Globální rozmach mobilní reklamy v roce 2018 předstihne reklamu na počítačích

10. prosinec 2015 00:00 0 komentářů

Podle nové studie společnosti ZenithOptimedia Advertising Expenditure Forecasts v roce 2018 mobilní reklama předstihne reklamu na počítačích a bude představovat 50,2 % veškeré internetové reklamy. Mobilní reklama bude mít v roce 2018 hodnotu 114 miliard USD, což představuje nárůst z 50 miliard USD v roce 2015, a bude významnější než všechna ostatní média kromě televize (jejíž hodnota bude 215 miliard USD ve srovnání s 206 miliardami USD v roce 2015).

Mobilní reklama stojí za téměř celým nárůstem celosvětových výdajů na reklamu. ZenithOptimedia předpovídá, že mezi lety 2015 a 2018 poroste průměrným tempem 32 % ročně a přispěje 87 % všech nových dolarů vydaných na reklamu, které v těchto letech přibudou na globální trh.

ZenithOptimedia předpovídá, že internetová reklama určená pro počítače dosáhne vrcholu v roce 2017, kdy bude mít hodnotu 114 miliard USD. Podle předpovědi pak v roce 2018 její hodnota lehce poklesne na 113 miliard USD s tím, jak se budou výdaje na reklamu v počítačích přelévat do reklamy na mobilních zařízeních.

Programatická reklama bude v roce 2016 představovat 60 % display reklamy Podle nové předpovědi společnosti ZenithOptimedia Programmatic Marketing Forecasts, která byla rovněž vydána dnes, programatická reklama bude letos poprvé přestavovat více než polovinu digitální display reklamy (53 %) a v roce 2016 její podíl vzroste na 60 %. V roce 2012 programatická reklama představovala jen 12 % výdajů na display reklamu, ale během pouhých několika let trh s display reklamou ovládla. Výdaje na programatickou reklamu vzrostly z 5 miliard USD v roce 2012 na 38 miliard USD v roce 2015 s průměrným tempem růstu 100 % za rok. Současně s tím, jak programatická reklama rozšiřuje svou nadvládu nad trhem s display reklamou, její růst zpomaluje, ale očekává se, že v roce 2016 vzroste o dalších 34 % a v roce 2017 o 26 %. V té době bude dvě třetiny display reklamy představovat programatická reklama.

Spojené státy americké jsou zdaleka největší trh s programatickou reklamou, který má v roce 2015 hodnotu 16,8 miliardy USD a představuje 44 % celosvětových výdajů na programatickou reklamu. Na druhém místě se nachází Spojené království s hodnotou 2,6 miliardy USD a 7% podílem na trhu.

Internet v roce 2018 předstihne televizi

Televize je v současnosti vedoucím reklamním médiem a v roce 2015 se podílela na celkových výdajích na reklamu 38 %. ZenithOptimedia však očekává, že v roce 2018 internet televizi předstihne a stane se největším reklamním médiem. Podíváme-li se na reklamní trh jako celek, máme za to, že podíl televize vyvrcholil v roce 2012, kdy byl 39,7 %. Odhadujeme, že v roce 2015 bude představovat 37,7 %, a očekáváme, že do roku 2018 opět poklesne na 34,8 %.

Jedním z důvodů poklesu podílu televize je rychlý rozmach placeného vyhledávání, což je v zásadě kanál s přímou odezvou (společně s inzeráty), zatímco televize je hlavní kanál budující povědomí o značce – a bude tomu tak i v mnoha příštích letech. ZenithOptimedia očekává, že v roce 2015 bude televize představovat 44,7 % výdajů na display reklamu (tj. bez internetových inzerátů a placeného vyhledávání) a v roce 2018 42,9 %.

Audiovizuální reklama nabývá na významu pro budování povědomí o značce Audiovizuální reklama jako celek, tedy televize a on-line video dohromady, zvyšuje svůj podíl na display reklamě. Televize má nepřekonatelnou schopnost budovat dosah, zatímco on-line video nabízí přesné zacílení a personalizaci marketingových sdělení. Oba jsou mocné nástroje pro budování povědomí o značce a asociací s ní spojených. ZenithOptimedia předpovídá, že audiovizuální reklama bude v roce 2015 představovat rekordních 48,4 % display reklamy, půjde tedy o nárůst oproti 44,1 % v roce 2010. Agentura očekává, že v roce 2018 její podíl dosáhne 48,9 %.

Digitální vydání pomohou vydavatelům časopisů v příštím roce zvýšit celkové příjmy z reklamy téměř o 2 %

Reklama v tištěných časopisech je ve většině světa na ústupu. Ve Spojených státech amerických se příjmy z reklamy v tištěných časopisech v roce 2016 sníží o 1,8 %. ZenithOptimedia nicméně odhaduje, že vydavatelé časopisů v USA generují 20 % svých zisků z digitálních vydání a tyto příjmy rychle rostou. Zohledníme-li tyto digitální příjmy, předpovídáme, že v příštím roce vydavatelé časopisů zaznamenají nárůst celkových příjmů o 1,8 %.

V roce 2016 díky významným událostem vzrostou globální výdaje na reklamu o 6,1 miliardy USD

Světový reklamní trh je od roku 2011 stabilní, s nárůstem o 4–5 % ročně, a tento stabilní růst bude pokračovat alespoň do roku 2018. Rok 2016 bude relativně silný a výdaje na reklamu vzrostou o 4,7 %, což je více než 3,9% růst v roce 2015. 2016 bude rokem událostí, které se konají jednou za čtyři roky – výdaje na reklamu se zvýší díky americkým prezidentským volbám, letním olympijským hrám a mistrovství Evropy ve fotbale.

Prezidentské volby v USA pravděpodobně přinesou americkým výdajům na reklamu čistý nárůst o 3,2 miliardy USD, a to zejména televizní a internetové reklamě. Olympijské hry globální výdaje na reklamu pozvednou o další 2,0 miliardy USD, především pak televizi a venkovní reklamu. Mistrovství Evropy ve fotbale 2016 zajistí čistý nárůst výdajů na reklamu o 0,9 miliardy USD, zaměřených také na televizi a venkovní reklamu, a to zejména v Evropě, ale také v Latinské Americe a v Asii a Tichomoří.

Indie, Indonésie a Filipíny jsou centry růstu výdajů na reklamu

Růst výdajů na reklamu zpomaluje ve třech ze čtyř trhů BRIC, kde se odehrávala většina rozmachu reklamního trhu v posledním desetiletí. V Brazílii mezi lety 2005 a 2010 rostly výdaje na reklamu průměrným tempem 10,7 % ročně, v Rusku 10,3 % a v Číně 16,9 %. Brazílie a Rusko jsou však nyní v recesi a Čína zpomaluje. Očekáváme, že mezi lety 2015 a 2018 se roční nárůst zpomalí na 3,5 % v Brazílii, 5,3 % v Rusku a 7,5 % v Číně. Rusko i Čína však budou i nadále vítězit nad celosvětovým tempem růstu výdajů na reklamu.

Indie, čtvrtý trh patřící mezi země BRIC, i nadále kombinuje rychlý růst a velký rozsah, díky čemuž představuje společně s Indonésií a Filipínami jasné centrum růstu výdajů na reklamu. Tyto trhy těží z nepřetržitého zdravého hospodářského růstu a sílící osobní spotřeby. Jsou to jediné trhy, kde výdaje na reklamu rostou dvouciferným ročním tempem a mezi lety 2015 a 2018 zde vzrostou nejméně o 1 miliardu dolarů. Filipíny v tomto období vzrostou o 1,2 miliardy USD (o 13 % ročně), Indie o 3,0 miliardy USD (také o 13 % ročně) a Indonésie o 4,1 miliardy USD (17 %).

„Růst globálního reklamního trhu je poháněný pokrokem v technologii, zejména pokud jde o mobilní a programatické technologie,“ uvedl Steve King, generální ředitel společnosti ZenithOptimedia. „Ale televize je i nadále nejdůležitějším kanálem komunikace značek a on-line video, její digitální odnož, zvyšuje podíl audiovizuální reklamy na globální display reklamě.“


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Bezpečnost IT a tygří logika

Pavel Houser , 14. únor 2017 11:00
Pavel Houser

Jak praví známý vtip, běží-li za vámi tygr, netřeba se pohybovat rychleji než šelma – stačí předběhn...

Více






Kalendář

22. 02. IT mezi paragrafy
20. 03.

24. 03.
CeBIT 2017
25. 03. INSPO 2017
RSS 

Zprávičky

Soud povolil vydání Dotcoma do USA, ten se znovu odvolá

ČTK , 20. únor 2017 12:00

Novozélandský soud zamítl odvolání internetového magnáta německého původu Kima Dotcoma proti jeho vy...

Více 0 komentářů

OBSE nezjistila, kdo loni napadl její servery

ČTK , 20. únor 2017 07:00

Organizace pro bezpečnost a spolupráci v Evropě (OBSE) nedokáže identifikovat strůjce loňských hacke...

Více 0 komentářů

Majitel Snapchatu jde na burzu s nižší hodnotou, než se čekalo

ČTK , 18. únor 2017 09:00

Americká společnost Snap, která provozuje populární mobilní aplikaci Snapchat pro sdílení fotografií...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Rozšířená realita pro marketing a výdaje na bezpečnost IT kvůli požadavkům EU

Pavel Houser , 18. únor 2017 08:35

Co vlastně obnáší pojem "digitální transformace podniků"? A co z toho vyplývá dle prognóz IDC?...

Více 0 komentářů

Do roku 2020 vznikne v ČR 1200 stanic pro elektromobily

ČTK , 17. únor 2017 09:00

Do roku 2020 by mělo v Česku vzniknout celkem 1200 napájecích stanic pro elektromobily. Po setkání s...

Více 1 komentářů

ČTÚ: Zákaz individuálních cen volání zakonzervuje odvětví

ČTK , 17. únor 2017 07:00

Zákaz individuálních cen volání pro spotřebitele, který obsahuje návrh novely telekomunikačního záko...

Více 0 komentářů

Ústečan platil falešnými eury, objednal si je na internetu

ČTK , 16. únor 2017 16:30

Případ padělaných bankovek nakoupených přes internet objasnili kriminalisté v Ústeckém kraji. Falešn...

Více 3 komentářů