Je 7. listopadu: Pracujte odkudkoli!

07. listopad 2013 09:10 1 komentářů

Microsoft vyhlašuje 7. listopad Dnem práce odkudkoli, aby inspiroval lidi hledat vlastní cesty ke sladění práce a života. Microsoft dnes umožňuje svým zaměstnancům po celém světě, včetně České republiky, zvolit si jakékoli místo k práci a ukázat, jak moderní technologie pomáhají zvládnout odkudkoli vše, co je pro nás důležité – v práci i doma.

Na místě nezáleží. Můžete být v kanceláři, u doktora či v posilovně, a přesto bez problémů udělat vše, co potřebujete. Hranice mezi soukromým a pracovním životem se stále více stírají. Podle poslední studie, kterou pro Microsoft provedla společnost Harris Interactive, více než polovina (56 %) kancelářských pracovníků v USA tvrdí, že potřebují být schopni pracovat odkudkoliv a třetina (37 %) si myslí, že mimo kancelář se jim lépe přemýšlí. Celkem 53 % dotázaných je výměnou za více flexibility ochotno pracovat déle a pětina i za menší plat. Potřebu flexibility potvrzuje i podobná studie společnosti Vanson Bourne uskutečněná pro Microsoft dříve v Evropě: dvě třetiny zaměstnanců chtějí mít možnost pracovat i mimo kancelář a více než polovina (56 %) je přesvědčena, že mimo kancelář je dokonce produktivnější.*

“Slaďování pracovního a osobního života se pro mnoho z nás stává spíše otázkou průběžného propojování obojího. Nové technologie umožňují stále snadněji přistupovat k informacím, které jsou pro nás v daném okamžiku důležité, a mnohem lépe komunikovat a spolupracovat. Lidé tak očekávají více flexibility v práci a zaměstnavatelé ji mohou nabídnout a podpořit to změnou v procesech a kultuře. Flexibilita je a stále více bude zásadní pro kreativitu, inovativnost i produktivitu zaměstnanců. Každá společnost zvolí svou cestu k novému způsobu práce. Prostřednictvím Dne práce odkudkoli chceme jít příkladem a ukázat, jak technologie umožňují pracovat flexibilně a jak tento přístup pozitivně ovlivňuje lidi, obchodní výsledky i společnost jako celek,” uvedla Biljana Weber, generální ředitelka Microsoftu v ČR.

Z provedených studií je zřejmé, že lidé nejen chtějí, ale potřebují mít možnost pracovat odkudkoli, on-line i off-line a v různých dobách během dne.

“Průzkumy trhu a zkušenosti zákazníků ukazují, že flexibilita v práci umožňuje zaměstnancům lépe plnit jejich pracovní i osobní úkoly,” řekl Martin Hruška, manažer divize Office, Microsoft ČR. „A právě v této oblasti významně pomáhá Office 365. Je to vlastně taková moderní osobní kancelář, která je vám k dispozici kdekoli – na vašem PC, notebooku, tabletu nebo chytrém telefonu. Umožňuje vám být ve spojení s vašimi kolegy, zákazníky a poskytne dostatečnou bezpečnost, která je pro podnikové prostředí nezbytná.”

Pět typických nepřátel flexibility a produktivity – a jak na ně!

  1. Nefunguje Wi-Fi (třeba v čekárně u doktora) – využijte možnost pracovat off-line a následně vše snadno synchronizovat. Office je dnes navíc dostupný i jako aplikace na vašem chytrém telefonu.

  2. U dokumentů zaslaných od jiné osoby se rozpadá formátování – Office poskytuje nejvyšší standardy v udržení formátu dokumentů, ať už pracujete na PC, v internetovém prohlížeči, na tabletu nebo chytrém telefonu.

  3. Zapomněli jste aktuální verzi podkladů – zde pomůže osobní úložiště dokumentů SkyDrive Pro, kde jsou neustále bezpečně uloženy poslední verze vašich dokumentů. Ty se pravidelně synchronizují, se všemi připojenými zařízeními, takže jsou dostupné kdykoliv, i pokud jste off-line. Jednoduchým odkazem navíc můžete pozvat kolegy nebo zákazníky, aby na dokumentu pracovali společně s vámi.

  4. Potřebujete rychlou konzultaci s týmem – spojte se s kolegy či partnery pomocí audio a videokonference s možností prezentovat, sdílet a společně editovat dokumenty.

  5. Hledáte nové nápady – rozhoďte “sítě” a komunikujte na interních sociálních sítích jako Yammer. Místo záplavy e-mailů získáte snadno a přehledně názory všech, kteří se chtějí zapojit a vyjádřit.

S „Dnem práce odkudkoliv“ uvádíme i několik novinek v Office 365. Ty přinesou ještě více produktivity do vašich každodenních činností.

  • Microsoft Office Web Apps – přidává funkci automatického ukládání dokumentů (autosave) ve Word Web App a funkci souběžného editování více lidmi (real-time co-authoring) ve Word Web App, PowerPoint Web App or Excel Web App.
  • Yammer – všechny podnikové plány Microsoft Office 365 budou nyní zahrnovat Yammer Enterprise a všichni stávající zákazníci Office 365 získají licenci Yammer Enterprise. Zákazníci s Office 365 dále nebudou muset pořizovat licence pro své externí uživatele v externích sítích.
  • Analytický nástroj Power BI pro Office 365 – díky tomuto nástroji budou moci uživatelé Office 365 jednoduše kombinovat vlastní data a informace z veřejných zdrojů a snadno vytvářet vizuálně atraktivní a originální sestavy, které usnadní a urychlí rozhodování. Podívejte se na ukázky na www.powerbi.com (potřeba registrace). Power BI pro Office 365 bude dostupný během první poloviny roku 2014.
  • Novinky v Office 365 pro domácnosti – od prosince 2013 bude možné výhody předplatného Office 365 pro domácnosti sdílet až se čtyřmi členy domácnosti. Každý takový člen domácnosti získá dodatečných 20 GB prostoru na svém úložišti SkyDrive.

V České republice používá Office 365 řada firem a institucí, například společnost RWE, Burza cenných papírů Praha, AirBank, Cimex, ARTIN, JAS ČR, ČSAD Uherské Hradiště, Městský úřad Milevsko, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE). Nedávno se pro Office 365 rozhodla i společnost Internet Mall (Mall.cz). Firemní sociální síť Yammer používá například společnost Slevomat nebo Moravia IT.

„Slevomat po svém vzniku velmi rychle rostl a hromadná e-mailová komunikace začínala být neefektivní pro sdílení nápadů a informování zaměstnanců o dění ve firmě. Hledali jsme proto efektivní a cenově výhodné řešení, které by řešilo interní komunikaci. Tenkrát jsme zvolili podnikovou sociální síť Yammer, prostřednictvím které dnes komunikuje všech 150 zaměstnanců firmy. Využíváme jej jako informační a diskuzní platformu, kde mají zaměstnanci možnost vyjádřit svůj názor. Yammer se nám osvědčil a sdílíme na něm nápady, myšlenky a tipy k inovacím,“ říká Jana Zahradníčková, marketingová manažerka Slevomat.


Komentáře

xxxx #1
xxxx 13. listopad 2013 00:54

Tak teda s Micro$item bych nepracoval ani ze zachodku...


RSS 

Komentujeme

Sinclair, Jobs a Watson

Richard Jan Voigts , 31. prosinec 2016 08:00
Richard Jan Voigts

ZX Spectrum byla hračka, kterou nám dal před l...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
22. 02. IT mezi paragrafy
RSS 

Zprávičky

Reuters: Hlavní příčinou potíží telefonů Galaxy Note 7 je baterie

ČTK , 16. leden 2017 14:00

Hlavní příčinou samovzněcování některých chytrých telefonů Galaxy Note 7 byla baterie. Podle zdroje ...

Více 0 komentářů

Facebook v Německu spustí systém pro ověřování pravdivosti zpráv

ČTK , 16. leden 2017 07:00

Internetová sociální síť Facebook v příštích týdnech zavede v Německu systém pro ověřování pravdivos...

Více 0 komentářů

Yahoo Japan zvažuje třídenní víkend, chce zaměstnance motivovat

ČTK , 15. leden 2017 15:00

Japonská internetová společnost Yahoo Japan zvažuje, že by do roku 2020 zavedla třídenní víkend. Chc...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Uber se dohodl s Google na využití jeho map

ČTK , 15. leden 2017 12:32

Internetová firma Google nově propojila své mapy s poskytovatelem přeprav Uber. S novou aktualizací ...

Více 1 komentářů

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze představí zájemcům o studium moderní techniku i její historii

ITBiz.cz , 14. leden 2017 16:30

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 20. ledna od 8.30 hodin první letošní Den otevř...

Více 0 komentářů

Čína chce zakázat elektrošoky pro mládež závislou na internetu

ČTK , 14. leden 2017 13:35

Čínská vláda chce zákonem zakázat používání elektrošoků a dalších fyzických trestů v táborech pro zá...

Více 5 komentářů

Za internetový prodej ohrožených brouků soud udělil podmínku

ČTK , 13. leden 2017 15:00

Český soud poprvé potrestal prodejce, který na internetu nabízel ohrožené druhy hmyzu. Jedenatřiceti...

Více 0 komentářů