IBM: roste investování do social business, horší je to s jeho výtěžností

14. prosinec 2012 10:41 0 komentářů

Nová studie IBM odhalila, že společnosti sice navyšují investice do sociálních technologií, představitelé středního managementu se však stále potýkají s tím, jak je začlenit do každodenní práce. Průzkum IBM, jehož se zúčastnilo 1 160 představitelů firem a IT profesionálů, ukázal, že i když 46 % organizací zvýšilo v roce 2012 investice do sociálních technologií, jen 22 % věří, že jsou manažeři připraveni zakomponovat sociální nástroje a přístupy do každodenních pracovních aktivit.

Přestože jsou společnosti odhodlané razantně urychlit sociální iniciativy, řada z nich se stále zamýšlí nad tím, zda lze u sociálních investic očekávat reálnou návratnost. Dvě třetiny respondentů si nebyly jisté, zda dostatečně chápou, jaký dopad budou sociální technologie mít na jejich organizaci v následujících třech letech.

Podle zprávy IBM nazvané „Podnikání v social business: co funguje a jak toho dosáhnout“ dělají společnosti, jež jsou v tomto trendu v první linii, mnohem více než jen to, že by rozvíjely své působení na největších sociálních platformách. Social business vnímá sociální technologie jako základ firemních procesů a následně technologií využívá k uskutečnění aktivit orientovaných na zákazníky – jako je například „generování leadů“ (internetová forma získávání kontaktů na potenciální zákazníky), služby při a po prodeji.

Jak studie prokázala, klíčem k rychlejšímu a širšímu přijetí konceptu „social business“ je schopnost organizace vytvářet mezi zaměstnanci povědomí a znalosti o něm a současně povzbudit změnu v postojích, jež by takový významný kulturní posun podnítila. Jen čtvrtina oslovených společností však věří, že jsou plně připraveny vyrovnat se s kulturními změnami, které jsou s touto proměnou spjaty.

Průzkum IBM naznačil, že je nejprve třeba položit základy, na nichž by se organizace mohla rozvíjet do podoby social business. Na nejzákladnější úrovni je třeba, aby management zajistil infrastrukturu, která umožní zapojení – například fóra, diskusní skupiny, společné prostory pro komunikaci a spolupráci. Sociální aktivity je následně třeba integrovat do každodenní práce. Například využití blogů a proudů činností může konstruktivně podpořit aktivity projektového managementu. Organizace také musí být schopna pochopit, kdy a jak může vytváření dat podniku prospět. Konečně musí vedení zaměstnance naučit, jak za použití metod a nástrojů social business efektivně spolupracovat s jednotlivci mimo firmu.

Prostřednictvím efektivního využití sociálních technologií mohou organizace integrovat a analyzovat značná množství dat získaných od lidí, přístrojů i senzorů a snadněji tyto poznatky propojit s firemními procesy – výsledkem bude rychlejší a přesnější rozhodování. Když společnost důkladněji porozumí zákazníkům, trendům na trhu a smýšlení zaměstnanců, může odkrýt určité zásadní vzorce, které jí umožní nejen pružně reagovat na změny trhu, ale rovněž předvídat následky budoucích kroků. Podle výzkumu Forrester Research se očekává, že tržní příležitosti pro aplikace social business do roku 2016 vzrostou o 61 %.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Intel Inside aneb všichni jsme načipováni

Petr Zavoral , 10. prosinec 2017 18:20
Petr Zavoral

V Havlově hře Audience přesvědčuje Sládek Ferdinanda Vaňka, aby donášel sám na sebe. Z pohledu letoš...

Více







Kalendář

09. 01.

13. 01.
CES 2018
18. 01.

19. 01.
itSMF 2018
29. 01.

30. 01.
G2BTechEd
RSS 

Zprávičky

O2 v dalších dvou letech vykoupí až 1,25 % vlastních akcií

ČTK , 14. prosinec 2017 10:00

Cílem nového programu je optimalizace kapitálové struktury, uvedla firma....

Více 0 komentářů

10 spotřebitelských trendů pro rok 2018

Pavel Houser , 14. prosinec 2017 09:00

Sluchátka budeme nosit 24 hodin denně, i během spánku. Umělá inteligence bude vytvářet reklamy. Koli...

Více 0 komentářů

Apple poskytne investici 390 milionů USD firmě Finisar

ČTK , 14. prosinec 2017 08:00

Výrobce optických komponentů Finisar získá investici 390 milionů dolarů od firmy Apple....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Facebook se chystá danit příjmy z reklamy v jednotlivých zemích

ČTK , 14. prosinec 2017 08:00

Změna se má uskutečnit do poloviny roku 2019 a týkat se bude zhruba 30 zemí, kde má firma kanceláře....

Více 0 komentářů

EP zamítl možnost přeshraničního vysílání on-line televizí

ČTK , 13. prosinec 2017 10:00

Komise navrhovala, aby u on-line televizního vysílání musel provozovatel řešit autorská práva pouze ...

Více 2 komentářů

Dvě americké firmy usilují o povolení bitcoinových ETF fondů

ČTK , 13. prosinec 2017 09:00

Fondy ETF se kupují a prodávají na klasické burze stejně jako akcie....

Více 0 komentářů

Firmy v Česku přišly kvůli podvodným e-mailům o miliony

ČTK , 13. prosinec 2017 08:00

Firmy v Česku čelí novému typu podvodu, účetní dostávají falešné e-maily od ředitelů s požadavkem na...

Více 4 komentářů