Služba AudaFlow od Audatexu zrychluje proces likvidace škod na vozidlech z dnů na hodiny

31. březen 2015 11:00 0 komentářů

Společnost Audatex Systems, významný hráč na poli IT řešení pro oblast automobilového průmyslu a pojišťovnictví, představuje on-line službu AudaFlow, která zjednodušuje, zpřehledňuje a zrychluje komunikaci mezi pojišťovnou a servisem při řešení pojistných událostí na vozidlech a zkracuje proces likvidace pojistné události, a tedy i dobu potřebnou k opravě vozu, z několika dnů na několik hodin. Nejvíce z toho těží koncový zákazník (pojištěný klient a majitel vozu).

Služba je založena na rychlé a transparentní online výměně strukturovaných dat mezi všemi uživateli a externími partnery a zaznamenávání všech událostí v jednom prostředí (platformě AudaNet), což eliminuje chyby, omezuje podvody a výrazně zkracuje celý proces vyřízení pojistné události. Nahrazuje dosud stále používané neefektivní a pomalé vyřizování a likvidaci škod na vozidlech založeném na složité administrativě, dopisech, dvojích kalkulacích, návštěvách a focení, a zdlouhavé emailové a telefonické komunikaci mezi smluvním servisem a pojišťovnou (likvidátorem). V ideálním případě může při použití služby AudaFlow zákazník ještě týž den odjíždět s kompletně opraveným vozidlem, aniž by musel čekat na vyřízení formalit mezi servisem a pojišťovnou. Komunikační služba AudaFlow je první plně funkční službou svého druhu na trhu a díky on-line vstupu všech partnerů do jedné kalkulace pojistné události nemá na českém trhu konkurenci.

Díky službě AudaFlow a komunikaci na platformě AudaNet je proces vyřízení pojistné události výrazně rychlejší, transparentnější, přehlednější a snazší pro všechny uživatele. Těží z toho všechny zainteresované strany tedy servis, pojišťovna, importér vozidel/laků/dílů a zejména koncový zákazník, tedy řidič a majitel vozu,“ popisuje Miroslav Richter, obchodní ředitel Audatex Systems (Audatex, AUTOonline, IBS Automotive) CZ & SK.

Pozitivní reakce a očekávání vyjadřují po zavedení služby AudaFlow také zástupci pojišťoven, smluvních servisů a importérů. "Očekáváme, že komunikace se smluvními servisy Opel bude díky AudaFlow mnohem rychlejší a zkrátí se tím i doba likvidace pojistné události," očekává např. Zuzana Štelbacká, vedoucí oddělení likvidace pojišťovny Wüstenrot. Její slova doplňuje Karel Luka, Claims Handling Manager asistenční služby Axa Assisstance: “Služba AudaFlow výrazně zjednodušuje naši komunikaci s pojišťovnou Wüstenrot při objednávání prohlídky vozidla." Za importéry vozidel potvrzuje pozitivní dojmy např. David Samek, After–Sales Manager dovozce General Motors: "Zasílání kalkulací přes AudaFlow je moderní řešení urychlující komunikaci mezi našimi dealery a pojišťovnou."

Dříve byl proces likvidace pojistné události (PU) následující:

  • nahlášení PU na pojišťovnu zákazníkem
  • nasměrování zákazníka do smluvního servisu (pokud si zákazník nevybral svůj)
  • administrativa (podklady, krycí dopis)
  • návštěva likvidátora v servisu (zápis o poškození, kalkulace pojišťovny, nafocení pojišťovnou)
  • prohlídka pracovníka servisu (kalkulace, fotografie)
  • porovnávání kalkulace servisu vs. kalkulace pojišťovny (maily x telefony x doobhlídka likvidátora)
  • oprava a předání vozidla zákazníkovi

Celková průměrná doba celého procesu (bez výplaty pojišťovny servisu): 3-7 dní

Změny při použití komunikace pomocí AudaFlow:

  • jedna jediná kalkulace PU, do které vstupují všechny strany a každý ji může upravit (všechny změny zaznamenány a vedena historie kalkulací)
  • již žádné porovnávání 2 kalkulací (předtím PDF emailem, nyní on-line)
  • v rámci kalkulace on-line uložena i kompletní fotogalerie případu včetně zápisu o poškození
  • v případě smluvního servisu není potřeba technika/likvidátora
  • likvidátor/pojišťovna nemusí počítat svoji kalkulaci – vytvoří ji servis a pojišťovna pouze kontroluje/upravuje
  • všechny PU uloženy včetně všech příloh a fotografií s on-line přístupem pro obě strany
  • možnost automatizace kontroly/automatického schvalování výplaty pojistného plnění pro pojišťovnu díky AudaAudit (automatická kontrola pravidel)

Celková doba celého procesu (bez výplaty pojišťovny servisu): Několik hodin

Při použití služby AudaFlow zákazník pouze přijede do svého servisu, autorizovaného nebo neautorizovaného, servis za něj nahlásí škodu a ihned začíná řešit celý proces likvidace. Pokud má servis díly skladem, zákazník může ještě týž den odjíždět s kompletně opraveným vozidlem a kompletní administrativa mezi servisem a pojišťovnou je již vyřízena,“ vysvětluje Miroslav Richter z Audatexu.

Službu AudaFlow v současné době používá na českém trhu řada autorizovaných i neautorizovaných servisů, většina pojišťoven jako např. Česká pojišťovna, ČSOB Pojišťovna, Generali, Uniqa, Triglav a Wüstenrot, importéři vozidel, dílů a laků jako BMW, Hyundai, PSA, Volvo, Toplac, Spies-Hecker, Auto-Kelly nebo Elit. Koncern Vienna Insurance Group (VIG), pod který spadají v ČR pojišťovny Kooperativa a Česká podnikatelská pojišťovna (ČPP), aktuálně službu AudaFlow testuje skrze svou expertní společnost Global Expert.

V letošním roce očekáváme implementaci naší služby u několika dalších pojišťoven, importérů a tím i propojení dalších servisů. Věříme, že testování služby AudaFlow, které aktuálně probíhá v pojišťovně Kooperativa a České podnikatelské pojišťovně, dopadne úspěšně a klienti a smluvní partneři těchto pojišťoven budou moci již brzy vyzkoušet reálné přínosy naší služby,“ uzavírá Miroslav Richter.

Softwarová řešení a služby Audatex používají výrobci a dovozci automobilů, pojišťovny, servisy, leasingové a finanční společnosti a jejich dodavatelé v průběhu celého životního cyklu motorových vozidel – od „narození“ až po jejich likvidaci. V České republice využívají služeb Audatexu mimo jiné všechny pojišťovny, které nabízejí pojištění motorových vozidel, většina výrobců a dovozců automobilů, a zároveň většina autorizovaných i neautorizovaných servisů a lakoven. Společnost je součástí skupiny Solera Holdings, předního poskytovatele softwaru a služeb v oblasti řízení rizik a majetku pro automobilový a majetkový trh včetně neživotního pojištění.


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Chatbot mluví za mrtvého – od nápadu k realizaci

Pavel Houser , 30. listopad 2016 13:00
Pavel Houser

Na webu The Verge popsala Casey Newton příběh dvou přátel (Eugenia Kuyda a Roman Mazurenko). Peripet...

Více





Kalendář


RSS 

Zprávičky

CETIN vydal dluhopisy za 25 miliard Kč

ČTK , 05. prosinec 2016 18:00

Česká telekomunikační infrastruktura (CETIN) upsala dluhopisy v eurech a korunách v celkovém objemu ...

Více 0 komentářů

Nahradí otisky prstů přístupová hesla?

ČTK , 05. prosinec 2016 14:30

Zní to jako skvělý nápad: zapomeňte na hesla a zamykejte telefon místo nich otiskem svého prstu. Je ...

Více 0 komentářů

Počítač a internet má na jižní Moravě více než 75 pct domácností

ČTK , 05. prosinec 2016 10:30

Počet jihomoravských domácností, které mají počítač a přístup k internetu, se loni přehoupl na jižní...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Vodafone zvýšil do září počet zákazníků na 3,54 milionu

ČTK , 04. prosinec 2016 18:00

Mobilní operátor Vodafone zvýšil do konce září počet zákazníků na českém trhu meziročně o 146.000 na...

Více 0 komentářů

Nový škodlivý program ukradl údaje k milionu účtů Google

ČTK , 02. prosinec 2016 14:00

Nový škodlivý program Goolian narušil bezpečnost více než jednoho milionu účtů Google. Šíří se na za...

Více 1 komentářů

Telefony Nokia se příští rok vrátí na trh

ČTK , 02. prosinec 2016 10:30

Chytré telefony se značkou Nokia se objeví zpátky na trhu v příštím roce. Finská společnost Nokia dn...

Více 2 komentářů

CETIN nabídne příští rok operátorům připojení až 250 Mbit/s

ČTK , 01. prosinec 2016 17:00

Společnost Česká telekomunikační infrastruktura (CETIN) zvýší od května příštího roku rychlost inter...

Více 0 komentářů