Navzdory životu v digitálním světě nakupuje 98 procent generace Z stále v kamenných obchodech

08. únor 2017 16:25 0 komentářů

Navzdory očekáváním, že první „digitálně gramotná“ generace bude nakupovat online, nová studie, kterou vydala IBM a Národní federace maloobchodníků (NRF) zjistila, že téměř všichni členové generace Z raději nakupují v kamenných obchodech.

Protože celková populace generace Z bude v roce 2020 činit kolem 2,6 miliardy lidí, maloobchodníci potřebují vytvořit kreativnější zapojení svých značek, aby lépe sloužily bohatým a náročným zákazníkům.

„Generace Z očekává, že technologie bude intuitivní, relevantní a poutavá,“ říká generální ředitel z Global Consumer Industries Steve Laughlin. „To znamená velkou výzvu pro maloobchodníky a firmy, aby vytvořily osobní, interaktivní zkušenost s nejlepšími digitálními novinkami a bez rizika. Tento druh inovace není lineární, nebo jednorázový projekt, je to nový způsob myšlení, jednání a chování.“

„Tak jako generace X na přelomu tisíciletí, je tu teď další velká skupina nakupujících, pro kterou maloobchodníci potřebují plánovat své zboží, a je dokonce ještě větší: generace Z, říká prezident NRF Mathew Shay. „V obchodě oceňují možnost nakupovat z ruky do ruky. Technologie se neustále mění, ale některé zvyky při nakupování zůstávají stejné a maloobchodníci musí být dostatečně agilní, aby mohli dobře splňovat obě tyto potřeby. Maloobchodníci jsou neustále zaměřeni na experimentování s novými inovacemi jak na internetu, tak v kamenných obchodech, aby stále uměli vyhovět požadavkům zákazníků“.

Unikátní studie generace Z prováděna IBM Institutem for Business Value je založena na datech více než 15 000 zákazníků ve věku 13 až 21 let ze 16 zemí. Generace Z se narodila od poloviny 90. let a v prvních letech po roce 2000 a je první, digitálně gramotnou generací, která nepoznala jiný svět, než svět smartphonů, celulárních telefonů a jiných digitálních zařízení. Tato studie také zjistila, že 67 procent příslušníků generace Z nakupuje jen v kamenných obchodech , 31 procent v nich nakupuje někdy, a to znamená, že až 98 procent této generace stále nakupuje v klasických obchodech.

Nová generace je důležitá pro maloobchodníky, protože představuje kupní sílu 44 miliard dolarů a 75 procent jejich členů říká, že utrácí více než polovinu vydělaných peněz. A tato generace je náročná: studie zjistila, že 52 procent zákazníků z generace Z je ochotno změnit značku produktu, pokud jeho kvalita nesplňuje jejich požadavky. Pro 66 procent jsou při změně značky nejdůležitějšími faktory kvalita a dostupnost produktu, 65 procent se zaměřuje na hodnotu.

Studie zjistila, že 74 procent respondentů tráví volný čas na internetu, 25 procent je na netu více než 5 hodin denně, nebo i více. Digitální prodej v kamenných obchodech je čím dál důležitější a pořád roste. Studie odhalila vysoké číslo digitálních zvyků generace Z a jejich preference: • 73 procent generace Z používá své telefony hlavně k posílání textových zpráv a chatů s rodinou a přáteli, ale členové generace Z chtějí své konverzace přizpůsobit značce. • 36 procent vytvoří digitální obsah pro svou značku, 42 procent se zúčastní internetové hry pro nějakou kampaň a 43 procent se zúčastní produktové recenze. • Nemají pochopení pro obtížně použitelnou technologii, a požadují bezproblémovou digitální, mobilní službu. • 62 procent nebude používat aplikace, nebo webové stránky, které mají složitou navigaci a 60 procent nebude používat aplikace nebo webové stránky, které se pomalu načítají. • Generace Z ví, že osobní informace jsou pro maloobchodníky důležité, takže chtějí vědět, jak budou tyto informace chráněny. • Méně než 30 procent si přeje sdílet informace o zdraví a blahobytu, místě pobytu, osobním životě nebo informace o platbě, 61 procent se bude cítit lépe, když bude vědět, že jsou jejich informace bezpečně uloženy a chráněny.

Více informací naleznete zde


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Makroviry inspirují

Pavel Houser , 20. září 2017 06:30
Pavel Houser

Úspěšný návrat malwaru šířeného pomocí maker vedl útočníky k tomu, že svou pozornost obrátili k příb...

Více






Kalendář

25. 09.

29. 09.
Susecon 17
25. 09.

29. 09.
Microsoft Ignite 2017
26. 09.

26. 08.
Affiliate konferencia 2017
RSS 

Zprávičky

Důvěra Čechů v e-shopy roste

Pavel Houser , 23. září 2017 09:00

Drtivá většina české internetové populace nakupuje on-line dlouhodobě, dále však narůstá četnost nák...

Více 0 komentářů

Nové verze Javy: Java SE 9 a Java EE 8

Pavel Houser , 22. září 2017 14:51

Oracle oznamuje všeobecnou dostupnost nových verzí platformy Java: Java SE 9 (JDK 9), Java Platform ...

Více 0 komentářů

Baidu investuje do vývoje autonomního řízení

ČTK , 22. září 2017 13:00

Cílem projektu Apollo je vyvinout technologii pro samořízené automobily do roku 2020....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Kaprain koupil kabelovou Rio Media

ČTK , 22. září 2017 09:00

Spojením Nej.cz a Rio Media vznikne druhý největší poskytovatel kabelové televize a významný poskyto...

Více 0 komentářů

Apple přiznává: Nové hodinky mají problémy s připojením

ČTK , 22. září 2017 08:00

Problémy s konektivitou mají hodinky v okamžiku, kdy mají použít veřejnou wi-fi síť....

Více 0 komentářů

Spíše než nové zákony k Airbnb je třeba zlepšit výběr daní

ČTK , 21. září 2017 13:00

Airbnb se svými službami v Praze už vyrovnala objemu obchodu klasických ubytovacích zařízení....

Více 0 komentářů

Potvrzeno: Google opravdu kupuje část HTC

ČTK , 21. září 2017 11:25

Dnes je HTC v žebříčku světových prodejů smartphonů na necelém procentu. Někteří analytici proto pří...

Více 0 komentářů