Jak se mají firmy úspěšně vypořádat se stále sílícím technologickým tlakem, který zásadně mění jejich zaběhlé obchodní strategie? Jaké překážky musí společnosti nejčastěji překonávat, chtějí-li se adaptovat na nové podmínky podnikání? I těmto otázkám se ve svém celosvětovém průzkumu věnovala společnost CA Technologies.
Jeho výsledky potvrdily aktuálnost trendu application economy: podle průzkumu firmy, které již nyní využívají speciální aplikace ke svému podnikání, mají totiž dvakrát tak vyšší příjmy než ty, které tak nečiní. A to bez ohledu na předmět jejich činnosti.
A to není vše – z průzkumu také vyplynulo, že společnosti, které již úspěšně zahrnuly software do své běžné obchodní činnosti, očekávají o 68 % vyšší zisky.
Chce-li být firma i v budoucnu úspěšná, musí si urychleně ve světě appliaction economy najít své místo – v opačném případě jí totiž hrozí nejen obchodní ztráty, ale také nezájem spotřebitelů či ztráta konkurenceschopnosti. Tohoto si je podle průzkumu vědomo 60 % respondentů.
Nejčastěji v závislosti na potřebě využít application economy pro své podnikání firmy otevírají vlastní softwarová oddělení: uvedlo to celých 52 % dotázaných s tím, že v příštích 12 měsících hodlají investovat zejména právě do náboru vlastních IT specialistů.
Při reakci na application economy se ale firmy mnohdy musejí vypořádávat s vnitřními překážkami, které je v jejich snaze zpomalují: 25 % vedoucích IT pracovníků uvedlo, že se musí vyrovnat s nedostatkem pochopení u vrcholného managementu společnosti, 26 % uvedlo, že je brzdí nedostatek odborného a problému znalého personálu.
I proto je jen 15 % zodpovědných pracovníků firem spokojeno s tempem, v jakém jsou nové aplikace dodávány. Z tohoto důvodu je až 88 % dotázaných společností rozhodnuto přijmout speciální firemní strategii na vývoj softwaru, tzv. DevOps, jejíž cílem je urychlit ve společnosti vývoj a produkci nových softwarových aplikací.
Co je application economy?
Application Economy je celosvětový trend, který vyjadřuje přesun obchodování z tradičních kamenných poboček a klasických internetových obchodů do revolučního prostředí mobilních aplikací. Ty se tak stávají hlavním nástrojem pro efektivnější oslovování zákazníků a jejich pevnější propojení s konečným produktem a značkou. Zároveň tvoří významnou konkurenční výhodu pro jednotlivé firmy.
O výzkumu
Výzkumu se zúčastnilo 1 450 respondentů, mezi nimiž byli vedoucí IT pracovníci a členové nejvyššího firemního managementu, a to napříč odvětvími: od finančních služeb, přes zdravotnictví, výrobu, obchod, telekomunikace, média. Respondenti pocházeli z 13 zemí.