Moderní organizaci charakterizují dva rysy: je nepřetržitě dostupná a globální. Její zaměstnanci pracují v různých časových zónách všude po světě a potřebují mít proto zajištěný nepřetržitý přístup k datům 24/7.
Tento vývoj v byznysu s sebou přináší i nové požadavky na IT technologie a uspíšil vývoj moderních datacenter, díky kterým je možné tyto nové nároky uspokojit.
Moderní datacentra jsou postavená na nejmodernějších technologiích, jako jsou virtualizace, cloud či nejnovější úložiště – ty společně s poskytováním ITaaS pomáhají zajistit novou úroveň nepřetržité dostupnosti.
2. Koncept nepřetržité dostupnosti – Always-on Business
Slovní spojení “Always-on Business” by se volně dalo přeložit jako “nepřetržitě dostupná organizace”. Tento stále častěji užívaný pojem odkazuje ke kontinuitě podnikání (business continuity) ve smyslu, že IT služby organizace jsou neustále dostupné a eliminuje se riziko výpadků, které by chod organizace přímo ohrožovaly.
Zajištění business continuity bylo dříve výsadou pouze pár vyvolených, a to především kvůli vysokým nákladům do IT řešení. Investice do kontinuity si proto mohly dovolit pouze společnosti, které by výpadek stál obrovské sumy peněz.
S příchodem společnosti Veeam se tato situace zásadně změnila. Veeam staví na možnostech, která poskytují moderní datacentra – na virtualizaci, moderních úložištích a technologii cloudu – a umožňuje tak zajistit kontinuitu podnikání pro mnohem rozsáhlejší škálu organizací, které se zároveň stávají konkurenceschopnějšími.
3. Moderní datacentrum
By mělo plnit následující funkce – kompletní transparentnost, ověřená ochrana dat, vysokorychlostní obnova dat, eliminace možných rizik a předcházení a zabránění ztrátě dat. Tyto požadavky ale nemohou být splněny bez nejmodernějších technologií skladování dat a virtualizace, vysoká míra virtualizace je pro moderní datacentrum klíčová. V současnosti proto sledujeme, že se vytváří propast mezi požadavky ze strany byznysu po nepřetržité dostupnosti a výkony, které jsou schopny poskytnout konvenční IT řešení na zálohování a ochranu dat – tento fenomén se nazývá availability gap.
Řešení Veeam – Availability Suite v8 – tuto propast dokáže překlenout díky poskytování všech 5 funkcí pro moderní datacentrum. Odpovídají tomu i výsledky průzkumu ESG, ESG’s “Veeam Customer Insights Survey”, který proběhl mezi zákazníky.
- Vysokorychlostní obnova dat – Rychlá obnova toho, co IT oddělení potřebuje a přesně tak, jak to potřebuje. 96 % souborů obnovených pomocí řešení Veeam je v rámci hodnot RTO nastavených pomocí SLA, ostatní řešení přitom ve srovnání vykazují pouze 78% úspěšnost.
- Předcházení a zabránění ztrátě dat: Téměř nepřetržitá ochrana dat a hladká obnova po havárii. 83 % zákazníků Veeam si je svými zálohami více jisto než když používali jiná zálohovací řešení.
- Ověřená ochrana: Zaručená obnova jakékoliv složky, aplikace či virtuálního serveru, a to kdykoliv. 71 % zákazníků Veeam zaznamenalo vyšší spolehlivost záloh v porovnání s jinými řešeními.
- Eliminace možných rizik: Nasazování nových aplikací s minimálními riziky, testování změn v prostředí simulujícím běžný provoz před jejich skutečným nasazením pomocí Veeam Virtual Lab. 66 % uživatelů, kteří používají funkce Veeam pro monitoring, reporting a plánování kapacity, je shledává lepší nebo mnohem lepší než jiná řešení.
- Kompletní transparentnost: Proaktivní monitoring a upozorňování na možné problémy ještě předtím, než ovlivní vlastní operace. 71 % zákazníků, kteří používají monitoring a reporting od společnosti Veeam, uvedlo, že se jejich povědomí o rizicích značně zvýšilo, v porovnání s možnostmi, které nabízí konkurenční řešení.
4. Globální úspěchy Veeam a regionální výsledky
Dle výsledků za Q2 společnost vykazovala 30% růst za první pololetí 2014 oproti stejnému období v loňském roce. Druhý kvartál 2014 byl 26. čtvrtletím v řadě, kdy Veeam vykazoval růst celkového příjmu z předplatného licencí ve dvoumístných číslech. Veeam zvýšil počet zákazníků na 111 500 a chrání nyní více než 6,5 milionu virtuálních strojů na světě. Veeam pokračuje v silném růstu i v regionu východní Evropy, kde ve Q2 zaznamenal růst celkového příjmu z předplatného licencí o 40 % oproti loňsku. Růst zákazníků překročil 30 %, když se společnosti Veeam podařilo získat 2728 nových klientů. V České republice Veeam zaznamenal růst o 20 % v celkovém příjmu a o 60 % v případě obnovení licencí.
5. VMCE Program v ČR
V červenci 2014 byl zahájen nový certifikační program v rámci rozvíjejících se trhů včetně východní Evropy a České republiky. Cílem je vzdělávat partnery a koncové uživatele Veeam a udělovat jim certifikaci VMCE (Veeam Certified Engineers). Každý kurz obsahuje jak přednášky, tak i praktickou výuku. Účastníkům tak umožní naučit se více o technologii a její konfiguraci, a pak si vše vyzkoušet naživo při simulaci scénářů, které jsou založené na reálných zkušenostech zákazníků. Označení VMCE prokazuje úroveň odbornosti potřebné ke správné a efektivní implementaci a konfiguraci softwaru Veeam. Označení také potvrzuje, že inženýr má nezbytné znalosti a zkušenosti, aby mohl pracovat jako odborník na řešení Veeam. V České republice školení zprostředkovává společnost Arrow ECS, která získala autorizaci Veeam Authorized Education Center (VMAEC) k poskytování zpoplatněných kurzů s osnovami vyvinutými společností Veeam.
6. Nový Channel Manager CZ/SK/HU
1.9.2014 posílil lokální Veeam tým Ondřej Vlach, který nastoupil na pozici Channel Manager pro Českou i Slovenskou republiku Maďarsko, na níž nahrazuje Vladimíra Jelena.
Ondřej má dlouholeté a bohaté zkušenosti v oblasti informačních technologií, v oboru se pohybuje již od roku 1994. Od roku 1999 spolupracoval s obchodními partnery v České i Slovenské republice ve společnostech IBM, AVAYA, AVNET a VMware. Ondřej přichází do VEEAMu ze společnosti VMware, kde posledních více než 6 let pracoval na pozici VMware Partner Business Manager CZ + SK.