Logistické společnosti by se mohly stát „vyhledávači skutečného světa“

31. leden 2014 00:00 0 komentářů

Společnost DHL, přední globální poskytovatel logistických služeb, představila svou zprávu o trendech na téma „Big Data in Logistics“ (Velká data v logistice).

Zpráva, vydaná inovačním týmem divize DHL Customer Solutions & Innovation, se zaměřuje na tři oblasti aplikací analýzy dat logistickými společnostmi a dalšími průmyslovými podniky: provozní efektivitu, zkušenosti zákazníků a nové obchodní modely. Zpráva obsahuje konkrétní příklady, které by mohly být využity v praxi ve všech uvedených oblastech.

„Big data“ (velká data) je anglické označení pro velká množství informací, která lze systematicky získávat z různých zdrojů a následně pomocí nových technologií analyzovat a vyhodnocovat. Rychlé zvyšování objemu dostupných dat je primárně výsledkem jejich automatického generování. Příklady zahrnují zaznamenávání údajů o dodávkách zboží nebo o lékařských receptech v oblasti zdravotnictví. Společnosti a další organizace doufají, že vyhodnocování takových dat jim umožní rozpoznávat důležité trendy ve velmi rané fázi, a získávat tak konkrétní konkurenční výhody.

„Velká data a logistika do sebe dokonale zapadají. Logistické společnosti řídí obrovské toky zboží, čímž vytvářejí značné množství dat. Každý den jsou zaznamenávány specifické údaje o milionech dodávek, včetně místa určení, rozměrů, hmotnosti a informací o obsahu. Tato data skýtají mimo jiné obrovský potenciál pro nové obchodní modely. Logistické společnosti se tak mohou stát vyhledávači pro uživatele ze všech myslitelných oblastí,“ vysvětluje Martin Wegner, viceprezident zodpovědný za výzkum a vývoj v divizi DHL Customer Solutions & Innovation.

Cílem zprávy je identifikovat pomocí vědeckých metod významné trendy jako výchozí body pro vytváření inovativních konceptů ve třech oblastech na základě velkých dat, shromažďovaných v logistice. Zaprvé, cílem v oblasti provozní efektivity je optimalizace tras doručování balíků v reálném čase, která zohledňuje pořadí dodávky, dopravní situaci a dostupnost příjemce.

Zadruhé, schopnost předvídat zpoždění v dodavatelském řetězci, což umožňuje odpovídající reakci v průběhu realizace logistických služeb, a tím i dosažení vyšší míry spokojenosti zákazníků. A zatřetí, velká data představují pro poskytovatele logistických služeb zdroj inspirace pro vývoj nových obchodních modelů, například na základě analýzy korelace mezi povětrnostními podmínkami, vypuknutím epidemie chřipky a internetovými nákupy spotřebitelů. Taková analýza odhaluje, že špatné počasí vede ke zvýšení objemu nákupů realizovaných prostřednictvím internetu. To má zase přímý vliv na množství zasílaných balíků. V takových případech mohou modely zpracování velkých dat optimalizovat společnostem procesy s cílem vylepšovat služby pro zákazníky.

Studie „Big Data in Logistics“ (Velká data v logistice) je k dispozici ke stažení na adrese www.dhl.com/bigdata. Studie byla realizována v rámci programu „Logistics Trend Radar“ (Sledování trendů v logistice).


Komentáře

RSS 

Komentujeme

V datových centrech už nejde o Windows?

Pavel Houser , 22. březen 2017 12:47
Pavel Houser

Trevor Pott si na The Register pokládá otázku o budoucnosti serverových Windows na platformě ARM. ...

Více






RSS 

Zprávičky

Vloni bylo pravidelně na internetu 77 % Čechů

ITBiz.cz , 28. březen 2017 17:00

V roce 2016 používalo internet 6,7 miliónu obyvatel České republiky starších 16 let, tj. 76,5 %. Ve ...

Více 0 komentářů

Microsoft v Evropě investoval do datových center tři miliardy USD

ČTK , 28. březen 2017 15:30

Americká softwarová firma Microsoft investovala v Evropě do datových center a další infrastruktury, ...

Více 0 komentářů

T-Mobile od dubna nabídne nové neomezené tarify s více daty

ČTK , 28. březen 2017 13:24

Mobilní operátor T-Mobile od 2. dubna nabídne novou řadu neomezených tarifů se zvýšeným objemem dat....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

XS3200: nové úložné systémy SAN pro firmy

Pavel Houser , 28. březen 2017 13:00

Nová řada společnosti QSAN nabízí až 26 hotswap pozic SFF 2,5“ v 2U rack skříni....

Více 0 komentářů

Co Češi objednávají nejčastěji online

ITBiz.cz , 28. březen 2017 11:00

Oblečení, kosmetika a knihy. To jsou tři nejpopulárnější druhy zboží, jak je na internetu nakupují ž...

Více 0 komentářů

Brněnští vývojáři Konica Minolta testují metodiku scrum

Pavel Houser , 28. březen 2017 08:00

Moderní metodiky očekávají vysokou míru automatizace, která začíná už při psaní kódu....

Více 0 komentářů

Do Prahy dnes poprvé přijede šéf Microsoftu Satya Nadella

ČTK , 28. březen 2017 07:00

Nadella do české metropole přijede poprvé v roli výkonného ředitele firmy. ...

Více 0 komentářů