Národní divadlo šetří náklady díky řešení Aastra 5000

24. listopad 2012 11:45 0 komentářů

Společnost Aastra, globální poskytovatel řešení podnikových komunikací a lídr na českém komunikačním trhu v posledních 2 letech*, oznámila, že Národní divadlo, nejvýznamnější divadelní scéna České republiky, úspěšně implementovalo komunikační řešení Aastra 5000 v budově Státní opery. Tím byl završen několikaletý projekt transformace komunikační infrastruktury, který zahrnul mj. kompletní výměnu ústředen na všech lokalitách Národního divadla. Technologie, kterou implementovala firma atlantis telecom, partner společnosti Aastra v České republice, pomohla významně uspořit náklady na volání a zvýšit kvalitu hlasové i datové komunikace.

Komplexní projekt výměny komunikační infrastruktury probíhal ve třech fázích, během kterých došlo k nahrazení zastaralých ústředen řešením Aastra 5000, a to na všech lokalitách včetně areálu vlastního Národního divadla, Stavovského divadla, Nové scény, Divadla Kolowrat a všech dalších provozních budov. V souvislosti s organizačním přičleněním areálu Státní opery k subjektu Národního divadla došlo letos k nasazení Aastra 5000 také v této lokalitě. Součástí projektu bylo nahrazení původní konektivity optickými vlákny.

Nové řešení nahradilo stávající analogové kanály, díky kterým muselo Národní divadlo platit za volání mezi jednotlivými budovami, neboť v té době organizace nedisponovala konektivitou propojující existující ústředny v jednotlivých lokalitách. Vedle volání se nové řešení nyní využívá také k zajištění přístupu do Internetu, pro potřeby počítačových sítí a pro řízení energetického hospodářství všech budov Národního divadla.

Nasazená IP technologie umožňuje nyní jednotlivým lokalitám transparentně volat do veřejné sítě přes centrální ústřednu umístěnou v provozní budově Národního divadla. Díky implementaci nové centrální ústředny, přes kterou se realizují všechny telefonní hovory do vnějšího světa, ušetřila organizace významné poplatky za volání mezi jednotlivými budovami.

„Nasazení řešení Aastra společností atlantis splnilo naše očekávání,“ řekl Ing. Václav Pelouch, technicko-provozní ředitel Národního divadla. „Investice vložené do prvních dvou etap se nám vrátily zhruba po prvních dvou letech. Důležitým výsledkem byla centralizace komunikačního provozu, která se projevila vyšší spolehlivostí a přehledností pro příchozí volající. Oceňujeme přístup společnosti atlantis, která nám nabídla postupnou implementaci moderního sofistikovaného řešení bez potřeby nahrazení veškeré původní infrastruktury, čímž byla zajištěna rychlá návratnost investic.“

Nasazená distribuovaná architektura též umožňuje využívat stávající analogové linky. Díky kombinaci klasické telefonie a moderních IP technologií mohou být IP telefony i původní analogová zařízení ve společnosti používány společně, zatímco starší zařízení budou nahrazována postupně.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Google vs. Oracle: Kdo tahá za kratší konec?

Pavel Houser , 04. duben 2018 11:30
Pavel Houser

Po 8 letech právních sporů vstoupila soudní tahanice mezi Googlem a Oraclem do dalšího kola. Nakolik...

Více







RSS 

Zprávičky

Těžba bitcoinů při kurzu pod 8 600 dolarů je ztrátová

ČTK , 20. duben 2018 11:21

Analytici se domnívají, že poptávka po hardwaru pro těžbu bitcoinů dál klesne, stejně jako cena kryp...

Více 0 komentářů

Netflixu prudce stoupají příjmy i počet odběratelů

ČTK , 20. duben 2018 09:36

Čistý zisk ve čtvrtletí stoupl na 290,1 milionu dolarů, neboli 64 centů na akcii....

Více 0 komentářů

Zájem o přijímače s digitálním rádiem je minimální

ČTK , 20. duben 2018 08:00

Český rozhlas na konci loňského roku rozšířil pokrytí digitálním signálem na 40 % populace....

Více 3 komentářů

Starší zprávičky

eMan vykupuje zpět podíl Jablotronu

Pavel Houser , 19. duben 2018 14:32

Strategie obou společností se po více než 2 letech propojení rozcházejí, kontrolu nad firmou získáva...

Více 0 komentářů

Facebook reaguje na nové normy EU, cílená reklama ale nepřestane

ČTK , 19. duben 2018 10:26

Facebook se začal dotazovat svých uživatelů, zda může v jejich fotografiích a videích používat techn...

Více 2 komentářů

Ruské úřady vs. Telegram

ČTK , 19. duben 2018 08:00

Začaly se objevovat informace o rozsáhlých výpadcích služeb, které se sporem nijak nesouvisejí....

Více 0 komentářů

Arbes převzal slovenský Finamis a posiluje v oblasti řešení pro kapitálové trhy

ITBiz.cz , 18. duben 2018 16:30

Arbes Technologies za nezveřejněnou sumu získala majoritní podíl ve slovenské společnosti Finamis, k...

Více 0 komentářů