VŠE ve spolupráci s IBM zakládá nové kompetenční centrum

26. červen 2012 10:07

Fakulta informatiky a statistiky Vysoké školy ekonomické v Praze a společnost IBM Česká republika založí nové kompetenční centrum. Vyplývá to z memoranda o spolupráci, které tento týden slavnostně podepsal generální ředitel IBM Česká republika Vladek Šlezingr a děkan fakulty docent Luboš Marek.

Studenti se v rámci prvního centra pro Smarter Commerce neboli „chytřejší obchodování“ v ČR budou moci podílet na reálných obchodních a vědecko-výzkumných projektech již během studia a nasbírat tak cenné zkušenosti. Jedná se o propracovaný model spolupráce mezi veřejnou vzdělávací a komerční institucí podporující vytváření komunit excelence, rozvoj konkurenceschopné pracovní síly, inovativní využití technologií pro rozvoj společnosti, dlouhodobou udržitelnost a finanční nezávislost.

„Koncept kompetenčních center se výborně osvědčil v zahraničí, jsme proto rádi, že můžeme stát u jejich zrodu také na půdě Vysoké školy ekonomické. Věříme, že studentům nabídnou tolik potřebný vhled do pracovní praxe, která je čeká po ukončení studia,“ doplnil Harry van Dorenmalen, ředitel IBM pro evropské záležitosti, který přítomné seznámil se strategickým konceptem spolupráce univerzit a komerčního sektoru a příklady ze zahraničí.

Koncept chytřejšího obchodování spočívá ve využití nástrojů, které slouží k analýze potřeb zákazníka, k předpovědi jeho chování a zároveň umožňují zpracovávat stále větší množství dat a zajistit jejich interpretaci. Nové kompetenční centrum se bude zaměřovat na tři tematické oblasti spadající pod koncept chytřejšího obchodování.

První z oblastí je řízení kvality systému a rozpoznávání jeho kritických míst. Jde o komplexní přístup k testování jeho funkčnosti, výkonnosti a automatizaci. Druhá oblast je věnována využití business intelligence a analytických nástrojů. Data je potřeba přeměnit na informace, informace dát do kontextu a získat vhled do dané problematiky, a to v prostředí exponenciálního nárůstu objemu dat. Třetí oblastí zájmu jsou pak nástroje pro spolupráci umožňující efektivnější komunikaci a výměnu informací mezi zákazníky, partnery i zaměstnanci s cílem zvyšování produktivity, inovování a snižování nákladů.

„Společnost IBM vnímáme jako inovativního partnera, který v mnoha směrech udává směr vývoje v oblasti technologií. Koncept „chytřejšího obchodování“ je příkladem vizionářského přístupu IBM, který můžeme pomoci nejen rozvíjet, ale zároveň pro jeho realizaci i připravovat budoucí absolventy,“ říká docent Ota Novotný, vedoucí kompetenčního centra na FIS VŠE.

České vysoké školství se dlouhodobě potýká s nedostatečnou provázaností s trhem práce, což v konečném důsledku dopadá na čerstvé absolventy, kterým se bez praxe často nedaří nalézt pracovní uplatnění. Nové kompetenční centrum na VŠE má podpořit snahy o propojení akademického prostředí se soukromým sektorem a vědou a výzkumem. VŠE se inspirovala podobnými kompetenčními centry zaměřenými na Smarter Commerce, které již úspěšně fungují ve světě. Jedno z nich je například na ruské Plechanovově ekonomické univerzitě v Moskvě, kde se studenti a profesoři zabývají výzkumem tzv. Business Intelligence. V České republice dnes již takto funguje například kompetenční centrum IBM na FEL ČVUT se zaměřením na oblast procesního řízení. Společnost IBM plánuje v příštích letech zavádění kompetenčních center také na dalších univerzitách v ČR. Studenti bakalářských, magisterských i doktorských programů tak budou moci získávat znalosti díky propojení napříč školami v České republice i zahraničí.

O kompetenčních centrech

Kompetenční centrum je uskupení lidi na univerzitě s jasně definovaným zaměřením a se společným zájmem se v dané oblasti vzdělávat, rozvíjet své odborné dovednosti na reálných projektech a vytvářet unikátní know-how ve vybrané oblasti. Kompetenční centra napomáhají rozvoji top talentů, vytváření komunit excelence, propojení znalostí mezi školami a zvýšení prestiže angažovaných institucí. Cílem aktivit kompetenčního centra je přispět k rozvoji a zvyšování konkurenceschopnosti všech zúčastněných stran a vyšší kvalitě vysokoškolského vzdělávání propojením s praxí.

O chytřejším obchodování

Chytřejší obchodování neboli Smarter Commerce je stěžejním konceptem společnosti IBM, jenž staví na myšlence, že prodej je pouze jednou složkou z celkového dojmu, který si zákazník odnese. Podobně jako u tradičního obchodu je zákazník středem veškerého konání. Chytřejší obchodování transformuje znalosti v konkrétní akce, a umožňuje tak vytvářet nové obchodní procesy, které společnosti využijí při nákupu, propagaci, prodeji a servisu veškerých produktů a služeb.


RSS 

Komentujeme

V datových centrech už nejde o Windows?

Pavel Houser , 22. březen 2017 12:47
Pavel Houser

Trevor Pott si na The Register pokládá otázku o budoucnosti serverových Windows na platformě ARM. ...

Více






Kalendář

25. 03. INSPO 2017
31. 03. CRA IoT Hackathon
04. 04. Affiliate konference
RSS 

Zprávičky

Bosch a IBM začaly spolupracovat na IoT pro průmysl

Pavel Houser , 24. březen 2017 13:08

Výrobci aut mohou nyní plánovat a organizovat aktualizaci softwaru u milionů vozů....

Více 0 komentářů

Apple čeká na Novém Zélandu vyšetřování kvůli daním

ČTK , 24. březen 2017 13:00

Americkou společnost Apple čeká na Novém Zélandu vyšetřování, navzdory miliardovému obratu tam totiž...

Více 0 komentářů

Huawei a SUSE spolupracují na platformě pro kritické úlohy

Pavel Houser , 24. březen 2017 11:42

SUSE Linux Enterprise Server jako preferovaný standardní OS pro KunLu umožňuje výměnu procesorů a pa...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Novela zavádí lepší užití informačních systémů veřejné správy

ČTK , 24. březen 2017 08:00

Zákon má mj. zabránit duplicitě informačních systémů a plýtvání penězi při jejich nákupu....

Více 0 komentářů

Workplace Hub pro optimalizaci systémů i procesů

Pavel Houser , 23. březen 2017 16:09

Konica Minolta v partnerství se společnostmi Microsoft, HPE, Sophos, Canonical a BrainTribe přichází...

Více 0 komentářů

Jen necelá polovina firem pravidelně zkoumá data o zákaznících

ITBiz.cz , 23. březen 2017 14:30

Podle studie společnosti Oracle pouze 44 % firem pravidelně zkoumá data o svých zákaznících s cílem ...

Více 0 komentářů

Google umožní sdílení polohy přes aplikaci Google Maps

ČTK , 23. březen 2017 13:30

Uživatelé populární mapové aplikace Google Maps budou moci od příštího týdne sdílet s ostatními svou...

Více 0 komentářů