Firmy centralizují stále více procesů

15. prosinec 2017 12:46 0 komentářů

Výsledkem je vyšší kvalita služeb i výrazné úspory.

Centralizace podnikových procesů je trend, který se prosazuje v čím dál větší míře. Centrálně dnes firmy neřeší jen rutinní procesy jako účetnictví či IT podporu, ale například i personalistiku, tvorbu smluv, výzkum či dokonce vyřizování stížností a reklamací. Centralizace těchto agend firmám přináší jak vyšší efektivitu a zkvalitněni zákaznických služeb, tak i nemalé úspory, které podle údajů ABSL mohou dosahovat dokonce více než 30 %. Příkladem je nedávno oceněný projekt společnosti ABInBev Czech, která centralizací vyřizování stížností dosáhla 33 % zvýšení zákaznické spokojenosti a 20 % růstu objemu distribuovaného piva.

Centra podnikových služeb začala vznikat již v 80. letech v USA, odkud se fenomén centralizace podnikových procesů rozšířil do zbytku světa. Velký boom dnes zažívá tento obor i v České republice, kde již funguje více než 220 center zaměstnávajících 89 000 lidí. „Centra podnikových služeb vytvářejí firmy napříč všemi odvětvími i regiony. Díky internetu a moderním technologiím vlastně již není důležité, odkud jaké činnosti provozujete, mnohem důležitější je přístup ke kvalifikovaným lidským zdrojům,“ vysvětlil Jonathan Appleton, ředitel asociace ABSL, která v ČR sdružuje a zastupuje firmy z oboru podnikových služeb, a dodal: „Obecně však lze říct, že centralizace nabývá na významu pro firmy, které mají velkou pobočkovou síť.“

Centra služeb pro finance, HR i reklamace

Rozvoj technologií dnes umožňuje centralizovat daleko více procesů než v minulosti, a to i takových, které vyžadují značnou míru erudice. To potvrzuje také aktuální průzkum společnosti Deloitte, z něhož vyplývá, že podíl náročnějších procesů založených na znalostech v sektoru podnikových služeb významně vzrostl. „I když centralizace transakčních procesů stále převládá, došlo k výraznému navýšení centralizace složitějších úkolů založených na znalostech. Jejich počet se od roku 2013 zdvojnásobil, v některých případech dokonce ztrojnásobil,“ uvedl Pavel Šimák ze společnosti Deloitte.

Centralizací procesů k ocenění i vyššímu prodeji piva

To, že centralizace může přispět k větší spokojenosti klientů, potvrzuje i projekt společnost Anheuser-Busch InBev Czech, který si kladl za cíl vylepšit proces vyřizování stížností zákazníků ze stovky zemí světa. Úspěch projektu v oblasti zákaznické spokojenosti i byznysu ocenila také odborná porota, která firmě Anheuser-Busch InBev Czech udělila ocenění ABSL Diamonds v kategorii Customer Initiative (Nejlepší zákaznický projekt).

„Projekt s názvem "Connect" měl za úkol centralizovat exportní logistiku a služby našeho zákaznického servisu do Prahy. Přestože jsme museli čelit několika problémům, zejména s ohledem na odlišné IT systémy v různých zemích či kontinentech, a zohledňovat rozdílné časové zóny, jazyky a kultury, výsledek nás velmi potěšil,“ uvedl Ingo Nieten z ABInBev Czech a dodal: „Máme nyní o 33 % spokojenější zákazníky a o 20 % méně stížností, navíc jsme dosáhli 20 % navýšení objemu distribuovaného piva a rozšířili pražský tým o nové kolegy.“ Neopomenutelným benefitem projektu je i výrazné zkrácení doby potřebné na vyřízení jedné reklamace, což bylo možné zajistit zejména díky zjednodušení schvalovacího procesu.

Náročné, ale v konečném důsledku velmi přínosné bylo také koordinování a vytváření centrální znalostní databáze, prostřednictvím které se měly uplatňovat osvědčené postupy z různých oblastí. „Výhody centralizace jsou u nás skutečně hmatatelné a věříme, že dalším zvyšováním standardizace procesů dosáhneme ještě vyšší zákaznické spokojenosti,“ uzavřel Ingo Nieten.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

AI i její tvůrci před soudem

Pavel Houser , 22. duben 2018 09:30

John Kingston z anglické University of Brighton poskytl pro The Register svůj pohled na právní odpov...

Více







RSS 

Zprávičky

Facebook zvýšil zisk o 63 %, má 2,2 miliardy uživatelů

ČTK , 26. duben 2018 12:44

Tržby i zisk překonaly očekávání analytiků, akcie firmy v reakci umazaly část letošních ztrát....

Více 0 komentářů

Twitter vykázal další čtvrtletní zisk

ČTK , 26. duben 2018 10:00

Celkové tržby společnosti v 1. čtvrtletí meziročně vzrostly o 21 % na 664,9 milionu dolarů....

Více 0 komentářů

Amazon bude dodávat zboží až do auta, i bez přítomnosti majitele

ČTK , 26. duben 2018 09:00

Amazon koncem loňského rok zahájil službu doručování balíčků do prázdného bytu, nyní nabízí doručení...

Více 2 komentářů

Kalendář

30. 04.

03. 05.
Dell EMC World 2018
01. 05.

03. 05.
IFS World 2018
14. 05.

17. 05.
TechEd-DevCon 2018

Starší zprávičky

Správa phishingových kampaní pro každého

Pavel Houser , 26. duben 2018 08:00

S phishingovou sadou nové generace se prý i naprostí amatéři mohou úspěšně věnovat kybernetické krim...

Více 0 komentářů

Infor Visual 9 dostupný na českém a slovenském trhu

Pavel Houser , 25. duben 2018 12:13

Nová verze je odpovědí na současný nárůst zakázek a potřebu zvýšit výkonnost v malých a středně velk...

Více 0 komentářů

Apple začne splácet irské vládě miliardový daňový nedoplatek

ČTK , 25. duben 2018 10:00

Apple se proti předloňskému rozhodnutí Evropské komise o zaplacení 13 miliard eur odvolal, stejně ja...

Více 0 komentářů

Streamování je poprvé největším zdrojem příjmů hudebního průmyslu

ČTK , 25. duben 2018 09:00

Příjmy hudebního průmyslu se díky streamování začaly zvyšovat po dlouhém období poklesu. ...

Více 0 komentářů