Poskytovatelé komunikačních služeb riskují odliv zákazníků směrem ke globálním digitálním gigantům, zjistil průzkum společnosti Accenture

27. únor 2017 13:07 0 komentářů

Celosvětový průzkum společnosti Accenture, který probíhal i v ČR, nazvaný Dynamičtí digitální spotřebitelé odhalil, že pokud by globální digitální giganti jako je Google nebo Amazon představili nabídku srovnatelnou s mobilními operátory, 44 % respondentů by svého poskytovatele opustilo, což pro poskytovatele komunikačních služeb (Communications Service Providers, CSPs) znamená chmurné vyhlídky.

Také představení eSIM přináší poskytovatelům komunikačních služeb nové výzvy, protože změna poskytovatele je nyní ještě jednodušší. Průzkum zjistil, že 68 % uživatelů online služeb by mělo zájem o používání zařízení s eSIM a 50 % říká, že by to bylo kvůli jednodušší a rychlejší možnosti přejít od jednoho poskytovatele k druhému a získat levnější hlasový nebo datový tarif. To znamená zostření soutěže o data a připojení a další komoditizaci hlavního předmětu podnikání poskytovatelů komunikačních služeb. Konkurence se ještě zvýší, až na trh vstoupí noví hráči s eSIM kartami vloženými do přístrojů ve výrobě, kteří obejdou poskytovatele připojení a půjdou tak přímo k zákazníkovi. „Tradiční byznys poskytovatelů komunikačních služeb se komoditizuje a výsledkem je to, že musejí dramaticky urychlit svůj posun na nové trhy, než se jim tyto příležitosti uzavřou,“ řekl Francesco Venturini, výkonný ředitel pro služby klientům z odvětví Média a Telekomunikace ve společnosti Accenture. „Existují pro ně reálné možnosti, pokud investují do svého podnikání tak, aby zůstalo ziskové, a zároveň se budou snažit urychlit inovace a rozšířit svůj dosah poskytováním nových digitálních služeb a nabízet zákazníkům skutečnou hodnotu. K tomu musejí změnit své provozní modely a prolomit své zaběhnuté způsoby práce, aby byli schopni udržet tempo a přizpůsobit se.“ Příležitost pro poskytovatele komunikačních služeb: Digitální ekosystém v domácnostech Důležitá přednost, kterou poskytovatelé komunikačních služeb před digitálními giganty mají, je bohatství dat, která mají k dispozici, protože ovládají kompletní dodavatelskou platformu - od funkcí backoffice až ke koncovým zařízením - a taky vertikálně od aplikací až po síť. Pokud je začnou analyzovat a použijí data ke svému prospěchu, umožní jim to odemknout širší škálu nových inovativních příležitostí a další optimalizaci zákaznických zkušeností. Příležitostí je například digitální video, po kterém se neustále zvyšuje poptávka a které poskytuje obrovskou příležitost k novým příjmům nejen prostřednictvím obsahu, ale také díky digitálním reklamám. Vzhledem k tomu, že 37 % respondentů říká, že by se obrátili na poskytovatele komunikačních služeb kvůli placeným TV programům a 34 % ohledně služeb VoD (Video on Demand), jsou pro poskytovatele komunikačních služeb dveře k úspěchu v tomto prostoru zcela jasně otevřené. Také Internet věcí (IoT) vytváří nové příležitostí pro růst v nabídce nových služeb. Internet věcí je sice zatím relativně v počátcích, ale připojené domácnosti, tedy především služby nabízející spotřebitelům úspory nákladů a času, se rychle stávají realitou. S velkým množstvím nových připojených zařízení však spotřebitelé čelí problémům s interoperabilitou, použitelností a bezpečností. Průzkum zjistil, že jakmile spotřebitelé investují do připojené technologie, více než polovina (54 %) se pak potýká s problémy. Mezi ně patří: přílišná složitost použití (14 %), problémy s připojením k internetu (13 %), nefungující nastavení (12 %), nebo například nedostatek personalizace, soukromí nebo zákaznické podpory. Domácnosti se stávají připojeným a personalizovaným ekosystémem služeb a poskytovatelé komunikačních služeb mají významnou příležitost stát se jediným poskytovatelem, který bude tento ekosystém v domácnostech spravovat: 71 % online spotřebitelů, kteří vlastní nebo plánují zakoupit si služby připojení pro domácnosti, by zvolilo telekomunikačního operátora, pokud by toto nabízel Poskytovatelé komunikačních služeb se umístili na druhém místě jako upřednostňovaní poskytovatelé v oblastech vzdělávání a učení, monitorování domácnosti, online zabezpečení a úložišť pro chytrá zařízení a služby 49 % spotřebitelů by zvolilo poskytovatele komunikačních služeb pro nabídku připojených zdravotnických služeb „Nyní probíhá soutěž v tom, kdo lépe obslouží rozvíjející se a vznikající digitální ekosystém v domácnostech,“ říká Venturini. „Vzhledem k postupující konkurenci však platí to, že pokud poskytovatelé komunikačních služeb rychle nepodniknou nezbytné změny a nezařadí do nabídky hyper-personalizované služby, riskují ztrátu tržního podílu a stanou se společnostmi, které nabízejí pouze připojení bez přidané hodnoty, což by pro ně znamenalo snížení příjmů.“


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Deset minut s Einsteinem

Richard Jan Voigts , 18. listopad 2017 10:45
Richard Jan Voigts

Při návštěvě Švýcarska jsme strávili den na Eidgenoessiche Technische Hochschule Zurich – Swiss Fede...

Více







RSS 

Zprávičky

Vláda USA se snaží zablokovat spojení AT&T a Time Warner

ČTK , 21. listopad 2017 10:55

Americké ministerstvo spravedlnosti podalo žalobu s cílem zablokovat spojení telekomunikační společn...

Více 0 komentářů

Ve 3. čtvrtletí se prodeji PC v ČR dařilo

ČTK , 21. listopad 2017 09:00

Za první tři čtvtletí jako celek ale trh meziročně klesl o 3 % na 679 800 kusů. Stagnují i tradičn...

Více 0 komentářů

"Čínský Facebook" Tencent má hodnotu přes 500 miliard dolarů

ČTK , 21. listopad 2017 08:00

Tencent je známý hlavně díky své mobilní aplikaci WeChat....

Více 1 komentářů

Starší zprávičky

Výrobce čipů Marvell kupuje za 6 mld. USD rivala Cavium

ČTK , 20. listopad 2017 14:57

Cavium využívá technologii ARM a snaží se narušit pozici Intelu na trhu mikroprocesorů pro servery....

Více 0 komentářů

Na trh přichází GFI MailEssentials 21

Pavel Houser , 20. listopad 2017 13:36

Nová verze posiluje úroveň bezpečnosti elektronické pošty pro SMB společnosti....

Více 0 komentářů

Prodej elektroniky i kancelářské techniky v ČR se zvýšil

Pavel Houser , 20. listopad 2017 13:28

Vývoj prodejů je dán mj. růstem cen desktopů, notebooků i inkoustových tiskáren....

Více 0 komentářů

Toshiba odvrací stažení akcií z burzy

ČTK , 20. listopad 2017 09:19

Správní rada podniku schválila zvýšení kapitálu na nedělním zasedání....

Více 0 komentářů