Huawei ve druhém čtvrtletí 2014 upevnila pozici třetího největšího výrobce smartphonů na světě a svůj tržní podíl dále posiluje

31. červenec 2014 15:44 0 komentářů

Huawei, přední světový dodavatel řešení v oblasti ICT a třetí největší dodavatel smartphonů na světě, oznámila, že její spotřebitelská divize Huawei Consumer Business Group si, dle aktuálních předběžných výsledků čtvrtletní analýzy agentury IDC, ve druhém čtvrtletí roku 2014 upevnila pozici třetího největšího výrobce smartphonů na světě ve čtvrtém po sobě jdoucím čtvrtletí.

Huawei prodala ve druhém čtvrtletí 2014 celkem 20,3 milionů kusů smartphonů a dosáhla tak nejvyššího meziročního nárůstu prodeje mezi vedoucími prodejci ve výši 95,1 %. Podle zprávy IDC Worldwide Quarterly Mobile Phone Tracker se ve druhém čtvrtletí 2014 světové prodeje smartphonů zvýšili meziročně o 23,1 % a celkem se za toto čtvrtletí prodalo přes 295 milionů smartphonů.

Hospodářské výsledky Huawei Consumer Business Group za první pololetí 2014

Společnot Huawei také oznámila hospodářské výsledky své spotřebitelské divize Consumer Business Group za první polovinu roku 2014. V tomto období společnost Huawei dodala celkem 64,21 milionu přístrojů. Smartphony z toho tvořily 34,27 milionu kusů, a jejich dodávky tak meziročně vzrostly o působivých 62 %. Na tomto úspěchu se podílelo i uvedení několika hlavních prémiových smartphonů, jako jsou například Huawei Ascend Mate 2 4G a Ascend P7, jejichž popularita u spotřebitelů roste po celém světě. Stálý a udržitelný růst skupiny Huawei Consumer BG dokazuje úspěch její strategie, která je zaměřená na vývoj prémiových kvalitních výrobků a zároveň na budování povědomí o značce prostřednictvím globálních marketingových iniciativ.

Úspěch strategie prémiových výrobků

V prvním pololetí roku 2014 společnost Huawei uvedla silnou řadu prémiových 4G LTE smartphonů. Jednalo se například o modely Ascend Mate 2 4G, Ascend G6 a nejnověji také o napjatě očekávaný Ascend P7. Nový Ascend P7 byl uvedený na trh 7. května 2014 v Paříži a navazuje na úspěch modelu Ascend P6. V oboru se mu přezdívá „selfie smartphone“, neboť nově definuje dokonalost s 5palcovým Full HD displejem, špičkovým 8MPx předním fotoaparátem a 13MPx hlavním fotoaparátem. Testy výkonu bezdrátového připojení, provedené několika nejvýznamnějšími evropskými operátory, navíc potvrdily, že Huawei Ascend P7 je aktuálně nejlepší mezi prémiovými smartphonovými značkami, které jsou v současnosti na trhu. Ani ne po dvou měsících od globálního uvedení na trh se na 70 trzích v Evropě, v Asii a Tichomoří, na Blízkém Východě, v Africe a Latinské Americe prodaly téměř 2 miliony kusů Ascendu P7. Model Ascend Mate 2 4G, uvedený rovněž v prvním pololetí roku 2014, si mezitím vydobyl popularitu na trzích jako je Čína, Evropa, jihovýchodní Asie a Severní Amerika. Působivé prodejní výsledky telefonů Ascend P7 a Ascend Mate 2 4G prokazují úspěch společnosti Huawei na mid-endovém až high-endovém trhu.

Rostoucí povědomí o značce

Huawei nadále usiluje o to stát se globální značkou, kterou mají spotřebitelé rádi, a to prostřednictvím komplexního brandingového a marketingového programu, který zahrnuje reklamní aktivity, sportovní sponzorství, odborné akce, uvádění produktů, propagaci v místě prodeje a online propagaci. Společnost Huawei posílila zejména sponzorské aktivity s předními sportovními organizacemi, jako jsou fotbalové kluby AC Milán, Borussia Dortmund, Paris Saint-Garmain a Arsenal FC, což výrazně přispělo k nárůstu povědomí o značce Huawei v Evropě i ve světě. Sponzorská spolupráce s klubem Ajax Amsterdam v Nizozemsku, kterou Huawei navázala letos v květnu, přispěla k prudkému nárůstu podílu smartphonů Huawei na tomto trhu.

Rychlý růst na zámořských trzích

Za výsledky společnosti Huawei v uplynulých šesti měsících stojí z velké části obrovský růst na zámořských trzích, kde Huawei posílila globální marketingové iniciativy. Jen v samotném druhém čtvrtletí 2014 Huawei dodala celkem 20,56 milionů smartphonů na trhy v Asii, Latinské Americe, na Blízkém Východě a v Africe, což představuje nárůst o 85 % oproti loňskému roku. Aktivity společnosti Huawei zaměřené na značku na těchto trzích přispěly k působivému nárůstu dodávek o 550 % na Blízkém Východě a v Africe, o 275 % v Latinské Americe, o 180 % v Asii a Tichomoří a o 120 % v Evropě. Na některých trzích v Asii a Latinské Americe měla společnost Huawei navíc na trhu smartphonů většinový podíl.

Podle výsledků průzkumu organizace Kantar Worldpanel ComTech se na pěti hlavních evropských trzích, včetně Velké Británie, Německa, Francie, Itálie a Španělska, tržby z prodeje smartphonů Huawei v uplynulých 12 měsících zvýšily o 123 %. Huawei má v současnosti 3% tržní podíl v Německu a Španělsku, a jejím cílem je tento podíl v blízké budoucnosti zvýšit na 5 %. „V Evropě se zrychluje trend roztříštěnosti trhu telefonů, neboť malé značky začínají nabírat skutečný vliv,“ uvedl Dominic Sunnebo, ředitel pro strategický výzkum organizace Kantar Worldpanel ComTech. „Nové značky na evropském trhu, jako je například Huawei… se stávají soupeři zavedených značek.“

Ve druhém pololetí letošního roku se divize Huawei Consumer BG nadále soustředí na vývoj trhu 4G LTE telefonů a bude navrhovat a vyvíjet inovativní technologie pro svou řadu zařízení pro spotřebitele. Vedle dalšího posilování spolupráce s telekomunikačními operátory, otevřenými distribučními a online prodejními kanály, je cílem Huawei poskytnout spotřebitelům po celém světě další nová prémiová mid-endová až high-endová 4G LTE chytrá zařízení a doplňky (tzv. wearables).


Komentáře

RSS 

Komentujeme

V datových centrech už nejde o Windows?

Pavel Houser , 22. březen 2017 12:47
Pavel Houser

Trevor Pott si na The Register pokládá otázku o budoucnosti serverových Windows na platformě ARM. ...

Více






RSS 

Zprávičky

MPO do konce března vypíše výzvu na dotace pro rychlý internet

ČTK , 26. březen 2017 14:00

Ministerstvo průmyslu a obchodu by mělo do konce března vypsat první část výzvy k čerpání evropských...

Více 0 komentářů

YouTube dál ztrácí inzerenty kvůli obavám z kontroverzních videí

ČTK , 26. březen 2017 09:00

Internetový portál pro sdílení videí YouTube dál ztrácí inzerenty kvůli obavám, že jejich reklamy bu...

Více 0 komentářů

Čínská ZTE přiznala nelegální zasílání zboží z USA do Íránu

ČTK , 25. březen 2017 09:00

Čínský výrobce telekomunikačního zařízení ZTE Corp. přiznal před soudem v Texasu vinu, že nelegálně ...

Více 1 komentářů

Starší zprávičky

Bosch a IBM začaly spolupracovat na IoT pro průmysl

Pavel Houser , 24. březen 2017 13:08

Výrobci aut mohou nyní plánovat a organizovat aktualizaci softwaru u milionů vozů....

Více 0 komentářů

Apple čeká na Novém Zélandu vyšetřování kvůli daním

ČTK , 24. březen 2017 13:00

Americkou společnost Apple čeká na Novém Zélandu vyšetřování, navzdory miliardovému obratu tam totiž...

Více 0 komentářů

Huawei a SUSE spolupracují na platformě pro kritické úlohy

Pavel Houser , 24. březen 2017 11:42

SUSE Linux Enterprise Server jako preferovaný standardní OS pro KunLu umožňuje výměnu procesorů a pa...

Více 0 komentářů

Novela zavádí lepší užití informačních systémů veřejné správy

ČTK , 24. březen 2017 08:00

Zákon má mj. zabránit duplicitě informačních systémů a plýtvání penězi při jejich nákupu....

Více 0 komentářů