Microsoft Dynamics NAV 2015 získal modul pro EDI komunikaci od CCV Informační systémy

23. leden 2015 09:00 1 komentářů

Od ledna 2015 vstupuje na trh nová verze podnikového informačního systému Microsoft Dynamics NAV 2015. Zároveň se objevují i první add-on moduly, řešící rozšíření systému ve specifických oblastech.

Jedním z nich je i nadstavba pro elektronickou výměnu obchodních dokladů - EDI, kterou v rámci partnerské sítě Microsoft vyvinula společnost CCV Informační systémy.

Implementační firmy v rámci partnerské sítě Microsoft vyvíjejí a sdílejí pro podnikový informační systém Microsoft Dynamics NAV takzvaná „add-on řešení“. Jedná se o nadstavby, které jsou určeny pro zlepšení funkce ERP systému v dané oblasti. Nejinak je tomu i v případě nejnovější verze 2015, která v těchto dnech vstupuje na trh.

EDI modul, vyvinutý společností CCV Informační systémy, rozšiřuje standardní možnosti systému o zpracování obchodních a logistických dokladů ve strukturované podobě globálního standardu EDI komunikace. Řešení je připraveno na import a export nejčastěji používaných dokladů jako jsou objednávky, faktury, dobropisy a dodací listy. Varianta add-on modulu pro uživatele v roli odběratele navíc umožňuje také bezpapírovou likvidaci přijatých EDI faktur. Propisování dokladů z EDI komunikace do systému Microsoft Dynamics NAV 2015 je přitom zajišťováno zcela automaticky s pomocí aplikačního serveru.

Automatizace EDI dokladů do NAV umožňuje významné zrychlení jejich toku mezi partnery a také zrychlení likvidace přijatých faktur s přímými dopady na snížení pracnosti, časové náročnosti a chybovosti v celém řetězci dokladů,“ říká Vladimír Horák, ředitel divize CCV Business Solutions.

Nový EDI modul je nabízen v českém a anglickém jazyce a to nejen v rámci České a Slovenské republiky, ale prostřednictvím partnerské sítě Microsoft celosvětově. Podobné řešení je přitom dostupné i pro předchozí verze Microsoft Dynamics NAV 2013 R2, NAV 2009 R2 či NAV 5.0 a NAV 4.0.

Doklady do Microsoft Dynamics NAV rychle, spolehlivě a bez papíru Příjem EDI zpráv od partnera spočívá v jejich dekódování a následném uložení do systému. Pokud například zašle dodavatel dodací list (zprávu DESADV) či fakturu (zprávu INVOICE), jsou tyto automaticky načteny do evidence avíz o dodávce nebo do evidence faktur. Zároveň jsou evidovány v uživatelsky srozumitelné podobě.

Pokud uživatel vygeneruje nákupní objednávku na dodavatele, který má nastavenou EDI komunikaci, je po potvrzení její úplnosti a správnosti zapsána do fronty zpráv k odeslání a následně odeslána dodavateli. Přitom dochází k dekódování zprávy do souboru a odeslání s pomocí EDI poskytovatele prostřednictvím zabezpečených VAN sítí,“ vysvětluje Horák.

Importované doklady se nejprve nachází v izolované čekárně dokladů, takzvané karanténě, ze které jsou v případě bezchybné validace propuštěny do ekonomického systému. V opačném případě jsou doklady ponechány v karanténě, kde jsou dále připraveny ke zpracování a kontrole finančním oddělením. Nesoulady v dokladech jsou zaznačeny v systému dle číselníku nejčastějších chyb. Pro obsluhu je tak jednodušší dohledání a odstranění rozdílů.

Bezpapírová likvidace faktur odběratelem

Varianta add-on modulu bezpapírové likvidace pro EDI je určena pro uživatele ERP systému Microsoft Dynamics NAV v roli odběratele. Umožňuje nejen automatické zpracování dat z dokladu do systému, ale součástí řešení je i bezpapírová likvidace přijatých EDI faktur.

Faktura je validována podle skutečných příjmů na sklad a k nákupní ceně v objednávce vydané. Při souladu obou validací se faktura přijatá sama likviduje a přechází k proplacení finančním oddělením. Celý proces není nutné dozorovat a vychází již z jednou schválených dokladů. V opačném případě jsou přijaté faktury uvedeny do izolované čekárny dokladů (karantény), než jsou dále kontrolovány a zpracovány finančním oddělením. Nesoulady v dokladech jsou opět zaznačeny v systému.


Komentáře

Turban Legend #0
Turban Legend 25. leden 2015 09:25

Takže po 19 letech přidali podporu standardního formátu a umí spárovat faktury? Tomu říkám pokrok! :-)

RSS 

Komentujeme

Virtuální realitou proti strachu ze smrti

Pavel Houser , 18. červenec 2017 07:00
Pavel Houser

Lidé, kteří reportují „zážitky blízké smrti“, pak mnohdy mají ze smrti menší strach. Nedalo by se to...

Více






Kalendář

22. 07.

27. 07.
Black Hat 2017
27. 07.

30. 07.
Defcon 2017
27. 08.

31. 08.
VMworld 2017
RSS 

Zprávičky

Policejní úřady USA a EU zakročily proti ilegálním serverům

ČTK , 21. červenec 2017 10:00

Kromě AlphaBay se zásah týkal také ilegálního tržiště darknetu Hansa....

Více 0 komentářů

Poskytovatelé IT služeb budou mít brzy problém uspokojit poptávku

Pavel Houser , 21. červenec 2017 09:00

Poskytovatelé řízených IT služeb (MSP – managed service providers) vidí ve službě cybersecurity-as-a...

Více 0 komentářů

Amazon spustil nákupní sociální síť Spark pro chytré telefony

ČTK , 21. červenec 2017 08:00

Jedná se de facto o křížence Instagramu, Pinterestu a e-shopu....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

V Praze se instalují první chytré lavičky připojené přes síť LoRa

Pavel Houser , 20. červenec 2017 13:28

Lavička TreeSmart nabízí wi-fi připojení, nabíjení mobilních zařízení a senzory snímající vlhkost, t...

Více 6 komentářů

SUSE a Supermicro uzavírají globální partnerství

Pavel Houser , 20. červenec 2017 10:00

Firmy poskytnou řešení pro kritickou infrastrukturu, softwarově definovaná datová centra a integrova...

Více 0 komentářů

Chytrou domácnost vzdáleně řídí 17 % Čechů

Pavel Houser , 20. červenec 2017 09:00

Řízení chytrých domácností v ČR láká hlavně kvůli kontrole nákladů za energie. Ve světě je hlavní mo...

Více 1 komentářů

PayPal a Visa budou nabízet debetní karty v Evropě

ČTK , 20. červenec 2017 08:00

PayPal svou bankovní licenci dosud využíval především k pokladním službám....

Více 0 komentářů