Finanční ředitelé by měli stav svých firem hodnotit jinak

06. leden 2016 17:00 0 komentářů

Podle nového průzkumu zadaného společností Oracle by firmy měly v digitální éře nasadit nové indikátory výkonnosti, které lépe zohlední význam nehmotných aktiv.

Organizace Chartered Global Management Accountant® (CGMA®) vydala studii The Digital Finance Imperative (Jak řídit finance v éře digitálního byznysu). Tato analýza ukazuje, že finanční ředitelé v Evropě i v dalších zemích oblasti EMEA (Evropa, Blízký východ, Afrika) by měli změnit svůj přístup k posuzování finančního zdraví svých podniků.

V éře digitálního byznysu představují většinu hodnoty společností nehmotná aktiva, jako je hodnota značky a vnímání firmy ze strany zákazníka („sentiment“). Podle výsledků průzkumu má ale pouze malá část finančních profesionálů přístup k nejdůležitějším datům, které by umožňovaly měřit a monitorovat ukazatele kritické pro samotné podnikání. Pouze 16 % respondentů průzkumu dokáže např. monitorovat právě zákaznický sentiment.

Studie The Digital Finance Imperative byla sponzorována společností Oracle. Ukazuje, že dnes může růst podniku zajistit pouze inovativní přístup k měření hodnoty nehmotných aktiv pomocí klíčových ukazatelů výkonnosti (KPI, Key Performance Indicators). Význam nehmotných aktiv přitom v posledních letech neustále roste a nyní nehmotná aktiva tvoří až 80 % hodnoty společností z indexu S&P 500. Respondenti průzkumu v zemích EMEA uvedli, že největší význam pro jejich podnikání má spokojenost zákazníků (75 %), správně nastavené podnikové procesy (62 %) a vztahy se zákazníky (62 %).

Profesionálové z finančních oddělení se snaží mít přístup k datům o nehmotných aktivech a analyzovat je. Fakticky ale narážejí na překážky, jen 16 % respondentů dokáže analyzovat data o zákaznickém sentimentu a stejně tak jen 16 % z nich má přístup k datům, které dokumentují vliv hodnoty značky na jejich podnikání. Pouze 29 % respondentů dokáže měřit kvalitu obchodních procesů.

„Finanční oddělení se nacházejí v pozici, odkud mohou řídit celé podnikání. K tomu je ale potřeba, aby manažeři měli přístup k relevantním datům z celé organizace. To mohou zajistit pouze moderní, například na cloudu založené systémy pro ERP (plánování podnikových zdrojů) a pro řízení výkonnosti,“ uvádí Laurent Dechaux, viceprezident společnosti Oracle pro aplikace ERP v západní Evropě. „Jinak existuje reálné riziko, že oddělení s lepším přístupem k datům začnou finanční oddělení obcházet, budou vytvářet vlastní strategické záměry a s nimi se obracet přímo na vedení podniku.“

Noel Tagoe, výkonný ředitel organizace CIMA a jeden z autorů studie, komentuje výsledky následujícím způsobem: „V moderním podnikání jsou pro úspěch podnikání klíčové kvalitní rozhodovací procesy. Právě finanční oddělení zde mohou sehrát významnou roli, protože mají přístup k údajům napříč celou společností a spolupracují s dalšími odděleními. Analýzy dat na úrovni finančního oddělení mohou být základem pro vyšší výkonnost podnikání.“


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Intel Inside aneb všichni jsme načipováni

Petr Zavoral , 10. prosinec 2017 18:20
Petr Zavoral

V Havlově hře Audience přesvědčuje Sládek Ferdinanda Vaňka, aby donášel sám na sebe. Z pohledu letoš...

Více







Kalendář

09. 01.

13. 01.
CES 2018
18. 01.

19. 01.
itSMF 2018
29. 01.

30. 01.
G2BTechEd

RSS 

Zprávičky

Nové Embarcadero RAD Studio obsahuje i licenci pro aplikační server

Pavel Houser , 15. prosinec 2017 10:00

Vývojové prostředí nabízí i nové prvky knihovny vizuálních komponent a nové možnosti grafického uživ...

Více 0 komentářů

Botnet Necurs se vrátil a šíří nový ransomware

Pavel Houser , 15. prosinec 2017 09:00

V listopadu došlo k oživení botnetu Necurs v souvislosti s distribucí nového ransomwaru Scarab. ...

Více 0 komentářů

Jižní Korea zvažuje, že zdaní obchody s bitcoinem

ČTK , 15. prosinec 2017 08:00

Vláda se obává dopadů, které s sebou může přinést náhlý cenový propad kryptoměn....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

O2 v dalších dvou letech vykoupí až 1,25 % vlastních akcií

ČTK , 14. prosinec 2017 10:00

Cílem nového programu je optimalizace kapitálové struktury, uvedla firma....

Více 0 komentářů

10 spotřebitelských trendů pro rok 2018

Pavel Houser , 14. prosinec 2017 09:00

Sluchátka budeme nosit 24 hodin denně, i během spánku. Umělá inteligence bude vytvářet reklamy. Koli...

Více 0 komentářů

Apple poskytne investici 390 milionů USD firmě Finisar

ČTK , 14. prosinec 2017 08:00

Výrobce optických komponentů Finisar získá investici 390 milionů dolarů od firmy Apple....

Více 0 komentářů

Facebook se chystá danit příjmy z reklamy v jednotlivých zemích

ČTK , 14. prosinec 2017 08:00

Změna se má uskutečnit do poloviny roku 2019 a týkat se bude zhruba 30 zemí, kde má firma kanceláře....

Více 0 komentářů