Memorandum o přípravě konceptů projektu Prague City Cargo podepsáno

31. květen 2017 12:00 0 komentářů

Transport odpadu pomocí kolejové dopravy se jeví jako smysluplné řešení.

Projekt Prague City Cargo v sobě spojuje dva hlavní cíle. Prvním je ověření proveditelnosti technických prvků, které by umožnily realizovat transport směsného komunálního odpadu (SKO) především pomocí kolejové dopravy. Druhým cílem je nalezení technických možností a ekologicky přívětivých způsobů pro dočasné uchování SKO před jeho energetickým či materiálovým využitím. Při vývoji klíčových prvků spojí síly Pražské služby, Dopravní podnik hl. m. Prahy, České vysoké učení technické v Praze – Fakulta strojní a Huawei Technologies (Czech).

V rámci evropské konference Huawei eco – CONNECT/ CEE & Nordic 2017 v Praze na Žofíně došlo k podepsání memoranda, které zmíněné subjekty zavazuje spolupracovat na vývoji konceptů projektu Prague City Cargo v následnících oblastech:

Vývoj univerzálně použitelného kontejneru pro nákladní auta, vlaky a tramvaje

Možnosti přestavby tramvaje T3

Vývoj, návrh a design plnících stanic kontejnerů

Možnosti automatizovaných skladišť odpadu

Systém pro překládání kontejnerů na kolejová vozidla

Dobudování drážní infrastruktury a související telematiky

Prague City Cargo je v souladu s konceptem Smart City (Chytré město), který využívá moderní technologie s cílem zlepšit kvalitu života ve městě. Transport odpadu pomocí kolejové dopravy se jeví jako smysluplné řešení, jak ulehčit předimenzované metropolitní dopravě zatížené exhalacemi při konvenčním transportu popelářskými vozy a zároveň využít dobrou stávající tramvajovou síť. “Společnost Huawei je hrdá, že může do tohoto projektu poskytnout své know how a technologie. Praha se díky tomuto projektu může zařadit po bok nejpokrokovějších světových metropolí, které využívají Huawei řešení pro Smart City,“ konstatoval generální ředitel Huawei Technologies (Czech) Radoslaw Kedzia.

V nadcházejících letech lze přepokládat značný nárůst poptávky po energetickém využití odpadu a s tím i zvýšené vytížení dopravní infastruktury při transportu směsného odpadu do ZEVO. V konceptech se budou řešit i dočasné deficity kapacity pro zpracování odpadu v ZEVO Malešice. Ten nastává při mimořádných událostech, jakými jsou sezónní nárůst poptávky po likvidaci odpadu, pravidelná odstávka nebo nečekaná porucha technologie.

“V současné době při krátkodobém nedostatku kapacity pro zpracování se SKO vozí na skládku, což je nešetrné k životnímu prostředí. Toto řešení navíc nebude po zákazu skládkování netříděného SKO po roce 2024 možné. Hledáme proto takové řešení, které umožní dočasné uchování SKO pro jeho pozdější využití.“ vysvětluje ředitel úseku strategického rozvoje a projektového řízení Ing. Karel Šašek. Dočasné překládací stanice jsou v souladu s plánovanou expanzí Pražských služeb do Středních Čech, která bude znamenat větší množství odpadu pro materiálové a energetické využití. Díky překladištím se popelářským vozidlům výrazně zkrátí přejezdové vzdálenosti, kdy budou svážet odpad zejména na místa překládání SKO. Do ZEVO Malešice bude SKO transportován environmentálně šetrnější kolejovou dopravou.

Realizační fázi konceptu projektu lze obecně rozdělit do dvou etap. První se zaměří na ověření technické proveditelnosti jednotlivých konceptů, ekonomické a environmentální přínosy a výběr vhodné varianty. Zásadním úkolem první fáze je vytvoření virtuálního 3D prototypu. "Zmíněný 3D prototyp je nezbytný, aby bylo možné zodpovědně rozhodnout o technické realizaci konceptu. Zároveň je takový prototyp klíčovým vstupem pro druhou etapou“ sdělil vedoucí Ústavu konstruování a částí strojů prof. Ing. Vojtěch Dynybyl, Ph.D.

Druhá etapa bude podporovat úspěšné a ověřené dílčí projekty. Kromě činností směřujících k technickému převedení konceptu do reálného produktu bude mimo jiní vytvořen plán komercializace. Koncovým uživatelem případného řešení jsou Pražské služby, které by při realizaci projektu svážely směsný komunální odpad prostřednictvím environmentálně šetrné kolejové dopravy. „Plně elektrifikovaná kolejová doprava je v principu nejlepší řešení z hlediska spotřeby energie na přepravu, a tím i z pohledu ekologické udržitelnosti. Byl by to obrat proti dosavadní praxi, kdy městské zásobování se provádí výhradně za použití silničních vozidel užívající fosilní paliva,“ uzavřel technický ředitel Dopravního podniku Praha Ing. Jan Šurovský.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Kradená auta: Další úkol pro bezpečnostní kamery

Pavel Houser , 16. srpen 2017 06:30

Bezpečnostní kamery, které hledají ukradená vozidla nebo mají za úkol vozidlo jednoznačně identifiko...

Více






Kalendář

24. 08. Webinář Synology - DSM 6.1 - Virtual Machine Manager
27. 08.

31. 08.
VMworld 2017
01. 09.

06. 09.
IFA 2017
RSS 

Zprávičky

LG V30 bude mít displej OLED FullVision

Pavel Houser , 21. srpen 2017 11:42

P-OLED vzniká umísťováním pixelů na plastový substrát, který je mnohem pevnější než skleněná základn...

Více 0 komentářů

Jak funguje byznys na tuzemském YouTube

ČTK , 21. srpen 2017 09:47

Zájem Čechů o sledování videí na YouTube vzrostl letos meziročně o 35 procent. Poptávka se přesouvá ...

Více 0 komentářů

9 z 10 e-shopů nesplnilo zákonné povinnosti

ITBiz.cz , 20. srpen 2017 14:00

Česká obchodní inspekce pravidelně monitoruje dodržování zákonů v oblasti prodeje zboží v e-shopech....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Lenovo ve ztrátě, k zisku se má vrátit do 2 let

ČTK , 19. srpen 2017 10:12

Firma nevylučuje zdražení svých výrobků, aby udržela ziskové marže....

Více 0 komentářů

Generální ředitel Infosysu nečekaně rezignoval

ČTK , 19. srpen 2017 09:30

Od doby, co Sikka nastoupil do čela firmy, akcie stouply o více než pětinu....

Více 0 komentářů

Irsko odmítá požadavek EU, aby od Applu zpětně vybralo daně

ČTK , 18. srpen 2017 13:00

Jednání Applu údajně nebylo v rozporu s legislativou Irska ani Evropské unie....

Více 6 komentářů

Ericsson zvažuje, že propustí až 25 000 zaměstnanců

ČTK , 18. srpen 2017 09:00

Švédská firma se v poslední době potýká se slábnoucí poptávkou ze strany telekomunikačních operátorů...

Více 0 komentářů