK , 09. prosinec 2016 11:39

Česká pošta od ledna zvýší ceny za posílání listovních zásilek do zahraničí o pět korun, balíky podr...

Více 0 komentářů

Za vzněcováním smartphonu iPhone 6 jsou vnější vlivy, tvrdí Apple

ČTK , 08. prosinec 2016 11:30

Firma Apple odmítla podezření čínských uživatelů svého chytrého telefonu iPhone 6, že za problémy s ...

Více 0 komentářů

Verizon prodá firmě Equinix datová centra za 3,6 miliardy USD

ČTK , 08. prosinec 2016 10:00

Největší americký mobilní operátor Verizon Communications prodá specializované společnosti Equinix 2...

Více 0 komentářů

Tchajwanský Foxconn jedná o rozšíření svých aktivit v USA

ČTK , 07. prosinec 2016 15:00

Tchajwanská společnost Foxconn jedná o rozšíření svých aktivit ve Spojených státech. Oznámila to dne...

Více 0 komentářů