Společnost GALEOS uspořádala semináře – Jak řídit procesy, IT a byznys

15. listopad 2011 18:46

Sérii odborných seminářů o řízení procesů a servisně orientované architektuře uspořádala v průběhu podzimu společnost GALEOS. Hlavními tématy byly Business Process Management a přínosy SOA pro byznys a informační technologie.

SOA (servisně orientovaná architektura) je v podání GALEOSu přístup jak budovat, spravovat a dále rozvíjet IT architekturu, která uvažuje o softwarových prostředcích jako o službách dostupných na síti. „SOA přitom nemusí být přínosem, pokud portfolio aplikací je homogenní, není rozhodující čas zpracování, neobjevují se požadavky na změny aplikací nebo je těsné provázání aplikací naopak výhodou,“ upozornil Jiří Gregor, předseda představenstva společnosti GALEOS.

Důvodem pro nasazení SOA je podle GALEOSu lepší propojení byznysu s IT, zvýšení akceschopnosti byznysu, standardizace aplikačních rozhraní a snadnější vzájemná komunikace a údržba i rozvoj. Mezi IT přínosy nasazení SOA u zákazníků GALEOSu patří zvýšení bezpečnosti dat a přístupu k nim, monitoring heterogenního prostředí v reálném čase, vizualizace všech služeb a jejich volání a v neposlední řadě vyšší dostupnost aplikací a fakt, že klíčoví lidé v IT nemusí řešit operativu. Mezi byznysové přínosy patří odstranění negativních zkušeností zákazníků a partnerů a s tím spojený úbytek zakázek, větší produktivita a spokojenost zaměstnanců, pro některé oblasti podnikání naplnění souladu s legislativou.

„Přínosy BPM pro společnosti spočívají v možnostech modelování procesů a uchovávání know-how, simulaci procesů včetně jejich verifikace a optimalizace, dále pak v jejich řízení a především rychlé reakci na změny a vysoké efektivitě,“ přiblížil Petr Karlach, obchodní ředitel společnosti GALEOS. Mezi klíčové komponenty při managementu obchodních procesů (BPM) patří modelování, procesní úložiště, orchestrace, zpracování pravidel, integrace, správa úkolů, monitorování a analýza.

Mezi klíčové vlastnosti BPM se podle GALEOSu řadí analýzy obchodních procesů (BPA, Business Process Analyses), systém řízení obchodních procesů (BPMS, Business Process Management System) a jejich zlepšování (BPI, Business Process Improvement). Životní cyklus BPM sestává ze čtyř cyklicky opakovaných kroků – modelování, vykonávání, monitorování a vylepšování.

SOA a BPM jsou nezbytné pro moderní a efektivní řízení organizace a jejích obchodních a IT procesů. A mohou být klíčovými složkami podnikové strategie nejen v době růstu, ale především v době ekonomického oslabení, nestabilních trhů a hledání úspor.


RSS 

Komentujeme

Telefony vodní i podvodní

Pavel Houser , 16. červen 2017 13:00
Pavel Houser

Jako zajímavou technickou kuriozitu lze uvést, že všech 28 států NATO schválilo protokol Janus, kter...

Více






Kalendář

25. 06.

29. 06.
Cisco Live 2017
22. 07.

27. 07.
Black Hat 2017
27. 07.

30. 07.
Defcon 2017
RSS 

Zprávičky

BlackBerry se vrací k zisku, tržby však zaostaly za očekáváním

ČTK , 24. červen 2017 09:46

Kanadský výrobce chytrých telefonů BlackBerry v prvním finančním čtvrtletí vydělal 671 milionů dolar...

Více 0 komentářů

Operátoři díky výměně kmitočtů zrychlí mobilní internet

ČTK , 23. červen 2017 12:36

Mobilní operátoři O2, T-Mobile a Vodafone si vyměnili kmitočty v pásmu 1800 MHz pro provoz rychlých ...

Více 0 komentářů

Toshiba a Western Digital stále ve sporu

ČTK , 23. červen 2017 08:39

Toshiba chce prodat čipovou divizi skupině, za kterou stojí vláda. ...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

CETIN vyplatí PPF za loňský rok dividendu 2,36 miliardy Kč

ČTK , 23. červen 2017 08:00

CETIN loni zvýšil čistý zisk o 16 % na 2,26 miliardy Kč....

Více 0 komentářů

VMware Horizon v cloudu Microsoft Azure

Pavel Houser , 22. červen 2017 11:50

Řešení pro poskytování desktopu jako služby za poslední roky vyzrála....

Více 0 komentářů

Akcelerátor StartupYard získal 26 milionů Kč

Pavel Houser , 22. červen 2017 11:00

Pražský startupový akcelerátor společně s Fundliftem oznámil investici, kterou získal formou neveřej...

Více 0 komentářů

Česká asociace pojišťoven k pojištění kybernetických rizik

Pavel Houser , 22. červen 2017 10:00

Policie ČR v roce 2016 šetřila 5 344 kybernetických zločinů, což je o 321 (resp. 6,4 %) více než v p...

Více 0 komentářů