Uplatnění strategie just-in-time v marketingu přináší vyšší výnos z marketingových investic

02. srpen 2016 14:00 0 komentářů

Podle nové studie společnosti Accenture přináší uplatnění metody just-in-time v marketingové oblasti vyšší výnos z marketingových investic. Společnosti, které tento přístup přijaly, mají třikrát vyšší šanci porazit své kolegy v růstu výnosů, jak ukazuje nová zpráva společnosti Accenture, která je výsledkem průzkumu mezi více než 500 marketingovými řediteli po celém světě.

Marketingová strategie just-in-time se zaměřuje na vytváření marketingového obsahu, který je aktuálně zapotřebí, ve chvíli, kdy je zapotřebí, a přizpůsobuje se požadavkům zainteresovaných spotřebitelů, když mají zrovna náladu nakupovat. Oproti tomu hromadné marketingové strategie se soustředí na vytváření rozsáhlého obsahu zaměřeného na co nejširší publikum. Podle průzkumu je tato strategie čím dál tím méně úspěšná: marketingoví ředitelé uvádějí, že pouhých 20 % typicky oslovených zákazníků má zájem nebo schopnost produkt skutečně koupit.

„Vidíme, že uplatnění strategie just-in-time v marketingové oblasti je opravdu užitečné a otevírá dříve nedosažitelné možnosti,“ uvedl Paul Nunes, marketingový ředitel Accenture Institute for High Performance. „Její výhodou je především schopnost oslovit zákazníka ve chvíli potřeby, čímž se minimalizuje plýtvání zdroji.“

Oblasti, ve kterých marketingová strategie just-in-time exceluje

Třicet osm procent společností, které podle společnosti Accenture využívají marketingovou strategii just-in-time, zaznamenalo nárůst svých ročních tržeb o více než 25 % v porovnání s 12% nárůstem u jejich konkurence. Také jsou v předstihu v následujících oblastech:

• Minimalizace plýtvání – 82 % hlásí rozsáhlé snahy minimalizovat plýtvání v oblasti marketingu (konkurence: 49 %).

• Marketingová flexibilita „ve správný čas“ – 57 % je „velmi spokojeno“ se svou schopností sdílet správná sdělení se spotřebiteli ve správný čas (konkurence: 36 %)

• Schopnost docílit porozumění zákazníkům – 87 % firem má zaměstnance se specializovanými analytickými schopnostmi pro rozvoj využitelného porozumění zákazníkům (konkurence: 67 %)

• Větší digitální integrace – organizace, které využívají marketingovou strategii just-in-time, neizolují své digitální marketingové aktivity od zbytku svých marketingových činností, jelikož 58 % popisuje své digitální a tradiční marketingové snahy jako „velmi integrované“ (konkurence: 19 %).

• Technologická svoboda – 58 % uvedlo, že má „naprostou nezávislost“ s ohledem na rozhodování o IT investicích (konkurence: 14 %) – což naznačuje, že vztah mezi investičními a marketingovými řediteli ve společnostech využívajících marketingovou strategii just-in-time se vyvinul k užší spolupráci.

„Organizace, které využívají marketingovou strategii just-in-time, poskytují uspokojivější a vstřícnější spotřebitelský zážitek,“ uvedl Rob Davis, generální ředitel společnosti Accenture Interative. „Pro poskytnutí personalizovaného zážitku, který zákazníci očekávají, změnily svůj provozní model, kupříkladu integrováním digitálních a analytických nástrojů. Vyhrají ti, kteří dokáží vyvážit kreativní náboj a provozní pravidla.“

Klíčové kroky na cestě k marketingové strategii just-in-time

Marketingové organizace, které se chtějí přeorientovat na marketingovou strategii just-in-time, by měly zvážit následující doporučení:

• Optimalizace provozu. Zeštíhlete provoz a vyškolte zaměstnance, aby pracovali rychleji, reagovali s větší chytrostí a hbitostí, shromažďovali informace a využili je v horizontu dní nebo týdnů, nikoliv měsíců. Talenty a rozhodování posuňte blíže k první linii, propojte informace a řiďte se jimi. Optimalizujte strukturu vedení a zajistěte jasné rozdělení odpovědností pro každé rozhodnutí, eliminujte procesní kroky a násobné delegování, kdekoliv to bude možné.

• Staňte se dobrým posluchačem. Prostřednictvím sociálních médií hledejte podněty k okamžité akci, a naučte se využívat nestrukturované údaje pro přijímání rozhodnutí na základě kombinace znalostí založených na informacích a instinktů.

• Hledejte řešení pro indikátory, ne pouze pro masy. Nastavte analytické metody tak, abyste oslovovali široké spektrum zákazníků, ale dokázali reagovat i na jednotlivé zákaznické interakce. Oslovování mas je dnes stejně důležité jako sledování těch, kteří předvídají budoucí standardy.

„Po marketingových organizacích se čím dál tím více vyžaduje odpovědnost za zajišťování hmotných obchodních výsledků,“ uvedl Mark Hosbein, generální ředitel Marketing BPO Accenture Operations. „Aby na trhu dosáhly výhody, měly by tradiční marketingové organizace investovat do dovedností a technologií, které transformují jejich provoz, a posunou je blíže k modelu činnosti jako služby.“

Pro zprávu „Budování marketingové organizace založené na strategii just-in-time“ provedl Accenture průzkum mezi 532 marketingovými řediteli, kteří zastupovali společnosti sídlící v 11 zemích světa a podnikající v 10 různých odvětvích.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Bezpečnost IT a tygří logika

Pavel Houser , 14. únor 2017 11:00
Pavel Houser

Jak praví známý vtip, běží-li za vámi tygr, netřeba se pohybovat rychleji než šelma – stačí předběhn...

Více






Kalendář

20. 03.

24. 03.
CeBIT 2017
25. 03. INSPO 2017
28. 04. Oracle Code 2017
RSS 

Zprávičky

Blokování nelegálního hazardu na internetu není protiústavní

Pavel Houser , 22. únor 2017 13:22

Plénum Ústavního soudu zamítlo návrh skupiny 21 senátorů Senátu Parlamentu České republiky na zruš...

Více 0 komentářů

Amazon otevře v Polsku své páté logistické centrum

ČTK , 22. únor 2017 13:03

Česká pobočka firmy uvedla, že letos nabere v Dobrovízi u Prahy a ve své pražské kanceláři 1000 stál...

Více 0 komentářů

SpaceX a Boeing se možná zpozdí s dopravou lidí na ISS

ČTK , 22. únor 2017 09:30

Společnosti SpaceX a Boeing se možná zpozdí s nasazením svých lodí pro dopravu posádek na Mezinárodn...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Verizon koupí aktivity Yahoo za sníženou cenu 4,48 miliardy USD

ČTK , 21. únor 2017 16:05

Americký telekomunikační operátor Verizon Communications se dohodl na nových podmínkách převzetí zák...

Více 0 komentářů

Jen desetina SMB firem těží z digitální transformace

ITBiz.cz , 21. únor 2017 09:00

Studie IDC a SAP ukázala, že čtyři z pěti SMB firem vidí v digitální transformaci značné výhody včet...

Více 0 komentářů

Trump si nechal registrovat tisíce internetových domén

ČTK , 21. únor 2017 08:30

Málokterá veřejná osoba je tak aktivní ve skupování internetových domén jako americký prezident Dona...

Více 4 komentářů

Mall Group ovládla internetový obchod s elektrem CZC.cz

ČTK , 20. únor 2017 16:39

Skupina Mall Group se stala jediným vlastníkem e-shopu CZC.cz. Od zakladatele obchodu Josefa Matějky...

Více 2 komentářů