Nejvíce klikáme na reklamy jídla, nápojů a módy

11. listopad 2016 13:02 0 komentářů

Nejvyšší CTR mají v ČR reklamy z oblasti jídla a nápojů (1,29 %) a také módy (0,75 %). CTR pro rich media reklamní bannery dosahuje 0,3 % (před rokem to bylo 0,28 %) a tyto formáty používá již více než polovina reklamních kampaní v ČR (51 %). Rich media bannery dosahují vysoké míry prokliku na mobilních zařízeních a to 1,57 % na telefonech a 1,59 % na tabletech. Tato data přináší zpráva AdMonitor od společnosti Gemius.

Zpráva gemiusAdMonitor přináší informace o trendech v online reklamě ve 13 státech regionu CEE (Česká republika, Slovensko, Polsko, Maďarsko, Litva, Lotyšsko, Estonsko, Slovinsko, Chorvatsko, Moldavsko, Rumunsko, Bulharsko, Ukrajina) a Turecku v první polovině letošního roku. Jedná se především o demografické údaje uživatelů oslovených reklamou, nejpoužívanější reklamní formáty, přistup k reklamě z jednotlivých zařízení či CTR pro jednotlivé státy, zařízení a segmenty trhu a mnoho dalších.

Z výsledků výzkumu vyplývá, že na reklamy v ČR klikají především muži, kteří v měřených kampaních provedli 53 % všech kliknutí. Více než čtvrtina všech impresí se v měřených českých kampaních zobrazuje skupině uživatelů ve věku 25-34 let, ovšem nejvíce na reklamy klikají uživatelé ve věku 55-69 let (27 %).

64 % všech kliknutí na reklamu pochází z klasických počítačů (pro srovnání: například na Slovensku je to 70 % a v Maďarsku pouze 58 %), nicméně podíl kliknutí z mobilních zařízení je na vzestupu: z mobilních telefonů je jich již více než čtvrtina a z tabletů 11 %. Nejvíce impresí na mobilních zařízeních mají v českých kampaních odvětví Auto-moto a Kosmetika. Průměrná míra prokliku v kampaních dosáhla v prvním pololetí roku 2016 0,57 %, udržuje se tedy na podobné úrovni jako v roce 2015.

Data pochází ze zprávy gemiusAdMonitor, 1. pololetí 2016.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Bezpečnost IT a tygří logika

Pavel Houser , 14. únor 2017 11:00
Pavel Houser

Jak praví známý vtip, běží-li za vámi tygr, netřeba se pohybovat rychleji než šelma – stačí předběhn...

Více






Kalendář

20. 03.

24. 03.
CeBIT 2017
25. 03. INSPO 2017
28. 04. Oracle Code 2017
RSS 

Zprávičky

NetBotz 250 usnadňuje monitoring datových center

Pavel Houser , 28. únor 2017 15:00

Schneider Electric uvádí do ČR produktovou novinku NetBotz 250 pro jednoduché fyzické zabezpečení a ...

Více 0 komentářů

SpaceX příští rok dopraví dva lidi k Měsíci

ITBiz.cz , 28. únor 2017 12:00

Soukromá americká společnost SpaceX příští rok uskuteční let k Měsíci, do jehož blízkosti dopraví dv...

Více 0 komentářů

Tech Data roste akvizicí divize Technology Solutions společnosti Avnet

Pavel Houser , 28. únor 2017 09:57

Cena při uzavření transakce byla 2,6 miliardy dolarů....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Ford chce v roce 2021 komerčně nasadit plně autonomní vůz

ČTK , 28. únor 2017 09:44

Ford rovněž očekává, že do 15 let přesáhne nabídka elektrifikovaných automobilů auta s konvenčním mo...

Více 0 komentářů

Kybernetické útoky proti Rakousku prováděl Turek žijící v USA

ČTK , 28. únor 2017 07:00

Za nedávnými kybernetickými útoky proti klíčovým institucím v Rakousku stojí turecký nacionalista ži...

Více 0 komentářů

Procesor Exynos 9 Series má zvýšit výkon mobilních zařízení

Pavel Houser , 27. únor 2017 14:43

Procesor je vyrobený 10nm FinFET technologií.

...

Více 0 komentářů

Navrhované daňové změny mohou způsobit odliv IT specialistů

ITBiz.cz , 27. únor 2017 12:00

Návrh ČSSD na zavedení daňové progrese by mohl výrazným způsobem ohrozit oblast podnikových služeb, ...

Více 8 komentářů