RTB reklama vzrostla pětinásobně a čeká ji další výrazný růst

17. duben 2014 12:04 0 komentářů

RTB (Real Time Bidding) internetová reklama na českém trhu vzrostla meziročně (2012 až 2013) pětinásobně a čeká ji další výrazný růst. Právě RTB reklama zaznamenala od loňského roku rapidní růst - nákup reklamy cílené na publikum s aukčním prodejem RTB sice v celkovém objemu představuje 45 mil. Kč a z celkového trhu tak tvoří pouze zlomek, ale meziroční růst hovoří o stoupajícím zájmu inzerentů.

“Odhadujeme, že v roce 2014 bude mít iBillBoard RTB v ČR o 600 % vyšší obrat než v roce 2013. Tempo tohoto růstu je nejvyšší ze všech zemí, kde působíme s RTB, tedy v Polsku, Turecku, Maďarsku, Rumunsku a Česku,” říká Tomáš Horák, obchodní ředitel Internet Billboard a.s.

V České republice se hodnota reklamy, která teče přes RTB, drží na vyšší úrovni než v jiných zemích střední a východní Evropy. Vyšší se drží nejen relativně vysoká průměrná hodnota CPT, ale i celkový objem peněz proinzerovaných na hlavu obyvatele. V ostatních zemích je průměrná hodnota CPT i o desítky procent nižší (Turecko o 45 %, Maďarsko o 40 % a Rumunsko o 60 %) a nejmenší rozdíl je v Polsku (pouze o 5 % nižší).

Podle odhadu SPIR dosáhly loni inzertní výdaje do různých forem online propagace 13,3 mld. korun. To je více než dvojnásobek oproti roku 2009 (6,4 mld. Kč). Meziročně vzrostly výdaje do online inzerce o 2,2 miliardy korun (19 %) oproti roku 2012 a v letošním roce se očekává další 15% růst. Ze všech sledovaných forem reklamy zaznamenal nejvyšší, více než pětinásobný, růst objem reklamy prodané modelem RTB. V roce 2014 by se právě tímto způsobem prodeje reklamy měla na českém trhu prodat reklama za 77 milionů korun

RTB (Real Time Bidding) je typ obchodního modelu prodeje bannerové reklamy cílené na požadované publikum, kdy každá imprese je dodávána v reálném čase automatickými systémy podle vhodnosti pro danou cílovou skupinu. V RTB modelu je často využíváno geografické, jazykové nebo behaviorální cílení reklamy na základě předchozí aktivity a zájmu uživatelů. RTB model je charakteristický aukčním prodejem v reálných cenách inzerce.

Podle IDC by celosvětový trh RTB reklamy měl v roce 2017 představovat 20,8 miliardy dolarů, RTB by se mělo dostat na 26% podíl z veškeré online a mobilní reklamy.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Jak probíhá adopce cloudu

Pavel Houser , 16. únor 2018 09:45
Pavel Houser

Cloud už neznamená jen SaaS, jenže… K dispozici je řada analýz i prognóz, které dokládají, jak se po...

Více








RSS 

Zprávičky

V ČR rostl prodej elektroniky i kancelářské techniky

Pavel Houser , 25. únor 2018 09:00

Nejvíc průměrná cena rostla u tabletů a notebooků. Prodalo se víc inkoustových tiskáren, méně lasero...

Více 0 komentářů

Pokles prodeje smartphonů potvrzuje i Gartner

ČTK , 24. únor 2018 12:04

Meziroční nárůst čtvrtletního prodeje zaznamenaly v rámci první pětky pouze Huawei a Xiaomi....

Více 0 komentářů

Broadcom snížil nabídku na rivala Qualcomm na 117 miliard dolarů

ČTK , 23. únor 2018 10:00

Převzetí Qualcommu by bylo největší akvizicí v historii technologického sektoru....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

T-Mobile měl úspěšný rok

Pavel Houser , 23. únor 2018 09:00

T-Mobile oznámil finanční výsledky za rok 2017. Celkové tržby z mobilních a pevných služeb včetně pr...

Více 0 komentářů

NÚKIB loni řešil méně hlášení o kybernetických incidentech

ČTK , 23. únor 2018 08:00

Na podzim NÚKIB musel řešit i útok na weby, na kterých se zobrazovaly aktuální volební výsledky....

Více 0 komentářů

Hackeři zneužili cloudový systém Tesly k těžbě kryptoměn

ČTK , 22. únor 2018 10:00

Průnik se odehrál přes konzoli systému Kubernetes pro optimalizaci cloudových aplikací. ...

Více 0 komentářů

Dvakrát ze světa open source CRM: Sugar a SuiteCRM

Pavel Houser , 22. únor 2018 09:00

CRM systém Sugar je nabízen v několika edicích. Placené edice lze standardně provozovat formou služb...

Více 0 komentářů