IBM: roste investování do social business, horší je to s jeho výtěžností

14. prosinec 2012 10:41 0 komentářů

Nová studie IBM odhalila, že společnosti sice navyšují investice do sociálních technologií, představitelé středního managementu se však stále potýkají s tím, jak je začlenit do každodenní práce. Průzkum IBM, jehož se zúčastnilo 1 160 představitelů firem a IT profesionálů, ukázal, že i když 46 % organizací zvýšilo v roce 2012 investice do sociálních technologií, jen 22 % věří, že jsou manažeři připraveni zakomponovat sociální nástroje a přístupy do každodenních pracovních aktivit.

Přestože jsou společnosti odhodlané razantně urychlit sociální iniciativy, řada z nich se stále zamýšlí nad tím, zda lze u sociálních investic očekávat reálnou návratnost. Dvě třetiny respondentů si nebyly jisté, zda dostatečně chápou, jaký dopad budou sociální technologie mít na jejich organizaci v následujících třech letech.

Podle zprávy IBM nazvané „Podnikání v social business: co funguje a jak toho dosáhnout“ dělají společnosti, jež jsou v tomto trendu v první linii, mnohem více než jen to, že by rozvíjely své působení na největších sociálních platformách. Social business vnímá sociální technologie jako základ firemních procesů a následně technologií využívá k uskutečnění aktivit orientovaných na zákazníky – jako je například „generování leadů“ (internetová forma získávání kontaktů na potenciální zákazníky), služby při a po prodeji.

Jak studie prokázala, klíčem k rychlejšímu a širšímu přijetí konceptu „social business“ je schopnost organizace vytvářet mezi zaměstnanci povědomí a znalosti o něm a současně povzbudit změnu v postojích, jež by takový významný kulturní posun podnítila. Jen čtvrtina oslovených společností však věří, že jsou plně připraveny vyrovnat se s kulturními změnami, které jsou s touto proměnou spjaty.

Průzkum IBM naznačil, že je nejprve třeba položit základy, na nichž by se organizace mohla rozvíjet do podoby social business. Na nejzákladnější úrovni je třeba, aby management zajistil infrastrukturu, která umožní zapojení – například fóra, diskusní skupiny, společné prostory pro komunikaci a spolupráci. Sociální aktivity je následně třeba integrovat do každodenní práce. Například využití blogů a proudů činností může konstruktivně podpořit aktivity projektového managementu. Organizace také musí být schopna pochopit, kdy a jak může vytváření dat podniku prospět. Konečně musí vedení zaměstnance naučit, jak za použití metod a nástrojů social business efektivně spolupracovat s jednotlivci mimo firmu.

Prostřednictvím efektivního využití sociálních technologií mohou organizace integrovat a analyzovat značná množství dat získaných od lidí, přístrojů i senzorů a snadněji tyto poznatky propojit s firemními procesy – výsledkem bude rychlejší a přesnější rozhodování. Když společnost důkladněji porozumí zákazníkům, trendům na trhu a smýšlení zaměstnanců, může odkrýt určité zásadní vzorce, které jí umožní nejen pružně reagovat na změny trhu, ale rovněž předvídat následky budoucích kroků. Podle výzkumu Forrester Research se očekává, že tržní příležitosti pro aplikace social business do roku 2016 vzrostou o 61 %.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Bezpečnost IT a tygří logika

Pavel Houser , 14. únor 2017 11:00
Pavel Houser

Jak praví známý vtip, běží-li za vámi tygr, netřeba se pohybovat rychleji než šelma – stačí předběhn...

Více






Kalendář

22. 02. IT mezi paragrafy
20. 03.

24. 03.
CeBIT 2017
25. 03. INSPO 2017
RSS 

Zprávičky

Blokování nelegálního hazardu na internetu není protiústavní

Pavel Houser , 22. únor 2017 13:22

Plénum Ústavního soudu zamítlo návrh skupiny 21 senátorů Senátu Parlamentu České republiky na zruš...

Více 0 komentářů

Amazon otevře v Polsku své páté logistické centrum

ČTK , 22. únor 2017 13:03

Česká pobočka firmy uvedla, že letos nabere v Dobrovízi u Prahy a ve své pražské kanceláři 1000 stál...

Více 0 komentářů

SpaceX a Boeing se možná zpozdí s dopravou lidí na ISS

ČTK , 22. únor 2017 09:30

Společnosti SpaceX a Boeing se možná zpozdí s nasazením svých lodí pro dopravu posádek na Mezinárodn...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Verizon koupí aktivity Yahoo za sníženou cenu 4,48 miliardy USD

ČTK , 21. únor 2017 16:05

Americký telekomunikační operátor Verizon Communications se dohodl na nových podmínkách převzetí zák...

Více 0 komentářů

Jen desetina SMB firem těží z digitální transformace

ITBiz.cz , 21. únor 2017 09:00

Studie IDC a SAP ukázala, že čtyři z pěti SMB firem vidí v digitální transformaci značné výhody včet...

Více 0 komentářů

Trump si nechal registrovat tisíce internetových domén

ČTK , 21. únor 2017 08:30

Málokterá veřejná osoba je tak aktivní ve skupování internetových domén jako americký prezident Dona...

Více 4 komentářů

Mall Group ovládla internetový obchod s elektrem CZC.cz

ČTK , 20. únor 2017 16:39

Skupina Mall Group se stala jediným vlastníkem e-shopu CZC.cz. Od zakladatele obchodu Josefa Matějky...

Více 2 komentářů

AbcPráce