Téměř 80 % podnikatelů nesleduje náklady na poštovní korespondenci, mnozí by přitom mohli ušetřit i desetitisíce korun ročně

11. červen 2015 14:25 0 komentářů

Drtivá většina podnikatelů se nestará o to, kolik je stojí odesílání dopisů. Poštu odesílají postaru přes poštovní přepážku, a malými položkami jim tak utíkají velké peníze. Zjistil to výzkum společnosti ČP Cloud mezi 212 živnostníky a malými firmami.

Ten ukázal poměrně velkou frekvenci využívání papírové firemní korespondence. Celkem 78 % podnikatelů alespoň občas pošle dopis, přičemž desetina pošle měsíčně více než 50 dopisů, 18 % od 10 do 50 dopisů a polovina do 10 dopisů. Přitom 79 % podnikatelů buď vůbec, nebo jen částečně eviduje náklady, které jsou s tím spojené. Když si představíme, že jde třeba o 600 dopisů ročně, není to právě zanedbatelná položka. Moderní aplikace, jako je ČP Cloud, ale dokážou spoustu činností automatizovat a firmám ušetřit čas a náklady spojené s odesíláním papírové korespondence.

Překvapilo nás, že podnikatelé mají velmi nejasnou představu, kolik je vlastně stojí odesílání jejich pošty. Odhad nákladů na jeden dopis se pohyboval od několika korun až po stokorunu. Většinou sledují pouze poštovné, případně papír a obálky, ale opomíjejí činnosti, které jsou se zpracováním pošty spojené – jako je třeba čas pracovníků. A právě na těch se dají ušetřit nemalé peníze,“ komentoval poznatky průzkumu Daniel Bartek, generální ředitel ČP Cloud.

Pokud podnikatelé náklady na písemnou korespondenci sledují, zajímá je především poštovné, což uvedla pětina dotázaných, 16 % sleduje navíc i materiálové náklady (papír, obálky atd.). Pouze 18 % podnikatelů bere v potaz i personální náklady – tedy to, že dopis musí někdo dát do obálky, odnést na poštu, vést evidenci odeslané korespondence a archivovat dopisy i doklady k nim (např. podací lístky).

Podnikatelé zaměstnávají lidi jen kvůli odesílání pošty Přitom 7 % dotázaných podnikatelů využívá na vyřizování pošty tři a více zaměstnanců, 18 % uvedlo dva zaměstnance a tři čtvrtiny (75 %) dotázaných jednoho. Vzhledem k tomu, že mzdové náklady nejsou v České republice rozhodně zanedbatelné, představuje to pro firemní rozpočet významnou položku.

Ale i když podnikatel nemá zaměstnance vyčleněného přímo na vyřizování pošty, stejně i tak někdo musí chodit s dopisy na poštu. V průzkumu totiž uvedlo 92 % dotázaných, že se v jejich firmě stále podává většina dopisů přes poštovní přepážku. „A čas, který takto zaměstnanec stráví, se také počítá a je vlastně nákladem na firemní poštu,“ dodal Daniel Bartek.

Automatizace šetří firmám náklady

V řadě vyspělých evropských států je běžné automatizovat služby spojené s firemní poštou. A v současné době je to možné i v České republice využitím aplikace ČP Cloud, která je provozována přímo ve sdružení s Českou poštou. Služba umožňuje odesílat papírové dopisy z počítače podobně jako e-mail a navíc vede také zabezpečený archiv a evidenci dopisů, adresáře a dokáže v případě potřeby prokázat obsah odeslaných zásilek. ČP Cloud díky automatizaci zjednodušuje a zlevňuje celý proces odesílání dopisů. Cena jednoho dopisu začíná na 11,90 Kč bez DPH a zahrnuje všechny služby včetně poštovného, papíru, obálky, barevného tisku, kompletace, archivu i evidence.

Papírový dopis je v mnoha ohledech stále nenahraditelnou formou korespondence. Poštovní služby jsou regulovány, podléhají poštovnímu tajemství a umožňují jasně prokázat, že dopis byl odeslán a přijat druhou stranou. Toto dokážou v elektronické formě jen datové schránky – ty však fungují prakticky jen pro komunikaci se státní správou, firmy a občané je využívají pro vzájemnou komunikaci minimálně. Dopis také zvyšuje pravděpodobnost, že bude otevřen a přečten. „Ignorovat papírový dopis není snadné. E-mail smažete jedním tlačítkem. Dopis musíte rozbalit, roztrhat a vyhodit do koše,“ ilustroval výhody papírového dopisu Daniel Bartek.


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Zákaznické karty čekají změny

Pavel Houser , 17. leden 2017 13:00
Pavel Houser

Jedna z technologií, která se už po léta prakticky nezměnila, i když by mohla? Prý karty zákazníků d...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
22. 02. IT mezi paragrafy
RSS 

Zprávičky

Telefónica má zaplatit 1,7 miliardy Kč Tykačovým firmám

ČTK , 17. leden 2017 15:00

Španělská telekomunikační společnost Telefónica má zaplatit firmám podnikatele Pavla Tykače 1,7 mili...

Více 0 komentářů

Embarcadero oznamuje podporu Desktop Bridge v produktu RAD Studio

ITBiz.cz , 17. leden 2017 12:00

Společnost Embarcadero Technologies (divize společnosti Idera), vedoucí dodavatel softwarových řešen...

Více 0 komentářů

Pokrytí LTE loni stouplo na 98 procent populace

ČTK , 17. leden 2017 07:00

Pokrytí Česka rychlými mobilními sítěmi LTE se loni zvýšilo na 98 procent populace, což je o čtyři p...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Reuters: Hlavní příčinou potíží telefonů Galaxy Note 7 je baterie

ČTK , 16. leden 2017 14:00

Hlavní příčinou samovzněcování některých chytrých telefonů Galaxy Note 7 byla baterie. Podle zdroje ...

Více 0 komentářů

Facebook v Německu spustí systém pro ověřování pravdivosti zpráv

ČTK , 16. leden 2017 07:00

Internetová sociální síť Facebook v příštích týdnech zavede v Německu systém pro ověřování pravdivos...

Více 0 komentářů

Yahoo Japan zvažuje třídenní víkend, chce zaměstnance motivovat

ČTK , 15. leden 2017 15:00

Japonská internetová společnost Yahoo Japan zvažuje, že by do roku 2020 zavedla třídenní víkend. Chc...

Více 0 komentářů

Uber se dohodl s Google na využití jeho map

ČTK , 15. leden 2017 12:32

Internetová firma Google nově propojila své mapy s poskytovatelem přeprav Uber. S novou aktualizací ...

Více 1 komentářů