IFS: Zastaralý software brání obchodním dodavatelům v navyšování příjmů z poprodejních služeb

12. duben 2018 13:54 0 komentářů

Software pro oblast řízení služeb v terénu transformuje uzavírání obchodních a specializovaných smluv, neboť větší příjmy pocházejí ze servisních smluv a údržby.

Společnost IFS, která je celosvětovým specialistou na podnikové aplikace, vydala primární výzkumnou studii, která odhaluje, že starší softwarová řešení používaná specializovanými a obchodními dodavateli, by jim mohla bránit ve výhodném dodávání poprodejních služeb jejich zákazníkům.

Tito dodavatelé považují poprodejní služby za důležitý zdroj růstu příjmů, neboť vlastníci projektu chtějí údržbu aktiv outsourcovat společnostem, které daná aktiva jejich jménem zkonstruovala, vyrobila nebo instalovala. Průzkum dodavatelů HVAC 200 (vytápění, ventilace a klimatizace), instalatérských a elektrikářských prací, automatizace budov, nízkonapěťových instalací, informačních nápisů, zvedacích dveří a dalších specializovaných dodavatelů vyobrazuje průmyslové odvětví v sevření digitální transformace:

85 procent respondentů studie uvedlo, že mají smlouvy o údržbě se specifickými zákaznickými podmínkami, smlouvami o úrovni služeb (SLA) a cenami, avšak pouze 14 procent uvedlo, že jejich software k usnadnění těchto smluv „velmi“ přispěl.

Mnoho dotazovaných společností neumožnilo svým technikům v terénu zlepšit zákaznickou zkušenost nebo přispět k dosažení nových příjmů. Pouze 38 procent zmíněných techniků se mohlo dostat k informacím o podmínkách smlouvy včetně specifických zákaznických požadavků. Pouze 15 procent respondentů má technologii, která technikům v terénu umožňuje prodávat doplňkové služby nebo servisní smlouvy, pouze 25 procent mohlo vydat nové odhady a 23 procent mohlo získat souhlas zákazníka s odhadem.

89 procent respondentů uvedlo, že využívají subdodavatele, ale jen něco málo přes 10 procent přijalo současnou technologii tím, že poskytlo svým subdodavatelům mobilní aplikaci, která by komunikovala s jejich softwarem pro řízení služeb v terénu.

Respondenti uvádějící větší připravenost na digitální transformaci – lídři v oblasti digitální transformace – mají devětkrát vyšší pravděpodobnost, že jejich software je dobře připravuje na základní proces správy servisních smluv. Pouze 30 procent firem zaostávajících v oblasti digitální transformace dokonce smlouvy specifické pro daného zákazníka nabízelo, zatímco u lídrů v oblasti digitální transformace byla devětkrát větší pravděpodobnost, že jejich software je velmi dobře připravil na to, aby tyto smluvní podmínky se specifickými požadavky pro každého zákazníka zajistili.

Oborový ředitel společnosti IFS pro řízení služeb v terénu, Mark Brewer, sdělil: „Tito obchodní a specializovaní dodavatelé jsou se softwarem pro řízení služeb v terénu v bodu zlomu. Mnoho z nich investovalo do některé úrovně technologie pro služby v terénu, aby podpořili práci související s poprodejními službami. Často jim tentýž software pomáhá řídit montážní týmy během počátečního projektu. Nyní jsou však v bodě, kdy musí věnovat větší pozornost zákaznicky specifickým smlouvám o úrovni služeb. Potřebují prodávat doplňkové služby a zajistit větší prodej od každého zákazníka a zlepšit zkušenosti zákazníka.“

Tom DeVroy ze společnosti IFS, který zde pracuje na pozici Senior Product Evangelist pro řízení služeb v terénu, dodal: „Přísloví říká, že budoucnost je zde – jen není rovnoměrně rozdělena. To platí i pro uzavírání obchodních smluv, kde naše údaje ukazují, že z hlediska digitální transformace mají místní dodavatelé zřejmě před komerčními dodavateli náskok. Většinou je to v důsledku požadavků zákazníka, které je tlačí směrem k softwaru, jež optimalizuje harmonogram služeb v terénu, což jim umožňuje udávat časový odhad příjezdu a proaktivně zákazníky upozorňovat. Náskok mají dále v automatizovaném řízení subdodavatelů, automatizovaném objednávání dílů a plnění a zpracovávání plateb, které vycházejí ze služeb v terénu a v místě poskytování služby. Dodavatelé, kteří se podílejí výhradně na komerční práci, je potřebují dohnat, neboť očekávání jejich vlastních zákazníků se vyvíjejí.“


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Google vs. Oracle: Kdo tahá za kratší konec?

Pavel Houser , 04. duben 2018 11:30

Po 8 letech právních sporů vstoupila soudní tahanice mezi Googlem a Oraclem do dalšího kola. Nakolik...

Více







RSS 

Zprávičky

Před 25 lety byl zpřístupněn webový prohlížeč Mosaic

ČTK , 21. duben 2018 15:22

Mosaic se zrodil v průběhu roku 1992 v hlavě Marca Andreessena a jeho kolegy Erica Biny....

Více 0 komentářů

Těžba bitcoinů při kurzu pod 8 600 dolarů je ztrátová

ČTK , 20. duben 2018 11:21

Analytici se domnívají, že poptávka po hardwaru pro těžbu bitcoinů dál klesne, stejně jako cena kryp...

Více 0 komentářů

Netflixu prudce stoupají příjmy i počet odběratelů

ČTK , 20. duben 2018 09:36

Čistý zisk ve čtvrtletí stoupl na 290,1 milionu dolarů, neboli 64 centů na akcii....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Zájem o přijímače s digitálním rádiem je minimální

ČTK , 20. duben 2018 08:00

Český rozhlas na konci loňského roku rozšířil pokrytí digitálním signálem na 40 % populace....

Více 3 komentářů

eMan vykupuje zpět podíl Jablotronu

Pavel Houser , 19. duben 2018 14:32

Strategie obou společností se po více než 2 letech propojení rozcházejí, kontrolu nad firmou získáva...

Více 0 komentářů

Facebook reaguje na nové normy EU, cílená reklama ale nepřestane

ČTK , 19. duben 2018 10:26

Facebook se začal dotazovat svých uživatelů, zda může v jejich fotografiích a videích používat techn...

Více 2 komentářů

Ruské úřady vs. Telegram

ČTK , 19. duben 2018 08:00

Začaly se objevovat informace o rozsáhlých výpadcích služeb, které se sporem nijak nesouvisejí....

Více 0 komentářů