IBM: roste investování do social business, horší je to s jeho výtěžností

14. prosinec 2012 10:41 0 komentářů

Nová studie IBM odhalila, že společnosti sice navyšují investice do sociálních technologií, představitelé středního managementu se však stále potýkají s tím, jak je začlenit do každodenní práce. Průzkum IBM, jehož se zúčastnilo 1 160 představitelů firem a IT profesionálů, ukázal, že i když 46 % organizací zvýšilo v roce 2012 investice do sociálních technologií, jen 22 % věří, že jsou manažeři připraveni zakomponovat sociální nástroje a přístupy do každodenních pracovních aktivit.

Přestože jsou společnosti odhodlané razantně urychlit sociální iniciativy, řada z nich se stále zamýšlí nad tím, zda lze u sociálních investic očekávat reálnou návratnost. Dvě třetiny respondentů si nebyly jisté, zda dostatečně chápou, jaký dopad budou sociální technologie mít na jejich organizaci v následujících třech letech.

Podle zprávy IBM nazvané „Podnikání v social business: co funguje a jak toho dosáhnout“ dělají společnosti, jež jsou v tomto trendu v první linii, mnohem více než jen to, že by rozvíjely své působení na největších sociálních platformách. Social business vnímá sociální technologie jako základ firemních procesů a následně technologií využívá k uskutečnění aktivit orientovaných na zákazníky – jako je například „generování leadů“ (internetová forma získávání kontaktů na potenciální zákazníky), služby při a po prodeji.

Jak studie prokázala, klíčem k rychlejšímu a širšímu přijetí konceptu „social business“ je schopnost organizace vytvářet mezi zaměstnanci povědomí a znalosti o něm a současně povzbudit změnu v postojích, jež by takový významný kulturní posun podnítila. Jen čtvrtina oslovených společností však věří, že jsou plně připraveny vyrovnat se s kulturními změnami, které jsou s touto proměnou spjaty.

Průzkum IBM naznačil, že je nejprve třeba položit základy, na nichž by se organizace mohla rozvíjet do podoby social business. Na nejzákladnější úrovni je třeba, aby management zajistil infrastrukturu, která umožní zapojení – například fóra, diskusní skupiny, společné prostory pro komunikaci a spolupráci. Sociální aktivity je následně třeba integrovat do každodenní práce. Například využití blogů a proudů činností může konstruktivně podpořit aktivity projektového managementu. Organizace také musí být schopna pochopit, kdy a jak může vytváření dat podniku prospět. Konečně musí vedení zaměstnance naučit, jak za použití metod a nástrojů social business efektivně spolupracovat s jednotlivci mimo firmu.

Prostřednictvím efektivního využití sociálních technologií mohou organizace integrovat a analyzovat značná množství dat získaných od lidí, přístrojů i senzorů a snadněji tyto poznatky propojit s firemními procesy – výsledkem bude rychlejší a přesnější rozhodování. Když společnost důkladněji porozumí zákazníkům, trendům na trhu a smýšlení zaměstnanců, může odkrýt určité zásadní vzorce, které jí umožní nejen pružně reagovat na změny trhu, ale rovněž předvídat následky budoucích kroků. Podle výzkumu Forrester Research se očekává, že tržní příležitosti pro aplikace social business do roku 2016 vzrostou o 61 %.


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Chatbot mluví za mrtvého – od nápadu k realizaci

Pavel Houser , 30. listopad 2016 13:00
Pavel Houser

Na webu The Verge popsala Casey Newton příběh dvou přátel (Eugenia Kuyda a Roman Mazurenko). Peripet...

Více





Kalendář

20. 03.

24. 03.
CeBIT 2017
RSS 

Zprávičky

Výdaje Čechů za telekomunikační služby klesly na 429 Kč měsíčně

ČTK , 11. prosinec 2016 10:55

Výdaje Čechů za telekomunikační a poštovní služby klesly za posledních šest let o čtyři procenta na ...

Více 0 komentářů

Nový zákon o výzkumu chystá "blacklist" příjemců i ministerstvo

ČTK , 09. prosinec 2016 16:31

Velké změny ve fungování Grantové a Technologické agentury, novou vědeckou radu ČR i takzvaný "black...

Více 0 komentářů

Fitbit koupil průkopníka chytrých hodinek Pebble

ČTK , 09. prosinec 2016 15:00

Americký výrobce chytrých náramků a hodinek Fitbit koupil software, patenty a další aktiva duševního...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Američané možná umožní v letadlech telefonování přes wi-fi

ČTK , 09. prosinec 2016 13:00

Aerolinky ve Spojených státech by v budoucnu mohly umožňovat telefonování v letadle s použitím wi-fi...

Více 2 komentářů

Česká pošta od ledna zdraží posílání do zahraničí o pět až 20 Kč

ČTK , 09. prosinec 2016 11:39

Česká pošta od ledna zvýší ceny za posílání listovních zásilek do zahraničí o pět korun, balíky podr...

Více 0 komentářů

Za vzněcováním smartphonu iPhone 6 jsou vnější vlivy, tvrdí Apple

ČTK , 08. prosinec 2016 11:30

Firma Apple odmítla podezření čínských uživatelů svého chytrého telefonu iPhone 6, že za problémy s ...

Více 0 komentářů

Verizon prodá firmě Equinix datová centra za 3,6 miliardy USD

ČTK , 08. prosinec 2016 10:00

Největší americký mobilní operátor Verizon Communications prodá specializované společnosti Equinix 2...

Více 0 komentářů