Kategorie E-commerce - prodej zaznamenala v listopadu více než 300 tisíc nových uživatelů

20. prosinec 2016 12:01 0 komentářů

Webová kategorie E-commerce, která zahrnuje především internetové obchody a bazary, slevové servery či srovnávače cen, zaznamenala v listopadu nejvyšší nárůst absolutního počtu uživatelů. Blížící se vánoční období přimělo k její návštěvě 200 tisíc nových návštěvníků z klasických počítačů, 70 tisíc uživatelů z mobilů a 36 tisíc z tabletů. Tato data přináší nové výsledky NetMonitoru za listopad 2016.

Návštěvnost z PC

Listopad přinesl zvýšení počtu uživatelů navštěvujících webové stránky zapojené do výzkumu NetMonitor, a to ze všech zařízení. Klasické počítače použilo pro návštěvu měřených stránek 6,8 milionu reálných uživatelů, tedy přibližně o 120 tisíc více než v říjnu. Téměř polovina uživatelů navštěvuje tyto weby každý den a stráví na nich přibližně hodinu a 10 minut. Mezi kategorie s nejvyšším nárůstem návštěvnosti patřily v případě klasických počítačů E-commerce obsah (nárůst o 11 %), Mužské magazíny o životním stylu (8 %) a Společenské magazíny (5 %).

Návštěvnost z mobilních telefonů

Na mobilních telefonech surfovalo po webových stránkách zapojených do výzkumu 3,4 milionu RU, přičemž téměř 1,6 milionu z nich denně. Nejvíce rostl zájem o kategorii E-commerce obsah (21 %) a dále o webové stránky určené ženám (Magazíny zaměřené na ženy a módu, nárůst o 11 %) a mužům (Mužské magazíny o životním stylu, nárůst o 9 %). Uživatelé provedli prostřednictvím mobilních telefonů 1,5 miliardy zobrazení a na měřených webech strávili v průměru více než půl hodiny denně. Počet návštěv se přiblížil 350 milionům, přičemž průměrná doba návštěvy dosáhla 4 a půl minuty.

Návštěvnost z tabletů

Měřené webové stránky navštívilo z tabletů více než 1,5 milionu uživatelů a denní návštěvnost dosáhla 680 tisíc RU. Počet návštěv z tabletů dosáhl téměř 62 miliony a průměrná doba jedné návštěvy byla o 2 minuty delší než v případě telefonů. Podle výsledků výzkumu jsou kategorie s největším nárůstem počtu uživatelů odlišné v případě mobilních telefonů a tabletů. Kromě nejpopulárnější kategorie Ecommerce obsah, která vede u všech typů zařízení, jsou další dvě kategorie odlišné: největší nárůst popularity byl zaznamenán v případě webů z oblasti těhotenství a rodičovství (14 %) a zájmových serverů (11 %).


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Jak probíhá adopce cloudu

Pavel Houser , 16. únor 2018 09:45
Pavel Houser

Cloud už neznamená jen SaaS, jenže… K dispozici je řada analýz i prognóz, které dokládají, jak se po...

Více








RSS 

Zprávičky

Broadcom snížil nabídku na rivala Qualcomm na 117 miliard dolarů

ČTK , 23. únor 2018 10:00

Převzetí Qualcommu by bylo největší akvizicí v historii technologického sektoru....

Více 0 komentářů

T-Mobile měl úspěšný rok

Pavel Houser , 23. únor 2018 09:00

T-Mobile oznámil finanční výsledky za rok 2017. Celkové tržby z mobilních a pevných služeb včetně pr...

Více 0 komentářů

NÚKIB loni řešil méně hlášení o kybernetických incidentech

ČTK , 23. únor 2018 08:00

Na podzim NÚKIB musel řešit i útok na weby, na kterých se zobrazovaly aktuální volební výsledky....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Hackeři zneužili cloudový systém Tesly k těžbě kryptoměn

ČTK , 22. únor 2018 10:00

Průnik se odehrál přes konzoli systému Kubernetes pro optimalizaci cloudových aplikací. ...

Více 0 komentářů

Dvakrát ze světa open source CRM: Sugar a SuiteCRM

Pavel Houser , 22. únor 2018 09:00

CRM systém Sugar je nabízen v několika edicích. Placené edice lze standardně provozovat formou služb...

Více 0 komentářů

Intel chce investovat 5 miliard dolarů do izraelské továrny

ČTK , 22. únor 2018 08:00

Předpokládá se, že Intel na rozšíření továrny obdrží státní podporu v hodnotě až 10 % investice....

Více 0 komentářů

Apple chce kupovat kobalt přímo od těžařů

ČTK , 21. únor 2018 11:48

Kobalt se používá v bateriích pro smartphony. Jeho cena výrazně vzrostla dále ji zvýší nástup elektr...

Více 0 komentářů