Fanoušci si chtějí na stadionech objednávat jídlo a nápoje pomocí mobilních aplikací

15. červenec 2016 16:00 0 komentářů

Organizátoři sportovních akcí a provozovatelé stadionů tak podle průzkumu společnosti Oracle mohou zvýšit své příjmy, zatím však těchto možností příliš nevyužívají.

Více než 40 % sportovních fanoušků si v uplynulém roce nakonec na stadionech neobjednalo jídlo nebo nápoje, protože je odradilo dlouhé čekání. Vyplývá to ze studie The Fan Experience: Changing the Game with Food and Beverage (Uživatelská zkušenost sportovních fanoušků s objednáváním jídla a nápojů), kterou realizovaly společnosti Oracle (divize Hospitality Sports & Entertainment) a Turnkey Intelligence, přední firma specializující se na průzkumy trhu. Provozovatelé stadionů tím přicházejí o peníze. Jedním z řešení tohoto problému je možnost objednávek přes mobilní aplikaci. Spolehlivou platformu pro tyto aplikace představuje Oracle Cloud.

Výsledky studie jsou založeny na průzkumu mezi více než 3 500 sportovními fanoušky v 8 zemích (USA, Velká Británie, Francie, Německo, Čína, Japonsko, Austrálie a Brazílie); ukazují jednak priority respondentů, jednak i hlavní problémy služeb poskytovaných na sportovních stadionech.

„Kromě bezpečnosti a celkového charakteru prostředí uvádějí sportovní fanoušci právě nabídku jídla a nápojů jako hlavní faktor, který rozhoduje o jejich spokojenosti,“ vysvětluje Charlie Wager, ředitel divize Oracle Hospitality. „Naše cloudové platformy umožňují operátorům nasadit nejmodernější technologie a poskytují jim agilitu, schopnost rychle reagovat na měnící se očekávání zákazníků.“

Současným trendem je spíše přidávání dalších videoprojekcí na stadiony a snaha poskytovat divákům zábavu ještě před začátkem vlastního utkání. Investice do technologií souvisejících s nabídkou jídla a nápojů ale nabízejí nejrychlejší návratnost investic. Mobilní technologie umožňují vylepšit objednávání, placení i uplatnění věrnostních programů.

Z výsledků nového průzkumu mj. vyplývá:

• 68 % návštěvníků sportovních akcí v USA a 60 % celosvětově by pravděpodobně nebo určitě využívalo objednávky, které by se daly uskutečnit bez toho, že by člověk musel vstávat ze sedadla.

• Američtí fanoušci by v případě, že by čas potřebný na vyřízení objednávky poklesl o polovinu, byli za potraviny a nápoje ochotni utratit o 20 dolarů víc (nárůst typických výdajů o 43 %).

• 27 % amerických fanoušků a 14 % celosvětově využívá věrnostní programy, které nabízejí sportovní týmy nebo provozovatelé stadionů.

Divize Oracle Hospitality Sports & Entertainment již více než 35 let poskytuje řešení pro zákazníky podnikající v segmentu sportu a zábavním průmyslu. Nabízí řešení pro prodej (point-of-sale), které zahrnuje např. řízení zásob, věrnostní slevy, vzdálené objednávky („ze sedadla“) a umožňuje i integraci technologií a produktů třetích stran.

Společnost Turnkey Intelligence, založená v roce 1996, je přední agentura zaměřující se na průzkumy trhu v oblasti sportu, v zábavním průmyslu a marketingu. K jejím klientům patří i provozovatelé velkých sportovních soutěží včetně National Football League (NFL) a National Basketball Association (NBA), profesionální sportovní týmy, provozovatelé stadionů i firmy, které sportovní akce sponzorují.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Sociální sítě pro B2B? Bláznovství!

Richard Jan Voigts , 17. květen 2017 07:00
Richard Jan Voigts

Agentura Ami Digital provedla průzkum ohledně využívání sociálních sítí v České republice. Ami Digit...

Více





RSS 

Zprávičky

Firmy zabývající se virtuální realitou zakládají asociaci

ČTK , 24. květen 2017 16:00

Cílem je propojit vývojářské týmy s universitami, investičními fondy a soukromým sektorem....

Více 0 komentářů

Sněmovna schválila novelu upravující přechod na vysílání DVB-T2

ČTK , 24. květen 2017 13:05

"Já jsem tam postrádal něco ve prospěch virtuálních mobilních operátorů," uvedl budoucí ministr fina...

Více 0 komentářů

Google chce propojit data z webové reklamy s nákupy v kamenných obchodech

ČTK , 24. květen 2017 10:46

Technologie dokáže propojit informace o tom, na co lidé na webu klikají a za co pak platí kartou v k...

Více 1 komentářů

Starší zprávičky

Apple a Nokia urovnaly patentový spor, podepsaly novou dohodu

ČTK , 24. květen 2017 10:00

Analytiky překvapilo relativně rychlé vyřešení sporu....

Více 0 komentářů

ČTÚ: Aukce kmitočtů v pásmu 3,7 GHz se zúčastní 6 subjektů

Pavel Houser , 24. květen 2017 09:00

Podle harmonogramu by ostrá aukce na celkem 5 kmitočtových bloků, každý o velikosti 40 MHz, měla zač...

Více 0 komentářů

Čínská firma chce vyvinout dron, který unese přes tunu nákladu

ČTK , 24. květen 2017 08:00

Jeden z největších čínských internetových prodejců JD.com oznámil, že se chystá vyvinout bezpilotní ...

Více 0 komentářů

it-sa 2017 poprvé ve dvou halách

ITBiz.cz , 23. květen 2017 17:00

Veletrh zabezpečení IT s největším počtem vystavovatelů v Evropě dál roste. Pět měsíců před konáním ...

Více 0 komentářů