Je 7. listopadu: Pracujte odkudkoli!

07. listopad 2013 09:10 1 komentářů

Microsoft vyhlašuje 7. listopad Dnem práce odkudkoli, aby inspiroval lidi hledat vlastní cesty ke sladění práce a života. Microsoft dnes umožňuje svým zaměstnancům po celém světě, včetně České republiky, zvolit si jakékoli místo k práci a ukázat, jak moderní technologie pomáhají zvládnout odkudkoli vše, co je pro nás důležité – v práci i doma.

Na místě nezáleží. Můžete být v kanceláři, u doktora či v posilovně, a přesto bez problémů udělat vše, co potřebujete. Hranice mezi soukromým a pracovním životem se stále více stírají. Podle poslední studie, kterou pro Microsoft provedla společnost Harris Interactive, více než polovina (56 %) kancelářských pracovníků v USA tvrdí, že potřebují být schopni pracovat odkudkoliv a třetina (37 %) si myslí, že mimo kancelář se jim lépe přemýšlí. Celkem 53 % dotázaných je výměnou za více flexibility ochotno pracovat déle a pětina i za menší plat. Potřebu flexibility potvrzuje i podobná studie společnosti Vanson Bourne uskutečněná pro Microsoft dříve v Evropě: dvě třetiny zaměstnanců chtějí mít možnost pracovat i mimo kancelář a více než polovina (56 %) je přesvědčena, že mimo kancelář je dokonce produktivnější.*

“Slaďování pracovního a osobního života se pro mnoho z nás stává spíše otázkou průběžného propojování obojího. Nové technologie umožňují stále snadněji přistupovat k informacím, které jsou pro nás v daném okamžiku důležité, a mnohem lépe komunikovat a spolupracovat. Lidé tak očekávají více flexibility v práci a zaměstnavatelé ji mohou nabídnout a podpořit to změnou v procesech a kultuře. Flexibilita je a stále více bude zásadní pro kreativitu, inovativnost i produktivitu zaměstnanců. Každá společnost zvolí svou cestu k novému způsobu práce. Prostřednictvím Dne práce odkudkoli chceme jít příkladem a ukázat, jak technologie umožňují pracovat flexibilně a jak tento přístup pozitivně ovlivňuje lidi, obchodní výsledky i společnost jako celek,” uvedla Biljana Weber, generální ředitelka Microsoftu v ČR.

Z provedených studií je zřejmé, že lidé nejen chtějí, ale potřebují mít možnost pracovat odkudkoli, on-line i off-line a v různých dobách během dne.

“Průzkumy trhu a zkušenosti zákazníků ukazují, že flexibilita v práci umožňuje zaměstnancům lépe plnit jejich pracovní i osobní úkoly,” řekl Martin Hruška, manažer divize Office, Microsoft ČR. „A právě v této oblasti významně pomáhá Office 365. Je to vlastně taková moderní osobní kancelář, která je vám k dispozici kdekoli – na vašem PC, notebooku, tabletu nebo chytrém telefonu. Umožňuje vám být ve spojení s vašimi kolegy, zákazníky a poskytne dostatečnou bezpečnost, která je pro podnikové prostředí nezbytná.”

Pět typických nepřátel flexibility a produktivity – a jak na ně!

  1. Nefunguje Wi-Fi (třeba v čekárně u doktora) – využijte možnost pracovat off-line a následně vše snadno synchronizovat. Office je dnes navíc dostupný i jako aplikace na vašem chytrém telefonu.

  2. U dokumentů zaslaných od jiné osoby se rozpadá formátování – Office poskytuje nejvyšší standardy v udržení formátu dokumentů, ať už pracujete na PC, v internetovém prohlížeči, na tabletu nebo chytrém telefonu.

  3. Zapomněli jste aktuální verzi podkladů – zde pomůže osobní úložiště dokumentů SkyDrive Pro, kde jsou neustále bezpečně uloženy poslední verze vašich dokumentů. Ty se pravidelně synchronizují, se všemi připojenými zařízeními, takže jsou dostupné kdykoliv, i pokud jste off-line. Jednoduchým odkazem navíc můžete pozvat kolegy nebo zákazníky, aby na dokumentu pracovali společně s vámi.

  4. Potřebujete rychlou konzultaci s týmem – spojte se s kolegy či partnery pomocí audio a videokonference s možností prezentovat, sdílet a společně editovat dokumenty.

  5. Hledáte nové nápady – rozhoďte “sítě” a komunikujte na interních sociálních sítích jako Yammer. Místo záplavy e-mailů získáte snadno a přehledně názory všech, kteří se chtějí zapojit a vyjádřit.

S „Dnem práce odkudkoliv“ uvádíme i několik novinek v Office 365. Ty přinesou ještě více produktivity do vašich každodenních činností.

  • Microsoft Office Web Apps – přidává funkci automatického ukládání dokumentů (autosave) ve Word Web App a funkci souběžného editování více lidmi (real-time co-authoring) ve Word Web App, PowerPoint Web App or Excel Web App.
  • Yammer – všechny podnikové plány Microsoft Office 365 budou nyní zahrnovat Yammer Enterprise a všichni stávající zákazníci Office 365 získají licenci Yammer Enterprise. Zákazníci s Office 365 dále nebudou muset pořizovat licence pro své externí uživatele v externích sítích.
  • Analytický nástroj Power BI pro Office 365 – díky tomuto nástroji budou moci uživatelé Office 365 jednoduše kombinovat vlastní data a informace z veřejných zdrojů a snadno vytvářet vizuálně atraktivní a originální sestavy, které usnadní a urychlí rozhodování. Podívejte se na ukázky na www.powerbi.com (potřeba registrace). Power BI pro Office 365 bude dostupný během první poloviny roku 2014.
  • Novinky v Office 365 pro domácnosti – od prosince 2013 bude možné výhody předplatného Office 365 pro domácnosti sdílet až se čtyřmi členy domácnosti. Každý takový člen domácnosti získá dodatečných 20 GB prostoru na svém úložišti SkyDrive.

V České republice používá Office 365 řada firem a institucí, například společnost RWE, Burza cenných papírů Praha, AirBank, Cimex, ARTIN, JAS ČR, ČSAD Uherské Hradiště, Městský úřad Milevsko, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE). Nedávno se pro Office 365 rozhodla i společnost Internet Mall (Mall.cz). Firemní sociální síť Yammer používá například společnost Slevomat nebo Moravia IT.

„Slevomat po svém vzniku velmi rychle rostl a hromadná e-mailová komunikace začínala být neefektivní pro sdílení nápadů a informování zaměstnanců o dění ve firmě. Hledali jsme proto efektivní a cenově výhodné řešení, které by řešilo interní komunikaci. Tenkrát jsme zvolili podnikovou sociální síť Yammer, prostřednictvím které dnes komunikuje všech 150 zaměstnanců firmy. Využíváme jej jako informační a diskuzní platformu, kde mají zaměstnanci možnost vyjádřit svůj názor. Yammer se nám osvědčil a sdílíme na něm nápady, myšlenky a tipy k inovacím,“ říká Jana Zahradníčková, marketingová manažerka Slevomat.


Komentáře

xxxx #1
xxxx 13. listopad 2013 00:54

Tak teda s Micro$item bych nepracoval ani ze zachodku...

RSS 

Komentujeme

Telefony vodní i podvodní

Pavel Houser , 16. červen 2017 13:00
Pavel Houser

Jako zajímavou technickou kuriozitu lze uvést, že všech 28 států NATO schválilo protokol Janus, kter...

Více






Kalendář

25. 06.

29. 06.
Cisco Live 2017
22. 07.

27. 07.
Black Hat 2017
27. 07.

30. 07.
Defcon 2017
RSS 

Zprávičky

Britský parlament se stal terčem kybernetického útoku

ČTK , 25. červen 2017 09:00

Mluvčí Dolní sněmovny potvrdila, že parlament odhalil neoprávněné pokusy o přístup....

Více 0 komentářů

VZLUSAT-1, první česká nanodružice

ČTK , 24. červen 2017 18:13

V pátek indická raketa PSLV-C38 vynesla na oběžnou dráhu českou technologickou nanodružici VZLUSAT-1...

Více 0 komentářů

BlackBerry se vrací k zisku, tržby však zaostaly za očekáváním

ČTK , 24. červen 2017 09:46

Kanadský výrobce chytrých telefonů BlackBerry v prvním finančním čtvrtletí vydělal 671 milionů dolar...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Operátoři díky výměně kmitočtů zrychlí mobilní internet

ČTK , 23. červen 2017 12:36

Mobilní operátoři O2, T-Mobile a Vodafone si vyměnili kmitočty v pásmu 1800 MHz pro provoz rychlých ...

Více 0 komentářů

Toshiba a Western Digital stále ve sporu

ČTK , 23. červen 2017 08:39

Toshiba chce prodat čipovou divizi skupině, za kterou stojí vláda. ...

Více 0 komentářů

CETIN vyplatí PPF za loňský rok dividendu 2,36 miliardy Kč

ČTK , 23. červen 2017 08:00

CETIN loni zvýšil čistý zisk o 16 % na 2,26 miliardy Kč....

Více 0 komentářů

VMware Horizon v cloudu Microsoft Azure

Pavel Houser , 22. červen 2017 11:50

Řešení pro poskytování desktopu jako služby za poslední roky vyzrála....

Více 0 komentářů