Poskytovatelé komunikačních služeb riskují odliv zákazníků směrem ke globálním digitálním gigantům, zjistil průzkum společnosti Accenture

27. únor 2017 13:07 0 komentářů

Celosvětový průzkum společnosti Accenture, který probíhal i v ČR, nazvaný Dynamičtí digitální spotřebitelé odhalil, že pokud by globální digitální giganti jako je Google nebo Amazon představili nabídku srovnatelnou s mobilními operátory, 44 % respondentů by svého poskytovatele opustilo, což pro poskytovatele komunikačních služeb (Communications Service Providers, CSPs) znamená chmurné vyhlídky.

Také představení eSIM přináší poskytovatelům komunikačních služeb nové výzvy, protože změna poskytovatele je nyní ještě jednodušší. Průzkum zjistil, že 68 % uživatelů online služeb by mělo zájem o používání zařízení s eSIM a 50 % říká, že by to bylo kvůli jednodušší a rychlejší možnosti přejít od jednoho poskytovatele k druhému a získat levnější hlasový nebo datový tarif. To znamená zostření soutěže o data a připojení a další komoditizaci hlavního předmětu podnikání poskytovatelů komunikačních služeb. Konkurence se ještě zvýší, až na trh vstoupí noví hráči s eSIM kartami vloženými do přístrojů ve výrobě, kteří obejdou poskytovatele připojení a půjdou tak přímo k zákazníkovi. „Tradiční byznys poskytovatelů komunikačních služeb se komoditizuje a výsledkem je to, že musejí dramaticky urychlit svůj posun na nové trhy, než se jim tyto příležitosti uzavřou,“ řekl Francesco Venturini, výkonný ředitel pro služby klientům z odvětví Média a Telekomunikace ve společnosti Accenture. „Existují pro ně reálné možnosti, pokud investují do svého podnikání tak, aby zůstalo ziskové, a zároveň se budou snažit urychlit inovace a rozšířit svůj dosah poskytováním nových digitálních služeb a nabízet zákazníkům skutečnou hodnotu. K tomu musejí změnit své provozní modely a prolomit své zaběhnuté způsoby práce, aby byli schopni udržet tempo a přizpůsobit se.“ Příležitost pro poskytovatele komunikačních služeb: Digitální ekosystém v domácnostech Důležitá přednost, kterou poskytovatelé komunikačních služeb před digitálními giganty mají, je bohatství dat, která mají k dispozici, protože ovládají kompletní dodavatelskou platformu - od funkcí backoffice až ke koncovým zařízením - a taky vertikálně od aplikací až po síť. Pokud je začnou analyzovat a použijí data ke svému prospěchu, umožní jim to odemknout širší škálu nových inovativních příležitostí a další optimalizaci zákaznických zkušeností. Příležitostí je například digitální video, po kterém se neustále zvyšuje poptávka a které poskytuje obrovskou příležitost k novým příjmům nejen prostřednictvím obsahu, ale také díky digitálním reklamám. Vzhledem k tomu, že 37 % respondentů říká, že by se obrátili na poskytovatele komunikačních služeb kvůli placeným TV programům a 34 % ohledně služeb VoD (Video on Demand), jsou pro poskytovatele komunikačních služeb dveře k úspěchu v tomto prostoru zcela jasně otevřené. Také Internet věcí (IoT) vytváří nové příležitostí pro růst v nabídce nových služeb. Internet věcí je sice zatím relativně v počátcích, ale připojené domácnosti, tedy především služby nabízející spotřebitelům úspory nákladů a času, se rychle stávají realitou. S velkým množstvím nových připojených zařízení však spotřebitelé čelí problémům s interoperabilitou, použitelností a bezpečností. Průzkum zjistil, že jakmile spotřebitelé investují do připojené technologie, více než polovina (54 %) se pak potýká s problémy. Mezi ně patří: přílišná složitost použití (14 %), problémy s připojením k internetu (13 %), nefungující nastavení (12 %), nebo například nedostatek personalizace, soukromí nebo zákaznické podpory. Domácnosti se stávají připojeným a personalizovaným ekosystémem služeb a poskytovatelé komunikačních služeb mají významnou příležitost stát se jediným poskytovatelem, který bude tento ekosystém v domácnostech spravovat: 71 % online spotřebitelů, kteří vlastní nebo plánují zakoupit si služby připojení pro domácnosti, by zvolilo telekomunikačního operátora, pokud by toto nabízel Poskytovatelé komunikačních služeb se umístili na druhém místě jako upřednostňovaní poskytovatelé v oblastech vzdělávání a učení, monitorování domácnosti, online zabezpečení a úložišť pro chytrá zařízení a služby 49 % spotřebitelů by zvolilo poskytovatele komunikačních služeb pro nabídku připojených zdravotnických služeb „Nyní probíhá soutěž v tom, kdo lépe obslouží rozvíjející se a vznikající digitální ekosystém v domácnostech,“ říká Venturini. „Vzhledem k postupující konkurenci však platí to, že pokud poskytovatelé komunikačních služeb rychle nepodniknou nezbytné změny a nezařadí do nabídky hyper-personalizované služby, riskují ztrátu tržního podílu a stanou se společnostmi, které nabízejí pouze připojení bez přidané hodnoty, což by pro ně znamenalo snížení příjmů.“


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Makroviry inspirují

Pavel Houser , 20. září 2017 06:30
Pavel Houser

Úspěšný návrat malwaru šířeného pomocí maker vedl útočníky k tomu, že svou pozornost obrátili k příb...

Více






Kalendář

25. 09.

29. 09.
Susecon 17
25. 09.

29. 09.
Microsoft Ignite 2017
27. 09. Startup Festival
RSS 

Zprávičky

Vláda schválila koncepci digitalizace českého stavebnictví

ČTK , 26. září 2017 10:00

Metoda BIM má uspořit náklady na pořizování a rekonstrukce staveb a jejich provozování. ...

Více 0 komentářů

Deloitte se stala obětí hackerského útoku, trval delší dobu

ČTK , 26. září 2017 09:00

Hackerům stačilo prolomit jen jedno heslo, systém ověření ve dvou krocích se nepoužíval. Firmě unikl...

Více 0 komentářů

Sony DADC má na Plzeňsku nové distribuční centrum pro Evropu

ČTK , 26. září 2017 08:00

V průmyslové zóně v Nýřanech vznikly kromě skladových prostor také dvě patra kanceláří a high-tech v...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

EK:Digitální firmy platí poloviční daně oproti tradičním podnikům

ČTK , 25. září 2017 09:00

Krátkodobá řešení podle návrhu zahrnují např. zdanění digitálních podniků na základě jejich tržeb, n...

Více 0 komentářů

Hewlett Packard Enterprise propustí asi 5 000 lidí

ČTK , 25. září 2017 08:00

Plánované zrušení 10 % pracovních míst by mohlo být předehrou k dalšímu snižování počtu zaměstnanců....

Více 0 komentářů

Mobilní platby: Jak si ČR stojí ve srovnání s Evropou

Pavel Houser , 24. září 2017 09:00

Biometrii Češi považují za nejvhodnější formu ověření platby....

Více 0 komentářů

Důvěra Čechů v e-shopy roste

Pavel Houser , 23. září 2017 09:00

Drtivá většina české internetové populace nakupuje on-line dlouhodobě, dále však narůstá četnost nák...

Více 0 komentářů