Je-li zákazník pánem, jsou data z kontaktního centra nejhodnotnějším majetkem firmy

20. červen 2015 08:30 0 komentářů

V horizontu pěti let je považováno analytické zpracování dat za nejdůležitější faktor rozvoje kontaktních center, ale 40 % kontaktních center nemá žádný analytický nástroj.

Nový průzkum, který společnost Dimension Data, globální poskytovatel IT řešení a služeb s ročním obratem ve výši 6,7 miliard amerických dolarů, odhaluje ve své výroční zprávě o kontaktních centrech Global Contact Centre Benchmarking Report (GCCBR), že organizace neinvestují do analytických technologií, které by jim usnadnily pochopení dat shromážděných na základě komunikace zákazníků s kontaktními centry. Mezi tato data přitom patří i ta o preferencích zákazníků. A zatímco si všichni uvědomují, že nejvýznamnějším trendem ovlivňujícím celý průmysl kontaktních center bude v následujících pěti letech právě analytické zpracování, není zcela jasno v tom, co organizace dělají pro vytěžení svých dat. Výzvou pro organizace na celém světě je rozpoznat v kontaktním centru analytický hub pro zpracování dat a získání důležitých poznatků.

Report GCCBR, který se letos dočkal již 18. pokračování, je jedinou zprávou svého druhu, která zkoumá jak strategické, tak i provozní trendy globálního průmyslu komunikačních center. Letos se průzkumu zúčastnilo 901 organizací ze 72 zemí Asie, Tichomoří, Austrálie, Severní a Jižní Ameriky, Středního východu a Afriky i Evropy.

Společnost Dimension Data patří v oblasti kontaktních center k nejsilnějším partnerům, a to v České republice. Svědčí o tom celkem více než 6000 instalovaných pracovišť pro telefonní operátory, banky, energetické společnosti, pojišťovny, leasingové společnosti, poskytovatele služeb, ale i mnohem menší instituce,“ říká Petr Hübl, generální ředitel společnosti Dimension Data v ČR.

V průzkumu více než 40 procent dotázaných organizací uvedlo, že nemají nástroje pro analytické zpracování dat ani možnosti analyzovat vícekanálovou komunikaci, kam spadají například aplikace pro chytré telefony, webový chat nebo samoobslužné kanály. Navíc více než polovina účastníků (52 %) konstatovala, že jejich kontaktní centra nesdílí své vědomosti o zákaznících se zbytkem firmy – například s obchodníky. To je v přímém rozporu s pohledem účastníků průzkumu na význam analytického zpracování dat v následujících pěti letech,“ říká Adam Foster, výkonný ředitel pro komunikaci ze skupiny Dimension Data.

Zbyszek Lugsch, Solutions and Business Development Director z Dimension Data, doplňuje: „Zákazníci poskytují firmám ohromné množství dat, a to jak prostřednictvím telefonní komunikace s operátory kontaktního centra, tak i prostřednictvím dalších kanálů včetně sociálních médií, SMS, elektronické pošty nebo chatu. Tato data jsou velmi důležitá pro firmy, které chtějí při svém podnikání zohledňovat individuální potřeby zákazníků.

Personalizace je zásadním problémem pro organizace, které chtějí být k zákazníkům vstřícnější. Dnes jsme tak svědky myšlenkového posunu od velmi širokého spektra služeb k maximálnímu osobnímu přizpůsobování. Tento trend potvrzují i naše zjištění, která uvádí zdvojnásobení personalizovaných nabídek během posledních dvou let – z 20 na 40 procent. Navíc 75 % účastníků uvedlo, že využívají včasnou identifikaci a rozčleňování zákazníků, a jedna čtvrtina (26 procent) implementovala podporu kvalifikačních kritérií.

Pokaždé, když zákazník komunikuje s organizací prostřednictvím zákaznického centra a jeho operátorů, naskýtá se příležitost pro směrování loajality zákazníka pomocí emocionálních prvků. Zákazníci pak k nabízeným službám i k hodnotě firemní značky přistupují pocitově. Nicméně, personalizace může být úspěšná pouze tehdy, pokud organizace shromažďují data a analyzují je,“ dodává Zbyszek Lugsch.

Mezi další důležité informace ve zprávě Global Contact Centre Benchmarking Report pro rok 2015 patří:

  • Díky tomu, že stále více firem začíná využívat digitální kanály, jako jsou sociální média, webových chat, SMS, chytré telefony a mobilní aplikace nebo dokonce video, jsou kontaktní centra nucena opustit svůj tradiční komfort. A kontaktní centra se snaží s tímto trendem držet krok. Změny ale přispívají k tomu, že spokojenost zákazníků klesá již čtvrtým rokem v řadě.
  • Velké množství respondentů (91 %) uvedlo, že při komunikaci zákazníka s živým operátorem měří kvalitu průběhu hovoru. V případě nehlasové (digitální) komunikace jde jen o 61 procent a měření administrativních funkcí potvrdilo pouhých 51 procent účastníků průzkumu.
  • 75 % z celkem 901 dotázaných organizací uvedlo, že kontaktní centrum může být konkurenční výhodou – jde o nárůst 22 procentních bodů za pouhé dva roky.

Komentáře


RSS 

Komentujeme

Zákaznické karty čekají změny

Pavel Houser , 17. leden 2017 13:00
Pavel Houser

Jedna z technologií, která se už po léta prakticky nezměnila, i když by mohla? Prý karty zákazníků d...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
18. 02. WordCamp Praha 2017
RSS 

Zprávičky

Policie odložila prověřování IT na ministerstvu zemědělství

ČTK , 24. leden 2017 17:00

Policisté přestali zkoumat okolnosti, za jakých ministerstvo zemědělství nakupovalo v letech 2005 až...

Více 0 komentářů

Výrobce obrazovek LG Display vykázal ve čtvrtletí rekordní zisk

ČTK , 24. leden 2017 13:00

Jihokorejskému výrobci obrazovek LG Display vzrostl ve čtvrtém čtvrtletí provozní zisk na rekordních...

Více 0 komentářů

Čtvrtletní zisk Samsungu se díky čipům více než zdvojnásobil

ČTK , 24. leden 2017 11:00

Zisk jihokorejského výrobce elektroniky Samsung Electronics se ve čtvrtém čtvrtletí více než zdvojná...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Rockaway získala minoritní podíl v Techloop.io

ČTK , 23. leden 2017 16:30

Investiční firma Rockaway Ventures získala minoritní podíl ve firmě Techloop.io, která zprostředkov...

Více 0 komentářů

Za vznícení mobilů Samsungu mohly baterie, firma odloží Galaxy S8

ČTK , 23. leden 2017 12:00

Za případy vznícení chytrých telefonů Galaxy Note 7 jihokorejské společnosti Samsung Electronics stá...

Více 0 komentářů

Foxconn zvažuje velkou investici do továrny v USA

ČTK , 23. leden 2017 08:29

Tchajwanská společnost Foxconn zvažuje, že investuje přes sedm miliard dolarů (zhruba 177 miliard Kč...

Více 0 komentářů

ČTÚ pohrozil O2 a Vodafonu odebráním licencí na LTE kvůli cenám

ČTK , 22. leden 2017 14:00

Český telekomunikační úřad (ČTÚ) znovu vyzval operátory O2 a Vodafone, aby do měsíce snížili velkoob...

Více 1 komentářů