RTB reklama vzrostla pětinásobně a čeká ji další výrazný růst

17. duben 2014 12:04 0 komentářů

RTB (Real Time Bidding) internetová reklama na českém trhu vzrostla meziročně (2012 až 2013) pětinásobně a čeká ji další výrazný růst. Právě RTB reklama zaznamenala od loňského roku rapidní růst - nákup reklamy cílené na publikum s aukčním prodejem RTB sice v celkovém objemu představuje 45 mil. Kč a z celkového trhu tak tvoří pouze zlomek, ale meziroční růst hovoří o stoupajícím zájmu inzerentů.

“Odhadujeme, že v roce 2014 bude mít iBillBoard RTB v ČR o 600 % vyšší obrat než v roce 2013. Tempo tohoto růstu je nejvyšší ze všech zemí, kde působíme s RTB, tedy v Polsku, Turecku, Maďarsku, Rumunsku a Česku,” říká Tomáš Horák, obchodní ředitel Internet Billboard a.s.

V České republice se hodnota reklamy, která teče přes RTB, drží na vyšší úrovni než v jiných zemích střední a východní Evropy. Vyšší se drží nejen relativně vysoká průměrná hodnota CPT, ale i celkový objem peněz proinzerovaných na hlavu obyvatele. V ostatních zemích je průměrná hodnota CPT i o desítky procent nižší (Turecko o 45 %, Maďarsko o 40 % a Rumunsko o 60 %) a nejmenší rozdíl je v Polsku (pouze o 5 % nižší).

Podle odhadu SPIR dosáhly loni inzertní výdaje do různých forem online propagace 13,3 mld. korun. To je více než dvojnásobek oproti roku 2009 (6,4 mld. Kč). Meziročně vzrostly výdaje do online inzerce o 2,2 miliardy korun (19 %) oproti roku 2012 a v letošním roce se očekává další 15% růst. Ze všech sledovaných forem reklamy zaznamenal nejvyšší, více než pětinásobný, růst objem reklamy prodané modelem RTB. V roce 2014 by se právě tímto způsobem prodeje reklamy měla na českém trhu prodat reklama za 77 milionů korun

RTB (Real Time Bidding) je typ obchodního modelu prodeje bannerové reklamy cílené na požadované publikum, kdy každá imprese je dodávána v reálném čase automatickými systémy podle vhodnosti pro danou cílovou skupinu. V RTB modelu je často využíváno geografické, jazykové nebo behaviorální cílení reklamy na základě předchozí aktivity a zájmu uživatelů. RTB model je charakteristický aukčním prodejem v reálných cenách inzerce.

Podle IDC by celosvětový trh RTB reklamy měl v roce 2017 představovat 20,8 miliardy dolarů, RTB by se mělo dostat na 26% podíl z veškeré online a mobilní reklamy.


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Zákaznické karty čekají změny

Pavel Houser , 17. leden 2017 13:00
Pavel Houser

Jedna z technologií, která se už po léta prakticky nezměnila, i když by mohla? Prý karty zákazníků d...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
22. 02. IT mezi paragrafy
RSS 

Zprávičky

Toshiba prý zvažuje o osamostatnění své polovodičové divize

ČTK , 19. leden 2017 11:00

Japonská společnost Toshiba Corp. zvažuje oddělení svých aktivit v oblasti výroby polovodičů do samo...

Více 0 komentářů

Sněmovna uzákoní pravidla pro informační systémy veřejné správy

ČTK , 19. leden 2017 07:00

Sněmovna zřejmě uzákoní pravidla pro to, jaké funkční vlastnosti mají mít informační systémy ve veře...

Více 0 komentářů

ÚOOÚ za nevyžádaná obchodní sdělení uložil i půlmilionovou pokutu

ČTK , 18. leden 2017 14:00

Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ) v souvislosti s nevyžádanými obchodními sděleními udělil loni...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

O2 spustila volání přes rychlé mobilní sítě LTE

ČTK , 18. leden 2017 12:00

Operátor O2 spustil službu volání v rychlé mobilní síti LTE. Největšími výhodami VoLTE jsou velmi kr...

Více 2 komentářů

Průměrná rychlost mobilního internetu loni stoupla na 23,8 Mbit/s

ČTK , 18. leden 2017 07:00

Průměrná rychlost mobilního internetu v Česku se v loňském roce zvýšila o 39 procent na 23,8 Mbit/s....

Více 0 komentářů

Telefónica má zaplatit 1,7 miliardy Kč Tykačovým firmám

ČTK , 17. leden 2017 15:00

Španělská telekomunikační společnost Telefónica má zaplatit firmám podnikatele Pavla Tykače 1,7 mili...

Více 0 komentářů

Embarcadero oznamuje podporu Desktop Bridge v produktu RAD Studio

ITBiz.cz , 17. leden 2017 12:00

Společnost Embarcadero Technologies (divize společnosti Idera), vedoucí dodavatel softwarových řešen...

Více 0 komentářů