Kdy Češi nejvíc nakupují na internetu?

31. květen 2017 15:00 0 komentářů

Pravděpodobnost, že lidé kliknou na banner a zakoupí promované zboží, je mnohem vyšší během pracovního týdne.

Nejvyšší míry konverzí je dosaženo v úterý a ve středu. Výsledky vyplývají z dat agregovaných z kampaní realizovaných společností RTB House, která poskytuje pokročilá retargetingová řešení na více než 40 trzích. Nejvyšší nárůsty prodejů byly zaznamenány mezi 14:00 a 16:00 a poté v čase od 20:00 do 23:00.

Nakupování na internetu už není pouze víkendovou kratochvílí. Zákazníci si nyní prohlížejí webové stránky e-shopů mnohem častěji v průběhu pracovního týdne a nikoli o víkendu. Data agregovaná z desítek trhů v Evropě, Latinské Americe, Asii a Tichomoří a na Blízkém východě a v Africe ukazují, že počet kliků a konverzí narůstá zejména v úterý. Tento den se na kampaně kliká až o 37 % více a míra konverzí je vyšší o 43 %. Nejhorším dnem pro e-commerce je z tohoto pohledu sobota, kdy počet kliknutí na reklamu klesá na úroveň 11 % celkových týdenních výsledků.

Také uživatelé v České republice nejvíce klikali a dokončovali nákupy v úterý, kdy počet konverzí byl o 84 % vyšší než v sobotu. Počet kliků byl ve srovnání se sobotou o 35 % vyšší (sobota je nejhorším dnem z pohledu nákupů). Největší aktivita byla zaznamenána mezi 20:00 a 22:00 (25 % všech konverzí).

“Před deseti lety lidé na internetu nakupovali především ve svém volném čase. V dnešní době díky neustálému online připojení, chytrým telefonům a tabletům mohou zákazníci dokončit své nákupy kdykoli a kdekoli i v pracovní době,” popisuje Vladimír Houba, regionální ředitel v RTB House.

S rostoucím množstvím dat o nákupním chování a s měnícími se nákupními trendy v důsledku technologického rozvoje potřebují marketéři v porovnání s minulostí vědět víc o lidech, které se snaží zasáhnout. Čím dříve dokážou reagovat na nákupní trendy a doručí přesnější personalizovanou reklamu v nejlepších možných časech, tím je to lepší.

“Toto je přesně bod, kdy do hry vstupuje umělá inteligence,” říká Vladimír Houba. “Algoritmy schopné samostatného učení využívané v personalizovaném retargetingu (využívající technologii hloubkového učení) napodobují činnost neuronů v našem mozku. Se získanými daty mohou analyzovat trhy 24 hodin denně, sedm dní v týdnu a mohou reagovat na jakoukoli změnu ve vnějším prostředí. Reklamní aktivity tak mohou být upravovány v horizontu dní, hodin a dokonce i minut a umožňují tak využít nejvyšší možný nákupní potenciál způsobem, který byl dříve nemyslitelný,” dodává Houba.

Studie je založena na datech z více než 1000 kampaní zajišťovaných s pomocí RTB modelu. RTB je online reklamní technologie, která umožňuje nákup a prodej reklamních impresí v reálném čase. Data byla získána z nástrojů personalizovaného retargetingu vyvinutých v RTB House.

RTB House je jednou z mála společností na světě, které vyvinuly a implementovaly vlastní technologii na nákup reklamy podle RTB modelu (real-time bidding). Společnost působí celosvětově a pro své klienty zajišťuje kampaně na více než 40 trzích v Evropě, Latinské Americe, Asii a Tichomoří a na Blízkém východě a v Africe.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Kradená auta: Další úkol pro bezpečnostní kamery

Pavel Houser , 16. srpen 2017 06:30

Bezpečnostní kamery, které hledají ukradená vozidla nebo mají za úkol vozidlo jednoznačně identifiko...

Více






Kalendář

24. 08. Webinář Synology - DSM 6.1 - Virtual Machine Manager
27. 08.

31. 08.
VMworld 2017
01. 09.

06. 09.
IFA 2017
RSS 

Zprávičky

LG V30 bude mít displej OLED FullVision

Pavel Houser , 21. srpen 2017 11:42

P-OLED vzniká umísťováním pixelů na plastový substrát, který je mnohem pevnější než skleněná základn...

Více 0 komentářů

Jak funguje byznys na tuzemském YouTube

ČTK , 21. srpen 2017 09:47

Zájem Čechů o sledování videí na YouTube vzrostl letos meziročně o 35 procent. Poptávka se přesouvá ...

Více 0 komentářů

9 z 10 e-shopů nesplnilo zákonné povinnosti

ITBiz.cz , 20. srpen 2017 14:00

Česká obchodní inspekce pravidelně monitoruje dodržování zákonů v oblasti prodeje zboží v e-shopech....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Lenovo ve ztrátě, k zisku se má vrátit do 2 let

ČTK , 19. srpen 2017 10:12

Firma nevylučuje zdražení svých výrobků, aby udržela ziskové marže....

Více 0 komentářů

Generální ředitel Infosysu nečekaně rezignoval

ČTK , 19. srpen 2017 09:30

Od doby, co Sikka nastoupil do čela firmy, akcie stouply o více než pětinu....

Více 0 komentářů

Irsko odmítá požadavek EU, aby od Applu zpětně vybralo daně

ČTK , 18. srpen 2017 13:00

Jednání Applu údajně nebylo v rozporu s legislativou Irska ani Evropské unie....

Více 6 komentářů

Ericsson zvažuje, že propustí až 25 000 zaměstnanců

ČTK , 18. srpen 2017 09:00

Švédská firma se v poslední době potýká se slábnoucí poptávkou ze strany telekomunikačních operátorů...

Více 0 komentářů