Průzkum IBM o energetice poukazuje na nedostatečnou informovanost zákazníků

05. září 2011 17:15 0 komentářů

Společnost IBM zveřejnila závěry průzkumu „2011 IBM Global Utility Consumer Survey“ zaměřeného na energetiku. Studie upozorňuje na skutečnost, že mnoho spotřebitelů po celém světě ne zcela rozumí základním jednotkám, v nichž je elektrická energie účtována, ani dalším energetickým konceptům používaným dodavateli. IBM na základě průzkumu identifikovala hlavní vzorce chování, které mají potenciál ovlivnit to, jak poskytovatelé komunikují a posilují motivaci zákazníků.

IBM v průzkumu oslovila více než 10 000 lidí v 15 zemích světa s cílem prozkoumat potřeby spotřebitelů energie. Výsledky průzkumu poukazují na propast mezi tím, co spotřebitelé aktuálně vědí a co potřebují vědět, pokud mají dosáhnout úspory elektrické energie a profitovat z iniciativ zaměřených na koncept „chytré energie“. Přes 30 % respondentů průzkumu nikdy neslyšelo o pojmu dolar (či jiná měnová jednotka) na kWh. Více než 60 % respondentů pak vůbec neví o „chytrých sítích“ nebo „chytrých elektroměrech“.

Průzkum rovněž odhalil, že vědomosti jsou úzce spojeny s ochotou lidí podstoupit změnu a přijmout za své lokální energetické iniciativy. 61 % lidí s dobrou znalostí energetické technologie a cenových podmínek se dívalo na plány instalace „chytrých elektroměrů“ a „chytrých sítí„ pozitivně – oproti 43 % respondentů s minimálními znalostmi o fungování elektrických sítí.

Vnímání zákazníků se mění
Vnímání, očekávání a vlivy energetických zákazníků se v uplynulých čtyřech letech značně změnily. Navzdory snahám energetických firem a dalších hráčů na trhu vytvořit uživatelsky přívětivé nástroje pro úsporu energie nemá stále mnoho zákazníkům informace nebo podněty potřebné k tomu, aby v oblasti energie činili lepší rozhodnutí.

V loňském roce odborníci IBM společně s energetickými experty identifikovali několik klíčových faktorů, které ovlivňují využití elektřiny ze strany spotřebitelů. Zkoumání využití elektrické energie optikou behaviorální ekonomiky nabízí energetickým firmám podstatně lepší náhled do myšlení spotřebitelů, jejich motivací, mylných názorů a nabízí také jiný pohled na faktory, které mohou vést ke změně. Těmito behaviorálními faktory jsou:

• Alternativní motivace: Finanční pobídky nejsou jediným faktorem, který vede spotřebitele ke snižování spotřeby elektrické energie. Podle průzkumu mezi spotřebiteli nejsou – oproti předchozím létům – peníze již dominantním rozhodovacím kritériem. Namísto toho spotřebitelé přihlížejí k ekologickým aspektům a plných 55 % respondentů uvedlo jako klíčový pro rozhodování prospěch pro národní hospodářství.

• Dostupnost informací: To, v jakém kontextu a jak je určitá volba podána, může představovat významný rozdíl. Negativně může například působit, pokud je zákazník zahlcen příliš mnoha volbami. Teoreticky je možnost navíc vždy přínosem, nicméně v tomto případě může výsledná složitost zákazníka mást.

• Sociální aspekty: Dalším způsobem, jak dosáhnout vyššího rozšíření konceptu „chytré energie“, je apelovat na sociální cítění lidí. Řečeno jinými slovy, lidé se ve svém rozhodování opírají o sociální důkazy, inspirují se chováním jiných, a podle toho volí v mnoha situacích správný způsob jednání.

Více informací o „chytřejší energii“ najdete v českém jazyce - http://www.ibm.com/smarterplanet/cz/cs/smart_grid/ideas/index.html?re=CS1 a tiskové zprávy a materiály k tomuto tématu v angličtině -http://www-03.ibm.com/press/us/en/presskit/27725.wss .

Doprovodné video přibližující závěry studie je k dispozici na YouTube -http://www.youtube.com/watch?v=bZ3dFCyd2H0 .


Komentáře

RSS 

Komentujeme

AI i její tvůrci před soudem

Pavel Houser , 22. duben 2018 09:30
Pavel Houser

John Kingston z anglické University of Brighton poskytl pro The Register svůj pohled na právní odpov...

Více







RSS 

Zprávičky

Facebook zvýšil zisk o 63 %, má 2,2 miliardy uživatelů

ČTK , 26. duben 2018 12:44

Tržby i zisk překonaly očekávání analytiků, akcie firmy v reakci umazaly část letošních ztrát....

Více 0 komentářů

Twitter vykázal další čtvrtletní zisk

ČTK , 26. duben 2018 10:00

Celkové tržby společnosti v 1. čtvrtletí meziročně vzrostly o 21 % na 664,9 milionu dolarů....

Více 0 komentářů

Amazon bude dodávat zboží až do auta, i bez přítomnosti majitele

ČTK , 26. duben 2018 09:00

Amazon koncem loňského rok zahájil službu doručování balíčků do prázdného bytu, nyní nabízí doručení...

Více 2 komentářů

Kalendář

30. 04.

03. 05.
Dell EMC World 2018
01. 05.

03. 05.
IFS World 2018
14. 05.

17. 05.
TechEd-DevCon 2018

Starší zprávičky

Správa phishingových kampaní pro každého

Pavel Houser , 26. duben 2018 08:00

S phishingovou sadou nové generace se prý i naprostí amatéři mohou úspěšně věnovat kybernetické krim...

Více 0 komentářů

Infor Visual 9 dostupný na českém a slovenském trhu

Pavel Houser , 25. duben 2018 12:13

Nová verze je odpovědí na současný nárůst zakázek a potřebu zvýšit výkonnost v malých a středně velk...

Více 0 komentářů

Apple začne splácet irské vládě miliardový daňový nedoplatek

ČTK , 25. duben 2018 10:00

Apple se proti předloňskému rozhodnutí Evropské komise o zaplacení 13 miliard eur odvolal, stejně ja...

Více 0 komentářů

Streamování je poprvé největším zdrojem příjmů hudebního průmyslu

ČTK , 25. duben 2018 09:00

Příjmy hudebního průmyslu se díky streamování začaly zvyšovat po dlouhém období poklesu. ...

Více 0 komentářů