Oracle Data Cloud: Jako službu lze poskytovat i data

11. září 2014 16:05 0 komentářů

V současné digitální ekonomice jsou právě data tím, co podnikům umožňuje vytvářet nové produkty a služby. Všudypřítomné jsou sociální sítě, mobilní zařízení a rozmanité senzory. Ve spojení s technologiemi pro získávání dat z aplikací vzniká pro inovativní společnosti příležitost, jak díky způsobům využívání dat získat konkurenční výhodu.

Podniky mohou výrazně zefektivnit svůj provoz, pokud interní data doplní spolehlivými daty získávanými z externích zdrojů. Společnost Oracle proto vytvořila platformu Oracle Data Cloud, která vznikla propojením stávajících datových služeb s BlueKai Audience Data Marketplace a která zákazníkům poskytuje přístup k prvotřídním nabídkám DaaS (data-as-a-service, data jako služba), včetně služeb Oracle Data as a Service for Marketing (Oracle DaaS for Marketing) a Oracle Data as a Service for Social (Oracle DaaS for Social).

Hlavní funkce

Obě nové služby i kompletní platforma Oracle Data Cloud by zákazníkům měly umožnit přijímat napříč celou organizací kvalifikovanější, na informacích založená rozhodnutí. Jedná se o spolehlivé řešení dodávající organizacím ověřená externí data: informace o chování uživatelů použitelné v rámci marketingu a informace extrahované ze sociálních sítí. Služby Oracle DaaS umožňují zákazníkům používat napříč celou organizací data z interních i externích zdrojů a přitom plnit veškeré regulační požadavky. Kombinace interních a externích dat umožňuje jejich hlubší analýzu a pokročilé modelování. Příslušná data zpracovávat v dalších aplikacích, např. v rámci platformy Oracle Cloud.

Kromě marketingu lze tyto údaje použít i na podporu prodeje či poskytování služeb zákazníkům.

Řešení pro marketing

Řešení Oracle DaaS for Marketing je k dispozici na bázi předplatného. Marketingoví specialisté mohou takto získat přístup k různorodým datům o uživatelích. Tato data byla shromážděna on-line, off-line i pomocí mobilních technologií. Pocházejí z ověřených a spolehlivých zdrojů a byla získána a zpracována tak, že jejich další použití nijak neporušuje přepisy o nakládání s osobními údaji.

Oracle DaaS for Marketing umožňuje cílený marketing a zajištění konstantní zkušenosti zákazníků napříč jednotlivými marketingovými kanály. Pomocí tohoto řešení lze získat přístup k více než 1 miliardě profilů, jedná se tedy o největší tržiště dat na celém světě. Kolem těchto dat navíc existuje ekosystém více než 300 partnerů, kteří jsou specialisty na vyhledávání, marketing a reklamu, ať už jde o práci v mobilním prostředí, on-line prostředí nebo na sociálních sítích (včetně např. využití videoobsahu).

Řešení pro sociální sítě

Řešení Oracle DaaS for Social je aktuálně k dispozici v omezené podobě. Zákazníkům přináší především kategorizaci a doplnění nestrukturovaných dat ze sociálních sítí. Tímto způsobem lze získat cenné, jinak nedostupné informace o zákaznících, konkurenci i trendech trhu.

Oracle DaaS for Social zpracovává každý den více než 700 milionů příspěvků publikovaných na sociálních sítích a sleduje více než 40 milionů zdrojů (sociální sítě, zpravodajské servery a další). Sofistikované zpracování nestrukturovaného textu je kombinováno se strukturovanými daty a výsledkem je prvotřídní aplikace business intelligence, která dokáže rozpoznat význam dat i jejich kontext.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Google vs. Oracle: Kdo tahá za kratší konec?

Pavel Houser , 04. duben 2018 11:30
Pavel Houser

Po 8 letech právních sporů vstoupila soudní tahanice mezi Googlem a Oraclem do dalšího kola. Nakolik...

Více







RSS 

Zprávičky

Před 25 lety byl zpřístupněn webový prohlížeč Mosaic

ČTK , 21. duben 2018 15:22

Mosaic se zrodil v průběhu roku 1992 v hlavě Marca Andreessena a jeho kolegy Erica Biny....

Více 0 komentářů

Těžba bitcoinů při kurzu pod 8 600 dolarů je ztrátová

ČTK , 20. duben 2018 11:21

Analytici se domnívají, že poptávka po hardwaru pro těžbu bitcoinů dál klesne, stejně jako cena kryp...

Více 0 komentářů

Netflixu prudce stoupají příjmy i počet odběratelů

ČTK , 20. duben 2018 09:36

Čistý zisk ve čtvrtletí stoupl na 290,1 milionu dolarů, neboli 64 centů na akcii....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Zájem o přijímače s digitálním rádiem je minimální

ČTK , 20. duben 2018 08:00

Český rozhlas na konci loňského roku rozšířil pokrytí digitálním signálem na 40 % populace....

Více 3 komentářů

eMan vykupuje zpět podíl Jablotronu

Pavel Houser , 19. duben 2018 14:32

Strategie obou společností se po více než 2 letech propojení rozcházejí, kontrolu nad firmou získáva...

Více 0 komentářů

Facebook reaguje na nové normy EU, cílená reklama ale nepřestane

ČTK , 19. duben 2018 10:26

Facebook se začal dotazovat svých uživatelů, zda může v jejich fotografiích a videích používat techn...

Více 2 komentářů

Ruské úřady vs. Telegram

ČTK , 19. duben 2018 08:00

Začaly se objevovat informace o rozsáhlých výpadcích služeb, které se sporem nijak nesouvisejí....

Více 0 komentářů