Huawei ve druhém čtvrtletí 2014 upevnila pozici třetího největšího výrobce smartphonů na světě a svůj tržní podíl dále posiluje

31. červenec 2014 15:44 0 komentářů

Huawei, přední světový dodavatel řešení v oblasti ICT a třetí největší dodavatel smartphonů na světě, oznámila, že její spotřebitelská divize Huawei Consumer Business Group si, dle aktuálních předběžných výsledků čtvrtletní analýzy agentury IDC, ve druhém čtvrtletí roku 2014 upevnila pozici třetího největšího výrobce smartphonů na světě ve čtvrtém po sobě jdoucím čtvrtletí.

Huawei prodala ve druhém čtvrtletí 2014 celkem 20,3 milionů kusů smartphonů a dosáhla tak nejvyššího meziročního nárůstu prodeje mezi vedoucími prodejci ve výši 95,1 %. Podle zprávy IDC Worldwide Quarterly Mobile Phone Tracker se ve druhém čtvrtletí 2014 světové prodeje smartphonů zvýšili meziročně o 23,1 % a celkem se za toto čtvrtletí prodalo přes 295 milionů smartphonů.

Hospodářské výsledky Huawei Consumer Business Group za první pololetí 2014

Společnot Huawei také oznámila hospodářské výsledky své spotřebitelské divize Consumer Business Group za první polovinu roku 2014. V tomto období společnost Huawei dodala celkem 64,21 milionu přístrojů. Smartphony z toho tvořily 34,27 milionu kusů, a jejich dodávky tak meziročně vzrostly o působivých 62 %. Na tomto úspěchu se podílelo i uvedení několika hlavních prémiových smartphonů, jako jsou například Huawei Ascend Mate 2 4G a Ascend P7, jejichž popularita u spotřebitelů roste po celém světě. Stálý a udržitelný růst skupiny Huawei Consumer BG dokazuje úspěch její strategie, která je zaměřená na vývoj prémiových kvalitních výrobků a zároveň na budování povědomí o značce prostřednictvím globálních marketingových iniciativ.

Úspěch strategie prémiových výrobků

V prvním pololetí roku 2014 společnost Huawei uvedla silnou řadu prémiových 4G LTE smartphonů. Jednalo se například o modely Ascend Mate 2 4G, Ascend G6 a nejnověji také o napjatě očekávaný Ascend P7. Nový Ascend P7 byl uvedený na trh 7. května 2014 v Paříži a navazuje na úspěch modelu Ascend P6. V oboru se mu přezdívá „selfie smartphone“, neboť nově definuje dokonalost s 5palcovým Full HD displejem, špičkovým 8MPx předním fotoaparátem a 13MPx hlavním fotoaparátem. Testy výkonu bezdrátového připojení, provedené několika nejvýznamnějšími evropskými operátory, navíc potvrdily, že Huawei Ascend P7 je aktuálně nejlepší mezi prémiovými smartphonovými značkami, které jsou v současnosti na trhu. Ani ne po dvou měsících od globálního uvedení na trh se na 70 trzích v Evropě, v Asii a Tichomoří, na Blízkém Východě, v Africe a Latinské Americe prodaly téměř 2 miliony kusů Ascendu P7. Model Ascend Mate 2 4G, uvedený rovněž v prvním pololetí roku 2014, si mezitím vydobyl popularitu na trzích jako je Čína, Evropa, jihovýchodní Asie a Severní Amerika. Působivé prodejní výsledky telefonů Ascend P7 a Ascend Mate 2 4G prokazují úspěch společnosti Huawei na mid-endovém až high-endovém trhu.

Rostoucí povědomí o značce

Huawei nadále usiluje o to stát se globální značkou, kterou mají spotřebitelé rádi, a to prostřednictvím komplexního brandingového a marketingového programu, který zahrnuje reklamní aktivity, sportovní sponzorství, odborné akce, uvádění produktů, propagaci v místě prodeje a online propagaci. Společnost Huawei posílila zejména sponzorské aktivity s předními sportovními organizacemi, jako jsou fotbalové kluby AC Milán, Borussia Dortmund, Paris Saint-Garmain a Arsenal FC, což výrazně přispělo k nárůstu povědomí o značce Huawei v Evropě i ve světě. Sponzorská spolupráce s klubem Ajax Amsterdam v Nizozemsku, kterou Huawei navázala letos v květnu, přispěla k prudkému nárůstu podílu smartphonů Huawei na tomto trhu.

Rychlý růst na zámořských trzích

Za výsledky společnosti Huawei v uplynulých šesti měsících stojí z velké části obrovský růst na zámořských trzích, kde Huawei posílila globální marketingové iniciativy. Jen v samotném druhém čtvrtletí 2014 Huawei dodala celkem 20,56 milionů smartphonů na trhy v Asii, Latinské Americe, na Blízkém Východě a v Africe, což představuje nárůst o 85 % oproti loňskému roku. Aktivity společnosti Huawei zaměřené na značku na těchto trzích přispěly k působivému nárůstu dodávek o 550 % na Blízkém Východě a v Africe, o 275 % v Latinské Americe, o 180 % v Asii a Tichomoří a o 120 % v Evropě. Na některých trzích v Asii a Latinské Americe měla společnost Huawei navíc na trhu smartphonů většinový podíl.

Podle výsledků průzkumu organizace Kantar Worldpanel ComTech se na pěti hlavních evropských trzích, včetně Velké Británie, Německa, Francie, Itálie a Španělska, tržby z prodeje smartphonů Huawei v uplynulých 12 měsících zvýšily o 123 %. Huawei má v současnosti 3% tržní podíl v Německu a Španělsku, a jejím cílem je tento podíl v blízké budoucnosti zvýšit na 5 %. „V Evropě se zrychluje trend roztříštěnosti trhu telefonů, neboť malé značky začínají nabírat skutečný vliv,“ uvedl Dominic Sunnebo, ředitel pro strategický výzkum organizace Kantar Worldpanel ComTech. „Nové značky na evropském trhu, jako je například Huawei… se stávají soupeři zavedených značek.“

Ve druhém pololetí letošního roku se divize Huawei Consumer BG nadále soustředí na vývoj trhu 4G LTE telefonů a bude navrhovat a vyvíjet inovativní technologie pro svou řadu zařízení pro spotřebitele. Vedle dalšího posilování spolupráce s telekomunikačními operátory, otevřenými distribučními a online prodejními kanály, je cílem Huawei poskytnout spotřebitelům po celém světě další nová prémiová mid-endová až high-endová 4G LTE chytrá zařízení a doplňky (tzv. wearables).


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Zákaznické karty čekají změny

Pavel Houser , 17. leden 2017 13:00
Pavel Houser

Jedna z technologií, která se už po léta prakticky nezměnila, i když by mohla? Prý karty zákazníků d...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
22. 02. IT mezi paragrafy
RSS 

Zprávičky

Tržby IBM klesaly i ve 4.čtvrtletí loňského roku, akciím se daří

ČTK , 21. leden 2017 07:00

Americká počítačová společnost International Business Machines (IBM) zaznamenala další, již devatená...

Více 0 komentářů

Facebook postaví v Dánsku datové centrum

ČTK , 20. leden 2017 14:00

Americký provozovatel sociální sítě Facebook postaví v dánském městě Odense nové datové centrum, kte...

Více 0 komentářů

Americký Oracle převezme českou programátorskou firmu Apiary

ČTK , 20. leden 2017 12:00

Americký výrobce podnikového softwaru Oracle podepsal dohodu o převzetí české programátorské firmy A...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Internetová ekonomika za pět let posílila o 15 procent na 188 miliard

ČTK , 20. leden 2017 07:00

Objem internetové ekonomiky se předloni proti roku 2011 zvýšil o 15 procent na 188 miliard korun. Na...

Více 0 komentářů

Facebook zřídí v Paříži svůj první inkubátor pro začínající firmy

ČTK , 19. leden 2017 14:00

Americká sociální síť Facebook zřídí v Paříži svůj první inkubátor pro začínající firmy, tzv. startu...

Více 0 komentářů

Toshiba prý zvažuje o osamostatnění své polovodičové divize

ČTK , 19. leden 2017 11:00

Japonská společnost Toshiba Corp. zvažuje oddělení svých aktivit v oblasti výroby polovodičů do samo...

Více 0 komentářů

Sněmovna uzákoní pravidla pro informační systémy veřejné správy

ČTK , 19. leden 2017 07:00

Sněmovna zřejmě uzákoní pravidla pro to, jaké funkční vlastnosti mají mít informační systémy ve veře...

Více 0 komentářů