Průzkum: Češi kupují dětem první mobil nejčastěji mezi 10 a 12 lety

17. říjen 2013 09:00 0 komentářů

Zatím co před 15 lety byl na prvním stupni mobil raritou, dnes už ho učitelé čím dál častěji zabavují i dětem v první třídě. Většina rodičů však s nákupem prvního telefonu pro své ratolesti čeká zhruba do čtvrté třídy. Současnému trendu se přizpůsobují také tradiční mobilní operátoři, kteří se předhánějí v nabídkách tarifů pro děti a mládež. Výrobci telefonů pak zase s podobně motivovanými telefony.

Mezi nejočekávanější telefony mladší generací patří i bezesporu ZTE Blade V
Mezi nejočekávanější telefony mladší generací patří i bezesporu ZTE Blade V
Podle průzkumu provedeného mezi reprezentativním vzorkem téměř 1 000 respondentů agenturou AdLab, kupuje skoro polovina rodičů (43 %) první mobil svému dítěti mezi jeho desátým až dvanáctým rokem. V západní Evropě je to praxe nezvyklá, zde dostávají mobil děti zpravidla až kolem 15 roku. Necelá čtvrtina rodičů pak pořizuje telefon dětem, kterým je jen sedm až devět, zhruba pětina pak ve věku ratolestí třináct až patnáct let. Část rodičů si dokonce myslí, že mobil by mělo mít už dítě předškolního věku. Je to především názor rodin žijících ve velkých městských aglomerací, zejména v Praze.

Operátoři cílí různě

Zajímavou cílovou skupinu vidí v mládeži a dětech také mobilní operátoři. Nabídka se různí, tarif se dá sehnat už od 99 Kč (T-Mobile Bav se), Air Telecom nabízí tarif Junior za 149 Kč. Nabídka tarifních vlastností se dost liší, T-Mobile láká na levnější volání na 5 zvolených čísel, O2 na neomezené volání a SMS v rámci své sítě. Novinkou je tarif Junior od operátora Air Telecom (www.airtelecom.cz), který za velmi nízkou cenu nabízí 70 volných minut pro volání do všech sítí, volné SMS i data a především nejnižší cenu volání – 1,50 Kč za minutu.

Většina odborníků potvrzuje, že tarif je i pro děti výhodnější, než předplacené karty. Řada rodičů se bojí, že děti nerozvážně provolají velké peníze, většina operátorů ale dnes umožňuje i u tarifů nastavit finanční limity.

Výrobci doplňují tvarem i barvou

Chytrých telefonů pro mládež a děti je celá řada. Výrobci se snaží přizpůsobit především tvarem, ale i různými výměnnými kryty či nativně nastavenou zajímavou barvou. Pro hry a nejrůznější aplikace pak dodávají do svých telefonů výkonné procesory i podporu grafiky. Mladší generací je velmi oblíben například HTC One, iPhone 5S, ale velmi populární svým zahnutým designem je stále i ZTE Skate. Mezi novinkami pak jsou s nadšením očekávány telefony LG Optimus G2 nebo výkonný čtyřjádrový ZTE Blade V (www.ztedevices.cz), který je již nyní v Čechách dostupný na otevřeném trhu.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Kradená auta: Další úkol pro bezpečnostní kamery

Pavel Houser , 16. srpen 2017 06:30
Pavel Houser

Bezpečnostní kamery, které hledají ukradená vozidla nebo mají za úkol vozidlo jednoznačně identifiko...

Více






Kalendář

24. 08. Webinář Synology - DSM 6.1 - Virtual Machine Manager
27. 08.

31. 08.
VMworld 2017
01. 09.

06. 09.
IFA 2017
RSS 

Zprávičky

Podíl sociálních sítí na on-line reklamě vzroste na pětinu

ČTK , 23. srpen 2017 09:00

Největší rozpočty mají každoročně technologické firmy, automobilové společnosti, obchodní řetězce, o...

Více 0 komentářů

Seznam chce za 3 roky prodávat polovinu reklamy na aukcích

ČTK , 23. srpen 2017 08:00

Mobily již nyní zprostředkovávají až 40 % přístupů na služby Seznamu....

Více 0 komentářů

Útočníci si oblíbili sadu exploitů Lost in Translation

Pavel Houser , 22. srpen 2017 10:21

Studie mapuje vývoj malwaru v České republice a ve světě ve druhém čtvrtletí. ...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

České Radiokomunikace nabízejí i privátní cloud

Pavel Houser , 22. srpen 2017 08:00

Řešení je podle CRA vhodné pro provoz citlivých, náročných a exponovaných aplikací a ukládání citliv...

Více 0 komentářů

LG V30 bude mít displej OLED FullVision

Pavel Houser , 21. srpen 2017 11:42

P-OLED vzniká umísťováním pixelů na plastový substrát, který je mnohem pevnější než skleněná základn...

Více 0 komentářů

Jak funguje byznys na tuzemském YouTube

ČTK , 21. srpen 2017 09:47

Zájem Čechů o sledování videí na YouTube vzrostl letos meziročně o 35 procent. Poptávka se přesouvá ...

Více 0 komentářů

9 z 10 e-shopů nesplnilo zákonné povinnosti

ITBiz.cz , 20. srpen 2017 14:00

Česká obchodní inspekce pravidelně monitoruje dodržování zákonů v oblasti prodeje zboží v e-shopech....

Více 0 komentářů