RTB reklama vzrostla pětinásobně a čeká ji další výrazný růst

17. duben 2014 12:04 0 komentářů

RTB (Real Time Bidding) internetová reklama na českém trhu vzrostla meziročně (2012 až 2013) pětinásobně a čeká ji další výrazný růst. Právě RTB reklama zaznamenala od loňského roku rapidní růst - nákup reklamy cílené na publikum s aukčním prodejem RTB sice v celkovém objemu představuje 45 mil. Kč a z celkového trhu tak tvoří pouze zlomek, ale meziroční růst hovoří o stoupajícím zájmu inzerentů.

“Odhadujeme, že v roce 2014 bude mít iBillBoard RTB v ČR o 600 % vyšší obrat než v roce 2013. Tempo tohoto růstu je nejvyšší ze všech zemí, kde působíme s RTB, tedy v Polsku, Turecku, Maďarsku, Rumunsku a Česku,” říká Tomáš Horák, obchodní ředitel Internet Billboard a.s.

V České republice se hodnota reklamy, která teče přes RTB, drží na vyšší úrovni než v jiných zemích střední a východní Evropy. Vyšší se drží nejen relativně vysoká průměrná hodnota CPT, ale i celkový objem peněz proinzerovaných na hlavu obyvatele. V ostatních zemích je průměrná hodnota CPT i o desítky procent nižší (Turecko o 45 %, Maďarsko o 40 % a Rumunsko o 60 %) a nejmenší rozdíl je v Polsku (pouze o 5 % nižší).

Podle odhadu SPIR dosáhly loni inzertní výdaje do různých forem online propagace 13,3 mld. korun. To je více než dvojnásobek oproti roku 2009 (6,4 mld. Kč). Meziročně vzrostly výdaje do online inzerce o 2,2 miliardy korun (19 %) oproti roku 2012 a v letošním roce se očekává další 15% růst. Ze všech sledovaných forem reklamy zaznamenal nejvyšší, více než pětinásobný, růst objem reklamy prodané modelem RTB. V roce 2014 by se právě tímto způsobem prodeje reklamy měla na českém trhu prodat reklama za 77 milionů korun

RTB (Real Time Bidding) je typ obchodního modelu prodeje bannerové reklamy cílené na požadované publikum, kdy každá imprese je dodávána v reálném čase automatickými systémy podle vhodnosti pro danou cílovou skupinu. V RTB modelu je často využíváno geografické, jazykové nebo behaviorální cílení reklamy na základě předchozí aktivity a zájmu uživatelů. RTB model je charakteristický aukčním prodejem v reálných cenách inzerce.

Podle IDC by celosvětový trh RTB reklamy měl v roce 2017 představovat 20,8 miliardy dolarů, RTB by se mělo dostat na 26% podíl z veškeré online a mobilní reklamy.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Virtuální realitou proti strachu ze smrti

Pavel Houser , 18. červenec 2017 07:00
Pavel Houser

Lidé, kteří reportují „zážitky blízké smrti“, pak mnohdy mají ze smrti menší strach. Nedalo by se to...

Více






Kalendář

22. 07.

27. 07.
Black Hat 2017
27. 07.

30. 07.
Defcon 2017
27. 08.

31. 08.
VMworld 2017
RSS 

Zprávičky

Vodafone pokračuje v implementaci NB-IoT

Pavel Houser , 26. červenec 2017 13:29

Vodafone spolu se společnostmi Jablotron, Landis+Gyr a Ústavem telekomunikací VUT Brno testuje proto...

Více 0 komentářů

SoftBank usiluje o získání podílu v Uberu

ČTK , 26. červenec 2017 12:45

Celková hodnota Uberu údajně dosahuje až 69 miliard dolarů....

Více 0 komentářů

LG Display prudce zvýšila zisk, chce investovat do obrazovek OLED

ČTK , 26. červenec 2017 09:00

LG Display je dodavatelem společnosti Apple....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

APMS varuje před nevyžádanými hovory ze zahraničních čísel

ČTK , 26. červenec 2017 08:00

Podvodníci tzv. wangiri organizují skrze alternativní či IP operátory, jimž je ukraden číselný rozsa...

Více 1 komentářů

Firmy se při přeshraničním prodeji přes Internet bojí podvodů

ČTK , 25. červenec 2017 16:27

Prodejci se obávají, že pokud lidé z jiného unijního státu za zboží nezaplatí, bude složité peníze v...

Více 0 komentářů

Zákazníci preferují biometrii, ale její zavádění je pomalé

Pavel Houser , 25. červenec 2017 12:50

Manažeři v bankách, kteří jsou zodpovědní za zavádění biometrie, připouštějí nedostatek zkušeností....

Více 1 komentářů

Malware Stantinko napadl více než půl milionu uživatelů ve východní Evropě

Pavel Houser , 25. červenec 2017 10:36

Těžce identifikovatelný nový kmen malwaru se šíří prostřednictvím dvou plug-inů pro prohlížeč Chrome...

Více 0 komentářů