Národní divadlo šetří náklady díky řešení Aastra 5000

24. listopad 2012 11:45 0 komentářů

Společnost Aastra, globální poskytovatel řešení podnikových komunikací a lídr na českém komunikačním trhu v posledních 2 letech*, oznámila, že Národní divadlo, nejvýznamnější divadelní scéna České republiky, úspěšně implementovalo komunikační řešení Aastra 5000 v budově Státní opery. Tím byl završen několikaletý projekt transformace komunikační infrastruktury, který zahrnul mj. kompletní výměnu ústředen na všech lokalitách Národního divadla. Technologie, kterou implementovala firma atlantis telecom, partner společnosti Aastra v České republice, pomohla významně uspořit náklady na volání a zvýšit kvalitu hlasové i datové komunikace.

Komplexní projekt výměny komunikační infrastruktury probíhal ve třech fázích, během kterých došlo k nahrazení zastaralých ústředen řešením Aastra 5000, a to na všech lokalitách včetně areálu vlastního Národního divadla, Stavovského divadla, Nové scény, Divadla Kolowrat a všech dalších provozních budov. V souvislosti s organizačním přičleněním areálu Státní opery k subjektu Národního divadla došlo letos k nasazení Aastra 5000 také v této lokalitě. Součástí projektu bylo nahrazení původní konektivity optickými vlákny.

Nové řešení nahradilo stávající analogové kanály, díky kterým muselo Národní divadlo platit za volání mezi jednotlivými budovami, neboť v té době organizace nedisponovala konektivitou propojující existující ústředny v jednotlivých lokalitách. Vedle volání se nové řešení nyní využívá také k zajištění přístupu do Internetu, pro potřeby počítačových sítí a pro řízení energetického hospodářství všech budov Národního divadla.

Nasazená IP technologie umožňuje nyní jednotlivým lokalitám transparentně volat do veřejné sítě přes centrální ústřednu umístěnou v provozní budově Národního divadla. Díky implementaci nové centrální ústředny, přes kterou se realizují všechny telefonní hovory do vnějšího světa, ušetřila organizace významné poplatky za volání mezi jednotlivými budovami.

„Nasazení řešení Aastra společností atlantis splnilo naše očekávání,“ řekl Ing. Václav Pelouch, technicko-provozní ředitel Národního divadla. „Investice vložené do prvních dvou etap se nám vrátily zhruba po prvních dvou letech. Důležitým výsledkem byla centralizace komunikačního provozu, která se projevila vyšší spolehlivostí a přehledností pro příchozí volající. Oceňujeme přístup společnosti atlantis, která nám nabídla postupnou implementaci moderního sofistikovaného řešení bez potřeby nahrazení veškeré původní infrastruktury, čímž byla zajištěna rychlá návratnost investic.“

Nasazená distribuovaná architektura též umožňuje využívat stávající analogové linky. Díky kombinaci klasické telefonie a moderních IP technologií mohou být IP telefony i původní analogová zařízení ve společnosti používány společně, zatímco starší zařízení budou nahrazována postupně.


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Chatbot mluví za mrtvého – od nápadu k realizaci

Pavel Houser , 30. listopad 2016 13:00
Pavel Houser

Na webu The Verge popsala Casey Newton příběh dvou přátel (Eugenia Kuyda a Roman Mazurenko). Peripet...

Více





Kalendář

20. 03.

24. 03.
CeBIT 2017
RSS 

Zprávičky

Nový zákon o výzkumu chystá "blacklist" příjemců i ministerstvo

ČTK , 09. prosinec 2016 16:31

Velké změny ve fungování Grantové a Technologické agentury, novou vědeckou radu ČR i takzvaný "black...

Více 0 komentářů

Fitbit koupil průkopníka chytrých hodinek Pebble

ČTK , 09. prosinec 2016 15:00

Americký výrobce chytrých náramků a hodinek Fitbit koupil software, patenty a další aktiva duševního...

Více 0 komentářů

Američané možná umožní v letadlech telefonování přes wi-fi

ČTK , 09. prosinec 2016 13:00

Aerolinky ve Spojených státech by v budoucnu mohly umožňovat telefonování v letadle s použitím wi-fi...

Více 2 komentářů

Starší zprávičky

Česká pošta od ledna zdraží posílání do zahraničí o pět až 20 Kč

ČTK , 09. prosinec 2016 11:39

Česká pošta od ledna zvýší ceny za posílání listovních zásilek do zahraničí o pět korun, balíky podr...

Více 0 komentářů

Za vzněcováním smartphonu iPhone 6 jsou vnější vlivy, tvrdí Apple

ČTK , 08. prosinec 2016 11:30

Firma Apple odmítla podezření čínských uživatelů svého chytrého telefonu iPhone 6, že za problémy s ...

Více 0 komentářů

Verizon prodá firmě Equinix datová centra za 3,6 miliardy USD

ČTK , 08. prosinec 2016 10:00

Největší americký mobilní operátor Verizon Communications prodá specializované společnosti Equinix 2...

Více 0 komentářů

Tchajwanský Foxconn jedná o rozšíření svých aktivit v USA

ČTK , 07. prosinec 2016 15:00

Tchajwanská společnost Foxconn jedná o rozšíření svých aktivit ve Spojených státech. Oznámila to dne...

Více 0 komentářů