Telefónica Czech Republic a Telefónica Germany uzavřely smlouvu o společném dohledu sítí

31. srpen 2011 22:39 0 komentářů

Společnosti Telefónica Czech Republic a Telefónica Germany podepsaly smlouvy společného projektu na zajištění Řízení pevných a mobilních sítí, s platností do konce roku 2015. Smlouvy podepsal Petr Slováček, ředitel pro Provoz Telefónica Czech Republic a Andrea Folgueiras, výkonná ředitelka Network Technology Telefónica Germany.

Projekt zahrnuje sloučení dohledů několika sítí v České republice, na Slovensku a v Německu, které přispěje k vyšší efektivitě využívání zdrojů a přinese i značnou úsporu provozních nákladů.Celý projekt zapadá do globální strategie skupiny Telefónica, který ve výsledném efektu přinese úsporu v řádu milionů euro za každý rok.

Projekt byl nastartován v druhé polovině roku 2010, kdy došlo s německou stranou k dohodě o oblastech vhodných ke společnému sdílení. Nyní je ve fázi implementace a převzetí pracovních aktivit ve dvou provozních oblastech.

První oblastí, kterou zahrnuje podepsaná smlouva, je monitoring sítě a řešení servisních požadavků pro německé fixní sítě z ČR. Praha se v rámci Incident Managementu německé fixní sítě stará o monitoring fixních technologií a služeb, vzdálenou diagnostiku a vzdálené řešení incidentů spojených s provozem fixních technologií a služeb, a v neposlední řadě i o předávání incidentů k řešení lokálním externím a interním partnerům v Německu.

Na pražském pracovišti NMC (Network Management centre) byla vytvořena čtyři nová monitorovací centra pro přenosovou síť, datovou síť, pevnou hlasovou síť a pevnou přístupovou síť včetně IP TV. Předmětem smlouvy je i nepřetržitý monitoring technologií a služeb, diagnostika v první úrovni podpory, dálkové řešení incidentů, součinnost s techniky na německém území, nebo spolupráce s německým obchodním týmem pro korporátní zákazníky.

Druhou oblastí je monitoring sítě a řešení servisních požadavků pro české a slovenské mobilní sítě, která od září 2011 postupně přechází z České republiky do Německa. V mnichovském pracovišti NMC vzniklo v této souvislosti nové centrum, v kterém bude pracovat i několik pracovníků z České republiky.

Německá strana v rámci smlouvy zajistí monitoring technologií a služeb, vzdálenou diagnostiku a vzdálené řešení incidentů spojených s provozem definovaných mobilních technologií a služeb. Součástí je také předávání incidentů k řešení lokálním externím a interním partnerům. V Praze zůstává na mobilním NMC tým, který bude řešit zákaznické dotazy a spolupráci s ostatními českými operátory.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

V datových centrech už nejde o Windows?

Pavel Houser , 22. březen 2017 12:47
Pavel Houser

Trevor Pott si na The Register pokládá otázku o budoucnosti serverových Windows na platformě ARM. ...

Více






RSS 

Zprávičky

Čínská ZTE přiznala nelegální zasílání zboží z USA do Íránu

ČTK , 25. březen 2017 09:00

Čínský výrobce telekomunikačního zařízení ZTE Corp. přiznal před soudem v Texasu vinu, že nelegálně ...

Více 1 komentářů

Bosch a IBM začaly spolupracovat na IoT pro průmysl

Pavel Houser , 24. březen 2017 13:08

Výrobci aut mohou nyní plánovat a organizovat aktualizaci softwaru u milionů vozů....

Více 0 komentářů

Apple čeká na Novém Zélandu vyšetřování kvůli daním

ČTK , 24. březen 2017 13:00

Americkou společnost Apple čeká na Novém Zélandu vyšetřování, navzdory miliardovému obratu tam totiž...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Huawei a SUSE spolupracují na platformě pro kritické úlohy

Pavel Houser , 24. březen 2017 11:42

SUSE Linux Enterprise Server jako preferovaný standardní OS pro KunLu umožňuje výměnu procesorů a pa...

Více 0 komentářů

Novela zavádí lepší užití informačních systémů veřejné správy

ČTK , 24. březen 2017 08:00

Zákon má mj. zabránit duplicitě informačních systémů a plýtvání penězi při jejich nákupu....

Více 0 komentářů

Workplace Hub pro optimalizaci systémů i procesů

Pavel Houser , 23. březen 2017 16:09

Konica Minolta v partnerství se společnostmi Microsoft, HPE, Sophos, Canonical a BrainTribe přichází...

Více 0 komentářů

Jen necelá polovina firem pravidelně zkoumá data o zákaznících

ITBiz.cz , 23. březen 2017 14:30

Podle studie společnosti Oracle pouze 44 % firem pravidelně zkoumá data o svých zákaznících s cílem ...

Více 0 komentářů