Podle průzkumu v současnosti vlastní projektory už 15 procent českých domácností

10. září 2015 08:15 0 komentářů

Z průzkumu, který pro společnost Epson realizovala výzkumná agentura Datank , vyplývá, že Češi projektory nejčastěji využívají ke sledování filmů a promítání fotografií. Při jeho výběru je pro více než polovinu dotazovaných nejdůležitějším kritériem cena.

Společnost Epson zjišťovala, jak se lidé v současné době staví k otázce nákupu projektoru versus televize. Průzkum ukázal, že téměř čtvrtina populace by ve stejné cenové relaci upřednostnila projektor před televizorem. Nejčastěji pak z důvodu kvality a velikosti obrazu, přemístitelnosti a také úspory místa. Nad nákupem projektoru by 26,3 % dotázaných přemýšlelo už od uhlopříčky 42 palců a jeho cena by ideálně neměla překročit 15 tisíc korun.

Roman Vejražka, Business Account Manager společnosti Epson Europe, říká: „Pociťujeme, že zažitý trend, kdy lidé nakupovali výhradně televizory, protože se obávali nízké využitelnosti a vysoké ceny projektoru, se u českých spotřebitelů v průběhu let proměnil. Poptávka po projektorech pro domácí kino vzrostla a zákazníci se při výběru zaměřují kromě ceny také na další klíčové parametry, jako je např. životnost lampy či projekční vzdálenost.

Výsledky průzkumu potvrdily i důležitou roli barevného světelného výstupu CLO , který je pro respondenty při nákupu projektoru důležitější než bílý světelný výstup. Mnoho výrobců přitom uvádí pouze hodnotu bílého výstupu a neposkytují tak zákazníkům kompletní informace. CLO má ale na výsledný efekt projekce velký vliv. „Naše projektory s technologií 3LCD zaručují stejně vysoký bílý i barevný jas, což znamená, že vždy dosáhneme projekce jasného obrazu se sytými barvami. Ve slepém testu, který pořádala nezávislá společnost pro výzkum trhu RS Consulting ve Velké Británii, potvrdilo 98 % respondentů nejjasnější barvy u našich projektorů,“ dodává Roman Vejražka.

Na rozhodování Čechů, kteří si pořizují projektor, mají ale vliv i další faktory. Pro polovinu dotázaných hraje při výběru roli, zda projektor využívá technologii DLP či LCD. Průzkum také ukázal, že 58 % respondentů by upřednostnilo technologii LCD. Hlavní roli v této preferenci hraje kvalita projekce a delší životnost lampy.

Na co Češi využívají projektory:

  1. Sledování filmů – 73,6 %
  2. Promítání fotografií – 68,2 %
  3. Sledování významných sportovních utkání – 32,4 %
  4. Hraní her – 31,1 %
  5. Sledování televize – 30,4 %

Žebříček kritérií výběru projektoru:

  1. Cena – 57,7 %
  2. Životnost lampy – 47,7 %
  3. Projekční vzdálenost – 42,3 %
  4. Barevný světelný výstup – 39,2 %
  5. Možnost bezd. připojení – 36,9 %
  6. Bílý světelný výstup – 26,9 %

Komentáře

RSS 

Komentujeme

Sociální sítě pro B2B? Bláznovství!

Richard Jan Voigts , 17. květen 2017 07:00
Richard Jan Voigts

Agentura Ami Digital provedla průzkum ohledně využívání sociálních sítí v České republice. Ami Digit...

Více





RSS 

Zprávičky

Lenovo opět v zisku

ČTK , 25. květen 2017 15:32

Lenovo se snaží omezit svou závislost na trhu s PC a rozšiřuje aktivity v oblasti chytrých telefonů ...

Více 0 komentářů

Zákon o elektronické identifikaci Sněmovna asi schválí beze změn

ČTK , 25. květen 2017 09:00

Jedním z cílů nových občanských průkazů je poskytnout držitelům elektronický podpis....

Více 0 komentářů

PayPal rozšiřuje ochranu prodejců v ČR

Pavel Houser , 25. květen 2017 08:00

Tento program se dříve v České republice vztahoval jen na hmotné zboží, nyní se rozšiřuje i o služby...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Firmy zabývající se virtuální realitou zakládají asociaci

ČTK , 24. květen 2017 16:00

Cílem je propojit vývojářské týmy s universitami, investičními fondy a soukromým sektorem....

Více 0 komentářů

Sněmovna schválila novelu upravující přechod na vysílání DVB-T2

ČTK , 24. květen 2017 13:05

"Já jsem tam postrádal něco ve prospěch virtuálních mobilních operátorů," uvedl budoucí ministr fina...

Více 0 komentářů

Google chce propojit data z webové reklamy s nákupy v kamenných obchodech

ČTK , 24. květen 2017 10:46

Technologie dokáže propojit informace o tom, na co lidé na webu klikají a za co pak platí kartou v k...

Více 2 komentářů

Apple a Nokia urovnaly patentový spor, podepsaly novou dohodu

ČTK , 24. květen 2017 10:00

Analytiky překvapilo relativně rychlé vyřešení sporu....

Více 0 komentářů